Pieces of Hate

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Lang

Startpunt: Probeer een willekeurige portal van Construction in te gaan. Postie Pete zal verschijnen, met een brief.

Startpunt op wereldkaart: Het startpunt staat niet op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet A clockwork syringe en Gertrude's Cat hebben voltooid. Je hebt ook 85 Thieving, 83 Agility, 82 Firemaking en 81 Construction nodig. 110 combat is aangeraden.

Benodigde spullen: 2 leather, gold bar, blurberry special of premade blurb' sp., drunk dragon of premade dr' dragon, choc saturday of premade choc s'dy, vechtspullen.

Een brief

Open de brief die Postie Pete je heeft gegeven en begin de quest. Bill Teach heeft hulp nodig. Er zijn rare geruchten over verdwijningen van "eerbiedwaardige zeemannen". Tegelijk met deze verdwijningen zijn douaneschepen gesignaleerd.

Start

Trek al je kleren uit, zet al je spullen op de bank en ga naar Rimmington. Beken aan de douanebeamte ten oosten van de Crafting-winkel dat je een piraat bent. Je wordt nu naar de gevangenis op Rock Island gebracht, mis je helemaal niets bij je hebt. Mocht je dat wel hebben, dan kun je alles via de kast in het huisje naar de bank sturen.

Douane

Bill Teach en anderen bevrijden

Praat via de tralies met Bill Teach. Hij vertelt dat er iets niet aan de haak is met de douane en vlak nadat hij dat ontdekte, is hij in de cel gezet. Ze slepen piraten naar boven, waarna er geschreeuw klinkt en de piraten vervolgens nooit meer terugkeren.

Vraag Two-eyed Eric in de andere cel om een handje te helpen. Je krijgt een reserve-exemplaar. Snijd hiermee een stuk laken van je bed en doe het rond de haak. Slijp vervolgens de haak door hem tussen de krabben in de visplaats bij de pier buiten te hangen. Terwijl je dat doet, hoor je een hoop geschreeuw. Ook krijg je een rare vis.

Leg de vis een stukje terug richting de gevangenis op de perch rock. Een oude bekende, de zeemeeuw, verschijnt. Doe de vis op de deur van je celdeur en de meeuw zal de bewaker lastig gaan vallen, waardoor die vlucht. Je kunt nu in alle rust met de haak je celdeur openmaken.

Meeuw

Schuif nu de vaten met zwarte stenen voor de deur bij de bewakers, zodat ze niet weer naar binnen kunnen. Bevrijd vervolgens Bill Teach door zijn celdeur met de haak te openen. Je laat de haak per ongeluk vallen, waarna een rat hem weggrist.

Pak een krat naast de kamer met de trap en doorzoek het bureau om een lepel, ananas en een broodje kaas te krijgen. Doorzoek ook vast de kast om een douanekostuum te krijgen. Doe nu de lepel op het krat en daarna de het broodje. Gebruik vervolgens de "Use"-optie om de val voor het rattenhol in de cel van Bill Teach te leggen.

Je hebt nu de rat Wilson bij je. Adviseer de rat (admonish), vertel hem over je benarde situatie (plight) en introduceer jezelf op gepaste wijze. Vraag vervolgens om een manier om de anderen te bevrijden. Je krijgt de sleutels van alle cellen. Bevrijd de rest en houd Wilson bij je.

Bovenin de gevangenis

Probeer nu de deur naar boven te openen. Dat lukt niet. Praat met Madame Shih en ze zal je vertellen dat er een spreuk op zit, die met een wachtwoord geopend kan worden. Praat met Jimmy the Parrot en je zult hem vragen straks alle wachtwoorden te herhalen die hij ooit gehoord heeft. Probeer de deur te openen en Jimmy zal een eng gedicht voordragen, waardoor de deur opent.

Bekijk nu de poster, anders kun je straks niet verder. Hier staat dat de sleutels onder zijn bed verstopt liggen.

Gevangenis

Ga naar boven. Hier staat een vreemd wezen de trap naar de bovenste verdiepingen te bewaken.

Pak eerst 'rum' uit de middelste kast. Doe daarna je ananas op de plas met slijm. Plak Wilson er vervolgens aan vast en laat hem los op de deur naar de menselijke bewaker. Je kunt daar nu naar binnen. Doorzoek het noordoostelijke bed. Als dat niet kan, ben je beneden vergeten de poster te bekijken.

Open de deur naar de kamer met de groene dingen met de sleutels. Zet deze in brand met de 'rum'. De krabachtige bewaker is nu afgeleid.

Ga naar boven. Je ziet Mi-Gor, die aan een mysterieus figuur vertelt dat het serum om zijn proefkonijnen in vreemde wezens te veranderen werkt. De plannen om Mos Le'Harmless aan te vallen, kunnen in werking worden gezet. Ze merken je op. Jij gaat snel weg om met de rest te vluchten. Volg ze naar de pier en duik.

Zoektocht naar Rabid Jack

Madame Shih, Bill Teach en jij bereiken de kust van Karamja. Madame Shih gaat haar schip zoeken, jij en Bill Teach moeten naar Mos Le'Harmless. Laat je brengen. Ga vervolgens op de stoel in het café in het noorden van de stad zitten en bestel een Long Drop. Je komt nu in een geheime kelder.

Stoel

Na een hoop gebakkelei zijn ze het er over eens dat de mysterieuze figuur Rabid Jack zelf moet zijn. Hij moet worden tegengehouden. Je haalt het zombiehoofd uit eerdere avonturen te voorschijn om inlichtingen proberen te verkrijgen waarmee jullie Rabid Jack zouden kunnen vinden. Wees aardig en vraag of jullie een dealtje kunnen sluiten. Het hoofd wil graag weer de zin van het leven zien en heeft daarvoor een maatje nodig. Ook wil hij graag een zonsondergang op een tropisch strand zien.

Ga naar Gertrude in haar huisje ten westen van Varrock. Ze heeft geen kittens, maar zegt je tegen haar kinderen te praten. Doe dat. Ze suggereren dat je eens bij de Lumberyard ten noordoosten van Varrock moet gaan kijken. Doe ook dat dus. Als je een bewegende krat doorzoekt, zul je Wilson weer tegenkomen. Na een lang gesprek blijken Wilson en het zombiehoofd elkaar te mogen. Je moet twee leather en een gold bar geven om een mooi sierraad voor Wilson te maken, zodat niemand hem meer voor ongedierte zal aanzien. Maatje gevonden!

Lumberyard

Teleporteer naar de lodestone van Karamja/Brimhaven en loop naar de general shop van Tai Bwo Wannai. Ten noordwesten hiervan is een mooi plaatsje voor een zonsondergang. Het zombiehoofd zal je stoppen als je er bent. Voor hij tevreden is, moet je hem een blurberry special geven. De premade variant werkt. Hierna wil hij een drunk dragon en een choc saturday. Ook hierbij werken de premade varianten.

Zonsondergang

Ga nu terug ondergrondse kamer met de anderen op Mos Le'Harmless. Het zombiehoofd vertelt waar Rabid Jack is, maar wil zelf vanwege alle verschrikkingen niet mee. Jullie besluiten met een schip van Madame Shih te gaan.

Gevecht met een zeemonster

Bereid je voor om te vechten en neem de roeiboot in het zuidwesten van de stad om naar het schip van Madame Shih te gaan. Na uren varen op een lege zee raken jullie een koraalrif en gaat het schip niet verder. Je moet beneden de schade opnemen. Probeer het schip in te gaan.

Nu verschijnt Rabid Jack in eigen persoon. Hij laat een enorm monster met vier tentakels verschijnen. Deze moet je doden. Het monster valt aan met melee een heeft enkele speciale aanvallen.

Als je op de voorste helft van het schip staat, zal één van de vier tentakels op je afkomen en neerslaan. Ze kunnen vermeden worden, maar wellicht is het handiger gewoon dichtbij het hoofd van het monster te gaan staan.

Soms komt er uit het hoofd een een waterstraal, die langzaam van de ene kant naar de andere kant gaat. Ga er niet in staan. De voorste helft van het schip zal niet bereikt worden.

Bij 50% en 25% van de originele lifepoints zal er een gifaanval over een aantal vakjes komen. Het monster kan tijdelijk niet verwond worden. Blijf uit de vakjes.

Ook zullen er krabben komen. Deze zullen je aanvallen. Negeer ze.

Als je sterft, zal je grafsteen bij de roeiboot op Mos Le'Harmless komen. Deze is binnen een minuut te bereiken door naar de lodestone van Port Sarim te gaan en een charter ship naar Mos Le'Harmless te nemen.

Zeemonster

Aanval op Mos Le'Harmless

Na het gevecht kom je terug op Mos Le'Harmless. Het eiland wordt aangevallen door Rabid Jack en een aantal Barrelchest Mk I's, zombiepiraten, boten en zombiekapiteins. Deze moeten wij afweren. Je kunt eventueel naar de bank.

De aanval zal bestaan uit twee delen. In elk deel moet je gedeeltes van de stad vrijmaken van Barrelchest Mk I's en zombiekapiteins. Daarnaast moet je soms nog iets extra's doen, zoals het repareren van de barricades bij de hoofdpoort. In je scherm is de status van elk gedeelte te zien. De zombiepiraten hoeven niet dood. Als je een gedeelte niet snel aanpakt, wordt de status rood en kan het zijn dat de monsters daar gaan overlopen naar een gedeelte dat je al wel vrij hebt gemaakt. Je moet dat deel dan weer opnieuw vrijmaken.

Deel 1

Invasie Mos Le'Harmless

Deel 2

Zelfde als hierboven, aangevuld met:

Braindeath Island

Na het gevecht merken jullie op dat dit wel erg gemakkelijk was. Rabid Jack heeft jaren voorbereiding gehad. Hierna komt Izzy No Beard langs, die vertelt dat dit een afleidingsmanoeuvre was om ongestoord de rumbrouwerij op Braindeath Island te kunnen innemen. Op naar Braindeath Island dus!

Mocht je vanaf nu naar Braindeath Island willen, dan kun je er komen door de pirate spell sheet te gebruiken of door met Pirate Pete ten noordoosten van de Ectofuntus bij Port Phasmatys te praten. Een teleport met een Dungeoneering cape werkt niet voor deze quest.

Ga op Braindeath Island ergens een trap af, zodat je op de rotsen of het gras komt. Ga de trap aan de westzijde van de brouwerij weer op, zodat je in een kamertje met Davey komt. Ga de kamer aan de andere kant uit en loop naar het noorden. Luister het gesprek tussen Mechanical Murphy, Captain Braindeath en Mi-Gor af via het raam. Ze zetten hem onder druk het laatste ingrediënt van de rum te vertellen door steeds medewerkers aan de spinnen te voeren. De kapitein staat op het punt toe te geven, tot hij jou ziet en een en ander ingrediënt dan de echte roept. De overgebleven werkers worden toch aan de spinnen gevoerd.

Praat nu met Davey. Je vertelt dat je vermoedt dat ze een grote lading 'rum' met zwart steen erin willen brouwen en daarmee massa's mensen in zombies gaan veranderen. Davey herkent de hint 'Witchwood' van Captain Braindeath, vertelt je over Operation Witchwood en geeft je een barrelchestkostuum.

Ga het gebouw uit en doe het kostuum aan. Praat ten zuiden van de brouwerij met Captain Donnie en zeg dat je Witchwood nodig hebt voor de rum. Na een klein protest gaat Donnie even weg om hout te halen. Je krijgt het houten been van 50% Luke, die door het ontbreken van zijn been tijdelijk als 66,6% Luke door het leven moet.

Zeg ook nog tegen Captain Donnie dat Mi-Gor hem graag wil zien. De kapitein wordt kwaad en gaat boos richting de brouwerij, waar hij wordt tegengehouden door de Barrelchest Mk I die een wachtwoord wil. Captain Donnie roept die.

Ga de trap ten noorden van je op en praat met Barrelchest Mk I bij de ingang van de brouwerij. Je moet een wachtwoord geven. Kies de vijfde optie, die je van Captain Donnie hebt gekregen. Je mag nu naar binnen. Het is weer veilig om je kostuum uit te doen.

Klim in de brouwerij de ladder op en pak in de twee westelijke hoeken de rum van de kratten af. Ga ook naar de pressure barrel in het noordwesten en blokkeer die met het been van Luke. Haal daarna de hendel ernaast over. De zombiepiraten worden nu doordrenkt van de rum.

Pressure barrel

Ga naar 66,6% Luke in het westen van het eiland. Luke is nog niet bekomen van het verlies van zijn been en hij laat je gewoon door de poort zodra je dat probeert, mits je niet je kostuum aanhebt. Je wordt gewaarschuwd voor de zeemeeuw.

Loop naar het meertje op de top van de berg in het noorden en klik daar op de rots. Baron Von Hattenkrapper komt aanvliegen. Nadat jullie je samenzwering met zijn grootste vijand hebben uitgesproken, wil de baron graag helpen de deur van de grot verderop op te blazen. Je moet hem wel explosieven brengen. De rum die je hebt meegebracht is voldoende.

Meeuw Braindeath Island

Laat de meeuw vliegen en bestuur hem. Wanneerr je drie keer succesvol een bom op de deur van de grot ten zuidwesten van het meertje hebt gegooid, gaan de krabben richting de brouwerij en vallen ze de zombiepiraten aan. Praat hierna met Captain Braindeath of Mi-Gor. Mi-Gor vertelt dat het al te laat is voor je, omdat Rabid Jack al genoeg rum heeft. Hij verklapt per ongeluk de locatie van Rabid Jacks basis: Kraken Tooth Island.

Kraken Tooth Island

Maak je klaar voor een flink gevecht. Summoning-dieren zijn niet toegestaan. Pak je beste armour, wapens, potions en voedsel. Hoewel Magic en Ranged kan, zul je extra vastgepakt worden als je probeert te lopen. Daarom is melee iets beter. Je zult alleen melee-schade krijgen. Zet Freedom of Anticipation vast klaar op je abilitybalk.

Neem de roeiboot in het zuidwesten van Mos Le'Harmless. Jullie varen nu weer richting Kraken Tooth Island, maar net als vorige keer zien jullie geen eiland. Op het moment dat iemand zich bedenkt dat het eiland misschien niet boven water ligt, worden jullie aangevallen en staat het schip in brand. Doe het duikpak uit het krat op het dek aan. Hiervoor is geen inventoryruimte nodig. Spring vervolgens in het water.

Nu moet je een stukje onder water zwemmen. Het eenvoudigste is ergens op je kaart in het westen te klikken. Je zult er dan vanzelf heenzwemmen. Op enig moment kom je bij de ingang van een tempel. Drink dan je potions en zet Protect from Melee aan.

Ingang tempel

Voor het gevecht begint, zie je een ruzie met Rabid Jack en Madame Shih, die allebei onderwater kunnen ademen. Rabid Jack laat uit een enorm gat in de grond een grote hand verschijnen en valt je samen met deze hand aan om je tegen te houden. De hand zal je straks tijdens het gevecht gek maken, tenzij je voldoende rum uit de vaten in de kamer weet te drinken.

Rabid Jack heeft 35.000 lifepoints. Je moet hem vier maal doden. Hij valt aan met melee en zal je af en toe vastgrijpen, waarbij je gestund wordt. De kans dat je gepakt wordt, is groter als je rondrent. Voorkom de aanval met de ability's Freedom of Anticipation. Ook zal de grote hand af en toe een grote schaduw op je werpen. Als je niet op tijd weg bent, slaat de hand hard en kun je in één klap dood zijn. Het is vooral lastig weg te komen als je gestund bent en daarom zijn de eerdergenoemde ability's belangrijk.

De hand kan je ook gek maken. Voorkom dit door veel rum uit de vaten in de kamer te drinken, maar drink er niet meer dan vijf. In het laatste geval is het mogelijk dat je bijna al je lifepoints verliest door alcoholvergiftiging.

Als Jack op 0 lifepoints komt, gaat hij in een hoekje staan om bij te komen. Maak dan één van de vier ancient chains in de kamer los. Je scherm begint te draaien en Rabid Jack is weer volledig hersteld. Herhaal dit vier keer. Er komen naarmate je verder in het gevecht bent ook kloons van Jack met 1.000 lifepoints, die je het beste kunt negeren. Als je Jack voor de vierde keer hebt gedood, komt er een filmpje waarbij je Jack richting het gat duwt. Hij grijpt zich vast aan een ketting, laat zich vallen en het gevecht eindigt.

Rust

Praat, als je daarin geïnteresseerd ben, na het gevecht met Madame Shih en stel vragen. Ga daarna op Mos Le'Harmless naar de geheime kelder en prat met de piraten. Hoewel Rabid Jack waarschijnlijk niet dood is, is Mi-Gor voor lange uitgeschakeld en zijn de zombiepiraten verdwenen. Nu is het tijd voor wat rust en een feestje. Om je beloning in ontvangst te nemen, zijn zes vrije plaatsen in je inventory vereist.

Beloning: 50.000 Agility, 50.000 Construction, 50.000 Firemaking en 50.000 Thieving xp.

De xp is te kiezen met lampen. Ook krijg je 5 black pearls, waarmee je bonus-xp in een skill naar keuze kunt krijgen. De hoeveelheid per pearl is gelijk aan een prismatic medium fallen star.

Ook krijg je een Rabid Jack hat, sword en off-hand cosmetic override. Daarnaast heb je betere buit van pirate implings en een hogere kans op master clue scrolls van de Skeletal horror. De holy wrench werkt nu samen met prayer necklaces van Dungeoneering.

Met de big book o' piracy die je krijgt kun je tien keer naar Mos Le'Harmless, Braindeath Island, Dragontooth Island en Harmony Island teleporteren. Het boek kan worden opgeladen met Braindeath 'rum'. Als je al op één van de plaatsen bent, kun je gratis met het boek naar de andere locaties teleporteren. Het is daarom aan te raden eerst met een ectophial naar de Ectofuntus te teleporteren, daar de boot te nemen naar Braindeath Island en vervolgens te teleporteren. Dan hoef je het boek nooit op te laden.

Twee keys voor Treasure Hunter.

Je kunt na de quest via de roeiboot op Mos Le'Harmless terugkeren naar de onderwatertempel. Op de oostelijke muur zijn vier tekeningen die je kunt ontcijferen. Hiervoor krijg je nog eens 50.000 xp in Agility, Construction, Firemaking en Thieving, maar dan moet je wel level 90 in de skill zijn.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen

Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.