Nomad's Requiem

Moeilijkheidsgraad: Zeer moeilijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Zimberfizz bij Soul Wars. Het portaal naar Soul Wars is bij de ruïne bij Edgeville.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet King's Ransom hebben voltooid. Je hebt ook 75 Magic, 70 Prayer, 66 Mining, 65 Hunter en 60 Construction nodig. Je kunt de benodigde levels niet met potions of andere zaken tijdelijk verhogen. Bij Kings Ransom moet je na de quest ook de ridders hebben verslagen. Hoge combat stats (75+) zijn ten strengste aangeraden. Je moet tegen Nomad van level 699 vechten, die verschillende special attacks doet.

Benodigde spullen: Armour, wapens, spullen om een monster van level 98 te verslaan (ranged is het beste, zie guide), spullen om een monster van level 699 te verslaan (zie Nomad), een willekeurige staf en runes voor een firespreuk.

Praat met Zimberfizz. Hij vraagt of je tijd hebt om met die "hoogheid" verderop te praten. Kies ja en je begint Nomad's requiem. Nu vertelt Zimferfizz dat Nomads 's nachts stiekem wegsluipt. Zimberfizz vermoedt dat hij kwaad in de zin heeft. Nu zegt Nomad dat Zimberfizz weer aan het werk moet en dat hij weggaat. Zimberfizz wil dat je een kijkje neemt in de tent van Nomad.

Zimberfizz

Pak nu je armour, wapens, voedsel en een stuk of twee prayer potions. Je hoeft nog niet het eindgevecht te doen. Dit armour dient alleen als bescherming tegen de monsters in de grot. Zorg ervoor dat je één plekje vrij hebt in je inventory. Doorzoek de tent en je krijgt een filmpje te zien. Daarin doodt Nomad met gemak drie mensen. Je komt nu in een grot terecht.

Praat met Nomad. Hij is verbaasd dat "ze" jou hebben gestuurd. Kies één van de opties. Hij zegt dat je op moet hoepelen. Vervolgens teleporteert hij zelf weg. Koppig als je bent blijf je natuurlijk om alsnog een kijkje te nemen in de grot. Ten zuiden van de ladder ligt een skeletje met een rugzak. Pak hier de pickaxe uit. De rope, hammer en herring heb je niet nodig.

Als je uitlogt, kom je weer boven, bij Soul Wars.

Rugzak

Je ziet dat er in de kamer drie deuren zijn: twee zuid en een noord. Je kunt alleen nog niet door de noordelijke deur, daar staat stroom op. Eerst moet je de stroomvoorziening in de twee zuidelijke kamertjes slopen.

Neem de zuidwestelijke kamer. Hier zie je spectral attendants. Ga nu naar de andere kant van de kamer en klim de ladder op. Ga bij de volgende kamer weer de ladder op. Nu kom je in een kamer met in het zuiden een watervalletje.

Duw de steen bij de waterval op de put ernaast. Het water gaat nu drie kanten op. Duw de steen in het noorden van de kamer ook weer op de put. Het water zal nu naar beneden vloeien. Ga de ladder weer af.

Je ziet het water nu stromen. Haal de hendel ten noordoosten van de bloemen één keer over. Het water stroomt nu verder naar de benedenverdieping.

Ga nu weer een ladder naar beneden. Ook hier moet je weer blokken op de goede plek zetten. Er zijn verschillende mogelijkheden om dit te doen. Bovenop de blokken is aangegeven hoe het water er door zal stromen. Het plaatje hieronder geeft één mogelijkheid aan. Zolang je in het noorden drie stralen water hebt, maakt het niet uit hoe je de blokken verder neerzet. De puzzel reset als je uitlogt.

Puzzel

Je de situatie van het plaatje als volgt bereiken:

  1. Lege vakje naar links
  2. Lege vakje naar boven
  3. Lege vakje naar rechts
  4. Lege vakje naar beneden
  5. Lege vakje naar rechts
  6. Lege vakje naar boven
  7. Lege vakje naar links
  8. Lege vakje naar beneden
  9. Lege vakje naar beneden
  10. Lege vakje naar rechts
  11. Lege vakje naar boven
  12. Lege vakje naar links
  13. Lege vakje naar beneden
  14. Lege vakje naar links
  15. Lege vakje naar boven
  16. Lege vakje naar boven
  17. Lege vakje naar rechts
  18. Lege vakje naar beneden
  19. Lege vakje naar rechts

Je hoort nu een knal. Je hebt door het water de machine gesloopt die voor energie zorgde. Nu moet je de andere machine in de andere kamer slopen, alleen moet je eerst het water anders laten lopen.

Ga de ladder weer op en hak met je pickaxe in het oosten de troep weg, zodat er een gat ontstaat. Haal nu de hendel in het zuidoosten over, zodat het water in het gat stroomt. Ga dan weer de ladder af en verlaat de kamer.

Zorg ervoor dat je 8 plaatsen in je inventory vrij hebt. Ga nu de zuidoostelijke kamer binnen. In het westen is een waterval en in het oosten een machine. Daar zitten allemaal beestjes in die de machine energie laten leveren. Nu moet jij de beestjes eruit lokken met eten en ze onder de waterval krijgen, want ze kunnen niet tegen water.

In het zuiden van de kamer staat een bak met eten. Pak nu ongeveer acht stukken uit de bak. Leg een spoor naar de waterval. Je moet wel bij elke hoek die je maakt wat te eten leggen, want ze gaan niet vanzelf de bocht om. Als je te lang wacht, verdwijnt het beestje weer in de machine. Leg je laatste stukje eten in de waterval, zodat het beestje onder de waterval terecht komt. Herhaal dit drie keer, dan is de machine ook kapot. De arcane door is nu open.

Deur

Ga nu naar de bank en maak je klaar om tegen een beest van 98 te vechten. Dit is niet het eindgevecht. Het monster heeft geen zwakte. Het is aan te raden dit monster te doden met ranged of magic. Je kunt dan namelijk op een afstandje staan. Met een chaotic crossbow kun je ruby bolts (e) meenemen, die hebben namelijk een leuke special attack die af en toe veel damage doet.

We moeten weer twee machines kapot gaan maken. Ga de tent weer in en betreed de kamer in het noorden. Ga naar de kamer in het westen. Hier moet je straks het beest van 98 vermoorden. Als je binnen bent gekomen zie je een machine staan, maar hij is omgeven door allemaal wortels. Als je deze wortels probeert te vernietigen, zullen ze elkaar beschermen. Je moet dus een andere manier vinden om de machine vrij te krijgen.

Loop wat verder naar het westen tot je op een splitsing komt, hier moet je in het noorden twee losse wortels kapotmaken en in het zuiden ook. Als je dan alle vier de wortels kapot hebt gemaakt, komt het beest van 98 tevoorschijn in het deel waar de machine staat. Dit monster is een afgedankt prototype van de avatar van Soul Wars en heeft een heleboel life points, dit wordt dus een lang gevecht.

Als je protect from melee aan zet zal het monster je voor 50% minder beschadigen. Je kunt ook, als je met Ranged of Magic aanvalt, een stukje in de gang gaan staan, zodat hij niet bij je kan komen. Wanneer je het beest op 3/4e van zijn leven hebt, zal er een wortel in het noordwesten verschijnen. Als het monster deze wortel opeet, zal hij weer zijn volle hoeveelheid life points hebben. Dit gebeurt ook op de helft en een kwart van zijn life points. Deze wortels verschijnen in het zuidoosten en in het noordoosten. Dit kun je tegen gaan door op tijd de wortels kapot te maken. Als je dan uiteindelijk het beest hebt verslagen, zullen de wortels rond de machine verdwijnen en zal ook meteen de machine kapot zijn. Bind en stun-abilities kunnen bij dit gevecht handig zijn.

Nu heb je nog maar een kamer te gaan voor je het grote gevecht aan zal moeten gaan. Deze kamer zit in het oosten. Ga eerst terug naar de bank om prayer potions en voedsel te halen. Een restore potion of magic potion is ook heel handig. Zorg ervoor dat je op de normale prayers staat en niet op curses, want je hebt straks Piety nodig. Neem ook runes en een staf mee voor een fire wave.

Ga terug naar de kamer met de arcane door en loop naar het oosten. Buiten de kamer zit een gewonde ridder voor de deur. Praat met hem en uiteindelijk zal je een hint over de kamer krijgen. Op de grond naast hem zal je "Only the pious" lezen, wat "alleen de gelovigen" betekent. Als je deze kamer binnen stapt zonder iets, zul je snel achter elkaar een 10 op je krijgen die elke stat met 10 omlaag haalt, tot het op 0 staat natuurlijk. Dit kun je tegen gaan door je piety aan te zetten.

Ding

Eerst zul je het eerste deel van de kamer rond moeten rennen om platen te pakken van stapeltjes stenen. Er zijn vijf platen. Kijk uit voor de corrupted beasts die er rond lopen. Als je een van deze beesten doodt, krijg je wel weer volle prayer punten. Als je alle platen uit het eerste deel hebt verzameld, ren dan snel naar de platen die in de smurrie in het midden van de kamer liggen. Spring tot de laatste en leg je eerste plaat neer. Spring dan naar deze plaat en leg een volgende neer. Herhaal dit tot je aan de overkant bent. Hier is de vierde machine te vinden met een paar explosieve tonnen ervoor. Vuur een Fire Wave op deze tonnen af en kijk toe hoe ze ontploffen en zo de vierde machine kapotmaken.

Smurrie

Nu je deze kamer ook klaar hebt, heb je de tweede arcane door open gemaakt. Je moet nu tegen Nomad vechten. Hij heeft inclusief healen 57.250 life points en zal zich niet zomaar laten doden. Als je doodgaat, komt je grafsteen op het kerkhof bij Soul Wars terecht. Je kunt dus snel genoeg bij je graf om je spullen op te halen. Het gebruik van Barrows armour is daarom niet handig, omdat dat kapot gaat als je doodgaat. Lees nu eerst het stukje over Nomad in de monsterdatabase om je goed op het gevecht voor te bereiden. Sinds de Evolution of Combat wordt Nomad als minder lastig ervaren.

Na het gevecht

Na het gevecht word je terug geteleporteerd naar Soul Wars en moet je met Zimberfizz praten. Hij zal niet geloven dat je Nomad hebt vermoord en jullie zullen samen naar beneden gaan om te gaan kijken, nu krijg je weer een filmpje te zien. In dit filmpje zul je laten zien dat je Nomad echt dood hebt gemaakt en zul je hem nog even een schop geven. Je bespreekt met Zimberfizz wat nu het plan is. Hij wil graag de zielen uit de troon gaan verkopen aan magiërs en zo een lekker zakcentje binnen halen. Hierna zullen jullie samen weer naar boven lopen en zul je Nomad op zien staan en weg teleporteren.

Nu heb je de quest klaar en kun aan Zimberfizz een mooie blauwe of rode cape vragen.

Beloning: 70 Zeal die je bij Soul Wars voor xp in combat skills (exclusief Summoning), charms of een huisdier kunt inwisselen. Je krijgt ook een red cape of blue cape, mag voortaan de Bloodwood tree bij Soul Wars omhakken en kunt ervoor kiezen naar Soul Wars te gaan als je dood bent gegaan. Ook twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 3

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Nomad's Elegy, Achievements van Varrock - Elitetaken

Over deze pagina

Geschreven door Poekies en Lunerca, met dank aan neijen05, Keaaz, Keotall, LordMarshal en acridian xv voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.