Gower Quest
Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk
Lengte: Gemiddeld
Startpunt: Praat met Ian, Andrew en Paul, in de boerderij net ten zuiden van Varrock.
Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.
Alleen voor members: Nee
Eisen: Je hebt 34 Quest Points nodig.
Benodigde spullen: Je moet een zwakke tegenstander kunnen verslaan, die met melee aanvalt en die meer life points heeft voor spelers met hogere levels. Een wapen en eventueel wat voedsel kunnen dus handig zijn.
Starten
De Gower broers, Andrew, Paul en Ian, zijn cabbagemancers, magiërs die zich specialiseren op het gebied van kolen – de groene, al dan niet eetbare soort, niet de zwarte soort die meestal wordt gebruikt als brandstof. Ze hebben echter een groot probleem: hun kolen groeien namelijk niet meer! Aan jou de taak om hier een oplossing voor te vinden.
De broers stellen voor dat je de kolen vraagt wat er aan de hand is. Omdat je geen kools kunt praten, zul je hier een cabbagespeak amulet voor moeten maken. Alle benodigdheden hiervoor vind je op de boerderij.
Cabbagespeak amulet
Doorzoek de krat in de kamer in het westen van de boerderij voor een omgekeerde pure essence, de grotere waterton op de binnenplaats voor een brussels sprout, de vogelverschrikker op het kolenveldje naast de binnenplaats voor een cruciferous mounting en de voedertrog bij de ratten ten oosten van de boerderij voor een broccoli root. Zie ook het kaartje hieronder.
Gebruik de Flip-optie op de pure essence om hem om te draaien. Het blijkt een life rune te zijn! Combineer de brussels sprout en de cruciferous mounting om een amulet te krijgen. Gebruik de broccoli root op het spinnewiel in de boerderij om er een koord van te maken, en gebruik dit op het amulet. Gebruik tenslotte de life rune op het amulet om het tot leven te wekken. Je hebt nu een cabbagespeak amulet!
Crispy the Cabbage
Doe je amulet aan en maak een praatje met Crispy the Cabbage, de kool naast de vogelverschrikker in het veldje ten westen van de binnenplaats. Tot zijn grote verbazing verstaat hij je. Hij vertelt je dat de kolen staken tot ze party hats krijgen. Meld dit aan de Gower broers. Ian geeft je een stapeltje knalroze party hats. Geef deze aan de kolen.
Crispy vertelt je dat kolen eigenlijk geen groenten zijn, maar magische wezens. Om uit te zoeken wat er met ze aan de hand is moet je naar "Achter de Schermen" gaan. Je zult Crispy oprapen om hem mee te nemen. Om naar "Achter de Schermen" te gaan heb je een Disk of Returning nodig. Praat met Andrew om er een te krijgen. Crispy merkt dan op dat je naar de Dwarven Mine moet.
De ingang naar "Achter de Schermen" vinden
Teleporteer naar de lodestone van Falador en loop naar de ingang van de Dwarven Mine, iets ten noordoosten van de stad. Ga de ladder af en gebruik de Disk of Returning. Hij zal je naar het zuidwesten leiden. Volg de aanwijzigingen tot je de juiste plek hebt gevonden. Je zult in een zwarte leegte terechtkomen. Met de Disk of Returning kun je weer teruggaan.
In de leegte staan enkele dingen, maar je kunt deze niet zien. Als je je muis op ze houdt zie je echter wel de klikopties. Het ding dat je nodig hebt zal ook af en toe schitteren. Loop eerst naar de tafel en pak de steen op die erop ligt. Loop dan naar de muur en gooi de steen hier tegenaan. Ga terug naar de tafel en gebruik de Look under-optie om een sinaasappel te pakken. Eet deze op om een kleine sleutel te krijgen. Gebruik de sleutel op de hobbelige muur (Bumpy wall) om een tinderbox te krijgen. Gebruik deze op het Scary wispy thing en raap de schedel op die op de grond valt. Zet deze op de Unusual shape. Er zal nu een poort verschijnen. Stap hier doorheen.
Achter de Schermen
Je staat nu voor een bureau met een dwerg, Thordur, erachter. Praat met hem, kies een leuke categorie voor jezelf, vraag hem eventueel nog om meer informatie en ga dan verder naar de volgende kamer.
Je komt terecht in een forse kroeg, vol met karakters uit het spel. Praat als eerste met de DJ'ende spin achter de bar. Hij vertelt je dat het probleem met de kolen wordt veroorzaakt door het life altaar. Dit stond in de kelder, maar het is ontploft en de stukjes zijn nu overal verspreid. Vraag de spin naar de stukken, hij vertelt je dan met wie je moet praten om ze te vinden.
Het eerste stuk – Lucien
Vind Lucien en vraag hem naar het eerste stuk van het life altaar. Dit had hij, maar toen is het verrassend genoeg gestolen door een oude kennis van je, de Wise Old Man. Deze heeft het stuk in zijn bank opgeslagen, dus je zult hier moeten inbreken om het te pakken te krijgen. Lucien stelt voor dat je eerst in de bank rondkijkt om de hindernissen vast te stellen, en dan in de bar mensen vraagt om je te helpen. Stap in het grote portaal naast Lucien om de bank te betreden.
Praat in de bank met de receptioniste en met de bewaker van de kluis, achterin de bank. Onderzoek daarna de kluisdeur. Als het goed is heb je nu allevier de hindernissen gevonden:
- De eerste hindernis is het afleiden van de receptioniste. Zoek Romeo, aan de zuidkant van de bar. Hij helpt je graag, maar heeft advies nodig van vijf zeer specifieke mensen. Loop naar de God Wars Dungeon bosses, een paar tafels verderop, en vraag hen allevijf om advies. Ga dan terug naar Romeo.
- De tweede hindernis is de bewaker voor de kluis. Zoek Guthix, aan de zuidkant van de bar. Hij is bereid te helpen als je hem werk kunt bezorgen bij een toneelgroep. Loop naar de andere kant van de bar en praat hier met de vier kolen. Ze nemen hem direct aan. Praat dan weer met Guthix.
- De derde hindernis is het openbreken van de grote kluisdeur. Zoek Tim en Crunchy, dit zijn een klein mannetje en een skeletje die aan een tafeltje aan de zuidkant van de bar staan. Ze willen je helpen als je hun vrienden te drinken geeft. Vraag een barman om vijf koppen thee en praat met de vijf Environment artists die rondom de bar staan. Praat dan weer met Tim en Crunchy.
- De vierde hindernis is het openen van de kist van de Wise Old Man. Praat met Spenishchev, de pinguïn aan de zuidkant van de bar. Voor hem hoef je geen klusje te doen.
Ga nu terug naar de bank. Praat met de receptioniste, Romeo zal haar afleiden. Praat dan met Ernie, de bewaker van de kluis, zodat Guthix hem afleidt. Onderzoek de kluisdeur zodat Tim en Crunchy hem doen verdwijnen. Klik dan op de kist met het paarse slot in het midden van de kluis. Jij en de pinguïn zullen de kist openen. Doorzoek de kist om het eerste stuk van het life altaar te vinden, en verlaat de bank weer.
Het tweede stuk – de Chaos Elemental
Vind de Chaos Elemental, die Steve blijkt te heten, en vraag hem (?) naar het tweede stuk van het life altaar. Hij zag het stuk richting de Grand Exchange vliegen, waar het vast is komen te zitten in de pijpen. Stap door het portaal naast hem om de onderhoudskamer te betreden.
Druk op het schakelbord voor het bureau om de pijpen te repareren. Je kunt op een stuk pijp klikken om het te draaien. Je moet alle onderdelen zo draaien dat de pijpen weer aaneengesloten lopen van links naar rechts. Grote stukken pijp moeten verbonden zijn met grote stukken pijp, en kleine met kleine. De puzzel moet er als volgt komen uit te zien:
Zodra je de puzzel hebt opgelost krijg je het tweede stuk van het life altaar.
Het derde stuk – Thok
Vind Thok en vraag hem naar het derde stuk van het life altaar. Hij zag het stuk verdwijnen in de Beta Room. Stap door het portaal naast hem, met de gekleurde blokken, om hier te komen.
Vraag Max, die ook in de hal staat, naar het life altaar. Hij is bereid je het stuk te geven als je in alledrie de skills die hier in ontwikkeling zijn het maximale level weet te behalen:
- Stap voor de eerste skill, Riding, door de groene deur naast Max. In deze kamer moet je leren paardrijden. Stap op een van de rode tegels en volg de aanwijzigingen van de instructeur tot je een melding krijgt dat je level 99 hebt bereikt.
- Verderop in de hal vind je een tweede groene deur met daarachter een tweede skill: Sailing! Stap op de rode tegel om in een boot te stappen en blijf op tegenstanderd schieten en bubbelend water onderzoeken tot je level 99 hebt bereikt.
- Nog verder in de hal vind je nog een groene deur voor de derde en laatste skill: Bank-standing. Zolang je in het gebouwtje staat zul je XP krijgen. Af en toe zul je automatisch naar buiten lopen, stap dan weer naar binnen. Blijf in het gebouw staan tot je level 99 bereikt.
Praat nu weer met Max om het derde stuk van het life altaar te krijgen. Stap dan in de groene kubus om weer terug te gaan naar de bar.
Het life altaar repareren
Nu je alledrie de stukken hebt is het tijd om het altaar te repareren! Stap door het portaal bij de God Wars Dungeon bosses, met het gras en de bloemen ervoor, om bij het altaar te komen. Gebruik de stukken erop om het te repareren.
Zodra je het altaar repareert verschijnt een grafisch vernieuwde versie van de Black Knight Titan uit de Holy Grail quest. Je kunt luisteren naar zijn motieven en kunt hem vragen om zijn kwaadaardige meesterplan uit te leggen, maar je kunt hem ook direct vragen om het gevecht te laten beginnen. Hij gebruikt melee-aanvallen. Versla hem. Tot je verbazing komt hij weer tot leven. Crispy legt uit dat dit aan de life runes ligt en dat je een cabbagemancer nodig hebt om het op te lossen. Hij gaat de Gower broers halen, terwijl jij verder blijft vechten. Nadat de broers zijn aangekomen moet je het monster nog een paar keer verslaan.
Uiteindelijk versla je het monster voorgoed. Andrew geeft hem een Disk of Returning, waardoor het ook weer tevreden is en verdwijnt. De Gower broers besluiten voortaan bij het life altaar te blijven om ervoor te zorgen. Daarmee is je quest voltooid!
Beloning: 15 coins, een Brassica Prime godsword cosmetische override, een cabbagemancer outfit cosmetische override, een Retro Login home teleport animatie, en Crispy the Cabbage als een follower pet. Als je met Tim en Crunchy praat in de kroeg uit de quest en hen voorstelt ze de echte wereld van RuneScape te laten zien, kun je hen ook als follower pet krijgen. In de kroeg kun je voortaan kiezen welk uiterlijk de Black Knight Titan moet hebben. Ook krijg je twee keys voor Treasure Hunter.
Quest points: 1
Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen
Extra informatie
Als je minstens level 10 hebt in alle skills voor gratis spelers kun je na de quest met Ian praten voor een lamp voor 250 xp in een gratis skill naar keuze. Met level 30 of hoger in alle gratis skills krijg je van Paul een lamp voor 1500 xp, en met level 50 of hoger krijg je van Andrew een lamp voor 12.000 xp.
Bij de crate of returning van de boerderij kun je deze quest resetten, zodat je hem opnieuw kunt spelen. Je beloningen raak je dan kwijt.
Over deze pagina
Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!
RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© Lunagang 2004 - 2024