Kindred Spirits

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Linza bij de smidse ten zuiden van de lodestone van Burthorpe.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Missing, Presumed Death hebben voltooid. Je hebt ook 60 Crafting, 60 Herblore, 60 Smithing en 60 Agility nodig.

Benodigde spullen: Geen, maar voedsel kan handig zijn. Zorg ervoor dat je minstens zes vrije plekken in je inventory hebt.

Ontvoeringen

Linza is helemaal overstuur! Iemand is inwoners van Taverley en Burthorpe aan het ontvoeren en er is geen spoor van de ontvoeringen terug te vinden! Het enige wat ze je kan vertellen is dat ze Relomia, de afgevaardigde van Sliske, op de plaats van de laatste ontvoering zag en dat ze er overstuur uitzag. Ze stelt voor dat je met haar gaat praten.

Linza

Ga naar Draynor Village en praat hier op het pleintje tussen de huizen met Relomia. Linza staat er ook naast. Relomia roept dat Sliske ontvoerd is door de Dragonkin. Ze kreeg een bericht van hem waarin hij liet zien dat hij in het schaduwrijk werd omringd door Dragonkin en dat hij al zijn krachten kwijt was. De Dragonkin hebben ook de mensen in Taverley en Burthorpe ontvoerd. Reageer hierop hoe je wilt, je zult Sliske toch moeten gaan redden. Relomia beweert dat hij ergens op het schiereiland van Daemonheim wordt vastgehouden. Ga naar Daemonheim en praat weer met Linza ten zuidoosten van de bank, op de plek op het kaartje hieronder.

Kaartje

Naast Linza zit een luik in de grond. Jullie zijn het er niet over eens of het echt verdacht is, maar andere opties heb je niet. Ga dus naar binnen. Eenmaal binnen word je gevangengenomen en kom je in een cel naast Sliske terecht. Praat met hem. Het blijkt dat je zijn ontsnappingspoging hebt verpest, en dat wrijft hij er maar al te graag in. De Dragonkin hebben de Stone of Jas weten te bemachtigen en zijn waarschijnlijk van plan jou en Sliske te doden. Wat ze met Linza en de andere ontvoerden van plan zijn weet hij niet. Je zult iets moeten verzinnen om uit de cel te ontsnappen.

Ontsnappen

Probeer de aandacht van de bewaker te trekken. Hij negeert je, dus kom je met het idee om met Sliske te knokken zodat hij wel moet ingrijpen. Sliske stemt hiermee in, maar de bewaker reageert alsnog niet. Probeer de aandacht van de bewaker opnieuw te trekken. Pas wanneer je dreigt te gaan zingen draait hij zich om en geeft hij je wat te eten. Gooi het eten in de latrine (het rudimentaire toilet) achterin de cel en wrik met het nu lege bord de losse steen naast de latrine uit de muur. Je bord breekt hierbij in twee stukken.

Losse steen

Gebruik een van de halve borden op de baksteen om er een wapen van te slijpen. Gebruik dit op het bed om een strook uit het laken te snijden. Bind dit aan de baksteen om een dorsvlegel (flail) mee te maken, en geef deze aan Sliske om een potion van een kast binnen te hengelen. Sliske wordt nu door de bewaker afgeranseld, waardoor deze kort afgeleid is. Rol de zakken van de bewaker om een zakje kristallen te krijgen. Praat met Sliske om de potion en nog een lapje stof te krijgen. Leeg de potion en de kristallen in de latrine. Bind de lap stof om het nu lege flesje en vul het flesje veilig met het ontstane chemische zuur in de latrine. Geef Sliske de tweede helft van het bord om de bewaker mee te irriteren zodat hij zich omdraait, en leeg vervolgens het zuur op de celdeur om hem te openen. Negeer de bewaker, open de cel van Sliske en praat met Sliske.

Sliske geeft toe dat hij helemaal niet ontvoerd is, dat hij juist achter de ontvoeringen zit, dat de bewaker nep is en dat hij je optreden heel heldhaftig vond. Hij zegt iets over de Barrows broers en nodigt je uit met hem mee te komen. Stap door een van de deuren.

Sliskes ware plan

Je komt in een ruimte met Sliske, de Barrows broers en de vier ontvoerde mensen, waaronder Linza. Sliske vertelt doodleuk dat hij de Barrows broers in aparte ruimtes gaat opsluiten en gaat marteleren. Jij mag ze gaan bevrijden, waarbij je hun meest diepe geheimen zult leren. Je mag dan zelf kiezen of je ze vergeeft of dat je Sliske een handje helpt bij het folteren. Vervolgens doodt hij broeder Samwell. Hij vertelt je dat je, als je klaar bent, de Staff of Armadyl krijgt, een wapen waarmee je goden kunt doden. Het spelletje dat hij in gang heeft gezet tijdens Missing, Presumed Death is momenteel maar saai en hij hoopt dat jij daar verandering in kan brengen. Als je niet meewerkt doodt hij de rest van de gijzelaars, dus als echte held moet je wel instemmen.

Iedereen weer bij elkaar!

Dharok

Je komt nu bij de eerste broer, Dharok. Stap in de arena en praat met hem. Het blijkt dat hij vroeger een pestkop was en het leven zuur maakte van zwakkeren dan hij. Hij zegt zijn leven gebeterd te hebben, maar Sliske dwingt nu allemaal zwakke soldaten hem aan te vallen zodat hij weer in zijn oude gedrag terugvalt. Je kunt dit op meerdere manieren oplossen. Je kunt het hek openmaken om een extra sterke soldenier op Dharok los te laten, of je kunt met Dharok praten en hem ervan overtuigen dat hij zichzelf moet laten doden door de soldaten. In beide gevallen zal hij bevrijd worden.

Dharok

Ahrim

De volgende broer is Ahrim. Hij moet door een doolhof navigeren, maar krijgt bij de eerste splitsing een keuze. Hij kan het linkerpad volgen om zelf te lijden en te boeten voor zijn wandaden, of hij kan het rechterpad volgen om zelf veilig te blijven en iemand anders te laten boeten. Maak een keuze. Je zult nu een stuk doolhof moeten doorlopen. Hierbij zie je niet veel, maar je pad wordt wel op een kaart geschetst zodat je makkelijker de weg kan terugvinden. Een trucje om door het doolhof te lopen is om steeds denkbeeldig je rechterhand aan de muur te houden. Dit werkt ook met je linkerhand, als je maar niet wisselt. Na verloop van tijd kom je weer bij een splitsing waarbij je een keuze moet maken. Blijf verder door de doolhof lopen totdat je het midden van de doolhof bereikt. Maak hier ook weer een keuze om Ahrim te bevrijden.

Ahrim

Verac

Stap door de grote deur en loop door om bij Verac te komen. Je hebt een sleutel nodig om hem te bevrijden. De sleutel van Zamorak kun je maken, maar dit zal je vrienden pijn en bloed kosten, de sleutel van Saradomin kun je uit het lichaam van Verac rukken. Een sleutel van Zamorak zal altijd breken, dus moet je de sleutel van Saradomin bemachtigen. Negeer de kreten van Verac en ruk de sleutel uit zijn lijf. Koppel hiermee het standbeeld van Saradomin los. Praat met Verac. Je zult nu in een laboratorium komen dat achter het standbeeld van Saradomin zat.

Verac

Raap de vier boekjes op die je op je minimap als rode stippen ziet en onderzoek het planetarium in het westen van de grote zaal. Onderzoek daarna het ronddraaiende mechanisme in het midden van de zaal. Je zult weer teruggaan naar het spel.

Het spel eindigt

In de volgende kamer moet Guthan een bal in balans houden, als hij hier niet in slaagt zal hij Torag en Karil of een oude vriend doden. Je karakter is echter nog niet in de zaal, dus je bestuurt Linza. Praat als je wilt met de anderen, en onderzoek daarna de hefboom bij Guthan. Door hem over te halen kun je een van de partijen redden, maar zal de ander sterven. Kies de optie om de hefboom nog eens te onderzoeken, dan zal Sliske vragen waar jij, de speler, bent. Kies een manier waarop Meg je nadoet. Ze zal hier hopeloos in falen, waarna Sliske boos binnenstormt. Hij besluit dat het mooi is geweest en dat hij je je beloning zal geven.

Met de Staff of Armadyl probeert Sliske je ziel uit je te sleuren. Halverwege merkt hij dat je zijn plannen – zijn èchte plannen – kent. Razend slaat hij je neer. Hij vertelt dat Linza een verraadster is en aan zijn kant staat, waarna hij haar in een Barrows wight verandert. Hij wilt de Barrows broers en zus bevelen jou en iedereen waar je om geeft te doden, maar de broers weigeren dit. Sliske barst in woede uit en doet het plafond neerkomen.

Staff of Armadyl

Je hebt nu 120 seconden om te ontsnappen. Ren met Meg en Mary Rancour op sleeptouw door de tunnels naar de uitgang. Negeer voor zover mogelijk de vallende rotsblokken en de monsters die op het einde verschijnen. Er hangen drie touwen op verschillende plekken in de grot, waarvan één naar buiten leidt. Met de andere twee zul je naar beneden vallen. Vind het juiste touw om te ontkomen. Het verschilt per speler welk touw het is. Als je doodgaat of niet binnen de tijd de uitgang bereikt kun je het opnieuw proberen door het luik bij Daemonheim in te gaan. Let op! Als je doodgaat verlies je je spullen, dus het kan verstandig zijn om voedsel mee te nemen. Als je tijd op is kun je het gewoon opnieuw proberen zonder verdere gevolgen.

Meg en Mary Rancour gaan weer terug naar hun eigen taken. Praat vervolgens met Dharok. Hij vertelt je dat Linza nog gered kan worden, en dat hij en zijn broers enige controle over hun eigen wil hebben teruggekregen. Ze zullen blijven doen alsof Sliske hen volledig beheerst, maar wanneer de tijd er rijp voor is zullen ze jou helpen. Daarna geeft hij je je beloning en gaat hij terug naar zijn eigen graftombe.

Beloning: 25.000 Crafting, 25.000 Agility, 25.000 Smithing en 25.000 Herblore xp. Je kunt voortaan tijdens de Barrows minigame een nieuwe wight doden, waardoor je kans krijgt op nieuwe level 80 Barrows armour uit de Barrows kist.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Sliske's Endgame

Over deze pagina

Met dank aan lsaacNewton voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.