Quiet before the swarm

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Kort

Startpunt: Praat met Sir Tiffy, die op het bankje in het park van Falador zit.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Imp Catcher en Wanted! hebben voltooid. Je hebt ook 42 Strength en 35 Attack nodig. Voor achtergrondinformatie is het handig eens een keer Pest control te hebben gedaan. Ook moet je een torcher en shifter van level 60 zonder prayer en voedsel kunnen verslaan. Abilities mogen wel.

Benodigde spullen: Niets.

Vraag Sir Tiffy naar een baantje. Die heeft hij: er is een raar wezen ten zuiden van Falador gezien en een paar van Sir Tiffy's ridders zijn al op onderzoek uit. Jij moet echter naar de Void Knights gaan en vragen of het mogelijk is dat er een beest van hun eiland is ontsnapt.

Sir Tiffy

Ga naar de Void Knights' outpost en loop naar het oosten van het eiland. In het noordelijke gebouw is Commodore Matthias. Praat met hem. Hij heeft het te druk om zelf met je te praten, dus hij stuurt je naar Captain Tyr, die buiten staat.

Captain Tyr zegt dat je 9 mensen van de oostkant van het eiland moet ondervragen of zij iets hebben gezien. Het is niet nodig om alles te vragen, "That's all thanks" zeggen is genoeg, behalve bij Sam. Bij hem moet je wel naar het ontsnapte beestje vragen.

Praat nadat je met iedereen gepraat hebt met Captain Tyr. Confronteer Jessika nu met het feit dat ze iets fout heeft gedaan en zeg dat ze een Pest heeft laten ontsnappen. Haar ontkenning zal zwak zijn. Vertel dat aan Captain Tyr.

Captain Tyr

Praat nu met Commodore Matthias. Hij zal Jessika bij zich roepen, die niets wil vertellen. Ze krijgt een drankje toegediend waarmee iemand in haar hersenen kunt kijken. Zeg dat jij in haar hersenen zult kijken.

Je zult een schuifpuzzel tegenkomen. Los de puzzel op zoals op het plaatje hieronder. Uiteraard moet het stukje in het midden van de puzzel bij het onderstaande plaatje nog omhoog.

Puzzel

Als de puzzel voltooid is, weet je dat Jessika een Pest vrij heeft gelaten. Na een praatje stuurt Commodore Matthias Jessika weg en bespreken jullie de tactiek: Commodore Matthias leidt de zoektocht naar het beest en jij moet Sir Tiffy van de gang van zaken op de hoogte stellen.

Zet alles wat je bij je hebt op de bank en ga terug naar Sir Tiffy in Falador.

Je vertelt Sir Tiffy dat Commodore Matthias Temple Knights nodig heeft en je gaat samen met Sir Tiffy naar Port Sarim, waar de troepen van Commodore Matthias horen te zijn. Alleen Commander Korasi is er echter. De squire heeft geen schepen zien aankomen. Sir Tiffy roept Lady Table bij zich, die zich over Commander Korasi ontfermt en haar naar het hoofdkwartier van de Temple Knights brengt.

We moeten nu ook naar het hoofdkwartier van de Temple Knights. Sir Tiffy zal je er heen brengen wanneer je niets bij je hebt.

Praat in het hoofdkwartier van de Temple Knights met Korasi. Zij weet net als Jessika niets meer van wat er is gebeurd nadat zij uit waren gevaren voor de zoektocht naar het beest. Je gebruikt weer wat van de potion die Korasi nog overheeft.

Je komt nu bij een tolbrug, waar drie Void Knights in een soort geestvorm staan. Praat met de Void Knight in de tolpoort en vraag wat je moet doen. Je moet de Void Knights aan de overkant zien te krijgen. De ridders wegen allemaal iets. Hoe meer herinneringen Korasi over een Void Knight heeft, hoe zwaarder deze ridder op de brug zal zijn. Jij weegt 1, Bernard 2, Ami 5 en Diana 8. Je mag de brug met maximaal twee personen oversteken, waarvan één een zwaard moet dragen. De tol die je betaalt, wordt door het hoogste gewicht bepaald. De totale tol mag niet hoger zijn dan 15.

Ga met Bernard over de brug en stuur terug door met hem te praten. Praat daarna met de tolwachter en laat Ami met Diana oversteken. Ga vervolgens via de tolwachter zelf terug om Bernhard op te halen.

Puzzel

Nu moet je de plaatsen van de ridders op het schip reconstrueren. Je moet ook vertellen waar ze aan dachten en wat ze zagen. Aan de hand van de hints kom je te weten dat je de ridders als volgt in moet delen:

NaamPositieDenkt overZag
Commodore MatthiasHelmJessikaClouds
KorasiHoldPromotionPest
DianaMain deckFightingSeagull
BernardCrow's nestLunchSeaweed
AmiRiggingSisterShark

Je ziet nu een filmpje waarin je Commander Korasi bent. Je doodt een torcher. Ga daarna de ladder op. Hier is een hevig gevecht gaande. Aan het einde zie je Commodore Matthias in gevecht met een mysterieus persoon. Je moet weg van Commodore Matthias en hij teleporteert je weg voordat hij sterft.

Praat na het filmpje met Commander Korasi. Jullie bespreken de stand van zaken. Jij moet Captain Tyr vertellen dat de Commodore dood is. De Temple Knights gaan stilletjes op zoek naar het beest, zodat de mysterieuze vijand niet weet dat jullie nog bezig zijn.

Ga terug naar de Void Knights' Outpost en praat met Captain Tyr. Hij bedankt je voor je inspanningen en zal je later oproepen.

Beloning: 4.000 Attack en 4.900 Strength xp. Je krijgt ook een Void Knight seal en twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: A Void Dance

Over deze pagina

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.