Blood Runs Deep

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met Baba Yaga in haar wandelende huisje op Lunar Isle.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Dream Mentor, Glorious Memories, Horror from the Deep, Achievements van de Fremennik-provincie - Gemakkelijke taken, Achievements van de Fremennik-provincie - Gemiddelde taken en Achievements van de Fremennik-provincie - Moeilijke taken hebben voltooid. Je hebt ook 65 Slayer, 75 Attack en 75 Strength nodig. Hoge ranged en magic levels zijn aangeraden. Je moet een monster van level 102 doden die vergelijkbaar is met het monster uit Horror from the Deep, alleen veel lastiger. Je spreukenboek moet op normaal staan.

Benodigde spullen: Veel voedsel, van elke stijl een wapen, van elke stijl wat armour (bijvoorbeeld helm, body en legs). Neem ook je seal of passage mee als je die nog hebt. Als je die niet meer hebt kun je die bij Brundt the Chieftain in Rellekka halen.

Praat met Baba Yaga en vraag haar over de zieke man in het bed. Ze vertelt je dat hij op de kust is aangespoeld, waarschijnlijk van een schip afgevallen. Ze vraagt je nu om hulp. Stem toe. Ze vindt wel dat hij er nog bijzonder goed uitziet voor een man die zojuist is aangespoeld, alleen ze vreest dat hij geestelijke schade heeft opgelopen. Ze weet maar één manier om dat te controleren: naar zijn dromen reizen. Zoals je je misschien nog kan herinneren, werd daar wel eens wat in gevochten. Het is dus handig om je klaar te maken voor gevechten. Ranged (of magic) kan handig zijn, omdat je niet bij bepaalde monsters kunt komen. Je hoeft ze echter niet allemaal te doden.

Vuurtje

Praat weer met Baba Yaga. Zeg dat je klaar bent om in de dromen van de zieke man te stappen. Je komt nu op een wit platform met een man aan een bureautje. Je komt uiteindelijk tot de conclusie dat het een droombeeld van een vuurtoren is. De drenkeling is dus niet van een schip afgevallen, maar komt van een vuurtoren. Je herinnert je dat je in de quest Horror from the Deep een man genaamd Silas zocht, maar dat je die nooit gevonden hebt. Toevallig is dat dezelfde man als nu aan het bureautje zit. Je denkt dat hij een beetje geobsedeerd was door de beesten onder de vuurtoren en dat hij nu aan het schrijven is in zijn dagboek.

Silas aan zijn bureau

Loop nu naar Silas toe en luister naar hem. Hij mompelt wat over dagannoths. Doorzoek nu de boekenkast, je vindt nu een tablet met een voorspelling erop. Ga dan naar boven. Je ziet nu een leger dagannoths en de Dagannoth Mother uit Horror from the Deep. Praat met Baba Yaga en luister zo naar de Dagannoth Mother. De Dagannoth Mother wil samen met Silas een invasie plannen, ze willen de wereld aan zich onderwerpen.

Ga nu door de andere tunnel. Je komt weer bij Silas en bij een lectern. Het lijkt jullie namelijk een goed moment om er maar weer eens vandoor te gaan, voordat de Dagannoth Mother doorheeft dat jullie haar bespioneren. Lees nu de lectern. Helaas werkt deze alleen niet. Vraag of ze de lectern werkend kan krijgen. Silas zal nu zeggen dat de dagannoths eraan komen. Baba Yaga vraagt je om de dagannoths op een afstandje te houden, zodat zij uit kan vissen hoe jullie weg kunnen komen. Ze zal helpen waar ze kan. Er komt nu een horde dagannoths en wallasalki’s. Probeer de dagannoths met magic te doden en de wallasalki's met ranged. Na een tijdje lukt het Baba Yaga de lectern te gebruiken en ze zal je weer weg teleporteren naar haar huisje.

Lectern

Praat opnieuw met Baba Yaga. De man ziet er nog steeds even ziek uit. Daarna komt de Oneiromancer binnen, ze vertelt je dat Rellekka wordt aangevallen door horden monsters genaamd dagannoths. Je moet ze nu weer tegen gaan houden. Maak je klaar voor een gevecht met een flink aantal dagannoths en stem dan toe om je door Baba Yaga met een trucje naar Rellekka te krijgen. Eigenlijk steelt ze gewoon je seal of passage, zodat je van Lunar Isle afgetrapt wordt.

Nadat je een aantal dagannoths hebt gedood, zal Brundt zeggen dat je met zijn boot weg moet gaan. De boot ligt naast de boot naar Miscellania. Ga op de boot. Praat vervolgens met Queen Sigrid. Ze vertelt je dat King Vargas verdwenen is. Je moet haar nu helpen om hem te zoeken. Hij is ergens onder Waterbirth Isle verdwenen. Ze geeft je ook een bijl, deze werkt zeer goed als je dagannoths doodt. 

Maak je klaar om voor de verandering alweer een meute dagannoths te doden en je ertegen te beschermen. Zorg er wel voor dat je een plekje in je inventory leeg hebt. Je moet nu naar Waterbirth Isle gaan om Vargas te zoeken. Loop nu naar het westen van Waterbirth Isle. Je komt Bardur tegen. Hij hoort allerlei stemmen in de wind en denkt dat hij gek wordt. Vraag hem of hij ze niet gewoon van beneden hoort komen. Nu vertelt hij dat er inderdaad een gat in de grond zat naast hem. Hij geeft je een rope. Ga nu naar het zuidwesten van het eiland en hang je touw in het gat.

Grot

Je ziet King Vargas nu gewond op de grond liggen. Praat met hem. Hij zal je vertellen dat hij gewond is en dat hij niet kon vluchten. Vervolgens roept Bardur dat er boven een meute dagannoths uit de grot is komen zwermen, je zult dus een andere weg terug moeten vinden. Er is een gang in het kamertje waar je nu bent, alleen dat leidt direct naar de Dagannoth Mother, nu niet de veiligste weg als je een gewonde King Vargas mee hebt. Vargas weet echter nog een andere manier: er is een doorgang onder water. Vargas heeft al geprobeerd zelf te vluchten, alleen hij werd steeds weer teruggebracht naar het kamertje waar hij nu zit. Je zult nu met Vargas vluchten.

King Vargas

Je komt in een grot terecht. Loop nu naar het noordoosten, maar wees niet te snel! Als je King Vargas alleen achterlaat, zal hij weer gevangen worden genomen door de dagannoths en moet je opnieuw beginnen. Loop nu naar het noordoosten en ga de ladder af. Volg dan de gang, neem niet de eerste ladder naar beneden die je tegenkomt! Deze gaat namelijk naar de Dagannoth Kings. Volg de weg tot je bij een ladder komt die omhoog gaat. Deze is bij allerlei rock lobsters, voorbij een summoning obelisk. Ga de ladder omhoog en volg je weg. Je zult nu wat dagannoths tegenkomen. Zorg ervoor dat King Vargas niet doodgaat! Je kunt hem eventueel vis geven om hem te helen. Vervolg vervolgens je weg. Je zult langs nog meer rock lobsters komen. Na een tijdje zegt King Vargas dat hij de ladder niet meer af kan. Zeg dat hij op moet schieten. Helaas stort de grot alleen in voordat Vargas naar beneden kan komen en je komt in de hemel van de Fremenniks terecht.

EirPraat nu met Eir. Ze zegt dat ze je al verwachtte, maar dat je hier eigenlijk niet hoort te zijn. Vraag haar nu wat je hier doet en waar je nu eigenlijk bent. Je bent doodgegaan, maar je mag weer verder leven omdat je nog een taak te vervullen hebt. Dit keer verlies je je spullen niet, maar de volgende keer verlies je je spullen wel. Let dus goed op en ga niet nog een keer dood. Eir zal even de tijd nodig hebben om je terug te kunnen sturen naar de wereld der levenden. Er komen wat oude vrienden aanlopen uit de quest Glorious Memories. Nial Swiftfling zal voornamelijk vragen wat er in de wereld gebeurd is, als dode weet hij namelijk niet wat er daar gebeurt. Asleif wenst je succes met je missie en is blij dat je niet blijft. Dood zijn is tenslotte nooit goed. Praat weer met Eir en ga terug naar de wereld der levenden.

Je komt nu op een schip terecht. Praat met Brundt. Hij is blij je weer te zien. Hij vertelt je ook dat Vargas hulp in heeft geschakeld en dat je door hem weer terug bent. Praat nu met Vargas. Hij zal je bedanken dat je hem gered hebt. Hij zal je ook weer een tablet met een voorspelling erop geven. Vargas en Sigrid vragen of je hun in het echt wilt verbinden, ze gaan namelijk trouwen. Natuurlijk wil je dat wel voor ze doen. Je zult steeds een zinnetje moeten kiezen uit drie opties. Het maakt niet uit welke optie je kiest, het zal met elke optie lukken. Je zult ze tot man en vrouw verklaren.

Alsof dat nog niet genoeg was, stap je nu ook zelf nog in het huwelijksbootje, tenzij je geslacht sinds Throne of Miscellania hebt veranderd. Je kan nu trouwen met je partner uit Throne of Miscellania: voor de vrouwelijke spelers met Brand, voor de mannelijke met Astrid. As je ervoor kiest om te trouwen, zal Brundt jullie huwelijk voltrekken. Kies bij de naam natuurlijk de naam van je partner (Brand of Astrid) en geen andere naam. Je kunt er ook voor kiezen om niet te trouwen.

Maak je nu weer klaar voor gevechten. Je moet straks twee beesten van 98 en de Mother Dagannoth doden. Neem Balmung mee. Ze vallen alle drie aan met melee, magic en ranged. Het lastige aan de 98’s is dat je ze om en om moet aanvallen, je moet de life points van de beesten dus ongeveer gelijk houden om ze dood te krijgen. De Mother Dagannoth zul je eerst met Balmung moeten raken en zal dan net zoals in Horror from the Deep weer van kleur veranderen en dus ook immuun worden voor bepaalde soort aanvallen als ze de juiste kleur niet heeft. Ook zij verandert steeds van aanvalsstijl. Als je van haar af staat, valt ze niet met melee aan en komt ze ook niet naar je toe. Let goed op je prayer dus, want ze kan vooral snel achter elkaar redelijk hoog hitten! Vooral als je magicarmour draagt. Val haar aan met de stijl die overeen komt met de kleur die de moeder heeft:

Praat met Brundt in de longhall van Rellekka als je klaar bent voor het gevecht. Je komt nu weer op zijn boot terecht. Dit keer is Baba Yaga er ook. Ze wil over de voorspellingstabletten praten. Het geeft niet als je ze niet bij je hebt. Dat is namelijk niet nodig, ook al vraagt ze er wel om. Baba Yaga weet nu wat er op alle tabletten staat, zodat ze de voorspelling volledig weet. Jouw naam staat op het einde, dus jij bent de aangewezen persoon om met de dochter (nu de Mother Dagannoth) van de oude Mother Dagannoth van Horror from the Deep af te rekenen. Het probleem is alleen dat je hebt geholpen de voorspelling uit te laten komen, ook al wist je dat niet. Je hebt namelijk in Horror from the Deep de Mother gedood. Nu moet er een manier zijn om ervoor te zorgen dat er geen nieuwe Mother komt.

Zeg dat je klaar bent. Je komt nu weer op Waterbirth Isle naast de grot. Ga het touw af en je komt nu Astrid, Brand, Baba Yaga en Koschei the Deathless tegen. Ze gaan allemaal met je mee. Ga nu door de gang in het zuiden van de kamer. Koschei zal achterblijven om de wacht te houden.  Als je door de volgende gang wil gaan, komt Koschei terug. De Dagannoth Kings zijn gekomen om de Mother te helpen. Je moet nu alleen verder: de rest rekent af met de Dagannoth Kings.

Dood nu de twee dagannoth sentinels. Vergeet niet dat je ze om de beurt moet raken, je krijgt ze anders niet dood. Ga daarna verder de grot in en pas op voor de dagannoth guardians. Zoek een weg naar het zuidoosten. In het noorden is een muurtje waar je overheen moet klimmen. In het midden van de grot zit een tunnel in de muur verscholen. Ga daarin. Loop verder naar het zuiden en ga daar ook de tunnel in. Laat de spullen die je ziet liggen. Verderop is de Mother Dagannoth. Praat eerst met haar, raak haar met Balmung om haar te verzwakken en dood haar dan volgens de beschrijving hierboven. Let goed op de manier waarop ze aanvalt, deze verwisselt namelijk steeds. Ze kan tot 350 hitten! Zorg er dus voor dat je wel protect prayers aan hebt staan, anders kost het je voedsel.

Dagannoth mother

Als de Mother Dagannoth dood is, moet je weer terug. Pak de pickaxe, plank en tinderbox van de grond en hak de pilaar om. Je zult alweer bedolven raken onder het puin en ook alweer in de hemel terecht komen. Ondanks wat Eir de vorige keer zei, hou je je spullen toch. Je mag weer terugkeren naar de wereld der levenden.

Als je terug bent gekomen, kom je weer in de kamer waar je als eerste binnenkwam. Prinses Astrid ligt hier nu dood, evenals prins Brand. Doorzoek ze. Koschei en Baba Yaga leven nog. Praat nu met Baba Yaga. Ze zegt dat ze alles hebben gedaan om te voorkomen dat de drie Dagannoth Kings je achter in je rug aan zouden vallen. Dat is dus gelukt, alleen zijn er twee slachtoffers gevallen. Baba Yaga vertelt je dat je met Brundt the Chieftain en King Vargas moet gaan praten. Klim nu langs het touw naar boven. Je zult met Brundt spreken. Hij brengt je weer naar zijn boot. Hij is verdrietig om de gesneuvelden. Je ziet vervolgens een filmpje waarbij Brand en Astrid ritueel verbrand worden, met een huilende Vargas en Sigrid op de achtergrond. Je quest is nu voltooid.

Beloning: 3 keuzes uit 150.000 Attack, 150.000 Strength, 150.000 Prayer, 150.000 Defence, 150.000 Constitution, 150.000 Ranged of 150.000 Magic xp. Je moet minstens level 75 of hoger in de skill zijn om xp te krijgen. Tijdens de quest krijg je Balmung, een bijl die sterk is tegen dagannoths. Je krijgt ook nog twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Koschei's troubles, Achievements van de Fremennik-provincie - Elitetaken, Achievements van Tirannwn - Elitetaken

Over deze pagina

Geschreven door Poekies, met dank aan Arethusa, Kwikiscopiej, Wobbel en de Woodster voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.