Clan citadels - Battlefield

Bij het battlefield kun je minigames maken en spelen. Deze minigames kun je met je clanleden of een rivaliserende clan spelen. Iedere citadel heeft een Battlefield master. Hij heeft drie opties:

Mogelijke regels

Wanneer je een spel begint, kun je uit verschillende regels kiezen.

NaamBeschrijving
Battlefield layoutHiermee kun je een opgeslagen ontwerp kiezen.
Combat styleMulticombat of single?
Enable PvPMogen spelers elkaar aanvallen?
Reward for killing playersStel in wat een speler krijgt als hij een neutrale speler of een speler uit het andere team doodt
Team vs teamJe kunt hier teams uitzetten, willekeurig indelen of als het team als keuze aanbieden
Battle ends when a team scores...Het aantal punten dat een team nodig heeft om te winnen.
Battle ends when a player scores...Het aantal punten dat een speler nodig heeft om te winnen.
Battle ends after...Stel in wanneer een spel eindigt.
When time is up, winner is...Stel in hoe de winnaar wordt bepaald als de tijdslimiet is verstreken.
Forbid meleeVerbied melee
Forbid rangingVerbied Ranged
Allow magic spellsAan, uit, alleen het standaard spreukenboek of alleen bindspreuken.
Forbid summoningVerbied Summoning
Forbid foodVerbied voedsel
Forbid drinksVerbied potions en andere dranken
Forbid prayerVerbied prayer
Players with flags or balls may be tackled...Mogen spelers elkaar tackelen om de bal of vlag af te pakken?
LightingDag of nacht?

Bewerken van het battlefield

Als je een battlefield gaat bewerken, krijg je het volgende scherm:

Editor

Je kunt hiermee verschillende dingen op het veld plaatsen. Sommige objecten nemen maar één vak in, andere kun je door te slepen over verschillende vakjes verspreiden. Met de knoppen aan de onderkant kun je een ontwerp laden, bewaren of weggaan. In het begin kun je twee ontwerpen opslaan, maar met hogere tiers kun je er tot maximaal vier opslaan.

Constructies

Bij sommige obstakels kun je een level kiezen dat je nodig hebt om eroverheen te komen. Mogelijke opties zijn level 1, 5, 10, 15 en verder in stapjes van 5 tot 99. Level 100 of hoger is ook mogelijk. Je zult dan je levels tijdelijk moeten verhogen om over dat obstakel te gaan.

Voor barriers en blocks kun je instellen wat je mag gebruiken om over deze stenen heen te gaan. Je kunt een sleutel, Strength, Woodcutting, Mining of Thieving nodig hebben. Ook kun je instellen hoe snel deze stenen zich van schade mogen herstellen, of ze terug komen en hoe snel dat gebeurt.

NaamBeschrijvingLeveleisOverheen te komenHerstelt zich van schadeKomt terug na
Portals (neutraal, rood of blauw)Spelers komen het veld bij hun portal binnen. Het is mogelijk om meer dan één portal te hebben, maar er zal er slechts één actief zijn. Je kunt de portals in het spel activeren en deactiveren. Aan het begin zal voor het blauwe team de portal die het meest in het noordoosten actief is actief zijn. Voor het neutrale team is dat de middelste portal en voor het rode team is dat de meest zuidwestelijke portal.-Ja--
Blocks (kort of lang)Grote blokken houden spreuken en pijlen tegen.-InstelbaarInstelbaarInstelbaar
Doors (kort of lang, rood of blauw)Je kunt niet door een deur van de tegenstander. Ranged en magic zullen niet door grote deuren gaan.----
Climbing block (alle zijdes, noordkant, oostkant, zuidkant of westkant)Je kunt hier over klimmen als je Agility hoog genoeg is. Ranged en magic kunnen hier niet door.InstelbaarJa--
Climbing frame (alle zijdes, noordkant, oostkant, zuidkant of westkant)Je kunt hier doorheen slingeren als je Agility hoog genoeg is.Instelbaar---
Barriers (kort of lang, neutraal, rood of blauw)Je kunt eigen barrières meteen weghalen.-InstelbaarInstelbaarInstelbaar

Speelgoed

Voorwerpen

Het is mogelijk om spelers in hun bewegingsvrijheid te beperken als zij ballen en vlaggen dragen. Ze kunnen dan bijvoorbeeld niet meer rennen of helemaal niet meer bewegen. Ook is het in te stellen of je nog op agility-obstakels mag.

NaamBeschrijvingVoortbewegings-beperkingenAgility-obstakels te gebruiken
Item spawnDe voorwerpen die je hier krijgt, kun je in de minigames gebruiken. Mogelijke opties zijn sleutels, potions om life pionts te herstellen, hatchets en pickaxes. Ook is in te stellen hoe vaak dat voorwerp terugkomt. Sleutels zijn te gebruiken om over blokken of barrières te komen.--
Ball spawnJe kunt ballen naar je eigen teamgenoten gooien, mits zij niet te ver weg zijn. Andere spelers mogen de abal van je afpakken. Het succes van tackelen hangt af van het Agility level.InstelbaarInstelbaar
Flag spawn (neutraal, rood of blauw)

De vlag kun je naar een doel brengen om punten te verdienen. De tegenstander kan de vlag afpakken. Hun succes hierin hangt af van hun Agility. Het is mogelijk om in te stellen of een team hun eigen vlag mag pakken.

InstelbaarInstelbaar

Doelen

Als je op deze dingen gaat staan of er voorwerpen naartoe brengt, krijg je punten of andere voorwerpen. Het is ook mogelijk om levels te verhogen of te verlagen.

NaamBeschrijvingBeloningGaat weg naEffectKomt terug na
Tag markerKlik erop om punten of voorwerpen te verdienen.InstelbaarInstelbaar--
Goal (neutraal, rood of blauw)Je wordt beloond met punten of een voorwerp als je een vlag of bal naar dit punt brengt. Dat kun je doen door de vlag of bal erop te leggen, de bal er overheen te gooien of er naartoe te lopen.Instelbaar---
Powerup (stats)Verhoogt of verlaagt Attack, Strength, Ranged, Magic, Constitution, Agility of Summoning met een percentage (maximaal 10%) of een aantal levels (maximaal 10). De skill en de verhoging zijn instelbaar en altijd hetzelfde. De +10 levels bonus is vooral handig voor effigies van Agility en Summoning.--InstelbaarInstelbaar
Powerup (other)Verhoogt of verlaagt life points, energie en special attack met een instelbare hoeveelheid.--InstelbaarInstelbaar

Gevaren

NaamBeschrijvingSchade
Spikes (zichtbaar of onzichtbaar)Spikes veroorzaken schade als je erover loopt.Instelbaar
Conveyor (noord, oost, zuid of west)Als een speler hierop gaat staan, zal hij in de richting van de conveyor bewegen en kan hij of zij niet weg. Als de conveyor een rondje maakt, kun je alleen in de hoeken weggaan. Ballen worden ook door de conveyor van richting veranderd, maar monsters kunnen er gewoon over.-
WaterHier kunnen monsters en spelers niet overheen.-
IceAls je hierop staat, glijd je in dezelfde richting door als de richting waarmee je het ijs op kwam, totdat je iets raakt of van het ijs gaat. Ballen en monster hebben geen last van ijs.-
Sticky tileJe kunt hier niet op beginnen te rennen, maar spelers die al rennen, kunnen doorrennen.-

Monsters

Je kunt ook warriors, mages en rangers plaatsen. Deze monsters vallen spelers aan. Het is mogelijk hun sterkte in te stellen (combat 30, 60, 90, 120 en 150) en wanneer ze terugkomen als ze gedood zijn. Ook de beloning is in te stellen, in de vorm van voorwerpen of punten.

Als je een monster aan een team toewijst, zullen zij het andere team aanvallen. neutraale monsters vallen iedereen aan.

Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.