Clan citadels - Battlefield
Bij het battlefield kun je minigames maken en spelen. Deze minigames kun je met je clanleden of een rivaliserende clan spelen. Iedere citadel heeft een Battlefield master. Hij heeft drie opties:
- Edit battlefield: als je rang hoog genoeg is, kom je via deze optie in de battlefield editor, waar je de minigames kunt maken
- Initiate battle: als je rang hoog genoeg is, kun je hier met één van de ontwerpen een nieuw spel starten. De regels zijn in te stellen. Als er al een gevecht bezig is, kom je daar in.
- Enter battlefield: hiermee kun je in een lopend spel of wacht je tot een lopend spel begint. Het maakt niet uit of je nu lid bent van de clan of niet.
Mogelijke regels
Wanneer je een spel begint, kun je uit verschillende regels kiezen.
Naam | Beschrijving |
---|---|
Battlefield layout | Hiermee kun je een opgeslagen ontwerp kiezen. |
Combat style | Multicombat of single? |
Enable PvP | Mogen spelers elkaar aanvallen? |
Reward for killing players | Stel in wat een speler krijgt als hij een neutrale speler of een speler uit het andere team doodt |
Team vs team | Je kunt hier teams uitzetten, willekeurig indelen of als het team als keuze aanbieden |
Battle ends when a team scores... | Het aantal punten dat een team nodig heeft om te winnen. |
Battle ends when a player scores... | Het aantal punten dat een speler nodig heeft om te winnen. |
Battle ends after... | Stel in wanneer een spel eindigt. |
When time is up, winner is... | Stel in hoe de winnaar wordt bepaald als de tijdslimiet is verstreken. |
Forbid melee | Verbied melee |
Forbid ranging | Verbied Ranged |
Allow magic spells | Aan, uit, alleen het standaard spreukenboek of alleen bindspreuken. |
Forbid summoning | Verbied Summoning |
Forbid food | Verbied voedsel |
Forbid drinks | Verbied potions en andere dranken |
Forbid prayer | Verbied prayer |
Players with flags or balls may be tackled... | Mogen spelers elkaar tackelen om de bal of vlag af te pakken? |
Lighting | Dag of nacht? |
Bewerken van het battlefield
Als je een battlefield gaat bewerken, krijg je het volgende scherm:
Je kunt hiermee verschillende dingen op het veld plaatsen. Sommige objecten nemen maar één vak in, andere kun je door te slepen over verschillende vakjes verspreiden. Met de knoppen aan de onderkant kun je een ontwerp laden, bewaren of weggaan. In het begin kun je twee ontwerpen opslaan, maar met hogere tiers kun je er tot maximaal vier opslaan.
Constructies
Bij sommige obstakels kun je een level kiezen dat je nodig hebt om eroverheen te komen. Mogelijke opties zijn level 1, 5, 10, 15 en verder in stapjes van 5 tot 99. Level 100 of hoger is ook mogelijk. Je zult dan je levels tijdelijk moeten verhogen om over dat obstakel te gaan.
Voor barriers en blocks kun je instellen wat je mag gebruiken om over deze stenen heen te gaan. Je kunt een sleutel, Strength, Woodcutting, Mining of Thieving nodig hebben. Ook kun je instellen hoe snel deze stenen zich van schade mogen herstellen, of ze terug komen en hoe snel dat gebeurt.
Naam | Beschrijving | Leveleis | Overheen te komen | Herstelt zich van schade | Komt terug na |
---|---|---|---|---|---|
Portals (neutraal, rood of blauw) | Spelers komen het veld bij hun portal binnen. Het is mogelijk om meer dan één portal te hebben, maar er zal er slechts één actief zijn. Je kunt de portals in het spel activeren en deactiveren. Aan het begin zal voor het blauwe team de portal die het meest in het noordoosten actief is actief zijn. Voor het neutrale team is dat de middelste portal en voor het rode team is dat de meest zuidwestelijke portal. | - | Ja | - | - |
Blocks (kort of lang) | Grote blokken houden spreuken en pijlen tegen. | - | Instelbaar | Instelbaar | Instelbaar |
Doors (kort of lang, rood of blauw) | Je kunt niet door een deur van de tegenstander. Ranged en magic zullen niet door grote deuren gaan. | - | - | - | - |
Climbing block (alle zijdes, noordkant, oostkant, zuidkant of westkant) | Je kunt hier over klimmen als je Agility hoog genoeg is. Ranged en magic kunnen hier niet door. | Instelbaar | Ja | - | - |
Climbing frame (alle zijdes, noordkant, oostkant, zuidkant of westkant) | Je kunt hier doorheen slingeren als je Agility hoog genoeg is. | Instelbaar | - | - | - |
Barriers (kort of lang, neutraal, rood of blauw) | Je kunt eigen barrières meteen weghalen. | - | Instelbaar | Instelbaar | Instelbaar |
Speelgoed
Voorwerpen
Het is mogelijk om spelers in hun bewegingsvrijheid te beperken als zij ballen en vlaggen dragen. Ze kunnen dan bijvoorbeeld niet meer rennen of helemaal niet meer bewegen. Ook is het in te stellen of je nog op agility-obstakels mag.
Naam | Beschrijving | Voortbewegings-beperkingen | Agility-obstakels te gebruiken |
---|---|---|---|
Item spawn | De voorwerpen die je hier krijgt, kun je in de minigames gebruiken. Mogelijke opties zijn sleutels, potions om life pionts te herstellen, hatchets en pickaxes. Ook is in te stellen hoe vaak dat voorwerp terugkomt. Sleutels zijn te gebruiken om over blokken of barrières te komen. | - | - |
Ball spawn | Je kunt ballen naar je eigen teamgenoten gooien, mits zij niet te ver weg zijn. Andere spelers mogen de abal van je afpakken. Het succes van tackelen hangt af van het Agility level. | Instelbaar | Instelbaar |
Flag spawn (neutraal, rood of blauw) | De vlag kun je naar een doel brengen om punten te verdienen. De tegenstander kan de vlag afpakken. Hun succes hierin hangt af van hun Agility. Het is mogelijk om in te stellen of een team hun eigen vlag mag pakken. | Instelbaar | Instelbaar |
Doelen
Als je op deze dingen gaat staan of er voorwerpen naartoe brengt, krijg je punten of andere voorwerpen. Het is ook mogelijk om levels te verhogen of te verlagen.
Naam | Beschrijving | Beloning | Gaat weg na | Effect | Komt terug na |
---|---|---|---|---|---|
Tag marker | Klik erop om punten of voorwerpen te verdienen. | Instelbaar | Instelbaar | - | - |
Goal (neutraal, rood of blauw) | Je wordt beloond met punten of een voorwerp als je een vlag of bal naar dit punt brengt. Dat kun je doen door de vlag of bal erop te leggen, de bal er overheen te gooien of er naartoe te lopen. | Instelbaar | - | - | - |
Powerup (stats) | Verhoogt of verlaagt Attack, Strength, Ranged, Magic, Constitution, Agility of Summoning met een percentage (maximaal 10%) of een aantal levels (maximaal 10). De skill en de verhoging zijn instelbaar en altijd hetzelfde. De +10 levels bonus is vooral handig voor effigies van Agility en Summoning. | - | - | Instelbaar | Instelbaar |
Powerup (other) | Verhoogt of verlaagt life points, energie en special attack met een instelbare hoeveelheid. | - | - | Instelbaar | Instelbaar |
Gevaren
Naam | Beschrijving | Schade |
---|---|---|
Spikes (zichtbaar of onzichtbaar) | Spikes veroorzaken schade als je erover loopt. | Instelbaar |
Conveyor (noord, oost, zuid of west) | Als een speler hierop gaat staan, zal hij in de richting van de conveyor bewegen en kan hij of zij niet weg. Als de conveyor een rondje maakt, kun je alleen in de hoeken weggaan. Ballen worden ook door de conveyor van richting veranderd, maar monsters kunnen er gewoon over. | - |
Water | Hier kunnen monsters en spelers niet overheen. | - |
Ice | Als je hierop staat, glijd je in dezelfde richting door als de richting waarmee je het ijs op kwam, totdat je iets raakt of van het ijs gaat. Ballen en monster hebben geen last van ijs. | - |
Sticky tile | Je kunt hier niet op beginnen te rennen, maar spelers die al rennen, kunnen doorrennen. | - |
Monsters
Je kunt ook warriors, mages en rangers plaatsen. Deze monsters vallen spelers aan. Het is mogelijk hun sterkte in te stellen (combat 30, 60, 90, 120 en 150) en wanneer ze terugkomen als ze gedood zijn. Ook de beloning is in te stellen, in de vorm van voorwerpen of punten.
Als je een monster aan een team toewijst, zullen zij het andere team aanvallen. neutraale monsters vallen iedereen aan.
Over deze pagina
Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!
RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© Lunagang 2004 - 2024