Hero's Welcome

Moeilijkheidsgraad: Gemiddeld

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met Alfrick the Planner en Freya Lune bij de pier in Rellekka.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Barbarian Training, Lunar Diplomacy en Tai Bwo Wannai Trio hebben voltooid. Je hebt ook 60 Divination, 62 Slayer, 67 Smithing en 67 Mining nodig. Je moet, afhankelijk van je combat level, tegen een bronze, iron, steel, mithril of adamant dragon vechten.

Benodigde spullen: Een stuk soft clay en een mithril bar. Wapens, armour, voedsel en wat je verder nodig hebt om te vechten. Iets tegen drakenvuur is erg handig.

Alfrick en Freya vertellen je over de terugkomst van de Fremennik-held V, die nu een god is geworden. De Fremennik en de Moon Clan worden het echter niet eens over hoe dit moet worden gevierd, dus vragen ze jou om de beslissingen te nemen.

Alfrick en Freya

Het feest voorbereiden

Je moet voor hen het antwoord zoeken op een aantal vragen. Je moet met de mensen op het kaartje hieronder praten en ze vragen om informatie over V.

Kaart informatie

Als je met de zeven mensen hebt gepraat heb je alle informatie. Ga terug naar Alfrick en Freya en beantwoord hun vragen als volgt:

Het welkomstfeest begint nu. V verschijnt en praat tegen je. Reageer zoals je wilt. V verdwijnt weer en je ontwaakt in de kippenren. Ga terug naar Alfrick en praat met hem. Hij neemt je mee naar een eiland waar V is.

Kennismaken met V

Ga op het eiland de grot in en praat daar met V. Er is iets geks aan de hand met zijn krachten: het landschap dupliceert zich waar hij is. Je moet hem helpen door op het eiland de vijf dubbele plekken te vinden. Ga naar de plekken op het kaartje hieronder en onderzoek ze om V zijn energie terug te geven.

Kaart duplicaties

Ga terug naar V. Hij is nog zwakker geworden en heeft meer hulp nodig. Een dragonkin genaamd Sakirth verschijnt en doodt V.

Stap door de deur achter het lichaam van V en doorzoek zijn bezittingen, in het zuidoosten van de kamer. Je vindt een oud dagboek. Blader hier doorheen en sluit het weer. Je krijgt stukjes van een kaart. Klik hierop om de puzzel te openen en sleep de vakjes naar de goede plek om de kaart weer heel te maken. De kaart ziet eruit als op het plaatje hieronder.

Kaart compleet

De ancient cavern

Ga naar de ancient cavern en ga bij de trap naar Kuradal omhoog. Loop verder de grot in, richting de aambeelden, en bekijk het deurtje in de muur in het westen. Gebruik hier een stuk soft clay op om een vorm te maken van de sleutel. Ga vervolgens de trap af en ga naar de mithril dragons. Zet de prayer Protect from Magic aan of drink een slokje antifire om niet dood te gaan en gebruik je mithril bar op een mithril dragon terwijl je ermee vecht. Je hebt nu de sleutel. Ga terug naar het deurtje en open het. Bereid je voor op een gevecht met een adamant dragon, mithril dragon, steel dragon, iron dragon of bronze dragon. Het hangt van je combat level af welke draak straks achter de deur zal wachten.

Ancient door

De dragonkin

Als je de draak hebt verslagen krijg je een filmpje te zien waarin de dragonkin ruzie maken. Praat als het filmpje is afgelopen met Sakirth. Stel hem vragen als je dat wilt. Als je dit doet laat hij je leven met een paar levenspunten over. Ga daarna door de deur in het westen. Hier zijn een puzzel en de dragonkin Kalibath.

Het eerste deel van de puzzel bestaat uit stapstenen, zoals je deze ook in Dungeoneering ziet. Bij deze kun je echter alleen schuin springen. Spring eerst over de stenen naar de kist in het westen en open deze om een sleutel te krijgen. Spring vervolgens verder naar de overkant.

Stapstenen

In het tweede deel van de puzzel moet je niet op de tegels stappen. Loop er dus omheen en duw waar nodig de stapels kratten opzij om verder te kunnen. Als je vastloopt kun je met je rechtermuisknop op de kratten klikken om opnieuw te beginnen. Duw eerst de oostelijke stapel om verder te komen.

De volgende set kratten is lastiger. Duw eerst de twee stapels kratten achter elkaar naar het noorden en daarna de derde stapel twee naar het oosten. Loop vervolgens verder tot je bij de twee stapels bent. Dit ziet er als het goed is uit als op het plaatje hieronder. Duw de meest noordelijke stapel naar het westen, duw de andere stapel naar het zuiden en loop daarna verder.

Puzzel kratten

Loop als je voorbij de puzzel bent eerst naar het kamertje in het oosten en open dit met je sleutel. Open de kist in de kamer om een talisman tegen de dragonkin te vinden en trek deze aan. Je vindt ook aantekeningen van Tarshak. Blader deze door en sluit ze weer. Tarshak is naar Phalaks gegaan, dus daar moet jij ook heen.

Op bezoek bij Phalaks

Bereid je voor op een gevecht. Neem goede armour en wapens en voldoende voedsel mee. Een prayer potion en boosts zijn ook handig. Zorg ervoor dat je de talisman die je bij de dragonkin hebt gevonden aantrekt!

Ga naar het midden van de onderste verdieping van de grotworm lair ga door het luik naar beneden (dit bevindt zich ten westen van de ingang naar Queen Black Dragon). Hier vind je Tarshak en Phalaks. Na een gesprek vallen de dragonkin elkaar aan, waarbij Phalaks gewond raakt en Tarshak wordt verzwakt. Nu moet jij Tarshak verslaan. Hij valt aan met melee en spuwt nu en dan vuur. De prayer Protect from Melee kan dus handig zijn. Om de zoveel tijd zul je een waarschuwing krijgen dat hij een fikse klap voorbereidt. Ren dan van hem weg, anders zal hij je stunnen. Je kunt de stun weer opheffen door de ability Freedom te gebruiken, maar voorkomen is beter dan genezen.

Tarshak

Na het gevecht vlucht Tarshak. Phalaks vertelt je dat hij waarschijnlijk naar zijn schuilplaats bij Brimhaven is gegaan.

Eindgevecht

Bereid je opnieuw voor op een gevecht. Ranged of Magic is hier handiger dan Melee. Neem eventueel een prayer potion en stat boosts mee, vul je inventory voor de rest met goed voedsel. Trek ook hier weer de talisman aan, anders krijg je veel meer schade.

Ga naar de Brimhaven dungeon en ga door de tunnel in het zuidwesten van de kamer met de iron en steel dragons. Tarshak is veranderd in een gruwelijk monster. Het hierop volgende gevecht bestaat uit twee fases.

Abomination

Eerste fase

Tijdens de eerste fase kun je het monster niet direct aanvallen maar moet je het eerst verzwakken. Tarshak blijft in het midden van de kamer en volgt een vast patroon aan aanvallen:

  1. Eerst zal hij langzaam tegen de klok in draaien en vuur spuwen. Loop tegen de klok in om dit te ontwijken.
  2. Daarna zal hij twee keer een daverende klap geven in de richting waar hij naar kijkt. Ren van deze richting weg.
  3. Tenslotte zal hij wat stenen uit het plafond laten vallen en vuurt hij een grote vuurbal op je af. Deze volgt je en kun je niet ontwijken.

Als je door het vuur van de eerste of de derde aanval wordt geraakt sta je in brand en krijg je continu schade. Stap in een van de twee plassen water in de hoeken van de kamer om het vuur te blussen.

Om deze fase te verslaan moet je het plafond laten instorten. Langs de muren van de kamer staan vier pilaren. Elke pilaar moet je twee keer hakken om hem te verzwakken. Als je een vuurbal naast een verzwakte pilaar laat ontploffen stort deze in. Ontwijk de aanvallen en laat allevier de pilaren instorten om het plafond op Tarshak te laten vallen. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk aanvallen ontwijkt, je zult voedsel nodig hebben bij de tweede fase.

Eerste fase

Tweede fase

In de tweede fase van het gevecht moet je het verzwakte monster afmaken. Het valt aan met Melee, gebruikt nog steeds de aanval waarbij het een klap geeft die je moet ontwijken en is erg traag. In de kamer vallen continu stenen, deze doen zowel jou als het monster schade. Probeer het monster dus onder de vallende stenen te lokken terwijl je zelf buiten bereik blijft van zowel de stenen als het monster. Af en toe zal dit niet lukken omdat het monster een aanval heeft waarbij het op je af vliegt. Hier kun je weinig aan doen. Ren dan zo snel mogelijk van het monster weg en probeer weer van een afstandje schade te doen.

Het monster zal af en toe vuur spuwen, dan onstaat er een brand op die plek. Dit doet net als de vallende stenen schade aan wat er ook op staat en kun je ook gebruiken. Het is mogelijk om het monster met weinig of geen schade te verslaan. Dit kan door de grote hoop stenen in het midden tussen jullie in te houden. Als je dit volhoudt, zal hij zijn speciale aanvallen niet doen en sterven aan de vallende stenen (dit maakt het gemakkelijker voor spelers met lagere levels).

Tweede fase

Terug naar Rellekka

Na het gevecht verschijnen enkele dragonkin. Na een tijdje krijgen deze weer onderling ruzie en vallen ze elkaar allemaal aan. Je verlaat wijselijk de kamer.

Ga terug naar Rellekka en praat met Alfrick en Freya. Je reist weer af naar het eiland. Ga de grot in en stap door de deur. Praat hier weer met de twee voor je beloning.

Beloning: 10.000 Smithing, 10.000 Mining, 10.000 Slayer en 10.000 Divination xp. Je krijgt 5% meer runes bij Runecrafting. Je kunt voortaan tegen adamant dragons vechten in de schuilplaats van de dragonkin in de ancient cavern. Je kunt bane ore hakken op de plek waar je de Abomination hebt bevochten in de Brimhaven dungeon. Ook kun je hier de tweede fase van het eindgevecht opnieuw spelen. Twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Sliske's Endgame


Extra informatie

In de grot op het eiland waar de quest eindigde is een altaar opgebouwd ter ere van V. Hier kun je je prayer points heropladen en kun je de filmpjes van de terugkeer en de dood van V opnieuw bekijken. Ook is hier een god emissary van V verschenen.

Over deze pagina

Met dank aan ravin-george voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.