Cold War

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Larry bij de kooi met pinguïns in het zuidwesten van de dierentuin van Ardougne

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je hebt 10 Hunter, 30 Agility, 30 Crafting en 34 Construction nodig. Je moet een monster van level 60 doden. Je moet ook in een huis kunnen waar een Crafting table 3 of 4 in staat. Het maakt niet uit of dat het huis van een vriend of jouw huis is. Als je Lost city nog niet hebt gedaan, heb je ook 15 Thieving nodig.

Benodigde spullen: 10 oak planks, 10 steel nails, spade (kan niet in je toolbelt), hammer en needle (mogen beide aan je toolbelt), normale plank, steel bar, silk, leather, 1 mahogany plank, thread, swamp tar en 5 normale feathers. Je hebt ook een raw cod of een Ring of Charos (a) nodig. Teleporteermiddelen naar Ardougne en Lumbridge zijn handig. Vuurspreuken voor het doden van een icelord ook.

Je vraagt Larry of hij hulp nodig heeft. Larry wil op een onderzoeksproject en wil meer te weten komen over hun sociale leven en natuurlijke omgeving en hij vraagt of je daarbij wilt helpen. Je moet een pinguïnkijkhut voor jullie beiden maken. Vertel hem dat je mee doet. Je vraagt nu waarom Larry pinguïns wilt bekijken. Hij vertelt dat hij vroeger oppasser in de dierentuin was.

Larry

Je moet nu materialen voor het hokje gaan verzamelen. Je hebt 10 oak planken, 10 steel nails, een hamer en een spade nodig. Haal de spullen en praat weer met Larry. Hij brengt je naar een gebied met pinguïns.

Praat nu weer met Larry. Je moet de planken op de sneeuw bij het grote ijsblok voor je moet doen ("Firm snow patch"). Daarna moet je hem met sneeuw bedekken door met je spade te graven. Doe dit en aanschouw je mooie hutje.

Probeer de hut in te gaan. Je zult een filmpje zien waarin twee pinguïns elkaar naderen. Je ziet de pinguïns een soort dansje doen. Onthoud welke emoties ze doen, je hebt dit later nodig. Je kunt ze ook terugvinden in je quest journal.

Ga weer naar Larry. Hij vertelt dat ze aan het patrouilleren waren. Zeg dat je het met hem eens bent dat het vreemd is. Larry wil je nu knuffelen, omdat je hem gelooft. Nu moeten jullie de pinguïns gaan infiltreren om uit te vinden wat ze van plan zijn. Hij wil zijn plan niet op de ijsberg vertellen, daar zijn te veel spionnen. Vaar met de boot naar het vaste land. Je komt bij een haven ten noordoosten van Rellekka.

Boot

Larry vertelt je dat hij een pinguïnnenpak van speelgoed wil maken. Larry zal je dan betoveren, zodat je in het speelgoedbeest past en op onderzoek kunt gaan. Larry geeft je een boek, waarin staat hoe je de pinguïn moet maken op de crafting table van je huis. Jij moet het werk doen, omdat Larry dakloos is sinds hij is ontslagen uit de dierentuin. Hij vertelt dat over verdachte zaken bij de pinguïns. Niemand geloofde Larry en is daarom ontslagen. Hij gaat zijn gelijk nu bewijzen.

Neem de normale plank, steel bar, silk, leather en mahogany plank mee en maak een clockwork mechanism op de crafting table 3 van een huis van een speler. Klik daarna opnieuw op de tafel, kies voor clockwork toy en maak vervolgens een pinguïn. Laat je niet misleiden door het boek, je moet geen soldaatje maken.

Ga naar Larry in Ardougne en vertel hem dat je de pinguïn af hebt. Jullie gaan weer naar de ijsberg. Hier zie je dat jullie vogelkijkhut helemaal verwoest is. Kies een van de opties. Je moet nu weer terug naar Ardougne om het pak te testen. Larry teleporteert je terug.

Boot

Doe je wapen, cape en schild uit en en praat met Larry bij de kooi. Uiteindelijk zul je een pinguïn worden. Ga de kooi in een maak een praatje met een pinguïn. Hij zegt dat je het signaal nog niet hebt gegeven en daarom niet met je praat. Je moet nu de groet brengen die je vanuit het begluurhutje hebt gezien. Probeer deze na te doen met de knopjes op de plaats van je inventory. Probeer totdat je het goed hebt. Dan zal de pinguïn tegen je praten.

Hij vraagt of je al vorderingen hebt gemaakt. Je zegt ja. De pinguïn kijkt je vreemd aan, hij vindt het vreemd dat leren vliegen gemakkelijk was. Je moet nu zijn rapport naar het hoofdkwartier brengen en contact maken met de afdeling Lumbridge. Deze hebben ook nieuws voor je.

Dierentuin

Vertel Larry wat je te weten bent gekomen. Hij vertelt je dat hij je in Lumbridge weer in het pak zal brengen.

Teleporteer naar Lumbridge en ga naar de weide met schapen. Hier staat Larry. Hij vertelt dat de lokale boer wel eens een "ding" heeft gezien. Dit zouden de pinguïns kunnen zijn. Misschien heb je de als schaap verkleede pinguïns hier wel eens opgemerkt. Kies weer "Tuxedo time" bij Larry. Zoek de verkleede pinguïns en breng de groet. Ze zullen boos worden, omdat je hun vermomming verraadt. Je vertelt dat je gezonden bent. De verklede pinguïns zeggen dat ze niets te maken willen hebben met die codverslaafde beesten van Ardougne. Je moet ze een woord geven.

Pinguïns in schaapskleren

Praat met Larry. Hij zal je terugteleporteren naar Ardougne, waar je misschien het woord kunt halen.

Vraag de pinguïn in de kooi naar het woord. Als je geen Ring of Charos (a) bij je hebt, moet je een raw cod aan de pinguïn geven. Nu vertelt hij je dat het woord "Do not trust the walrus" is.

Ga terug naar Lumbridge en vertel het woord aan de pinguïns. Ze vertrouwen die oude trouwe Fred niet. Ze denken dat hij ze bespioneert. Je moet je verkleden als mens om hem uit te horen. Je doet dat alleen als ze je vertellen waar de outpost is. Ze noemen je dom omdat je het niet weet.

Ga naar Fred the Farmer in zijn boerderij in het noordwesten van Lumbridge, praat met hem over pinguïns en kies de "Warn"-optie. Hij gelooft je natuurlijk niet. Loop terug naar Larry en laat je weer omtoveren in een pinguïn. Zeg tegen de verklede pinguïns dat hij een spion is. Dit komt in het rapport te staan. Ze vertellen ook dat de outpost in het noorden is, verstopt in iets wat een lawine lijkt. Het wachtwoord is cabbage.

Neem 1 swamp tar en 5 feathers mee. Als je niet zo'n hoog agility of Constitution hebt, is voedsel ook handig. Laat Larry je terugbrengen naar de ijsberg. Ga in je pinguïnnenpak en loop naar het noordwesten. Praat hier met de KGP-agent, de pinguïn met het koffertje. Je moet hem weer groeten met de emoties die je gezien hebt in het filmpje. Als je ze bent vergeten kun je ze terugvinden in je quest journal. De agent wil een ID van je hebben.

KGP agent

Praat met de pinguïn Noodle. Deze pinguïn heeft een spraakgebrek, maar hij verkoopt je wel mooi een ID voor 1 swamp tar en 5 feathers. Geef de spullen aan hem.

Laat je nieuwe ID zien aan de KGP agent, hij zal je binnen laten. De ingang is onder de lawine verstopt. Als je binnen bent moet je de kamer in het westen binnengaan. Praat weer met de KGP agent. Hij vindt het vreemd dat er een ander geslacht op je ID kaart staat, maar hij doet er verder niet moeilijk over. Je geeft de rapporten. Nu moet je een fitheidstest ondergaan op het agilityparcours. Ga de deur aan het einde van de kamer in.

Volg het pad en open de deur aan het einde. Je zult nu in een trainingskamp komen met een kanon en een luchtballon. Hierachter staat een bord met een pijl er op, het begin van het parcours. Begin er aan.

Agility Parcours

Je zult eerst een paar bewegende ijsblokken zien. Manoeuvreer er door heen en klim de stepping stones aan het einde op. Spring over alle stepping stones heen en volg de pijlen. Let op de icicles op je pad en ga verder. Beklim de berg, daarna is het parcours voltooid. Praat met de agility instructor. Hij vertelt dat je weer terug kunt gaan via de deur waardoor je gekomen bent.

Ga terug naar Larry en vertel hem over het leger dat je gezien hebt. Larry denkt dat hij weet wat ze van plan zijn: een oorlog tegen de mensheid beginnen. Er is een geheime kamer aan de binnenkant van de berg, daar moet jij in zien te komen.

Ga weer naar binnen via de lawine en probeer de deur in het noorden te openen. Je wordt tegengehouden. Neem nu de oostelijke kamer. Hier zijn Ping en Pong. Ze vertellen dat er een kamer met wapens achter de deur is, maar dat alleen de pinguïn die er toestemming voor heeft er in kan. Ping en Pong vertellen je ook dat ze muzikanten zijn, maar dat ze geen instrumenten kunnen bespelen. Ze hebben immers geen duim. Een koeienbel en een bongo zijn wel wat.

Muziek

Praat weer met Larry. Hij vertelt je dat je die koeienbellen maar moet stelen van een dairy cow en de bongo's moet maken van een mahogany plank met soft leather. Als je een koeienbel wilt stelen, heb je 15 Thieving nodig. Dat kan bijvoorbeeld bij de koeien in Lumbridge. Heb je dat niet, dan kun je er een aan de koe in Zanaris vragen. Haal een koeienbel en maak de bongo's. Helaas kun je nu niet meer naar de ijsberg door simpelweg maar Larry te praten. Je moet nu naar de boot ten noordoosten van Rellekka. Deze is het snelste te bereiken door vanaf de lodestone van Rellekka naar het noorden te gaan. Vaar nu naar de ijsberg.

Verander jezelf weer in een pinguïn en geef de instrumenten aan Ping en Pong. Deze gaan een hoop lawaai maken, zodat de KGP guard er op af komt. Zo kun jij door de deur heen glippen. Bedien het controlepaneel in het hokje naast de deuren en ga er door heen.

Glijd door naar het oosten. Je zult in de kamer waar je komt een filmpje te zien krijgen, waarin je een gestoorde pinguïn en zijn wereldveroverplannen te zien krijgt. Je wordt gesnapt en weer tot een mens gemaakt. Ze stoppen je in een kooi met icelords. Als je de kooi wilt verlaten, moet je er eerst een doden. Ze kunnen slecht tegen melee. Verlaat nu de kooi via de poort. Bericht voor skillers: hiervoor krijg je ongeveer 500 attack xp!

Ga door de "chasm" in het oosten van de kamer. Loop terug naar Larry en vertel je avonturen. Hij vertelt je dat je voorlopig klaar bent, maar dat er later nog meer te doen is om ze tegen te houden. Je quest is voltooid.

Beloning: 1.500 Construction, 2.000 Crafting en 5.000 Agility xp. Tijdens de quest zul je ook ongeveer 500 Attack xp krijgen. Je kunt nu speelgoedpinguïns maken en zult bij Penguin Hide and Seek extra punten voor een aantal pinguïns krijgen die je bespioneert. Je kunt nu ook gebruik maken van het Penguin Agility Course. Ook krijg je twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Back to the Freezer, The Hunt for Red Raktuber

Over deze pagina

Met dank aan I Wear Glory, Kevin34 jr, BelgianCat, Draakje96, Improve Lev4, Jack n Proz, Jarivkamp, KOEKIEDIKKE, Ludo van Alst, Robberientje en Senaster voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.