Summer's End

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Gemiddeld

Startpunt: Praat met Summer ten noorden van Varrock, dichtbij de kerk.

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet Spirit of Summer hebben voltooid. Je hebt ook 23 Summoning, 37 Woodcutting, 35 Hunter, 45 Mining, 47 Firemaking en 55 Prayer nodig. Je moet hits van 900 en lager kunnen verdragen. Je wordt snel achter elkaar gehit. Een hoger woodcutting level dan hierboven staat, is aangeraden. Tijdens de quest kun je niet door pk'ers aangevallen worden.

Benodigde spullen: Ghostspeak amulet, Jennica's ring (tijdens de quest terug te krijgen), 1 pouch van een monster waar je een blue charm voor nodig hebt (meer aangeraden), pickaxe (tijdens de quest te krijgen), hatchet, tinderbox (mogen aan je toolbelt), veel goed voedsel, spade. Energy potions en een games necklace zijn aangeraden.

Je voelt een kleine aardbeving. Summer wil dat je meteen mee komt naar haar wereld. Daarvoor heb je de ring nodig. Als je die kwijt bent, kun je hem uit de berg troep bij de queststart ten noorden van Varrock pakken. Ga naar Summers wereld en je zult een filmpje zien. Ze leggen uit wat er gebeurd is.

Honderden jaren geleden verhuisde de familie uit Varrock om hier een boerderij te beginnen. Eerst ging de moeder dood door een aanval van spinnen. Daarna werd de rest van de familie vermoord, op Gargon na. Hij was tijdens de aanval weg. Het spirit beast begon vervolgens lang van hun zielen te eten, wat veel pijn deed. Sinds Summers familie bij het spirit beast is, begint het gordijn tussen de echte wereld en die van het spirit beast, te vervagen. Dat ging langzaam, totdat jij kwam. Het beest is nu ontsnapt en sterker dan ooit. De aardbeving die je eerst voelde, is het beest. Hij wil naar jouw wereld. Je bent nu in de wereld tussen de wereld van het spirit beast en de jouwe. Je moet weer helpen.

De familie legt uit dat je het beest naar de grot ten noorden van de boerderij moet lokken. Dat moet via zielen, net als de vorige keer. Je moet nu alleen een ander monster gebruiken. Je moet ze alleen niet meer "dismissen" en ze hoeven niet meer op de schijven worden opgeroepen. Nu geven de schijven van het vorige deel een speciale kleur aan, die je een hint geven over welk monster je kunt gebruiken. Als je het spirit beast naar de schijf hebt toegelokt, moet je in de grot gaan, voordat het beest jouw Summoningbeest opeet.

Voordat je het beest naar de grot gaat lokken, moet je de grot nog open maken. Dat moet door de grot in de echte wereld te blokkeren, alles is namelijk omgekeerd. Je kunt nu een pickaxe meenemen, maar die kun je ook tijdens de quest halen. Ga in de echte wereld vanaf de boerderij naar het noorden. Je komt een grot tegen. Blokkeer de ingang met je pickaxe. De pickaxe kun je van een skelet binnenin de grot pakken.

Ga met wat pouches van monsters waar je een blue charm voor nodig hebt, naar de wereld van het spirit beast. Roep je Summoning-beest op en lok het spirit beast naar de grot in het noordwesten. Zorg er wel voor dat het beest je monster niet te pakken krijgt! Het kan erg lastig zijn en veel pouches kosten, maar het is niet anders. Als het spirit beast heel dicht bij de grot is en je monster nog leeft, moet je in de grot gaan. Het beest zal je volgen. Meranek bedankt je voor het opsluiten van het beest.

Nu moet het monster nog gedood worden. De wortels rond de kamer zijn vervloekt, waardoor ze harder dan normaal branden. Meranek denkt dat het beest zo dom is dat hij het vuur zal eten. Het beest zal niet dood gaan door het vuur, maar Meranek kent een zwakke plek en zal het beest via die plek proberen te doden. Meranek waarschuwt je ook. Het beest zal hard hitten als je hem pijn probeert te doen, ongeacht je armour of prayers die je aan hebt. Eventueel goedkoop en licht armour zijn handig voor de extra life points. Neem zeker en vast veel goed voedsel en energy potions mee. Als je As a First Resort hebt gedaan, zou je ook in de zoutwaterpoel in Oo'glog kunnen springen, zodat je een half uur onbeperkt kunt rennen. Je hebt ook een hatchet en tinderbox nodig. Haal dat van de bank.

Zorg dat je geluid aan staat en zeg tegen Meranek dat je er klaar voor bent. Als het beest aan gaat vallen, zul je de grond zien schudden en een geluidje horen. Ren dan hard weg. Als je dat niet doet, zal de spreuk jou raken en hard hitten, zoals 200 en hoger. Als je niet snel weg bent gelopen, kan dat snel achter elkaar. Je moet 5 willow logs van de wortels aan de zijkant hakken. Deze moet je op via de "Use"-optie op de firepits doen die rond het beest liggen. Steek de boel daarna aan. Doe dit drie keer. Tussen alle pogingen kun je terug naar de bank om voedsel te halen. Als het je drie keer is gelukt om de vuren aan te steken, zal het beest verder in de grot gaan.

Vuur

Loop naar het zuidoosten en ga ook verder de grot in. Je ziet nu Jallek. Hij vertelt dat het beest van zielen in zijn borst (de "dark core") leeft, hoewel je bij zo'n beest niet echt van leven kunt spreken. Jallek moet het beest verzwakken voordat het gedood kan worden. Jij moet het beest verder lokken. In de grond van de grot zitten zachte plekken. Daar moet jij gaten in graven. Vervolgens moet je jezelf als lokaas gebruiken en hem in de gaten lokken.

Het beest zal nog steeds van die pijnlijke spreuken afvuren. Graaf gaten en probeer in de buurt van het beest te komen. Dan komt de "dark core" naar buiten. Hij zal op je af komen. Lok hem in het gat. Doe dat drie keer en het beest zal weer verder in de grot gaan.

Ga verder in de grot. Je zult nu in de ruimte komen waar de familie begraven ligt. Je moet hun graven zegenen, zodat ze tijdelijk sterker worden en het beest kunnen doden. Het beest zal dat natuurlijk door hebben. Hij zal je weer proberen te doden. Zeg dat je er klaar voor bent.

Beest De familie zal steeds van graf wisselen. Elk familielid heeft een aparte kleur en vorm. Let goed op waar alle kleuren en vormen heen gaan. Rondom het beest zal steeds één kleur en vorm tevoorschijn komen. Ga naar het graf met dezelfde kleur en vorm als het beest doet en zegen dat graf. Alle leden moeten het beest een keer doden. Als je prayer op is, moet je die bij het altar in de kamer opladen.

Als je alle kleuren hebt gehad, is het beest dood. Summer en haar familie zal verschijnen. Praat met één van de familieleden. Ze vinden je helemaal geweldig en willen buiten met je praten. Zeg dat je met ze mee naar buiten gaat.

Ga naar buiten. Iemand van de familie zal de grot blokkeren, zodat het beest er nooit meer uit kan. Daarna zegt de familie dat ze weggaan. Ze kunnen nu eindelijk dood gaan. Summer zal je ring beter maken, zodat je, naast de sterke portals uit de vorige quest, nu ook in de zwakkere in de wildernis kunt. Menarek vertelt ook dat hij vroeger een schild heeft gemaakt. Hij is hem nu helaas kwijt. Zie de beloning voor meer informatie over dit schild.

Beloning: 1.500 Summoning, 5.000 Hunter, 5.000 Mining, 5.000 Woodcutting, 10.000 Prayer en 15.000 Firemaking xp. Je krijgt een spirit shield en je kunt ze voortaan dragen. Je krijgt ook een verbeterde versie van Jennica's ring, waarmee je in nieuwe onzichtbare portals kunt. Ook twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 1

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: While Guthix Sleeps, Achievements van de Wilderness - Moeilijke taken


Extra informatie

Er zijn na de quest nog extra portalen die je met de ring kunt zoeken, net zoals dat zo was in Spirit of Summer. Als je de portalen opzoekt en erin gaat, krijg je eenmalig extra xp.

Je kunt het schild zegenen als je 85 Prayer hebt. Dat moet op een altaar van Saradomin. Je hebt er een holy elixir voor nodig, die door het monster in de grot van de quest in de echte wereld zal worden gedropt. Voor het zegenen krijg je 1500 prayer xp. Brother Jered in de Monastery kan het schild ook zegenen, maar dat kost geld. Op een gezegend schild kun je door het schild met een hamer op een aambeeld te bewerken, één spirit sigil bevestigen. Je hebt daar 90 Prayer en 85 Smithing voor nodig. Het zal 1800 Smithing xp geven. De Spirit sigils worden ook door het monster gedropt. Er zijn verschillende soorten: Arcane, Divine, Elysian en Spectral. Kijk bij combat voor meer informatie.

Over deze pagina

Met dank aan lolmaker, Zilliewan, alive death, killerofjou1, lekkerspul, mayoketcup, moshab1 en rk terror voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.