EHBL - Eerste hulp bij liefde [NIEUWE POLL]

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Hebben bewaaksters stiekem een oogje op Kipcorn?

Ja
10
12%
Nee
0
Geen stemmen
Haha nee
19
23%
Ban Kipcorn
39
48%
Ban Kipcorn niet
13
16%
 
Totaal aantal stemmen: 81

Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Halle »

Dit heeft niet echt iets met liefde te maken, maar om voor deze vraag nu een apart topic te maken :P.

Het zit zo, ik heb een vriend. Laten we die 'Persoon A' noemen, en die heeft een andere vriend, die noemen we 'Persoon B'. Nu krabbelde (hyves) ik aan A een vraag die best wel dom was, ik had een nummer van 2 uur gedownload, en ik vroeg wat zijn langste nummer @ z'n iPod was. Nu zag zijn vriend (persoon B) die vraag, en vond het blijkbaar heel grappig. Want nu zit hij een beetje irritant tegen me te doen, met vragen op hyves als: Wat is jouw langste nummer?? nou? nou?
en dan dat echt 10x.

Ik wil niet te lullig tegen hem doen, want hij is bevriend met mijn vriend. Maar iemand enig idee hoe ik 'm op kan laten houden?
Mad
Berichten: 6745
Lid geworden op: woensdag 3 juni 2009, 17:56

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Mad »

Halle schreef:Dit heeft niet echt iets met liefde te maken, maar om voor deze vraag nu een apart topic te maken :P.

Het zit zo, ik heb een vriend. Laten we die 'Persoon A' noemen, en die heeft een andere vriend, die noemen we 'Persoon B'. Nu krabbelde (hyves) ik aan A een vraag die best wel dom was, ik had een nummer van 2 uur gedownload, en ik vroeg wat zijn langste nummer @ z'n iPod was. Nu zag zijn vriend (persoon B) die vraag, en vond het blijkbaar heel grappig. Want nu zit hij een beetje irritant tegen me te doen, met vragen op hyves als: Wat is jouw langste nummer?? nou? nou?
en dan dat echt 10x.

Ik wil niet te lullig tegen hem doen, want hij is bevriend met mijn vriend. Maar iemand enig idee hoe ik 'm op kan laten houden?
negeren, houdt hij vanzelf op.

Of er iets van zeggen, z'n blogs onderspammen ofzo
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Halle »

Mad schreef:
Halle schreef:Dit heeft niet echt iets met liefde te maken, maar om voor deze vraag nu een apart topic te maken :P.

Het zit zo, ik heb een vriend. Laten we die 'Persoon A' noemen, en die heeft een andere vriend, die noemen we 'Persoon B'. Nu krabbelde (hyves) ik aan A een vraag die best wel dom was, ik had een nummer van 2 uur gedownload, en ik vroeg wat zijn langste nummer @ z'n iPod was. Nu zag zijn vriend (persoon B) die vraag, en vond het blijkbaar heel grappig. Want nu zit hij een beetje irritant tegen me te doen, met vragen op hyves als: Wat is jouw langste nummer?? nou? nou?
en dan dat echt 10x.

Ik wil niet te lullig tegen hem doen, want hij is bevriend met mijn vriend. Maar iemand enig idee hoe ik 'm op kan laten houden?
negeren, houdt hij vanzelf op.

Of er iets van zeggen, z'n blogs onderspammen ofzo
Negeren is niet echt een optie, dat deed ik bij de eerste 4/5 krabbels ook. Maar hij ging dus door.
Nu zijn mijn reacties meer iets van: 'Wat doe je Afbeelding'.

En Nikki, in m'n blocklist zetten (Dus 'm uit mijn vriendenlijst halen) lijkt me niet zo handig :oops:, dan heeft hij juist door dat ik het irritant vind :oops:.

Maar dit is de eerste keer dat hij zoiets doet :S.
Halle
Ex-moderator
Berichten: 19465
Lid geworden op: donderdag 20 december 2007, 8:46

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Halle »

Nikki schreef:Oh wist niet dat je hem zelf ook als vriend hebt.
Nou, ik zou hem niet mijn vriend noemen :).
Maar omdat hij bevriend is met één van mijn beste vrienden zie ik hem wel vaak :).
En ik dacht altijd dat we het wel goed konden vinden, maar nu ik deze krabbels lees :(
Missy Pukah
Berichten: 104
Lid geworden op: woensdag 14 april 2010, 13:35

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Missy Pukah »

Giannieman schreef:
LoveProblem schreef:Wat vinden vrouwen aantrekkelijk in een man?
Dat hij stoer doet of dat helemaal niet?
Sowieso gewoon iemand die de leiding neemt, en dus niet al zijn macht etc aan het meisje geeft. Uiteraard zijn er uitzonderingen, maar in dit geval zijn het een paar enkelingen.

Er zijn natuurlijk nog een hoop andere dingen dat een man aantrekkelijk maakt voor een meisje, maar de meeste daarvan verschillen per meisje. Iets dat de meeste aantrekt zou ik zeggen het bovenstaande, zelfvertrouwen, non-reactiveness (moeilijk uit te leggen, zoek het maar eens op).
Stoer gedrag is vaak onecht gemaakt gedrag. Een act ophangen zoals Silfer al zegt. Daar hou ik zelf dus totaal niet van.

@Giannieman: 'Sowieso gewoon iemand die de leiding neemt'... eh nee? gelijkwaardigheid vind ik belangrijker. Zelfvertrouwen, non-reactiveness en zo... tja, zou prettig zijn. Maar weet je, niet iedere jongen / man heeft dat en is dat... en t kan zo maar zijn dat hij verder gewoon zo lief is en zo goed bij me past dat ik dat niet zo belangrijk vind.
Giannieman, ik hoor je vaak dingen zeggen hoe t allemaal zou moeten zijn en wat wel kan of niet of wat je wel moet doen of niet (je begrijpt dat ik t nu ff heel kort door de bocht zeg). Klinkt allemaal heel erg leuk, maar als je verliefd bent of echt van iemand houdt wordt dat vaak heel anders.
Jij hebt bepaalde ervaringen waardoor je denkt dat je weet hoe je iets t beste kan aanpakken, maar waar ik nieuwsgierig naar ben... ben je ooit wel eens echt verliefd geweest?
Afbeelding
Ex-gebruiker60
Berichten: 1919
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 10:48

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Ex-gebruiker60 »

Je moet er wel rekening mee houden dat het meeste wat ik zeg betrekking heeft tot (ook al haat ik de term) pick-up. Alles wat ik heb gezegd zijn kwaliteiten in een man (en je hoeft die niet persé al in je te hebben, je kan die 'kweken') die een vrouw aantrekken. Ik doelde vooral op dingen die vrij snel (het kan zo snel zijn als in een paar minuten, maar even goed in een halfuur tot meerdere uren) aantrekking creëren als de man iemand aan het versieren is. En zoals ik zei zijn er altijd uitzonderingen, maar dat zijn enkelingen.

Daarnaast moet je een man die de leiding neemt niet verwarren met te zeggen dat de man boven de vrouw staat. Dat is totaal niet wat ik zeg. Wat ik bedoel is iemand die het gesprek voert, die het meisje meeneemt naar andere plekken etc. (Ook hier gaat het nog steeds om uitgaan + pickup)
Wat ik er ook mee bedoelde, en dat heeft vooral betrekking tot het niet weggeven van macht is dat je als man niet steeds om goedkeuring etc moet vragen. Je moet geen dingen zeggen als: "Ok goed, zal ik jou dan bellen of bel jij mij?" In zo'n situaties geef je de macht weg aan het meisje en dat is niet goed.

En dat het anders wordt als iemand verliefd is heb je totaal gelijk in. Om dan nog op je vraag te beantwoorden: ja. Ik ben al verliefd geweest. Het verschil echter zit hem erin dat ik pas verliefd wordt op iemand zodra ik dat meisje 'al binnen heb'. Begrijp dus dat ik er eerst voor zorg dat een meisje dat me wel interessant of leuk of mooi lijkt op mij verliefd wordt of mij op minst ziet zitten. De kans is groot dat ik dan al met haar heb zitten kussen toen ik haar ontmoette. Het feit dat ze me al kuste is voor mij een teken dat ze mij ziet zitten. Dan kan je bv telefoonnummer vragen (al doe ik dat niet altijd), paar keer afspreken. En ja dan gebeurt het soms dat ik dat meisje dan echt leuk vindt en er verliefd op wordt. Pas op dat moment zal ik ook echt officieel een relatie met haar aangaan. Zolang dat niet gebeurt beschouw ik mezelf als vrijgezel en maak dat ook heel duidelijk aan dat meisje.

Als je wilt weten of ik ooit pas eerst verliefd ben geworden op een meisje en haar dan pas begon te 'versieren' : nee. Althans niet meer. Vroeger wel, dat heeft me een hoop ellende bezorgd en daar heb ik nu totaal geen zin meer in. Wat ik heb ingezien is dat als je pas voor een meisje gaat als je al verliefd bent op haar dat dingen een stuk gecompliceerder maakt. Je doet er geen dingen mee die ook maar iets risico inhouden omdat 'zij speciaal is'. En het zijn net die risicovolle dingen die het zo gemakkelijk maken om aantrekking te creëren.
Afbeelding
~Glenn
Berichten: 6266
Lid geworden op: zondag 9 juli 2006, 13:21
Oude naam: Glennz0rs`

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door ~Glenn »

HET KOMT TERUG GOED MET MIJN VRIENDIN :D/ :D/ :D/ :D/ :D/

We hebben nog eens een serieus gesprek gehad en ze zag haar fouten in, alleen wil ze eerst al haar problemen opgelost hebben.
Ze zei dat ze alleen maar vriendin wilt zijn met die jongen, en ik geloof haar maar toch ben ik waakzaam.
Ik ben zo blij ;D ;D
.:Afbeelding:.
LoveProblem
Berichten: 429
Lid geworden op: zondag 3 oktober 2010, 0:30

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door LoveProblem »

~Glenn schreef:HET KOMT TERUG GOED MET MIJN VRIENDIN :D/ :D/ :D/ :D/ :D/

We hebben nog eens een serieus gesprek gehad en ze zag haar fouten in, alleen wil ze eerst al haar problemen opgelost hebben.
Ze zei dat ze alleen maar vriendin wilt zijn met die jongen, en ik geloof haar maar toch ben ik waakzaam.
Ik ben zo blij ;D ;D
Gefeliciteerd =D>

Ik heb even een probleem en niet echt iets in de liefde maar meer sociaal. Ik ben door mijn jeugd nogal gesloten geworden en daardoor zit ik veel te denken in mijn hoofd. Mijn eigen wereldje. Dat moet natuurlijk niet, weten jullie iets wat ik mezelf wijs moet maken waardoor ik wat makkelijker een gesprek met andere mensen start?
If i knew how painful love was, i would have never fell in love with you.
Afbeelding
Eilonwy
Ex-chatmoderator
Berichten: 4863
Lid geworden op: zaterdag 28 februari 2009, 21:07
Clan: geen
Oude naam: EilonwMelody

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Eilonwy »

We zitten allemaal in ons eigenwereldje alleen we zijn verbonden door emoties en taal met elkaar. Gebruik dat dan ook, tenzij je graag in je eigenwereldje wilt blijven, wat op zijn tijd ook niet verkeerd is hoor.
Afbeelding
You are not overdressed. The world is under-dressed for you
Dayrocker
Verbannen (tijdelijk)
Berichten: 2853
Lid geworden op: zaterdag 29 december 2007, 13:14
Oude naam: Yourockmyday

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Dayrocker »

Wauw. Slimme tekst.

Msnflirten, zo sneu maar toch zo leuk :$
Afbeelding
You can spend days. months, years on over-analyzing a situation, trying to put the pieces together, justifying what could've, would've happened. Or you can just move the fuck on.
rarevogelman
Ex-moderator
Berichten: 8101
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 20:22
Clan: Rarevogelman-unit

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door rarevogelman »

Giannieman schreef: Als je wilt weten of ik ooit pas eerst verliefd ben geworden op een meisje en haar dan pas begon te 'versieren' : nee. Althans niet meer. Vroeger wel, dat heeft me een hoop ellende bezorgd en daar heb ik nu totaal geen zin meer in. Wat ik heb ingezien is dat als je pas voor een meisje gaat als je al verliefd bent op haar dat dingen een stuk gecompliceerder maakt. Je doet er geen dingen mee die ook maar iets risico inhouden omdat 'zij speciaal is'. En het zijn net die risicovolle dingen die het zo gemakkelijk maken om aantrekking te creëren.
De waarheid.
Afbeelding
Afbeelding
Proud Ex-Luna- Council, Gatekeeper, Warlord, Pk Leader and High Council
Ex-gebruiker60
Berichten: 1919
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 10:48

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Ex-gebruiker60 »

LoveProblem schreef:Ik heb even een probleem en niet echt iets in de liefde maar meer sociaal. Ik ben door mijn jeugd nogal gesloten geworden en daardoor zit ik veel te denken in mijn hoofd. Mijn eigen wereldje. Dat moet natuurlijk niet, weten jullie iets wat ik mezelf wijs moet maken waardoor ik wat makkelijker een gesprek met andere mensen start?
Gewoon doen. Wat houdt je tegen? Niets. Iedereen kan met iedereen praten. Zo simpel is het. Je hoeft geen schrik te hebben dat mensen slecht gaan reageren, want dat doen ze niet. Ok goed, in het begin zal het je waarschijnlijk moeilijk afgaan om met totaal onbekenden te spreken, maar dat betert na een paar gesprekken al. Zie je dat het niet zo goed gaat? Ok, geen probleem. Sluit het gesprek gewoon af en ga met iemand anders praten. Dat gesprek zal al een stuk vlotter gaan. Je hebt gewoon wat momentum nodig. Als je dit dan een tijdje gedaan hebt zullen die eerste gesprekken ook al vanzelf beter gaan.

Nog een tip: ga ervan uit dat iedereen aardig is en goed zal reageren. Enkel en alleen al door hiervan uit te gaan zullen mensen een stuk positiever op je gaan reageren. En als ze dit niet doen komt het omdat zij niet aan jouw verwachtingen/eisen/... voldoen, niet omdat jij niet aan die van hen voldoet. Deze denkwijze helpt zo ongeloofelijk veel, je zal er versteld van staan.

In principe komt heel dit gedoe gewoon neer op je denkwijzen op een bepaalde manier te veranderen en door uit je comfort zone te stappen. Ik kan het niet goed uitleggen. Zoals ik al vaker heb gezegd doen de mensen van Real Social Dynamics dit echt prachtig. Zoek ze zeker eens op, alsook RSD nation.
Afbeelding
Missy Pukah
Berichten: 104
Lid geworden op: woensdag 14 april 2010, 13:35

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Missy Pukah »

Giannieman schreef:Je moet er wel rekening mee houden dat het meeste wat ik zeg betrekking heeft tot (ook al haat ik de term) pick-up. Alles wat ik heb gezegd zijn kwaliteiten in een man (en je hoeft die niet persé al in je te hebben, je kan die 'kweken') die een vrouw aantrekken. Ik doelde vooral op dingen die vrij snel (het kan zo snel zijn als in een paar minuten, maar even goed in een halfuur tot meerdere uren) aantrekking creëren als de man iemand aan het versieren is. En zoals ik zei zijn er altijd uitzonderingen, maar dat zijn enkelingen.

Daarnaast moet je een man die de leiding neemt niet verwarren met te zeggen dat de man boven de vrouw staat. Dat is totaal niet wat ik zeg. Wat ik bedoel is iemand die het gesprek voert, die het meisje meeneemt naar andere plekken etc. (Ook hier gaat het nog steeds om uitgaan + pickup)
Wat ik er ook mee bedoelde, en dat heeft vooral betrekking tot het niet weggeven van macht is dat je als man niet steeds om goedkeuring etc moet vragen. Je moet geen dingen zeggen als: "Ok goed, zal ik jou dan bellen of bel jij mij?" In zo'n situaties geef je de macht weg aan het meisje en dat is niet goed.

En dat het anders wordt als iemand verliefd is heb je totaal gelijk in. Om dan nog op je vraag te beantwoorden: ja. Ik ben al verliefd geweest. Het verschil echter zit hem erin dat ik pas verliefd wordt op iemand zodra ik dat meisje 'al binnen heb'. Begrijp dus dat ik er eerst voor zorg dat een meisje dat me wel interessant of leuk of mooi lijkt op mij verliefd wordt of mij op minst ziet zitten. De kans is groot dat ik dan al met haar heb zitten kussen toen ik haar ontmoette. Het feit dat ze me al kuste is voor mij een teken dat ze mij ziet zitten. Dan kan je bv telefoonnummer vragen (al doe ik dat niet altijd), paar keer afspreken. En ja dan gebeurt het soms dat ik dat meisje dan echt leuk vindt en er verliefd op wordt. Pas op dat moment zal ik ook echt officieel een relatie met haar aangaan. Zolang dat niet gebeurt beschouw ik mezelf als vrijgezel en maak dat ook heel duidelijk aan dat meisje.

Als je wilt weten of ik ooit pas eerst verliefd ben geworden op een meisje en haar dan pas begon te 'versieren' : nee. Althans niet meer. Vroeger wel, dat heeft me een hoop ellende bezorgd en daar heb ik nu totaal geen zin meer in. Wat ik heb ingezien is dat als je pas voor een meisje gaat als je al verliefd bent op haar dat dingen een stuk gecompliceerder maakt. Je doet er geen dingen mee die ook maar iets risico inhouden omdat 'zij speciaal is'. En het zijn net die risicovolle dingen die het zo gemakkelijk maken om aantrekking te creëren.
Dank voor je uitgebreide antwoord :) Ik reageer nog, maar nu ff totaal geen tijd.
Afbeelding
Ex-gebruiker60
Berichten: 1919
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 10:48

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Ex-gebruiker60 »

Om eerlijk te zijn was ik totaal niet van plan om zo'n uitgebreide post te maken, maar het bleef gewoon komen. Het is dan ook moeilijk om over dat onderwerp kort te spreken, want er zijn namelijk zoveel aspecten die elk wel op een bepaalde manier met elkaar verbonden zijn dat je in principe eeuwig erover kan praten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rotje
Ex-moderator
Berichten: 7204
Lid geworden op: woensdag 7 maart 2007, 20:35
RS: Zabky (OSRS)

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Rotje »

Dayrocker schreef:Wauw. Slimme tekst.

Msnflirten, zo sneu maar toch zo leuk :$
:-$ Het is gewoon dat je op msn eens een keer lekker extra gek te doen. Msn is zo vrij, haha. :fluit:
Missy Pukah
Berichten: 104
Lid geworden op: woensdag 14 april 2010, 13:35

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Missy Pukah »

Giannieman schreef:Je moet er wel rekening mee houden dat het meeste wat ik zeg betrekking heeft tot (ook al haat ik de term) pick-up. Alles wat ik heb gezegd zijn kwaliteiten in een man (en je hoeft die niet persé al in je te hebben, je kan die 'kweken') die een vrouw aantrekken. Ik doelde vooral op dingen die vrij snel (het kan zo snel zijn als in een paar minuten, maar even goed in een halfuur tot meerdere uren) aantrekking creëren als de man iemand aan het versieren is. En zoals ik zei zijn er altijd uitzonderingen, maar dat zijn enkelingen.
Het zal wel heel raar klinken, maar zelf vind ik t belangrijk als een man zichzelf is, op t moment van versieren. Natuurlijk is t wel fijn als hij je t gevoel geeft dat hij moeite voor je doet, maar t moet er niet te dik op liggen, want dan wordt t al snel onecht. Kwaliteiten, zoals gevoel voor humor, heeft hij of heeft hij niet. Dat kan je niet 'kweken'. Ik denk juist dat dat t probleem is, dat jongens denken zich heel erg te moeten uitsloven, want dat uitsloverige gedrag heb ik regelmatig meegemaakt en stoot mij juist af. Je zegt 'kweken en creëren', maar dan ben je toch niet jezelf? dan doe je dingen waarmee je hoopt dat t meisje je aantrekkelijk vind. Maar zo zit je dan niet echt in elkaar.
Giannieman schreef:Daarnaast moet je een man die de leiding neemt niet verwarren met te zeggen dat de man boven de vrouw staat. Dat is totaal niet wat ik zeg. Wat ik bedoel is iemand die het gesprek voert, die het meisje meeneemt naar andere plekken etc. (Ook hier gaat het nog steeds om uitgaan + pickup)
Wat ik er ook mee bedoelde, en dat heeft vooral betrekking tot het niet weggeven van macht is dat je als man niet steeds om goedkeuring etc moet vragen. Je moet geen dingen zeggen als: "Ok goed, zal ik jou dan bellen of bel jij mij?" In zo'n situaties geef je de macht weg aan het meisje en dat is niet goed.
Nee, met gelijkwaardigheid bedoel ik ook niet dat jij zou bedoelen dat de man boven de vrouw staat. Jij bedoelt initiatief nemen denk ik. En dat is wat ik ook bedoelde. Hoeft toch ook niet altijd van de jongen uit te gaan? Ik ken jongens genoeg die t net zo fijn vinden als t meisje wat onderneemt ipv dat zij altijd degene zijn die initiatief moeten nemen.
Weggeven van macht: ook wat je daar over schrijft vind ik iets wat van beide kanten moet komen. gewoon relaxt met elkaar afspreken wat te doen. De ene keer stelt hij iets voor (bijv dat bellen of afspreken waar jij t over hebt), de andere keer zij. En als t echt klikt, dan merk je vanzelf dat je daar niet meer echt bij gaat nadenken, dan gaat t vanzelf.

Giannieman schreef:En dat het anders wordt als iemand verliefd is heb je totaal gelijk in. Om dan nog op je vraag te beantwoorden: ja. Ik ben al verliefd geweest. Het verschil echter zit hem erin dat ik pas verliefd wordt op iemand zodra ik dat meisje 'al binnen heb'. Begrijp dus dat ik er eerst voor zorg dat een meisje dat me wel interessant of leuk of mooi lijkt op mij verliefd wordt of mij op minst ziet zitten. De kans is groot dat ik dan al met haar heb zitten kussen toen ik haar ontmoette. Het feit dat ze me al kuste is voor mij een teken dat ze mij ziet zitten. Dan kan je bv telefoonnummer vragen (al doe ik dat niet altijd), paar keer afspreken. En ja dan gebeurt het soms dat ik dat meisje dan echt leuk vindt en er verliefd op wordt. Pas op dat moment zal ik ook echt officieel een relatie met haar aangaan. Zolang dat niet gebeurt beschouw ik mezelf als vrijgezel en maak dat ook heel duidelijk aan dat meisje.
Je zegt dat je verliefd wordt zodra je dat meisje 'al binnen hebt'. Maar dat is dus ook wrm ik je vroeg of je al eens echt verliefd bent geweest. Je hebt dat toch totaal niet in de hand of je verliefd wordt voordat je weet dat iemand jou ook leuk vindt of niet? Dat is toch iets wat gebeurt? Zelfs al heb je je voorgenomen nooit meer verliefd te worden omdat je er niet zulke leuke ervaringen mee hebt, kan het zomaar zijn dat je weer voor iemand valt. Daar kan je niks aan veranderen. Je kan er tegen vechten wat je wil, maar je houdt t niet tegen. Emigreren wil dan miss alleen nog wel helpen ;)
Giannieman schreef:Als je wilt weten of ik ooit pas eerst verliefd ben geworden op een meisje en haar dan pas begon te 'versieren' : nee. Althans niet meer. Vroeger wel, dat heeft me een hoop ellende bezorgd en daar heb ik nu totaal geen zin meer in. Wat ik heb ingezien is dat als je pas voor een meisje gaat als je al verliefd bent op haar dat dingen een stuk gecompliceerder maakt. Je doet er geen dingen mee die ook maar iets risico inhouden omdat 'zij speciaal is'. En het zijn net die risicovolle dingen die het zo gemakkelijk maken om aantrekking te creëren.
De reden dat ik vroeg of je ooit wel eens echt verliefd was geweest is omdat ik vind dat je hier af en toe best wel goeie dingen zegt, maar ze klinken allemaal zo zakelijk... zo berekenend zeg maar. Ik kan me heel goed voorstellen dat als jouw verliefdheid je ellende heeft bezorgd je extra voorzichtig bent. En dat je zo bent gaan denken als je nu doet. Maar zoals je zelf al zegt, je bent niet meer verliefd geweest. Als jij vandaag of morgen iemand tegenkomt, haar beter leert kennen en daardoor verliefd op haar wordt, dan ga je je miss wel anders gedragen dan je had verwacht.

Zelf ben ik vrij nuchter, weet ik goed wat ik wel en niet wil, haat ik t om gevoelsmatig afhankelijk te zijn van iemand anders, maar als ik verliefd word op iemand, is van dat alles nog weinig over ;)

lol... wat een verhaal
Afbeelding
douder3
Berichten: 3894
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 12:21
Clan: Nikki <3

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door douder3 »

rarevogelman schreef:
Giannieman schreef: Als je wilt weten of ik ooit pas eerst verliefd ben geworden op een meisje en haar dan pas begon te 'versieren' : nee. Althans niet meer. Vroeger wel, dat heeft me een hoop ellende bezorgd en daar heb ik nu totaal geen zin meer in. Wat ik heb ingezien is dat als je pas voor een meisje gaat als je al verliefd bent op haar dat dingen een stuk gecompliceerder maakt. Je doet er geen dingen mee die ook maar iets risico inhouden omdat 'zij speciaal is'. En het zijn net die risicovolle dingen die het zo gemakkelijk maken om aantrekking te creëren.
De waarheid.
Dus jij probeert eerst iemand te versieren om er vervolgens achter te komen of ze leuk is?
LoveProblem
Berichten: 429
Lid geworden op: zondag 3 oktober 2010, 0:30

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door LoveProblem »

@douder3, Een eerste indruk maak je maar 1 keer ;)
If i knew how painful love was, i would have never fell in love with you.
Afbeelding
douder3
Berichten: 3894
Lid geworden op: maandag 4 februari 2008, 12:21
Clan: Nikki <3

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door douder3 »

Das ook weer waar.
Nu ff OT:

Der is een meisje dat ik leuk vind en ik ben er zo'n 80% zeker van dat ze mij ook leuk vind. Iemand een idee hoe ik dit subtiel aan kan pakken? Wil ´t namelijk natuurlijk niet verpesten.
Ex-gebruiker60
Berichten: 1919
Lid geworden op: dinsdag 13 december 2005, 10:48

Re: EHBL --> Eerste Hulp Bij Liefde

Bericht door Ex-gebruiker60 »

douder3 schreef:
rarevogelman schreef:
Giannieman schreef: Als je wilt weten of ik ooit pas eerst verliefd ben geworden op een meisje en haar dan pas begon te 'versieren' : nee. Althans niet meer. Vroeger wel, dat heeft me een hoop ellende bezorgd en daar heb ik nu totaal geen zin meer in. Wat ik heb ingezien is dat als je pas voor een meisje gaat als je al verliefd bent op haar dat dingen een stuk gecompliceerder maakt. Je doet er geen dingen mee die ook maar iets risico inhouden omdat 'zij speciaal is'. En het zijn net die risicovolle dingen die het zo gemakkelijk maken om aantrekking te creëren.
De waarheid.
Dus jij probeert eerst iemand te versieren om er vervolgens achter te komen of ze leuk is?
Klopt. Wat is het punt ook anders? Aan iemands uiterlijk kan je niet beoordelen of ze leuk of niet leuk is. Wat kan je dan doen? Op haar afstappen en erachter komen. En als je dan toch bezig bent, waarom niet ineens ervoor zorgen dat zij jou al wel leuk vindt, voor jij er achter bent of je haar wel leuk vindt. Dan ben je ineens 2 stappen verder en is het zoveel gemakkelijker om over te gaan in een relatie als jij dat zou willen.

Aan die ene persoon die nogal uitgebreid had geantwoord, ik kom nog wel ff op je terug maar kheb nu niet zoveel tijd. Kheb het gevoel dat wij 2 op verschillende golflengtes zitten zeg maar, dus kzal zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat ik nu eigenlijk bedoel :P
Afbeelding
Plaats reactie