Forumbeleid

Vragen en andere onderwerpen m.b.t. het forum en de chats plaats je hier, zolang het serieus blijft.
Forumregels
Vragen over bans in chatkanalen graag voorleggen per privébericht aan een van de chatmoderators
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Forumbeleid

Bericht door Meutr »

Het punt is natuurlijk dat de verschillende kanalen naar de eigenlijk Lunagang community waanzinnig onduidelijk zijn aangegeven op de website. Het is hoog tijd om daar iets aan te doen. Ook al is het iets verbeterd met die links.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40371
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Forumbeleid

Bericht door Daan »

Mwah, don't know. Dit staat nu erg duidelijk op de homepage, en dat stond er vroeger zeker niet.
Naast de informatie die op de website staat, hebben we een forum waar je vragen kunt stellen en over RuneScape kunt discussiëren. Op RuneScape hebben wij een friends chat, Lunatip. Je kunt hier langskomen om gezellig een praatje te maken of voor een vraag.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Forumbeleid

Bericht door Zeekoe »

Zo'n lap tekst leest toch letterlijk niemand?
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40371
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Forumbeleid

Bericht door Daan »

Het is altijd nog beter dan helemaal niets!
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Forumbeleid

Bericht door Zeekoe »

Dat is naast de kwestie.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Forumbeleid

Bericht door i k0nijn i »

Daan schreef:Het is altijd nog beter dan helemaal niets!
Eigenlijk niet, want nu demotiveer je mensen om te lezen terwijl je dat niet doet als er niets staat. 8-[
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40371
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Forumbeleid

Bericht door Daan »

Ach het is niet alsof het een hele muur van tekst is, zoals de gemiddelde post die RobotRobbie had.
feppie64
Webmaster
Berichten: 7827
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door feppie64 »

Laat ik dan weer eens een tekstmuurtje metselen.

Ik begrijp weer wat waarom ik een splitsing voorstelde: los twee groepen met prima mensen, maar samen gaan kunnen ze niet. Het voorstel dat ik hier las om de opgestapte mensen maar weg te laten gaan verschilt misschien niet eens zo heel veel van mijn splitsvoorstel. Dan had je dat ook bereikt, behalve dan dat de opgestapte mensen een nieuw huis hadden gevonden en nog wat extra mensen van RS ook waren weggegaan.

27 plus 7 pagina's verder ben ik nog niet overtuigd dat er géén veranderingen nodig zijn. Als ik het goed begrijp, zijn personen als Bearseark en Daan er, afgezien van een extra knopje op de homepage, nog niet van overtuigd dat er wél veranderingen nodig zijn. Allebei ontzettend jammer, maar als we om verder te komen er even van uitgaan dat dit een RS-forum is en non-RS een ondersteunende rol heeft voor het RS-deel, stem ik geheel onpartijdig voor plan Feppie om wat te veranderen.

Hoewel het me niet meer het moment lijkt de zin en onzin van de focus op RS opnieuw ter discussie te stellen (lees voor onderbouwing het bericht van Bighead in https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 9#p5153609 plus mijn bericht op pagina 22), maar als er vraag naar is wil ik dat best nog wel eens doen. Mocht je de focus op RS niet onderschrijven, dan vind ik dat ook vrij jammer en kan ik me voorstellen dat je denkt dat non-RS als zondebok wordt gezien. Dat is niet de bedoeling, maar ik vrees dan dat we een onoverbrugbaar verschil van inzicht hebben.

Nogmaals, wat ik wil bereiken is dat:
  • We in Over het forum en de chats het niveau van https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 6&t=278974 hebben en niet die van https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... 6&t=278829. Hét middel om dit bereiken is dat het shitposten wordt beperkt tot Bar. Ik ben hier zeer sceptisch over, omdat we al vaker iets soortgelijks hebben aangekondigd en het nooit is gelukt. Ik begrijp dat er nog altijd veel mensen zijn die het wel zien zitten.
  • Nieuwe leden zich net zo welkom kunnen voelen als iedereen die hier ooit op het forum is gekomen. Hier stel ik op dit moment gewoon mijn twijfels bij.
  • De opgestapte RS-mod en evenementenorganisatoren een eigen speeltuin hebben waar ze ongestoord experimenten kunnen uitvoeren. Dit is wat ik vooral probeerde te bereiken met een nieuw forum voor RS. Schuldvraag vond en vind ik niet belangrijk, alleen de constatering dat er twee groepen waren die moeilijk samen kunnen en dat ik er geen energie in wil steken die verschillen op te lossen.
Conclusie van het 27 pagina lange topic was dat de meesten van non-RS geen splitsing willen, de opgestapte mensen wel en de rest het niet zo veel kan schelen. Aangezien de opgestapte mensen vinden dat het voor hen nu niet mogelijk is mooie dingen te bereiken, zij dat wel kunnen mét splitsing en non-RS geen splitsing wil, is het vooral non-RS die concessies zal moeten doen. Let wel: dit is een puur zakelijke analyse, zonder dat ik schuld in iemand schoenen wil schuiven.

Om voor bestaande en nieuwe leden echt duidelijk te hebben dat het beleid in Bar een uitzondering is en niet dat de barkern het beleid in de RS-delen als een uitzondering zien, wil ik dus een duidelijke waarschuwing hebben. Of dat nu via een popup is of iets anders, dat maakt mij niet uit. Een lap tekst bovenaan het forum is onvoldoende. Een wachtwoord dat je elke paar dagen moet invullen vind ik functioneel en technisch een slechte oplossing. Ik had zelf het idee een aparte gebruikersgroep met toegang tot Bar te maken, waar je met één druk op de knop tot in de eeuwigheid lid van kunt worden.
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Forumbeleid

Bericht door Aaron »

feppie64 schreef:Ik had zelf het idee een aparte gebruikersgroep met toegang tot Bar te maken, waar je met één druk op de knop tot in de eeuwigheid lid van kunt worden.
Dit lijkt me eigenlijk best een prima idee fep! :) Zou er dan wel een mogelijkheid zijn dat (nieuwe) leden bar kunnen 'previewen' zodat ze kunnen beslissen of ze toegang willen tot bar? Dan lijkt het me wel een degelijke oplossing.

Ik heb me verder niet heel veel bemoeid met deze gehele discussie (heb ook de avond van de grote oproer gemist), kan eigenlijk alleen maar zeggen dat ik het heel jammer vind dat er zo'n grote tweedeling is ontstaan. Zelf kan ik het eigenlijk altijd met iedereen vinden en dat is op Lunagang in principe niet anders. Helaas zijn er altijd mensen die het nodig vinden om anderen op te naaien of af te zeiken. Ik denk echter dat de grens van wat een geintje is en wat gewoon afzeiken/denigrerend niet voor iedereen hetzelfde is en dat mede bijdraagt aan het huidige probleem.

Het liefst zie ik niets veranderen en simpelweg strengere moderatie in non-RS / OHFEDC (/accountmededelingen) en soepele moderatie in non-RS maar ik begrijp dat dit loze gedachtes zijn die moeilijk te realiseren en na te leven zijn.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Forumbeleid

Bericht door Meutr »

Ik heb begrip voor de hele post, behalve de laatste alinea. Als je de sfeer in Non-RS problematisch vindt voor het forum in z'n geheel, dan moeten we daar wat aan doen. Zolang er een waarschuwing of een aparte groep nodig is om bar te betreden, loopt er iets fout. Ik stel voor dat we middels moderatie naar een Non-RS werken waar de eigenaar van dit forum zich terug enigszins in kan vinden.

Een aparte bargroep zal het clangedrag in Bar overigens enkel versterken. Er is dringend nood aan nieuw bloed in Non-RS om de sfeer terug opener te maken. Dat voorstel voorkomt dat net.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Forumbeleid

Bericht door Simon` »

Ik denk niet dat er echt een probleem is tussen Non-rs en rs, maar tussen twee zeer selecte groepjes uit beide kampen die het gewoon totaal niet met elkaar kunnen vinden. Zonde dat dit wordt geëxtrapoleerd naar de rest van de groep.
Afbeelding
feppie64
Webmaster
Berichten: 7827
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Forumbeleid

Bericht door feppie64 »

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ben erg sceptisch over het vermogen van beide groepjes tot verandering. Er moet alleen wel een oplossing voor komen en eigenlijk is dat alles waar we het nu over hebben. Simpelste is gewoon een van beiden groepjes weghalen, maar dat is bepaald niet ideaal.

Toegevoegd na 2 minuten en 29 seconden:
Aaron schreef:Zou er dan wel een mogelijkheid zijn dat (nieuwe) leden bar kunnen 'previewen' zodat ze kunnen beslissen of ze toegang willen tot bar? Dan lijkt het me wel een degelijke oplossing.
Niet echt, maar je kunt je altijd weer afmelden.
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Forumbeleid

Bericht door Dexter »

Maar Feppert, we willen toch graag veranderingen zoals absoluut geen shitposts buiten bar? Meesten zijn hiermee akkoord.
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Forumbeleid

Bericht door xNitrous »

Zoals ik de afgelopen dagen aangegeven heb vind ik dat ik mij buiten RS ook niet netjes heb gedragen (voor een aantal dagen) daarnaast heb ik ook gezegd dat ik met niemand een conflict of probleem heb die uit non-rs komt en sowieso niet op het gehele forum, iedereen zal op zich een goed persoon zijn maar er zijn gewoon wat vervelende vaste leden of groepjes ontstaan (ze komen in mijn ogen in ieder geval vervelend over) en ondanks dat ben ik dus bereid met iedereen een gesprek aan te gaan, dit deed ik bijvoorbeeld ook met Dexter en met hem had ik eerst ook 3-4 PB's miscommunicatie maar daarna snapte wij beide wat er precies fout zit of hopelijk zat.

Ik zou het inderdaad tof vinden (Splitsing leek daar een perfecte oplossing voor) om lekker aan de gang te kunnen zonder ook maar ergens op te hoeven letten en door te gaan met mijn plezier in het spel te delen tijdens evenementen voor en samen met de lunagang/lunatip community. Dit werd (wordt nog steeds) af en toe lastig gemaakt.

Ik noem als voorbeeld (tijd terug) de banner die bovenaan het forum stond, wij waren tevreden voor de nieuwe promotie, rs-leden konden het er erg mee vinden maar de vaste groep die eigenlijk in zijn geheel uit non-rs kwam was er fors op tegen, dat zijn voor ons dingen die irriterend overkomen en die voor ons gewoon enorm jammer zijn als RS-community op het forum.

Ik denk ook dat er helaas verschillende NON-RS vs RS conflicten gekomen tijdens de Tipawards dat is helaas wel zonde voor de algemene sfeer op het forum.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Forumbeleid

Bericht door i k0nijn i »

Ik denk dat je voor al het prediken dat je doet dat je geen probleem hebt met Non-RS toch eens moet herzien wat je allemaal post, want je schuift (alweer) de schuld op Non-RS, deze keer voor die banner. En dat vind ik jammer, omdat ik me de discussie omtrent die banner helemaal anders herinner, namelijk dat de banner gigantisch was en er vervolgens een hoop feedback kwam met visuele voorbeelden en daar werd vervolgens letterlijk niets mee gedaan. Niemand had iets tegen de banner an sich, maar enkel tegen de banner zoals die was op dat moment. Dat jullie niets deden met die feedback is niet iets dat je nu in de schoenen van wat Non-RS leden moet schuiven.

Verder kan ik me grotendeels vinden in wat Meutr zegt.

Ik stel me wel vragen bij het aanblijven van de mensen die vertrokken en nu plots een plek moeten krijgen waar ze alles zomaar kunnen doen en wel met deze redenen. Ten eerste was het niet gewoon een vertrek of een pauze of wat dan ook, het was met schoppen en slaan naar het merendeel van het forum dat we allemaal niet deugden en dat ze het wel beter wisten. Kan je dan zomaar het merendeel van je actieve leden beledigen en vrolijk verder blijven doen? Ten tweede waren dit mensen die net aangenomen waren op xNitrous na. Mensen die met moeite iets hadden geprobeerd en toen dat niet werkte, het meteen welletjes vonden geworden. Zijn dat de mensen die je in het team wilt? Zijn dat de mensen die de rest van het team bij zich wilt? Voor mij zou dat een neen zijn, maar dat is aan jullie om voor jezelf uit te maken. Ten derde, en misschien wel het belangrijkste, wat gebeurt er als hetzelfde zich - misschien onvermijdelijk - weer voordoet? Dat een idee niet zo geslaagd is als het leek, er (stevige) feedback ontstaat en ze vervolgens weer opstappen (misschien zelfs op dezelfde wijze). Waar sta je dan? Gaan er dan weer brokken gelijmd worden tussen een hele groep mensen en wat enkelingen puur voor die enkelingen of gaat dat dan niet meer?

Het lijkt voor mij alsof jij, Feppie, in de opgestapte leden een aantal leden ziet die schijnbaar onvervangbaar zijn, terwijl ze dat heus niet zijn en dat weet je zelf ook wel als je het even rationeel bekijkt als hoe je naar de rest van de zaak kijkt. Kunnen ze een meerwaarde zijn? Wellicht wel, maar dat is niet hetzelfde als onmisbaar zijn. Er zijn hier genoeg mods geweest die zeker een meerwaarde zijn geweest doorheen de jaren, maar wiens vertrek anderzijds ook goed is opgevangen.
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Forumbeleid

Bericht door Megareus12 »

Ik kan me helemaal in Konijn's post vinden.
Dieselpker
Berichten: 11651
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Forumbeleid

Bericht door Dieselpker »

Megareus12 schreef:Ik kan me helemaal in Konijn's post vinden.
Ja ik sluit me ook bij hem aan.
FEYENOORD ROTTERDAM
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Forumbeleid

Bericht door Erwin »

feppie64 schreef: Conclusie van het 27 pagina lange topic was dat de meesten van non-RS geen splitsing willen, de opgestapte mensen wel en de rest het niet zo veel kan schelen. Aangezien de opgestapte mensen vinden dat het voor hen nu niet mogelijk is mooie dingen te bereiken, zij dat wel kunnen mét splitsing en non-RS geen splitsing wil, is het vooral non-RS die concessies zal moeten doen. Let wel: dit is een puur zakelijke analyse, zonder dat ik schuld in iemand schoenen wil schuiven.

Om voor bestaande en nieuwe leden echt duidelijk te hebben dat het beleid in Bar een uitzondering is en niet dat de barkern het beleid in de RS-delen als een uitzondering zien, wil ik dus een duidelijke waarschuwing hebben. Of dat nu via een popup is of iets anders, dat maakt mij niet uit. Een lap tekst bovenaan het forum is onvoldoende. Een wachtwoord dat je elke paar dagen moet invullen vind ik functioneel en technisch een slechte oplossing. Ik had zelf het idee een aparte gebruikersgroep met toegang tot Bar te maken, waar je met één druk op de knop tot in de eeuwigheid lid van kunt worden.
Met die conclusie ben ik het toch niet helemaal eens. Dat bijna niemand de delen wil splitsen is logisch, dit is imo geen goede oplossing, zeker niet op de lange termijn. RS spelende mensen hebben uiteindelijk toch ook behoefte aan non-rs gesprekken. Dat vooral non-RS concessies zal moeten doen ben ik het mee eens, echter is dat maar een begin. Ook de RS-spelende mensen zullen een consessie moeten doen, echter zal deze een stuk kleiner zijn (in mijn idee).

Ik blijf er namelijk bij dat het team weer naar één team zou moeten gaan, waardoor het een stuk makkelijker is om één beleid uit te voeren. Dat er achter de schermen (indirect) een verdeling wordt gemaakt welke mods waar modereren kan, echter moet op de voorgrond gewoon 1 gezamenlijk team worden uitgestraald, die gezamenlijk 1 beleid uitvoeren. Hierdoor wordt het ten eerste voor de leden een stuk makkelijker om te weten wat ze mogen maken plus dat daardoor de sfeer een stuk gezamenlijker zal zijn. Dit is imo waar het vroeger fout is gegaan, twee teams die uiteindelijk tot een verschillend beleid kwamen.

Om op Konijn in te gaan. De (opgestapte) mods zijn zeker weten niet omvervangbaar, niemand is niet omvervangbaar, echter kan ik het punt van Feppie in deze zaak zeker begrijpen: Deze personen hebben zich aangemeld met volle overtuiging het forum vooruit te helpen, waarin ze al vrij snel werden tegen gehouden/tegen gewerkt. Wat er is gebeurt is dat er van twee kanten (kamp oud vs kamp nieuw of hoe het ook te noemen) vanuit emotie te snel is gehandeld. Dat de ene actie een grotere invloed had dan de andere is zeker waar, echter ligt ook in dit verhaal de schuld niet aan één kant, maar aan twee kanten. Dat dit in het begin niet goed is opgelost ben ik het mee eens, dat betekent echter niet dat de personen niet meer hun functie kunnen uitoefenen. Ik denk met name voor het RS-gedeelte dat het belangrijk is om de benoemde personen de functie te laten vervolgen, echter denk ik dat het handig is om er toch nog een ervaren (RS) moderator naast te zetten, voor de toch meer beleidskwesties (en nee, hiermee solliciteer ik niet zelf :P ).

Dat ze een plek moeten hebben om dingen uit te proberen is zeker waar, dit is echter altijd al zo geweest lijkt mij? Door de jaren heen zijn er genoeg foute beslissingen gemaakt die later werden terug gedraaid omdat ze toch niet werkte. Hiervoor lijkt mij dus dat daarvoor zeker geen splitsing nodig is. Echter moeten de ideeën die er zijn niet meteen van alle kanten worden afgekraakt. Opbouwende kritiek is altijd welkom, maar hierin moet zeker niet te ver worden gegaan.
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Forumbeleid

Bericht door Odius »

Ik ben het volledig eens met Erwin. Ik deel overigens je scepsis tegenover die beleidshervormingen Feppie, ik speel er ook al enkele dagen mee, maar zie momenteel niet echt een betere oplossing om een splitsing te voorkomen. Misschien moeten we daarom de beleidshervormingen sterker doorvoeren, dus niet enkel en alleen een andere moderatiestijl. Het ontwerpen van een eigen gebruikersgroep voor Bar is dan wel een goed idee, maar het opnieuw samensmelten van het team met een onofficiële verdeling is misschien ook iets om over na te denken. Met deze diepgaandere veranderingen kunnen we misschien toch nog iets bereiken. En indien dit niet zou werken, kunnen we nog altijd Plan Feppie doorvoeren.

Ik vind het wel wat kort door te bocht om te stellen dat enkel Non-RS iets tegen de splitsing heeft 'en de rest er niet om geeft'. In de voorbije topics was het duidelijk dat verschillende nog actieve RS-leden waaronder Evilminded, Rotje en ik; en dan ook nog oudgedienden zoals Rasmus een splitsing niet zagen zitten. Zie ook: https://www.lunagang.nl/tipforum/viewto ... e#p5153310

Dat gebagger over de opgestapte mensen, daar heb ik verder ook niet zoveel begrip voor. Uiteindelijk moet gekeken worden naar hun ruwe waarde voor de site en het RS-gedeelte; en die is reëel en waardevol.

Maar goed, belangrijker dan dit is wat ik me hierbij al een tijd afvraag. Speelt het feit dat het nieuwere mensen waren mee in hun perspectief op het forum, of kan dit puur worden afgeschoven op individuele eigenschappen van die mensen? Zijn er met andere woorden recentere leden die de voorbije (max. 3 jaar) joinden en een zelfde idee over de charme van een verenigd forum, of hebben zij dit gevoel veel minder omdat die eenheid de laatste jaren al sterk aan het verwateren was?

Indien dit laatste het geval zou zijn dan moeten we ons afvragen of dit ook niet gedeeltelijk door het gesplitste beleid komt. Natuurlijk heb je het reële feit van non-rs leden die blijven hangen, maar uiteindelijk kan beleid ook afstralen op de perceptie van de leden. In die context zou Erwins hervorming een goed idee zijn. Een samengesteld en eenvormig moderatorteam zou deze eenvormigheid op den duur ook afstralen op de perceptie van de leden, zeker ook nieuwe leden. Dit is een belangrijk voordeel op mentaal vlak. Daarnaast heb je natuurlijk de praktische voordelen, zoals het gemakkelijk uitvoeren van één beleid.
Rasmus
Moderator in Non-RS
Berichten: 4182
Lid geworden op: vrijdag 29 mei 2009, 14:00

Re: Forumbeleid

Bericht door Rasmus »

Sam schreef:Wat valt trouwens onder shitposten in blogs? Nou ben ik daar niet actief ofzo maar toen ik daar wel actief was was blogs niet veel meer dan gratz spammen. 8-[
Dit was meer een voorbeeld. Misschien een niet al te goed gekozen voorbeeld, maar shitposten, flamen, etc etc. Ik denk dat iedereen wel kan bedenken hoe je de sfeer in een blog negatief of minder prettig kan maken.
Tristan schreef:
Sam schreef:Daarom zou ik een zo'n warnsysteem ook niet standaardiseren. De mods zijn niet dom, die kunnen zelf best aardig inschatten wat terecht is. Dan moet de optie om naar Mystery ofzo te gaan wanneer je naar jou mening onterecht een te hoge warn hebt ook open staan, en misschien zelf toegejuicht worden.
Inderdaad. Het is fijn om duidelijke regels te hebben en richtlijnen wat de leden van het warn-systeem kunnen verwachten, maar er moet altijd de gelegenheid zijn om te doen wat juist is. Als er een herrieschopper op het forum is dan ga je niet vijf keer hem zijn gang laten gaan, dan pak je hem zo snel mogelijk aan.
Ik denk inderdaad dat dit meer een globale richtlijn is dan dat het altijd tot op de letter zou worden uitgevoerd. Ik denk ook dat als iemand bijvoorbeeld dronken en met een erg slecht humeur op het forum komt en begint te kloten, je die persoon ook best een korte afkoelban kan geven. Ik weet ook dat hier al bestaande voorbeelden van zijn.
i k0nijn i schreef: En hoewel er wellicht wel wat geleerd kan worden uit het systeem dat de chat hanteert, mag niet vergeten worden dat een forum en een chat helemaal anders zijn qua moderatie. Een kick in de chat is direct een uur weg, een warn op een forum is gewoon een getal op je profiel. Als ik zin heb om straks iemand de huid vol te schelden zonder enige aanwijsbare reden en je werkt enkel met een waarschuwing daarvoor, mogen ze mij nog een waarschuwing van 50% geven, er is niets anders voor mij. Ik kan nog steeds overal op het forum en overal posten. Als je dat systeem echt wilt overnemen, moet je eigenlijk zonder waarschuwingen werken en enkel met afkoelbans, wat me ook niet altijd gezond lijkt.
Zoals hierboven aangeven, je kan een combinatie maken van beiden. Ik denk dat het niet verkeerd is om soms met afkoelbans te werken. En soms met waarschuwingen.
Ergens klinkt er iets door in je post dat je er een voorstander van zou zijn om mensen van delen van het forum uit te sluiten?


Ik denk niet dat er een perfecte of simpele oplossing is. Een team vormen zou iets uit kunnen stralen. Maar het lost niets op. Het gaat denk ik namelijk niet of het team hetzelfde kleurtje heeft, het gaat erom dat men zich welkom voelt op alle delen van het forum. Ik denk dat zo goed als iedereen het duidelijk voor ogen heft dat er iets moet veranderen. Ik denk ook dat de bereidheid om dit te doen bij het grootste gedeelte van de leden aanwezig is.

Ik zie echter niet zo goed in waarom nieuwe EO's, mods of wie dan ook niet aan de gang kunnen gaan en nieuwe dingen kunnen proberen of ontwikkelen. Als er topics aangemaakt worden kan iedereen die hieraan wilt deelnemen dit doen, mochten er mensen komen shitposten of flamen in deze topics, dan is het aan de moderatoren in dit geval om hier tegen op te treden.
Ik snap dat mensen een speeltuin moeten hebben en de ruimte moeten hebben om nieuwe dingen te proberen en zo het de RS focus van het forum behouden en dit deel van het forum weer levendig(er) te maken. Echter denk ik wel dat zodra je een kleurtje hebt, je ergens een bepaalde verantwoordelijkheid op je neemt en dus ook kan verwachten dat mensen hier dingen over vragen. Als er dan iets gebeurd waardoor je het even tegen staat en je besluit meteen te stoppen en dit met de nodige uitlatingen te doen, dan is het niet meer dan normaal dat de groep waartegen dit gedaan wordt hier op reageert. Ik zeg niet dat hoe het op de avond dat Pale en anderen uit het team besloten te stoppen goed is gegaan of dat mensen zo hun verantwoordelijkheden zouden moeten verdedigen. Ik denk echter wel dat het vreemd is om te denken dat men ongestoord en zonder enige kritiek of vragen hun gang zou moeten kunnen gaan. Natuurlijk zouden ideeën niet afgebrand moeten worden of tegengewerkt worden, maar dit is wederom in mijn ogen een taak van de moderatoren om dit tegen te gaan.

Of er een wachtwoord, pop up, aparte groep of wat we nog meer zouden kunnen bedenken op Bar zou moeten komen is wat mij betreft prima, echter ben ik het wel met wat onder andere Meutr al aangaf eens dat er ook wat moet veranderen in Bar, in denk ook dat de meeste leden die voornamelijk actief zijn in bar het hier mee eens zijn. Ik denk echter dat het beide kan. Het hoeft niet zo te zijn dat dit mensen afschrikt, het kan ook gebruikt worden als bewustwording dat hier een net iets ander beleid geldt dan op de rest van het forum, aangezien iedereen het er wel mee eens is dat dit gelijkgetrokken moet worden.
"Be yourself, everyone else is already taken"
Plaats reactie