Beneath Cursed Tides

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Praat met Wizard Myrtle ten noordwesten van de Wizards' Tower

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Je hebt 30 Attack, 30 Strength, 30 Magic, 30 Mining, 30 Smithing, 30 Woodcutting, 30 Firemaking en 30 Cooking nodig.

Benodigde spullen: Ten minste tien plaatsen vrij in je inventory

Praat met Wizard Myrtle buiten de Wizards' Tower. Ze vertelt dat ze een hydromancer is, die zich met water bezighoudt. Myrtle is het contact met haar mentor Terrova kwijtgeraakt. Terranova woonde op Tutorial Island, dat ten zuiden van de toren lag voor het volledig onder water verdween. Myrtle heeft een spreuk ontwikkeld om onderwater te ademen, maar aangezien ze diepwatervrees heeft, moet jij op onderzoek uit. Accepteer de quest.

Begin

Vannaka

We moeten eerst op bezoek bij Vannaka, een slayer master die op het eiland heeft gewoond. Hij woont in de Edgeville Dungeon. De ingang is een luik in de ruïnes ten zuiden van de bank in Edgeville. Volg het pad en je zult hem vanzelf tegenkomen.

Vannaka

Praat met Vannaka over Beneath Cursed Tides. Stel hem een paar vragen over zijn leven als je dat wilt en ga door. Na wat uitleg zal hij je ontmoeten bij Wizard Myrtle.

Mudskipper point

Ga terug naar Wizard Myrtle en vraag naar het plan. We gaan vanaf het Mudskipper point zwemmen. Dat is het schiereiland ten zuiden van Port Sarim. De code van de fairy ring is AIQ, maar als je die niet kunt gebruiken is lopen vanaf de lodestone van Port Sarim ook een goede optie.

Zorg ervoor dat je wapens uit zijn en spreek de twee aan. Antwoord iets op de melding dat de spreuk alleen hier werkt. Je hebt de keuze om de spreuk van Myrtle, je duikapparatuur uit je huis en een fishbowl helmet en diving apparatus te gebruiken. Laat je vervolgens door Wizard Myrtle naar beneden brengen. Vannaka zal naar zijn oude grot gaan.

Mudskipper point

Beginkamer

Je komt in het gebouw waar vroeger nieuwe spelers ook tevoorschijn kwamen. De deur zit op slot, dus we moeten op onderzoek.

Naast de deur kun je een fles vinden met het dagboek van een duistere tovenaar, die boos is op de leraren op het eiland dat ze hem dingen wilden leren en daarom het eiland maar heeft laten zinken. Een avonturier kan de vloek opheffen door de tutorial voor de laatste maal te doen. Je vindt de sleutel van de deur.

Shrimps

Ga het eiland op en praat waar de vijver was met Brynna. Je moet shrimps koken. Vang wat rondzwemmende shrimps en kook ze op de stoomuitlaat naast het meertje.

Brynna staat helemaal perplex, aangezien je shrimps niet bij de eerste keer zijn aangebrand. Dat moet opnieuw! Om je shrimps te verbranden, moet de stoomuitlaat heter. Pluk wat zeewier, hak een takje van een boom en duw de steen ten oosten van de stoomuitlaat op het gat in de grond. De steen kan niet te zien zijn, zoals op het plaatje hieronder.

Koken

Verbrand je shrimps bij de stoomuitlaat, laat ze zien aan Brynna en kook nieuwe shrimps. Als je nu met Brynna praat, mag je verder.

Zeewiersalade

Ga verder en praat met de Master Chef. Brood is uit de mode, dus maken we een zeewiersalade. Om zeewier te krijgen, moeten we een kwal met muziek verjagen. Je krijgt een muziekdoos. Ga naar de kwal en haal achtereenvolgens hendels 2, 3 en 1 op de muziekdoos over. Nu mag je zeewier plukken.

Kwal

Geef de muziekdoos terug aan de meesterkok en maak de zeewiersalade klaar op de tafel. Je krijgt een scherm. Klik op de pijltjes tot je de smaken op je scherm hebt die bij de tekst bovenaan horen. Doe dit driemaal.

Botermes

Ga verder het eiland op en ga de ladder in het huis af. Je komt nu in een grot. Praat met de mining instructor, hak wat tin en koper, doe het in de smeltoven, sluit de deuren en pomp het water eruit met de pomp ernaast. Steek tot slot de oven aan en haal je bar eruit. Smeed vervolgens een botermes op het aambeeld en laat hem aan de mining instructor zien.

Oven

Ratten doden

Zwem verder naar Vannaka en klik door het gesprek heen. Hij gaat je leren zijn tweehander met één hand te gebruiken. Ga door de poort, klik op het zwaard en het schild in het midden en klik alle rattenhoofden en rimpelingen aan.

Praat weer met Vannaka en ga verder.

Kluis kraken

In de bank moet je volgens de financieel adviseur de kluis kraken. In de memo op tafel wordt aan geraden niet je geboortejaar als pincode te nemen. In het dagboek staat dat de bankier 30 is en de kalender staat op het jaar 169. Ga nu naar de kluis en probeer 139. Haal nu al het geld uit de kluis. Je mag nu verder van de financieel adviseur.

Bank

Gebedsboek

Zwem de kerk in. De broeder wil je wel helpen, maar heeft zijn boek nodig. Zijn vrienden, de vissen even terug, weten waar die is. Ze praten alleen niet met je als je hun naam niet weet. Daarom geeft je broeder je zijn friends list. Zwem terug en praat met al zijn vissenvrienden. Sommige zijn ook buiten de bank. De laatste zal je vertellen waar het boek is. De locatie is voor iedereen anders. Het is altijd in een mooi voorwerp, zoals een kanon of anker.

Breng het boek naar Brother Brace en hij zal de sleutel van de deur eruit halen. Je kunt nu verder.

Hector Vivian

Praat met Wizard Terrova en klik op de kippen om ze in luchtbellen op te sluiten. Als je minimaal op één kip hebt geklikt, kun je met Wizard Terranova praten.

Wizard Terranova

Je krijgt een compliment. Nu verschijnt de boosaardige tovenaar Hector Vivian, die het eiland heeft laten zinken. Hij probeert je tegen te houden en de vloek te voltooien met Vannaka, maar Wizard Myrtle komt. Houd de krabben bij haar vandaan en help mee met de spreuk. Als de balk vol is, wordt Hector in een bubbel opgesloten en is iedereen weer veilig.

Je spoelt aan land. Praat met Vannaka. Hij is blij dat jullie weer aan land zijn. Uiteindelijk komt de rest van Tutorial Island ook en is de quest voorbij.

Beloning: 5.000 Cooking, 5.000 Fishing en keuze uit 5.000 Attack, 5.000 Strength, 5.000 Defence, 5.000 Constitution, 5.000 Ranged, 5.000 Magic, 5.000 Herblore, 5.000 Slayer, 5.000 Summoning of 5.000 Prayer xp. De xp is allemaal in lampen. Je krijgt een override voor je zwaard waarmee je het 2h sword van Vannaka in één hand draagt. Members kunnen één maal per maand bij Wizard Myrtle een distraction and diversion doen voor Farming en Fishing xp. Verder kun je de muziekdoos bespelen om de Newbie melody (original) vrij te spelen. Ook krijg je twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen


Extra informatie

In de distraction and diversion moet je een zeekomkommer en zeewier verzamelen en aan de oester bij het kookgebied van het eiland voeren. De komkommer kun je ten westen van de oester vissen, het zeewier is net als in de quest bij de kwal.

Over deze pagina

Met dank aan Wizzert1993, Kjellx en vincent voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.