Evil Dave's Big Day Out

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Evil Dave in de kelder van het huis van zijn moeder in Edgeville

Startpunt op wereldkaart: Het startpunt staat niet op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Gertrude's Cat, Recipe for Disaster - Evil Dave en Shadow of the Storm hebben voltooid. Je hebt ook 30 Agility, 30 Cooking, 30 Herblore en 30 Magic nodig.

Benodigde spullen: Een lege inventory


Het ritueel

Kies voor de quest en klik één van de mogelijke twee geboden redenen van je bezoek aan. Evil Dave vertelt dat hij graag een ritueel voor Zamorak wil houden om zijn aandacht te trekken, nu Zamorak geen van Evil Daves kaartjes heeft beantwoord. Accepteer de quest.

Evil Dave

Evil Dave geeft je een boek en jullie beginnen met het ritueel. Doordat jij Evil Daves handschrift niet kunt lezen, gaat het ritueel mis. Hierna kom je terug duizelig in de kelder. Je ziet er heel erg uit als Evil Dave. Aangezien je personage even wil kijken of je haar nog goed zit, moet je in de spiegel in het noordwesten van de kelder kijken. Doe dat.

Huisarrest

Nadat je personage heeft ontdekt dat je in Evil Dave bent verandert, roept Daves moeder je. Ga naar boven. Ze gelooft niet dat je Dave niet bent en heeft je echte versie het huis uit zien rennen. Aangezien je door blijft zeuren dat je Dave niet bent, krijg je huisarrest en moet je allerlei huishoudelijke klusjes doen. De drie klusjes bovenaan mag je in elke volgorde doen, maar je moet als laatste je bed opmaken.

Klusjes

Je gaat nu slapen. Je ziet een filmpje met Moia, waarin Evil Dave in jouw gedaante blijkbaar alle alarmen heeft laten afgaan in Daemonheim. Ze brengt je op jouw verzoek naar Zamorak, die je wel kan gebruiken. Je moet een geheime vergadering van Saradomin en zijn White Knights bijwonen om achter hun oorlogsplannen te komen. Als "je" weg bent, stuurt Zamorak Moia achter je aan, omdat je je toch wel raar gedraagt.

Op weg naar Falador

Moeder roept weer. Ga naar boven en ze vertelt dat ze naar de Grand Exchange gaat om boodschappen te doen. Nu hebben wij mooi de tijd om proberen Dave te achtervolgen naar zijn vergadering.

Ga terug naar de kelder en doorzoek één van de boekenkasten. Je zult Evil Daves boek krijgen. Doorzoek daarna de boiler in het zuidoosten en tot slot de gordijnen tussen de spiegel en het bed. Je hebt nu Daves wachtwoord en wat runes gekregen.

Klik op het boek en je zult het open maken met het wachtwoord uit de boiler. Je komt er achter dat Dave uit Falador verbannen is en komt op het idee om je door de Makeover mage in Davegelina te laten veranderen, zodat ze je niet zullen herkennen als je Falador in gaat.

Teleporteer met het boek naar de Makeover mage. Helaas kom je in plaats daarvan op de Grand Exchange uit, waar je moeder ook is. Je weet je nog net op tijd te verstoppen en komt er achter dat de labels bij de spreuken niet kloppen.

Ga naar de bank voor nieuwe teleporteerrunes. Er is toevallig net een wedstrijd, die je wint. Je krijgt een earth rune. Pak nu een law rune van de bank. Haal er ook een flesje stew af.

Grand Exchange

Praat met de klerk van de Grand Exchange. Dave blijkt ook al niet meer de Grand Exchange te mogen gebruiken. Vraag om air runes. Je moet wat drinken voor de klerk halen. De stew is wat te zwaar, de klerk wil graag water.

Drink je stew op en vul de fles bij de fontein buiten de Grand Exchange. De fonteinen binnen de Grand Exchange zullen niet werken.

Je teleporteert nu naar de Makeover Mage. Je weet hem of haar ervan te overtuigen dat je Dave niet bent, maar jezelf. Je wordt in een vrouw veranderd, waarbij je je baard behoudt, en teleporteert naar huis, vlak voor je moeder terugkomt.

Dubbel huisarrest

Moeder heeft door dat je het huis uit bent geweest, ondanks de smoesjes die je aanklikt. Als straf krijg je dubbel huisarrest en moet je alle klusjes weer doen.

Je zult het mes breken bij de groenten en een bord kapot maken bij de afwas. Ook de bezem zal kapot gaan. Hiervoor moeten we dus nieuwe halen. Ga het huis uit om te winkelen en haal nieuwe spullen bij de General Store. Je krijgt alles gratis mee.

Doe nu de klusjes opnieuw en maak je bed in de kelder weer op.

Je ziet nu een filmpje waarin Dave als jou met Sir Tiffy Cashien praat. Je wilt een elite black, ehm white, knight worden. Sir Tiffy Cashien gaat wat tests opnieuw doen. Hier slaagt Dave met rare methodes voor, maar je wordt een elite white knight en mag bij de vergadering aanwezig zijn.

Bovenop het kasteel

Ga terug naar boven. Moeder gaat naar Gertrude. Je besluit weer naar de White Knights te gaan. Verlaat het huis en klik de optie aan dat je naar de White Knights wilt. Je komt in het kasteel.

Pak het briefje van de grond. Pak ook buskruit uit een krat bij de kanonnen in het westen. Halverwege staat nog een harnas. Pak daar een helm van. Doe de helm vol buskruit en gebruik het briefje als lont. Houd dit bij de toorts bij het buskruit.

Dak van het kasteel van Falador

Loop terug naar de plaats van het briefje en werp de zojuist gemaakte bom naar de ridder. Die wordt opgeblazen als hij een kijkje gaat nemen. Gelukkig kun je nu zijn laarzen jatten. Deze heb je niet nodig.

Nu moet je ongezien langs de patrouillerende ridders verderop zien te komen. Als je er voorbij bent, kom je bij Sir Amik Varze. Praat met hem. Hij is erg dronken en je besluit hem nog meer dronken te maken. Hij roept het drankje dat hij wil en dat moet je pakken bij het vat in de buurt. Doe het snel, want als je hem vier keer niet geeft wat hij wil, word je er uitgegooid en moet je opnieuw langs de ridders om bij Sir Amik Varze te komen.

Na genoeg drankjes verklapt Sir Amik Varze dat de geheime bijeenkomst, waar jouw personage bij aanwezig is, in een grot ten oosten van de Kalphite Hive is, bij de monding van de Elid.

Shantay Pass

Je gaat terug naar huis. Het blijkt dat moeder je net aan het zoeken was. Ze geeft je een knuffel en merkt dan dat je onder de modder zit. Nu heb je driedubbel huisarrest en moet je opnieuw alle klusjes doen!

Nadat je de drie klusjes boven hebt gedaan en bent gaan slapen, zie je een filmpje waarbij je de Shantay Pass doorgaat. Daarna wekt moeder je om te zeggen dat ze weer weggaat. Je hoort een rat zeggen dat ene Margaret met de kinderen er zijn.

Praat met de ratten die praten. Ze willen dat je op drie van de kinderen past. Klik op drie willekeurige kinderen om ze mee te nemen voor een reisje naar de woestijn en ga naar boven.

Opeens ben je bij de Shantay Pass. Praat met Shantay. Hij blijkt een goede vriend van Dave te zijn, maar toch mogen je bezem, mes en insectenverdelger niet mee. Die worden in beslag genomen. Ook de hell rats worden opgemerkt. We moeten ze dus voorbij Shantay zien te smokkelen.

Shantay

Schud aan de palmboom en raap de kokosnoot op. Laat deze door Shantay openmaken en geef de helft met het drinken aan de gevangene in de cel. Je gaat nu de cel in. Praat met de gevangene en je zult een diamant krijgen. Pak ook een vat op en doe daar een rat in.

Ga naar buiten en ga voor de Shantay Pass staan. Probeer het vat naar buiten te rollen. Dat mag niet van Shantay, er kan smokkelwaar inzitten. Pak dus een old rug van de bank als je die nog niet hebt en doe daar het vat in. Nu kun je hem wel langs Shantay rollen.

Ruil nu met de bewakers aan de noordzijde de diamant voor een stuk touw. Hang deze in de palmboom en vuur een hell rat de woestijn in.

Doe nu in de lege helft van de kokosnoot de laatste hell rat. Klim nu bij de poort in het noorden via het touw omhoog en werp daar de rat in de kokosnoot weg.

De vergadering

Je kunt nu de woestijn in. Doe dat dus en je zult bij de plaats komen waar de vergadering zou moeten zijn. Er zijn een hoop gaten in de grond. Klik op het glinsterende gat en je zult een van de ratten een kijkje laten nemen. Je moet nu de rat dieper naar binnen leiden. Klik steeds op het glinsterende gat.

Op een gegeven moment zul je bij twee White Knights komen, die een resource dungeon hebben gevonden. De grot zal naar floor 60 van Dungeoneering leiden, waar Zamorak is. Samen met Saradomin moeten de ridders Zamorak te grazen nemen. Volg ze. De aanval wordt afgeblazen als blijkt dat Dave er ook is en hard roept. De ridders en Saradomin gaan achter jouw personage aan. Volg ze, zodat je Dave kunt overmeesteren.

Je hebt nu een gesprek met Dave, waarin je hem beveelt te stoppen. Saradomin en zijn ridders komen binnen en Dave spreekt een spreuk uit, waardoor Zamorak komt. Hij gaat tegen Saradomin vechten en Dave vlucht een of ander fornuis in. Een black knight maakt je los. Ga ook het fornuis in waar Dave in zit. Jij en Dave teleporteren weg, maar komen op de Ice Mountain in de buurt van Goblin Village terecht, waar moeder ook is.

Saradomin

Einde

Jullie gaan naar huis, waar mama heel boos is op jouw personage. Je hebt namelijk een slechte invloed op Dave. Jij, nog steeds in Dave-vorm, gaat de kelder in. Probeer omhoog te gaan en je hoort een hele boze moeder. Je durft niet naar boven.

Maak het bed weer op. Je komt op het idee hell rats te gebruiken om het ritueel opnieuw ten uitvoer te brengen. Verzamel er vijf en klik op nog een hell rat om het ritueel te beginnen. Halverwege komen moeder en jij. Jullie lichamen worden weer verwisseld. Praat boven met Doris en het blijkt dat Dave en Doris nu van lichaam zijn gewisseld, terwijl jij weer de oude bent. Quest voltooid!

Beloning: 50.000 Magic, 20.000 Herblore, 20.000 Agility en 20.000 Cooking xp. Twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen

Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.