The Temple at Senntisten

Moeilijkheidsgraad: Moeilijk

Lengte: Lang

Startpunt: Praat met Ali the Wise in het noordwesten van Nardah

Startpunt op wereldkaart: Bekijk de plaats van het startpunt op de wereldkaart.

Alleen voor members: Ja

Eisen: Je moet The Curse of Arrav, Desert Treasure en Devious Minds hebben voltooid. Je hebt ook 50 Prayer nodig. Je moet je kunnen verweren tegen iron en steel dragons, 125 kudo's in het museum van Varrock hebben en de Barrow-broeders en een ice demon van level 98 kunnen verslaan. Als je In Aid of the Myreque hebt gedaan, is dat handig vanwege het feit dat je de bank in Burgh de Rott kunt gebruiken.

Benodigde spullen: Rope en hamer (beide zijn tijdens de quest te krijgen), wapens en armour naar keuze (ranged is het beste qua bescherming), voedsel, anti-dragon shield en runes voor tele grab

Ali the Wise vertelt dat er twee groepen binnen de Mahjarrat zijn: Mahjarrat die loyaal zijn aan de oude en bijna-vergeten god Zaros en Mahjarrat die aan Zamorak loyaal zijn. Hij vraagt je of die twee kampen verschillend behandeld moeten worden en hoe jij over de stand van zaken denkt. Kies je mening. Je krijgt een gesprekje over religieuze zaken. Tenslotte vertelt hij over zijn vriend Dr Nabanik, die jou schijnt te kennen. Hij heeft werk voor je bij de Digsite. Vraag Ali of hij je er naar toe kan brengen. Je krijgt een digsite pendant.

Ali the Wise

Teleporteer met de pendant naar de Digsite. Loop helemaal naar het examencentrum in het zuiden. Daar staat Dr Nabanik. Hij zegt dat hij niet verbaasd is dat je hem niet herkent, omdat hij sinds jullie ontmoeting in de piramide is veranderd. Vraag waarom hij zo zacht praat. Hij wil de aandacht niet trekken en zegt dat hij in zijn vorige vorm de mensen schrik zou aanjagen. Hij geeft je een hint over Ancient Magicks. Vraag of hij Azzanadra is. Ja. Vraag nu waarom alles zo geheim moet. Hij vertelt dat door een kleine minderheid zijn volk een verdiende slechte reputatie heeft gekregen, maar dat hij zelf goed is. Hij wil dat je de lui bij de Digsite overhaalt hem te helpen. Vraag wat hij precies wilt. Hij wil een restauratiecertificaat, zodat hij de tempel beneden de ruïnes op de Digsite kan restaureren.

Azzanadra

Praat binnen met de Archeological expert over Dr Nabanik. Hij twijfelt aan de diploma's van Dr Nabanik, die volgens Dr Nabanik door beestjes zijn opgegeten. Ook kent niemand Dr Nabanik, omdat Dr Nabanik zegt dat hij lang in een piramide is geweest. Dat vind de archeological expert verdacht. Zeg dat hij echt heel lang in de piramide is geweest en papier heel fragiel is, waardoor dat gemakkelijk door beestjes kan worden opgegeten. De archeological expert gelooft je en wil nu een samenvatting van de studiegebieden van Dr Nabanik en zijn persoonlijke achtergronden. Zeg dat hij lastige dingen bestudeert en dat hij links heeft met woestijnreligies. De expert geeft je het certificaat.

Geef Azzanadra/Nabanik zijn papiertje. Hij zegt dat jullie elkaar in de grot bij de noordwestelijke winch op de Digsite ontmoeten. Je hebt een rope nodig om in de grot te komen. Azzanadra geeft die.

Winch

Ga in de grot naar het zuiden en praat met Azzanadra. De restauratiewerkzaamheden zijn al in volle gang. Vraag of je kunt helpen. Azzanadra zegt dat je twee voorwerpen moet verzamelen: één in Morytania en één in het verre noorden. Vraag naar beide voorwerpen. Je moet een prayeropslorpend icoon van de Barrows halen. Vraag advies. Hij vertelt dat de Barrow-broeders het icoon niet gemakkelijk prijs zullen geven en dat je alle broeders moet doden voordat je de kist gaat plunderen. De missie in het noorden gaat over de Frostenhorn uit een besneeuwd kasteel. Iemand anders heeft al geprobeerd het ding te halen, maar helaas is alleen een kapotte rugzak van hem teruggevonden.

Tempel

Open de rugzak. Je krijgt een brief en een heat globe. Lees de brief en praat er met Azzanadra over. Zeg dat hij niet de juiste runes bij zich had. Vraag ook advies voor de missie in het noorden. Azzanadra denkt dat er draken bij het kasteel zijn.

Morytania

Het Barrows icon halen is niet zo moeilijk. Doe gewoon een normaal tripje naar de Barrows. Open de kist als je alle broeders hebt gedood. De kist zal het barrows icon bevatten.

Verre noorden

We moeten naar een kasteel bij het Frozen Waste Plateau vlakbij de wildernis. Neem wapens en armour naar keuze (ranged is het beste qua bescherming), voedsel, anti-dragon shield, heat globe en runes voor tele grab mee. Een prayer potion kan handig zijn. Je moet een ice demon van level 98 kunnen verslaan en je verweren tegen waterfiends van level 154.

Er zijn twee manieren om er te komen: via de wildernis of via het bootje van de Tale of Muspah quest. Dit bootje is in het westen van het huntergebied naast Rellekka. Loop vervolgens oost en plaats je heat globe op de pedestal. Als je via de wildernis gaat, ga dan naar het Frozen Waste Plateau en plaats je heat globe daar op de pedestal. Het ijsblok naast je smelt nu een beetje, zodat je er langs kunt. Doe dat. Pas op voor de iron en steel dragons die er rondlopen!

KaartjeKasteel

Loop de binnenplaats van het kasteel op en ga de trap in het westen op. Loop naar het oosten toe en ga daar de trap af. Hier kun je bij de kapotte muur in het oosten weer omhoog klimmen. Doe dat en loop verder naar het noordwesten. Klim daar de muur af. Je kunt nu een trapdoor in. Doe dat.

Pak de heat globe uit het oostelijke kamertje en stop die in de westelijke pedestal van de kamer waar je binnen kwam. Er zal een ijsblok ontdooien, waardoor een waterfiend verschijnt en je in een nieuwe kamer kunt. Negeer de waterfiend en ga de zojuist geopende kamer in. Telegrab de heat globe uit de vorige kamer. De waterfiend verandert nu in een icefiend, maar je kunt hem nog steeds met rust laten. Doorzoek de kist in het kamertje voor een hamer. Plaats vervolgens de heat globe in de pedestal. Nu kun je weer naar beneden. Doe dat.

Pak de heat globe uit het zuiden en stop die in de pedestal in de noordelijke kamer. In de zuidelijke kamer ontdooit een ijsblok met een waterfiend. Hier is een kist met 40 law en 300 air runes. Je kunt nu ook naar het oosten. Pak daar de globe van de pedestal die daar is. Je krijgt een imperfect heat globe.

Ga terug naar buiten. In het noordoosten van het kasteel is op de eerste verdieping een kapotte pedestal. Doe je imperfect heat globe op het deel dat op de grond ligt en duw het ding naar beneden. De warmte slaat een krater in het ijs, waardoor beneden iets smelt.

Loop terug naar de pedestal waar je de incomplete heat globe vandaan hebt. Ga nu verder. Hier is een doorgang open gesmolten. Loop verder. Je ziet hier een pedestal met een heat globe. Pak die eruit. Loop nu een stukje oostelijk terug, totdat je de muur raakt. In het zuiden is een pijp. Stop hier je heat globe in. Hij blijft vastzitten. Klop er een paar keer met je hamertje op en de heat globe zal door de pijp op de pedestal in de volgende kamer stuiteren. Hierdoor smelt opnieuw een ijsblok weg.

Orb

Ga naar de kamer die je nu hebt opengemaakt en klim de ladder op. Loop naar het westen. Hier is een ice demon van level 98. Hij valt aan met Magic en Ranged. Het is aan te raden Protect from Ranged te gebruiken als je ranged armour gebruikt. Bij ander armour wordt Protect from Magic aangeraden. Dood hem en je krijgt de Frostenhorn.

Azzanadra

Ga met de twee voorwerpen naar Azzanadra, die nog steeds bij de restauratie van de tempel aanwezig is. Hij is erg blij dat je de voorwerpen hebt. Je moet nog één ding ophalen. Gelukkig is dat niet zo moeilijk: het voorwerp is al door een ander gehaald. Hij staat bij de winch op je te wachten.

Loop naar de winch en klim omhoog. Praat met de Assassin. Hij geeft je een relic, die met jouw hulp tijdens Devious Minds uit de kerk op Entrana is gestolen.

Assasin

Breng de relic naar Azzanadra. Vraag wat er gaat gebeuren. Je krijgt een filmpje te zien, waarin Azzanadra het contact met Zaros herstelt en met hem praat. Het herstel van het contact met Zaros is nu al op verschillende plaatsen in de wereld te vinden en richt zich vooral op volgelingen van Zamorak. De Dark Mage in de Abyss heeft problemen met de portal en het standbeeld van Zamorak bij de tempel naast Goblin Village breekt.

Praat opnieuw met Azzanadra. Gefeliciteerd, je quest is voltooid!

Beloning: 10.000 Prayer, een keer 23.000 xp in een skill naar keuze en 2 keuzes uit 20.000 Strength, 20.000 Attack, 20.000 Constitution, 20.000 Defence, 20.000 Magic, 20.000 Ranged of 20.000 Summoning. De xp kun je met lampen kiezen. Je krijgt ook toegang tot een nieuw altaar, die je 15% extra prayer points geeft. Hier kun je van prayers wisselen, op een vergelijkbare manier als het standaardspreukenboek en de ancient magicks. Het nieuwe "prayerboek" heet de Ancient Curses. Lees de ancient hymnal om de prayers te krijgen. Je krijgt ook nog twee keys voor Treasure Hunter.

Quest points: 2

Quests waarvoor je deze quest nodig hebt: The Light Within, Ritual of the Mahjarrat, Achievements van Falador - Elitetaken, Achievements van Varrock - Elitetaken

Over deze pagina

Met dank aan Ru ben ik, lolmaker, Rizmor, Anne, Castrisgu, Morta Angelo, PvM Sanderr, bijnaam en laurens 54 voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.