Song from the Depths

Moeilijkheidsgraad: Gemakkelijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Lucille in Rimmington.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Nee

Eisen: Geen

Benodigde spullen: Geen, maar als je een laag Constitution level hebt, kun je armour en/of food meenemen om je te beschermen. Je hebt geen wapen nodig.

Praat met Lucille. Ze probeert haar man, Waylan, wakker te krijgen, maar het lukt niet. Vraag of alles goed gaat. Nee, ook de andere man wil niet wakker worden. Ze blijven ze maar dezelfde dingen mompelen, alsof ze dezelfde droom delen. Ze vertelt dat ze al eens verhalen gehoord heeft van mannen die in slaap zijn gevallen door een vreemde kracht en nooit meer wakker zijn geworden. Vraag of je kan helpen. Daar heeft ze geen problemen mee. Ze waarschuwt je wel, een man genaamd The Raptor is al eens langsgekomen om hulp aan te bieden, maar ze is bang voor die man. Ze gaf hem een Restless Sleep-drankje, waarvan ze het recept van een oude heks geleerd heeft. De heks vertelde haar dat ze daarmee de dromenwereld kon bezoeken, maar Lucille weet niet wat dat betekent. The Raptor dronk het en leek te vervagen naar een andere plaats. Jij zult het drankje ook moeten innemen om hem te ontmoeten. Ze vraagt je om haar man te beschermen, omdat de Raptor de strategie heeft om alles in relatie tot het probleem te vernietigen. Start de quest.

Lucille

Lucille geeft jou ook een Restless Sleep potion. Drink het op. Je komt nu in Rimmington in de droomwereld terecht. Buiten zie je enkele dromende zielen. Volg ze. Je komt bij een grot terecht. Ga naar binnen.

De grot

Zodra je verder loopt, hoor je ineens een stem die vertelt over haar gezang onder de zee. Ze leerde stil te zingen, omdat haar zussen zeewier in haar mond zouden stoppen wanneer ze haar zouden horen. Op een nacht waren haar zusters aan het jagen. Ze zwom van haar huis en kwam terecht bij een dorp aan zee. Er waren veel mensen aan het werk op de pier, waar ze naar ging zingen. The Raptor onderbreekt het verhaal en zegt dat ze moet blijven praten, zodat hij haar kan vinden.

Loop verder. Je ziet The Raptor staan. Hij zegt dat je een probleem hebt als je probeert hem te stoppen. Kies een van de opties. De vreemde stem is weer te horen, die jullie allebei aanbiedt om naar haar verhaal te luisteren. De Raptor zegt dat hij alleen nog maar haar moet vermoorden en vooral niet moet proberen om hem te stoppen. Loop verder.

De stem vervolgt haar verhaal: ze begon een oud zeemeerminnenlied te zingen en de mannen op de pier luisterden. In het lied dat ze zingt, noemt ze richtingen. Deze moet je volgen. Neem dus de volgende route:

Ze vertelt dat de zeemannen op de pier haar lied hoorden en ervan genoten. Ze stapten de zee in en zwommen niet, waardoor ze allemaal verdronken. Ze legde de dode lichamen op de kant en vertrok vol rouw terug naar huis, waar haar zusters haar pesten. De naam van het dorp werd veranderd in Witchaven, alsof het haar moest herinneren aan wat ze gedaan had. Loop verder.

Je ziet nu een filmpje waarin drie levende zielen door een glimmende deur lopen, die vervolgens verdwijnt. Je gaat op een symbool staan. De stem vertelt verder: ze wist dat ze moest rouwen om de dode mannen, maar ze kon alleen maar denken aan hun aantrekkelijke gezichten en het effect dat ze op haar hadden. Ze zwom terug naar Witchaven, waar ze op het land klom en zong voor de mannen op de velden, waar geen water was waar ze konden verdrinken. De mannen keken haar met zoveel liefde aan...

Je staat op één symbool en aan de balk bovenaan je scherm te zien moet je er nog twee vinden. Ze zijn in het noordoosten en het noordwesten en verschijnen als je erop staat. Als je een symbool vindt, zet de stem haar verhaal voort. Bij het tweede symbool vertelt ze dat de mannen elkaar zagen en jaloers werden. De symbolen zijn het logo van de Dragonkin, de beschermers van de Stone of Jas en de scheppers van de draken.

Het symbool van de Dragonkin. Wat betekent dat?

Bij het derde symbool vertelt ze dat ze met elkaar begonnen te vechten. Ze begonnen op elkaar in te hakken. De twee figuren in het midden stellen dat voor. Als je alle symbolen hebt gevonden, verschijnt er een deur in een willekeurige hoek. Ga erdoor.

In deze kamer moet je opnieuw symbolen zoeken. Ze zijn in het noordwesten, oosten en westen. De stem vertelt dat naarmate ze nieuwe liedjes leerde, ze de mannen op andere manieren kon beïnvloeden. Eén lied zette haar in staat de zielen van dromende mannen te lokken. Ze zouden van haar houden, zelfs als ze sliepen. Dag en nacht werd ze omgeven door mannen die van haar hielden, en zij hield van hen... Er verschijnt weer een deur, ga erdoor.

Ze bewandelde de wereld en deelde liefde met dromende zielen. Het was overweldigend, maar op een dag kwam ze bij een levende ziel die niet van haar wilde houden: een ziel vol afwijzing, ontzag en afschuw, die haar negeerde. Loop verder naar de volgende kamer. De stem vertelt dat ze de ziel benaderde. De ziel gilde alsof hij in brand stond en ze probeerde het te sussen met een lied, maar de ziel kookte nog steeds. Ze huilde een traan, die het vuur doofde.

In het midden staat een plateau, met alweer het logo van de Dragonkin zichtbaar. Er staan ook vier potten. Via de examine zie je dat één bedekt is met levende schimmels, één met spinnenwebben, in één stroomt water en op één groeit een klimop. Verder ligt er een brandend boompje in het midden. Pak die op. Het verhaal van de stem geeft je weer aanwijzingen. Het brandende boompje stelt de brandende ziel voor, die je moet doven met water. Stop het brandende boompje in de pot waar water overheen stroomt. De deuren gaan nu open. In het noordoosten stroomt water langs de deur, ga daar doorheen. Wanneer je de verkeerde deur neemt, moet je teruggaan.

Het plateau

De stem vertelt verder: hoewel de ziel niet meer tierde, was het afgebrand tot een vonkje. Ze gaf het de adem van het leven, die zijn hart pompende en levend hield. Pak het zaadje uit de eerste pot en stop het nu in de pot die het leven voorstelt: de pot met de schimmels (fungi). Ga nu door de deur omgeven door schimmels, in het zuidwesten.

Weer vertelt de stem: de ziel was zwak, dus ze gaf hem wat energie, die het in staat stelde te groeien. Pak het zaadje en stop het in de pot met de klimop (ivy). Ga vervolgens door de deur met klimop.

De boom geneest

Het verhaal gaat verder: de ziel voelde nieuwe ontwikkelingen en een strekking, maar het had tijd nodig om sterk te worden. Pak het zaadje weer en stop het in de pot met spinnenwebben. Ga nu door de deur met spinnenwebben.

De ziel werd sterker dan welke andere ziel de stem ooit tegen was gekomen. Dit wordt uitgebeeld door de prachtige, grote boom die je in de kamer ziet. Loop verder.

De stem vertelt: er was duisternis. Haar verhaal eindigt en een nieuwe begint, maar dat verhaal is voor een andere keer... Alles wat overblijft, is het verhaal blijven herhalen. Ze herhaalt wat ze ook tegen jou en The Raptor zei: verzamel je om het verhaal aan te horen. Je ziet de drie mannen lopen en de afgrond inspringen. Vervolgens verschijnt The Raptor. Hij zegt dat niemand deze sprong kan maken en het kan overleven; het zou dwaas zijn om het zelfs te proberen. Hij lacht en springt de afgrond in. Er zit niets anders op... spring hem achterna. Je ziet een filmpje, waarin je ingeslikt wordt door de Queen Black Dragon...

Afgrond

Je komt terecht in de maag van de Queen Black Dragon. Loop verder, maar probeer niet op het zuur te gaan staan. Dat zal namelijk hits op je geven. Als je Constitution level toch redelijk is en je hebt wat voedsel meegenomen, kun je ook snel doorrennen. Ga door de opening aan de andere kant en vervolg je weg.

Je komt bij The Siren aan, die je vertelt dat je hier niet hoort te zijn. Het is hun eiland, je moet terug naar je schip. Ze houdt niet van indringers, je zult haar boos maken. Klik een van de twee dingen aan. Zeg dat waar ze over spreekt niet echt is of confronteer haar recht met het feit dat ze in de buik van een draak zit. In het laatste geval vraagt ze hoe ze je kan geloven. Ze zal de Waking Song zingen, dan zullen we zien wie er droomt...

Ze begint te zingen ziet de waarheid onder ogen. Ze vraagt zich wat er met haar gedaan is en wie verantwoordelijk is voor die gruweldaad. Klik weer iets aan. Nu vertelt ze dat ze het zich herinnert: ze zwom in een aantal grotten en vond een ziel die zo alleen was en toen... at het haar op!

In the Belly of the Beast...

Je gaat haar nu confontreren met het feit dat ze de bewoners van Rimmington hierheen heeft gebracht. Ze zegt dat ze dacht dat ze gewoon op een eiland was en geen idee had dat haar lied dit zou doen. De oude vrouw en de draak moeten haar gebruikt hebben om de zielen door middel van haar gezang hierheen te lokken. Ze zegt dat haar Waking Song de andere ziel terug naar hun lichamen heeft gestuurd. Als je haar uit haar positie kunt halen, zal ze jullie allebei uit de buik van de Queen Black Dragon halen. Als je twijfelt, zegt ze dat ze dat begrijpt, maar ze denkt niet dat er een andere manier is om hieruit te komen. Ze zegt dat haar naam Remora is. Toen ze door de draak werd opgegeten, droeg ze een kachtige halsketting, die jullie zou kunnen helpen om aan deze nachtmerrie te ontsnappen.

The Raptor komt binnen, die zegt een einde te gaan maken aan Remora's hekserij. Je probeert The Raptor tegen te houden, maar hij heeft met zijn eigen ogen de lichamen gezien. Remora zegt dat het allemaal een ongeluk was en dat ze geen idee had. The Raptor zegt dat het niet uitmaakt... ze blijft een monster. Haar doden is de enige manier om te stoppen dat dit ooit weer gebeurt. Zeg dat ze de enige manier is om jullie hieruit te krijgen. The Raptor stemt toe. Remora zegt dat haar kruisboog, die op de grond ligt, het gezwel kan laten barsten en haar zo te bevrijden, maar dit zou de draak niet blij maken.

Je ziet nu een filmpje waarin je de kruisboog pakt, het gezwel kapotschiet en de draak jullie uitspuwt. Remora vindt haar ketting, maar wordt verbrand door de drakenadem. Terwijl het schild van The Raptor jullie beschermt, pak je de ketting, grijp je The Raptor en teleporteren jullie weg.

Je komt terecht bij het tentenkamp van de White Knights. The Raptor zegt dat je het goed gedaan hebt; er zullen geen dode dorpelingen meer vallen. Plus, hij heeft een nieuw doelwit: de Queen Black Dragon. Hij is vastberaden om haar te doden. Je moet terugkeren naar Lucille en haar vertellen wat er gebeurd is. The Raptor geeft je de kruisboog van The Siren en 50 bolts. Hij zegt dat je meer pijlen kunt krijgen in de grot. Ook geeft hij je Remora's ketting.

Het White Knight Camp

Loop naar het zuidwesten om met Lucille te praten. Ze kan je niet genoeg bedanken. Waylan is nog steeds een beetje slap, maar dat komt allemaal goed. Ook bedankt hij je. Quest voltooid!

Beloning: 700 Constitution xp. Coral crossbow, 50 coral bolts en Remora's necklace, waarmee je één keer per dag naar het White Knight Camp ten noordoosten van Rimmington kunt teleporteren. De schade die je krijgt als je met de Queen Black Dragon vecht wordt verminderd. Ook twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: Geen


Extra informatie

Na de quest kun je opnieuw de grot ten noordoosten van Rimmington (niet de Grotworm Lair!) binnengaan om 30.000 extra Constitution xp op te halen. Om door het zuur te zwemmen, heb je 80 Constitution nodig. Zorg dat je genoeg life points hebt, zwemmen geeft namelijk een aantal keer achter elkaar rond de 98 schade! Boosts zijn niet mogelijk

Zwem in de grot door het zuur en ga door de enige deur. Volg hierna het onderstaande schema.

Je komt terecht in een kamer met oude geschriften op de muur. Als je deze leest, krijg je de xp. De muur in het noorden geeft 5,000 Constitution xp, die in het zuiden 25.000. Om bij de zuidelijke muur te komen, moet je weer door het zuur zwemmen, waar je dit keer 80 Constitution voor nodig hebt. Ook hier zul je een aantal keer achter elkaar ongeveer 98 schade krijgen als je door het zuur zwemt.

Over deze pagina

Geschreven door Noob, met dank aan 12awsomeness, BAAS-NL 2, Humanshild, Superhunting, castrisgu, dode mus, ome joop, ouskaia, raoul572, rayn457, snottrol, tigercroq en tigerroq voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.