Toekomst van het forum en Lunagang

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door i k0nijn i »

An sich kan je ook gewoon een template maken voor zo'n banner en dan is het enige dat je moet doen een screenshot (nemen en) plaatsen en de tekst aanpassen.

Verder vind ik 125px toch redelijk wat ruimte om mee te spelen. Het blijft een banner, daar kijk je een seconde naar en dan heb je al beslist of je erop klikt of niet. Mensen lezen toch eerst gewoon die tekst en die afbeelding maakt op dat moment nog weinig uit, zolang het er maar aantrekkelijk uitziet.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Meutr »

i k0nijn i schreef:Dat lijkt me wel héél klein als je nog iets of wat content wilt. Dat geeft dit:

Afbeelding
Als je daar nu in grote, duidelijke letters 'Barrows event', 'klik hier' en de datum of zo bijzet, dan is 't toch prima? De screenshot lijkt me eerder wat kleurrijke achtergrond om de aandacht te trekken. Je hebt toch niet per se een duidelijk stilleven van zo'n event nodig?

Nu ja goed, het zal hoe dan ook al een pak beter zijn.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Zeekoe »

Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door xNitrous »

Nu zijn de pijltjes ook veel te groot vergeleken met de afbeelding? Ik vind hem eerlijk gezegd ook te klein! Als je toch Gio en OSRS evenementen een kans wilt geven kan het op zijn minst redelijk duidelijk zijn.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door i k0nijn i »

Zeekoe schreef:Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
Hier een niet echt toepasselijke quote, vind ik. Een mooie foto is fijn voor je banner, maar uiteindelijk lezen mensen toch gewoon de tekst en is de aandacht snel weg als er geen interesse is in wat die tekst te zeggen heeft.
Pale Memory schreef:Die laatste versie (plaatje hierboven) is gewoon hilarisch klein.
Zoals het nu (live) is ben je met een halve keer scrollen helemaal beneden. Een kleinere banner is echt niet nodig.
Je begrijpt dat het nu niet kleiner is dan voorheen? De afbeelding zelf is wat kleiner, maar de container is even groot.
Ik weet niet of Feppie statistieken heeft van welke resoluties het vaakst op de site komen, maar het zou me niet verwonderen mocht een groot aandeel daarvan op een laptop zijn met een lagere resolutie.
xNitrous schreef:Nu zijn de pijltjes ook veel te groot vergeleken met de afbeelding? Ik vind hem eerlijk gezegd ook te klein! Als je toch Gio en OSRS evenementen een kans wilt geven kan het op zijn minst redelijk duidelijk zijn.
Valt vrij goed mee, vind ik (mits je het over de live-versie hebt). Houd er ook rekening mee dat ze niet gecentreerd zijn. Verder lijkt dit me ook wel voor meer bedoeld dan enkel Gio en OSRS events.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Zeekoe »

't Is wel de foto die je eerste aandacht moet trekken. Zo had ik eigenlijk totaal geen idee waarover het vorige evenement ging, omdat die foto zo afschrikte. Pas met de huidige afbeeldingen ben ik geïnteresseerd om de tekst te lezen.
Ik ben met je akkoord dat de tekst belangrijker is voor de uitleg, maar een afbeelding is volgens mij wel noodzakelijk, in tegenstelling tot wat Meute beweert.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door i k0nijn i »

Klopt, al zegt de grotere banner van onderstaande 2 ook niet echt veel meer dan de andere, vind ik.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Mystery »

Ik haat het om plaatjes uit te gaan leggen, maar in de onderste variant gaat het poppetje die aan het graven is bijna helemaal verloren. De gedachte achter het plaatje is juist het "duo" gedeelte: een poppetje graaft voor een clue (waar je ook punten mee kunt verdienen) en de ander doodt abyssal demons (slayer) voor een drop. Dat maakt het plaatje passend bij het duo vs duo evenement.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door i k0nijn i »

Ik moet zeggen dat ik bij de bovenste afbeelding ook echt niet gezien had dat daar iemand stond te graven, hoor. Ik denk dat je nog beter een handvol RS rendered images zoekt en daar wat mee knutselt als je echt betekenissen wilt.
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door xNitrous »

De onderste afbeelding is inderdaad prima, grootte is goed en nog steeds even duidelijk. Spreekt meer aan en er is niet teveel weg gesneden.
Off-er
Berichten: 14232
Lid geworden op: vrijdag 18 juli 2008, 15:55
Clan: D/SEA eSports

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Off-er »

Afbeelding
Zo ziet het er uit op mijn laptop. Mag wel iets kleiner, ik ben hier meer voor het forum dan om een evenement bij te wonen.
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14574
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door Bighead »

Nou, je kan nog netjes bij over het forum en de chats. Lijkt me helemaal prima zoals het eruit ziet tenzij je zo'n loser uit non-rs bent!
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Toekomst van het forum en Lunagang

Bericht door xNitrous »

Bighead schreef:Nou, je kan nog netjes bij over het forum en de chats. Lijkt me helemaal prima zoals het eruit ziet tenzij je zo'n loser uit non-rs bent!
Ja, precies dit ja! Persoonlijk heb ik de banner niet eens meer in de gaten als ik op het forum kom, uit eindelijk zul je toch altijd naar beneden moeten scrollen.
Plaats reactie