Zeldzame spullen - Kerst 2010

IJsbeer

Het begint allemaal op Daemonheim. Wanneer je naar het eiland teleporteert, zie je een ietwat dikke kerstman staan. Zeg hem dat hij er niet zo vrolijk uitziet als gewoonlijk. Hij vertelt je dat er iets ergs gebeurd is. Wanneer je hem vraagt wat er scheelt, vertelt hij dat hij speciaal naar Daemonheim kwam om zijn Fremennik-vrienden in de kerstsfeer te brengen, maar dat ze niet geloofden dat hij een van hen was omdat hij niet in vorm is. Om zich te bewijzen moest hij een Dungeon doorkomen. Hij kon uiteraard niet weigeren. Alles ging goed, tot er een monster zijn hoed afnam. Vraag hem hoe het monster eruit zag. Het was het grootste monster ooit. Je vraagt nu wat dit te maken heeft met de Heimland games. Hij vertelt dat hij met alle spullen voor de Heimland games aan het sleuren was en hij alle spullen in de grot heeft laten liggen. Vraag wat je kunt doen. Je kunt de spullen terughalen.

Thorvar Crittersmash

Accepteer de "quest". Je krijgt nu als je twee plaatsen in je inventory vrijhebt een emmer en een tas. Als je geen ruimte hebt, moet je die vragen en nogmaals met kerstman Thorvar Crittersmash praten.

Zeg dat je er klaar voor bent. Je komt nu in de grot.

Kamer 1

Pak de snowman accesoires op. Kijk welke ijspegels oplichten met de bijhorende muziek. De ene keer licht de ene op, daarna de andere. De opdracht is dat jij in dezelfde volgorde de pegels aan moet slaan. Wanneer je dit drie maal goed doet, smelt de deur en kan je naar de volgende kamer. Als je de volgorde vergeten bent, kun je op de switch in het midden drukken.

Kamer 2

In de tweede kamer is het de bedoeling dat je naar de engel toe sluipt zonder hij je ziet. Wanneer hij je ziet, moet je opnieuw beginnen. De engel draait zich steeds om. Je kunt zien of hij hij kijkt door naar het groene/rode vakje te kijken. Wanneer het vakje op rood staat, ben je de pineut als je niet achter een ijsberg bent. Bij groen moet je zo snel mogelijk naar een andere ijsberg. Nadat je hem hebt aangeraakt sta je voor een volgende uitdaging. Soms is het vakje langer op groen dan de andere keer.

Kamer 3

In de derde kamer zie je meteen het volgende verloren voorwerp liggen. Pak dat op. Nu moet je je trinket uit de tas gebruiken, zodat je in een rob verandert. Glijd over het ijs en probeer niet in het water terecht te komen, dan moet je helemaal opnieuw beginnen. Wanneer je aan de overkant komt, kan je naar de volgende kamer.

Kamer 4

Zo, je bent nu aangekomen in de vierde kamer. Hier zijn een aantal muren met deuren waar je door moet zien te komen. Maar één van deze deuren zal naar de andere kant van de deur leiden, de andere teleporteren je een stukje terug. Het doel is om aan de overkant te komen en onderweg twee objecten te verzamelen. Onthoud steeds welke deur je neemt, zodat je weet door welke deur je moet als je terug bent geteleporteert.

Kamer 4

Kamer 5

Nu kom je aan in de laatste kamer. Hier sta je rond een bevroren meertje. De bedoeling is om de krab met de kerstmuts op zo snel mogelijk op te vissen. Kijk waar hij verschijnt en klik op hem, dan zul je erheen glijden en hem opvissen. Doe dit een aantal keer. Het balkje raakt leeg en je wordt geteleporteerd naar het begin van je quest.

Praat met Thorvar. Hij beloont je en brengt je naar de Heimland games. Hier kun je sneeuwballengevechten houden, sneeuwpoppen bouwen, schaatsen en nog meer sleeën als rob. Je krijgt ook een krabbenmuts, een sneeuwman waarmee je een emotie kunt doen en de emotie seal approval.

Je kunt via de deuren in Lumbridge, Draynor, Varrock en Falador terug naar de Heimland games, zolang het Kerst is in RuneScape.

Kast

Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.