Koschei's troubles

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Praat met Thorvald the Warrior in de helmenwinkel in het noorden van Rellekka.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Blood Runs Deep en Ritual of the Mahjarrat hebben voltooid. 90 Prayer en 90 Strength zijn optioneel.

Benodigde spullen: Balmung

Praat met Thorvald the Warrior. Hij vertelt dat Koschei, de krijger waar je in The Fremennik Trials tegen hebt gevochten, de laatste tijd diep in gedachten verzonken is. Koschei denkt dat jij hem kunt helpen. Ga de ladder in de winkel af.

Thorvald

Koschei vertelt dat hem de laatste dagen iets dwars zit. Hij voelt dat er iets in de bossen ten zuiden Rellekka op hem wacht, dat hij tegemoet moet gaan. Vraag wat het is. Koschei vertelt dat het een boom is, die hij niet met zijn scherpste bijl kan vellen. Jij hebt ooit een bijl van bane ore van Queen Sigrid gekregen: Balmung. Daarmee zal het wellicht lukken. Verder vertelt Koschei dat de boom in bloei staat en bij het pad naar Seers' Village staat. Helaas kan Koschei niet met je mee, omdat hij tegen een jonge Fremennik moet vechten. Jij zult het alleen moeten opknappen.

Koschei

Haal Balmung van je bank of praat met Queen Sigrid in het kasteel van Miscellenia om hem terug te krijgen. Ga nu naar de boom ten noordwesten van de brug ten zuiden van Rellekka en hak de boom om. Je zult een kist vinden. Breng die naar Koschei.

Boom

Koschei weet al wat je hebt gevonden en denkt dat de kist met zijn verleden te maken heeft. De kist gaat open door de aanwezigheid van Koschei. Je mag kijken wat erin zit: een speelgoedbootje. Als je hem aan Koschei laat zien, herinnert hij iets. Je ziet nu dat er iets op het zeil is geschreven: "Koschei, ik hoop dat je dit op het juiste moment vindt. Je zult het aan je botten voelen als dat zo is." Koschei vertelt dat degene die zijn geheugen heeft gewist dit heeft geschreven. Zijn geheugen is "geopend". Hij is op een schip gevonden en herinnert zich een verschrikkelijke pijn. Je moet hem eens in de put van Rellekka laten varen. Doe dat.

Als er toevallig een ijsbeer van Penguin Hide and Seek in de put zit zal hij een opmerking maken over je leeftijd en het spelen met speelgoedbootjes.

Put

Je vindt een juweel. Laat hem aan Koschei zien. Hij vertelt dat hij weer weet wat er op het schip is gebeurd: hij werd aangevallen door een huurmoordenaar, die het symbool van Zamorak hem heeft gebrand. Er was een heftige strijd, waardoor het schip gezonken is.

Nu moet je iets met het juweel doen. Kies één van de acties, het maakt niet uit wat je doet. Je zult een filmpje te zien krijgen waarin Koschei weer herinnert dat hij eigenlijk de Mahjarrat Kharshai is. Hij vertelt dat de spreuk verbroken zou worden als aan bepaalde voorwaarden voldaan was. De krachten van Zaros en Zamorak zijn al zeer lang niet zo sterk geweest als nu en Kharshai is nodig. Nu komen Enakhra en Akthanakos, die om de loyaliteit van Kharshai dingen. Kharshai stuurt ze allebei weg. Enakhra waarschuwt dat de oorlog weer begint en dat het jammer zou zijn als Kharshai daarin alleen zou komen te staan.

Bijeenkomst

Praat weer met Kharshai. Je kunt hem op dit moment niet helpen. Hij heeft tijd nodig om zijn geheugen te herstellen en gaat proberen de Mahjarrat te verenigen, omdat ze anders elkaar zullen doden. Op dit moment is daar echter een direct bevel van Zaros en Zamorak voor nodig: heel lastig dus. Kharshai wil dat je hem Balmung laat zien, zodat hij hem kan betoveren als beloning voor het werk dat je nu gedaan hebt. Hij zal hem verbeteren en je een lamp geven.

Beloning: Een keer 30.000 xp in een skill naar keuze. De xp kun je kiezen als in skills van 75 of hoger. Verder zal Balmung verbeterd zijn en kun je wisselen tussen drie kleuren.

Quest points: 0

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Children of Mah, Mahjarrat Memories


Extra informatie

Na de quest kun je Kharshai weer om het juweel vragen en de acties proberen te doen. Hierbij zal zowel het juweel als Balmung van kleur veranderen. De kleur van Balmung geeft geen bepaalde voordelen. Als je de juweel aan Kharshai zult laten zien, zal hij vertellen over een nieuwe herinnering. Dit werkt ook bij de kleur die je tijdens de miniquest hebt gekozen.

Blauwe juweel

Kharshai vertelt dat hij degene was die zijn geheugen wiste, om zichzelf te verbergen voor de andere Mahjarrat. Doordat hij zelf niet wist dat hij een Mahjarrat was, konden de anderen dat ook niet ruiken.

Rode juweel

Kharshai zal vertellen dat hij zelf Balmung als experiment heeft gemaakt om te zien of hij iets afschrikwekkends kon maken van bane ore. Hij was onderweg naar de Fremennik Isles voor Dagannoth-bloed, dat hij nodig had om de betovering af te maken. Dat bloed heb jij toegevoegd, waardoor Kharshai de spreuk nu af kon maken.

Groene juweel

Mahjarrats verzwakken met de tijd. Bij het ritueel wordt elke keer een Mahjarrat, vaak de zwakste, opgeofferd om de soort sterker te maken. Door de moordpoging en de neutraliteit van Kharshai zou hij waarschijnlijk aan de beurt zijn om opgeofferd te worden, dus besloot hij niet naar het verjongingsritueel te gaan. Daardoor zou hij wel achter raken op de rest. In de vorm van Koschei zijn zijn krachten echter nauwelijks verzwakt, omdat hij niet wist dat hij de krachten had en ze niet kon gebruiken. Dat is wellicht handige informatie voor andere Mahjarrat. Die werken aan een manier om Mahjarrat te vinden die dezelfde verbergtruc gebruiken.

Over deze pagina

Met dank aan Robert Gx, Boarnster en Timmetje1 voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.