Ability Book
In je ability book staan speciale vaardigheden die je kunt gebruiken binnen, en soms ook buiten, gevechten. Deze kunnen bijvoorbeeld je schade verhogen of juist die van je tegenstander verlagen. Ze kunnen je tegenstander verlammen of verwonden en zo nog veel meer!
Dit artikel is vooral bedoeld om alle abilities op een rijtje te zetten. Hoe en wanneer je ze kunt gebruiken, staat bij Combat.
Zoals je in de Combat guide hebt kunnen lezen zijn er drie niveaus voor abilities: Basic, Treshold en Ultimate.
- Basic abilities kun je altijd gebruiken en bouwen adrenaline op.
- Treshold abilities kun je gebruiken wanneer je adrenaline op 50% zit. Hierbij gaat er 15% van je adrenaline af.
- Ultimate abilities zijn de ultieme abilities die je kunt gebruiken met een volle adrenaline balk. Hierbij wordt je hele balk weer geleegd.
Je abilities zijn te vinden in het -menu. Hier kun je ook je spreuken terugvinden.
Action bar
Je kunt je abilities activeren door ze in het boek te selecteren, maar dit is nogal omslachtig als je ze vaak nodig hebt. Vooral als je tussen verschillende soorten abilities moet afwisselen, zoals Magic en Ranged, of als je ook nog je inventory moet gebruiken. Hierop is de action bar bedacht.
Op deze balk kun je onder andere abilities, voorwerpen, prayers en dergelijke zetten om ze snel te kunnen gebruiken met een klik van je muis of door het bijbehorende cijfer op je toetsenbord in te drukken. Hierboven staat een voorbeeld van een action bar die ingesteld is met Melee abilities voor iemand met twee wapens en voedsel en prayer. Je kunt abilities, voorwerpen en prayers op de balk zetten door ze van hun originele plaats naar de balk te slepen.
Bij Solomon's General Store kun je extra action bars aanschaffen.
Via de instellingen van het spel kun je tot vier action bars tegelijk op je scherm krijgen.
Melee
De melee abilities staan in het eerste tabblad van je ability book. Melee abilities kun je gebruiken als je een melee-wapen aanhebt, zoals een zwaard, een speer of een bijl. Sommige abilities verplichten je nog om een bepaald soort wapen aan te hebben, zoals een dubbelhandig wapen of juist een wapen in elke hand. Deze abilities zijn weer onderverdeeld in Attack en Strength abilities.
Attack
De eerste set abilities die onder melee valt is die van Attack. Attack is de skill die zorgt voor nauwkeurigere slagen, zodoende zijn de abilities ook iets taktischer aangelegd dan die van Strength.
Ability | Level | Naam | Soort | Nodig | Beschrijving | Cooldown |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Slice | Basic | - | Doet 30 tot 120% van je normale schade of 80 tot 146% als je tegenstander verlamd is. | 3s | |
1 | Slaughter 1 | Treshold | - | Doet 100-250% van je normale schade, verdeeld over 5 seconden. Als je tegenstander zijn plaats verlaat, wordt deze schade verdriedubbeld. | 30s | |
2 | Overpower | Ultimate | - | Doet 200-400% van je normale schade. | 30s | |
5 | Havoc | Basic | 2x | Doet direct 125% van de normale schade van beide wapens. Schakelt ook protection prayers of deflect curses uit in een PvP-gevecht. | 10s | |
10 | Backhand | Basic | - | Belet je tegenstander voor 3 seconden aan te vallen en doet 100% van je normale schade. | 15s | |
15 | Forceful Backhand | Treshold | - | Verlamt je tegenstander voor 3 seconden en doet 200% van je normale schade. | 15s | |
20 | Smash | Basic | 2h | Doet 125% van je normale schade en schakelt in PvP protection / deflection curses uit. | 10s | |
30 | Barge 2 | Basic | - | Je ramt jezelf tegen je tegenstander, waarbij je 125% van je normale schade doet en ontsnapt uit een verlamming. Jij verlamt de tegenstander voor 6,6 seconden. Werkt alléén op afstand, tot tien vakjes ver. | 20s | |
37 | Flurry 3 | Treshold | 2x | Combo-aanval. Je doet 6 seconden lang tot 94% van je normale schade aan alle tegenstanders om je heen. Als een van deze aanvallen mist zullen de overige aanvallen alleen nog je oorspronkelijke tegenstander raken. | 20s | |
45 | Sever | Basic | - | Doet 188% van je normale schade en verlaagt de schade die je tegenstander doet voor 5 seconden met 10%. | 15s | |
55 | Hurricane | Treshold | 2h | Wervelwindslag die 219% van je normale schade doet aan alle nabije tegenstanders. | 20s | |
66 | Massacre | Ultimate | 2x | Doet 188% van je normale schade met beide wapens en nog eens 313% van die schade verdeeld over 6 seconden. | 60s | |
75 | Blood Tendrils 4 | Treshold | - | Doet tot 180% schade, gevolgd door 90% schade verspreid over vier hits. Je loopt zelf ook 25% schade op tijdens deze vier hits. | 45s | |
81 | Meteor Strike | Ultimate | 2h | Doet schade van 250 tot 350% van je normale schade. Werkt alléén op tegenstanders met minstens 50% van hun maximum levenspunten. Ook krijg je 30 seconden lang 10% extra adrenaline voor elke critical hit die je doet. | 60s | |
85 | Balanced Strike 5 | Ultimate | - | Je hit je tegenstander voor het verschil in percentages van jullie levens en geneest jou voor de helft van dat percentage. Als jij dus 20% van je maximale levens hebt en je tegenstander 80% zul je 60% van zijn maximale levenspunten hitten en zul je 30% van jouw maximale levenspunten genezen. Let op: dit werkt ook de andere kant op, je kunt dus ook jezelf beschadigen en je tegenstander genezen! | 120s |
1: Als je Slaughter gebruikt en vervolgens een stap opzij of in je tegenstander zet, zal deze moeten bewegen om je te raken en daardoor veel meer schade ontvangen. Dit werkt zowel bij monsters als spelers.
2: Barge is een goede ability om een gevecht mee te openen. Je kunt in korte tijd een relatief grote afstand overbruggen en meteen je tegenstander verlammen of een rake klap uitdelen. Ook kun je het gebruiken als een tegenstander Surge of Escape gebruikt om van je weg te komen.
3: Combo-aanvallen kunnen onderbroken worden door een oplettende tegenstander die een verlammende ability gebruikt. Gebruik deze dus bijvoorbeeld nadat je zelf een verlammende ability hebt gebruikt zodat je tegenstander je niet direct kan tegenhouden.
4: Je speelt deze vrij na het lezen van de Codex Ultimatus.
5: Balanced Strike speel je vrij na de quest The World Wakes.
Strength
De tweede set abilities die onder Melee valt is Strength. Omdat Strength puur de schade die je doet verhoogt zijn deze abilities iets roekelozer en agressiever, maar daardoor niet minder effectief.
Ability | Level | Naam | Soort | Nodig | Beschrijving | Cooldown |
---|---|---|---|---|---|---|
3 | Kick | Basic | - | Belet je tegenstander voor 3 seconden aan te vallen en doet 100% van je normale schade. | 15s | |
3 | Stomp | Treshold | - | Verlamt je tegenstander voor 3 seconden en doet 200% van je normale schade. | 15s | |
8 | Punish | Basic | - | Doet 94% van je normale schade, of 188% als je tegenstander verlamd is. | 3s | |
14 | Dismember | Basic | - | Doet 188% van je normale schade, verspreid over 6 seconden. | 15s | |
24 | Fury 1 | Basic | - | Combo-aanval. Doet drie aanvallen. De eerste aanval doet 75% van de normale schade en de twee aanvallen die daarop volgen doen 82% en 89% van de normale schade. Ook wordt bij elk van de drie aanvallen de kans dat je hit een critical hit is met 5% verhoogd, tot uiteindelijk 15% in de laatste aanval. | 5s | |
37 | Destroy | Treshold | 2x | Combo-aanval. Doet 188% van je normale schade verspreid over 6 seconden. Tijdens die 6 seconden is je tegenstander ook verlamd. | 20s | |
37 | Quake | Treshold | 2h | Doet 188% van je normale schade aan alle nabije tegenstanders en verlaagt daarbij ook het Defence level van deze tegenstanders. | 20s | |
42 | Berserk | Ultimate | - | Voor 20 seconden doe je 100% meer schade, maar ontvang je ook 50% meer schade van zowel spelers als monsters. | 60s | |
48 | Cleave | Basic | 2h | Doet 188% schade aan alle tegenstanders in een halve cirkel voor je. | 10s | |
55 | Assault 1 | Treshold | - | Combo-aanval. Doet vier aanvallen binnen 6 seconden die elk 219% van de normale schade aanbrengen. | 30s | |
67 | Decimate | Basic | 2x | Doet 188% van je normale schade met beide wapens, of 244% als je tegenstander een schild draagt. | 7s | |
81 | Pulverise | Ultimate | 2h | Doet 250-350% van je normale schade en verlaagt de schade die je tegenstander doet voor 30 seconden met 25%. Als je hiermee een monster doodt zul je 50% adrenaline terugkrijgen. | 60s | |
86 | Frenzy 1 | Ultimate | 2x | Combo-aanval. Voor 10 seconden doe je 5 aanvallen die per aanval tot 150% van je normale schade op alle tegenstanders die voor je staan doen. Bij elke hit zul je 10% meer schade doen. | 60s |
1: Combo-aanvallen kunnen onderbroken worden door een oplettende tegenstander die een verlammende ability gebruikt. Gebruik deze dus bijvoorbeeld nadat je zelf een verlammende ability hebt gebruikt zodat je tegenstander je niet direct kan tegenhouden.
Ranged
De Ranged abilities staan in het tweede tabblad van je ability book. Ranged abilities kun je gebruiken als je een Ranged wapen aanhebt zoals een boog, kruisboog of werpmessen. Sommige abilities verplichten je nog om een bepaald soort wapen aan te hebben, zoals een dubbelhandig wapen of juist een wapen in elke hand.
Ability | Level | Naam | Soort | Nodig | Beschrijving | Cooldown |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Piercing shot | Basic | - | Doet 94% van je normale schade, of 18% als je tegenstander verlamd is. | 3s | |
1 | Snap-shot | Treshold | - | Je schiet snel twee schoten. Het eerste schot doet 100 tot 120% van je normale schade, het tweede schot 100 tot 210%. | 20s | |
2 | Deadshot | Ultimate | - | Doet 188% van je normale schade en doet nog eens 313% verspreid over 6 seconden. | 30s | |
5 | Snipe 1 | Basic | - | Combo-aanval. Je neemt 1,8 seconden de tijd om te richten en doet 125% tot 219% van je normale schade. Schakelt ook protection prayers en deflection curses uit in een PvP-gevecht. | 10s | |
8 | Dazing shot | Basic | 2h | Doet 157% van je normale schade en verlaagt de nauwkeurigheid van de volgende aanval van je tegenstander met 10%. | 5s | |
10 | Binding shot 2 | Basic | - | Belet je tegenstander voor 3 seconden aan te vallen en verstrikt hem zodat hij 10 seconden niet kan lopen. Doet 100% van je normale schade. | 15s | |
12 | Needle strike | Basic | 2x | Doet 157% van je normale schade en verhoogt de schade van je volgende aanval met 7%. Ook is de verdediging van je tegenstander tegen critical hits minder. | 5s | |
15 | Tight Bindings 2 | Treshold | - | Verlamt je tegenstander voor 3 seconden en verstrikt hem zodat hij 10 seconden niet kan lopen. Doet 200% van je normale schade. | 15s | |
20 | Fragmentation shot 3 | Basic | - | Doet 100 tot 188% van je normale schade verspreid over 6 seconden. Deze schade wordt verdubbeld als je tegenstander van zijn plek gaat. | 15s | |
30 | Escape 2 | Basic | - | Je springt tot 7 hokjes naar achteren. | 20s | |
37 | Rapid-fire 1 | Treshold | - | Combo-aanval. Verstrikt je tegenstander voor 6 seconden en doet gedurende 6 seconden iedere 2 seconden 94% van de normale schade. | 20s | |
45 | Ricochet | Basic | - | Een normaal schot dat afbuigt naar maximaal 2 andere tegenstanders en die ook voor 100% verwondt. | 10s | |
55 | Bombardment | Treshold | - | Doet 219% schade aan alle tegenstanders binnen een 3x3 hokje van je doelwit. | 30s | |
66 | Incendiary shot | Ultimate | 2h | Je vuurt een explosief projectiel af dat na 3 seconden ontploft en daarbij schade doet gelijk aan 250%-350% van de normale schade. Dit werkt in een gebied van 3 bij 3. Ook krijg je 30 seconden lang 10% extra adrenaline voor elke critical hit die je doet. | 60s | |
75 | Shadow Tendrils 4 | Treshold | - | Doet twee tot vijf hits op jou voor een totaal van 33% tot 250% schade. Na deze hits doe je in één enkele hit 66% tot 500% schade. | 45s | |
81 | Unload 1 | Ultimate | 2x | Combo-aanval. Je vuurt met beide wapens op de huidige locatie van je tegenstander. Gedurende 6 seconden zul je 4 aanvallen afvuren die elk 150% van je normale schade doen tegen elke tegenstander op die locatie. Elke hit zal ook 10% meer schade doen dan de vorige. | 60s | |
85 | Death's Swiftness 5 | Ultimate | - | Er zal voor 30 seconden een zwarte aura op je plek verschijnen. Als jij daar in staat, zal de schade die je met Ranged toebrengt met 50% verhoogd worden. Als je tegenstander er ook in staat, zal hij elke 2 seconden 10% tot 20% van je normale schade ontvangen. | 60s |
1: Combo-aanvallen kunnen onderbroken worden door een oplettende tegenstander die een verlammende ability gebruikt. Gebruik deze dus bijvoorbeeld nadat je zelf een verlammende ability hebt gebruikt zodat je tegenstander je niet direct kan tegenhouden.
2: Gebruik abilities als Binding shot of Tight Bindings en Escape in combinatie met elkaar om snel te ontkomen terwijl je tegenstander je niet kan achtervolgen.
3: Als je Fragmentation shot gebruikt en vervolgens een stap opzij of in je tegenstander zet zal deze moeten bewegen en daardoor veel meer schade ontvangen. Dit werkt zowel bij monsters als spelers.
4: Je speelt deze vrij na het lezen van de Codex Ultimatus.
5: Death's Swiftness speel je vrij na de quest The World Wakes.
Magic
Magic abilities kun je vinden in het derde tabblad van het Ability book. In tegenstelling tot andere abilities kun je deze gewoon gebruiken met een Melee of Ranged wapen - of zelfs zonder wapen! Je krijgt ook zonder spreuken te gebruiken Magic xp voor het gebruiken van Magic abilities, wat het ideaal maakt voor dat beetje extra Magic xp zonder het te trainen. Ook kan het van pas komen als je tegenstander zwak is tegen Magic maar jij dat net niet bij je hebt, je kunt dan gewoon deze abilities gebruiken.
Plaatje | Level | Naam | Soort | Beschrijving | Cooldown |
---|---|---|---|---|---|
1 | Wrack | Basic | Doet een maximum van 94% schade of 188% als de tegenstander verlamd is. | 3s | |
1 | Asphyxiate 1 | Treshold | Combo-aanval. Je wurgt de tegenstander met magische krachten en doet 6 seconden lang elke 2 seconden schade - in totaal 4 hits. Tijdens deze aanval is je tegenstander ook verlamd en kan hij dus niets terugdoen. | 20s | |
2 | Omnipower | Ultimate | Bombardeer je tegenstander met alle vier de elementen voor 200-400% schade. | 30s | |
5 | Dragon breath | Basic | Doet 188% schade aan alle tegenstanders in een halve cirkel voor je. Schakelt protection prayers en deflection curses uit in PvP-gevechten. | 10s | |
8 | Sonic wave | Basic | Doet 157% schade aan je tegenstander en verhoogt je kans om te hitten voor de volgende aanval met 6%. | 5s | |
10 | Impact 2 | Basic | Belet je tegenstander tijdelijk aan te vallen of te bewegen en doet 100% schade. De duur hiervan kan verschillen. | 15s | |
12 | Concentrated blast 1 | Basic | Combo-aanval. Doet drie aanvallen. De eerste aanval doet 75% van de normale schade en de twee aanvallen die daarop volgen doen 82% en 89% van de normale schade. Ook wordt bij elk van de drie aanvallen de kans dat je hit een critical hit is met 5% verhoogd, tot uiteindelijk 15% in de laatste aanval. | 5s | |
15 | Deep Impact 2 | Treshold | Verlamt je tegenstander tijdelijk en doet 200% van de normale schade. De lengte van de verlamming kan verschillen. | 15s | |
20 | Combust 3 | Basic | Doet 100-188% schade verspreid over 6 seconden. Als je tegenstander van zijn plek af gaat tijdens deze ability, zal de schade verdubbeld worden. | 15s | |
30 | Surge 2 | Basic | Verplaats jezelf met een maximum van 10 hokjes vooruit. | 20s | |
37 | Detonate | Treshold | Roep een bal van energie op. Hoe langer je de bal in stand blijft, hoe meer schade hij zal aanrichten - met een maximum van 15 seconden. Gebruik de ability een tweede keer om de bal te laten ontploffen. | 30s | |
45 | Chain | Basic | Doet 100% schade aan de tegenstander en maximaal 2 nabije tegenstanders. | 10s | |
55 | Wild magic | Treshold | Een onvoorspelbare dubbele spreuk waarvan iedere spreuk 50-215% schade doet. | 20s | |
66 | Metamorphosis | Ultimate | Verander vijftien seconden lang in een elemental, gebaseerd op je laatst gebruikte spreuk. Als dat bijvoorbeeld water was, zul je in een water elemental veranderen. In de elementalvorm zullen je spreuken gratis zijn en 62,5% meer schade tegen monsters geven of 31,25% tegen spelers. | 60s | |
75 | Smoke Tendrils 4 | Treshold | Doet tot 100% schade, gevolgd door een driedelige combo van hits tot 125%, 150% en 200% schade. Tijdens de combo krijg je zelf ook hits tot 25%, 50% en 100% schade. | 45s | |
81 | Tsunami | Ultimate | Doet 200-300% schade aan alle tegenstanders in een halve cirkel voor je. Ook krijg je 30 seconden lang 10% extra adrenaline voor elke critical hit die je doet. | 60s | |
85 | Sunshine 5 | Ultimate | Er zal voor 30 seconden een zon op je plek schijnen. Als jij daar in staat, zal je magische schade met 50% verhoogd worden. Als je tegenstander er ook in staat, zal hij elke 2 seconden 10 tot 20% van je normale schade ontvangen. | 60s |
1: Combo-aanvallen kunnen onderbroken worden door een oplettende tegenstander die een verlammende ability gebruikt. Gebruik deze dus bijvoorbeeld nadat je zelf een verlammende ability hebt gebruikt zodat je tegenstander je niet direct kan tegenhouden.
2: Gebruik abilities als Impact of Deep Impact en Surge in combinatie met elkaar om snel te ontkomen terwijl je tegenstander je niet kan achtervolgen.
3:Als je Combust gebruikt en vervolgens een stap opzij of in je tegenstander zet zal deze moeten bewegen en daardoor veel meer schade ontvangen. Dit werkt zowel bij monsters als spelers.
4: Je speelt deze vrij na het lezen van de Codex Ultimatus.
5: Sunshine speel je vrij na de quest The World Wakes.
Defence en Constitution
In het vierde en laatste tabblad kun je de Defence en Constitution abilities vinden. Deze abilities zijn er vooral om in leven te blijven en je vrienden te helpen en zijn dus defensief of passief ingesteld, maar kunnen ook offensief gebruikt worden als dat nodig is.
Defence
Defence abilities zijn de eerste set in het Defence en Constitution tabblad. Defence abilities zijn er vooral om jou en je vrienden in leven te houden en velen hiervan vereisen een schild. Met het juiste gebruik ervan kun je er echter ook offensief op vooruit gaan. Deze set abilities kan bijvoorbeeld erg van pas komen als jij de zogenaamde tank speelt als je met een groep vrienden een boss gaat doden.
Ability | Level | Naam | Soort | Nodig | Beschrijving | Cooldown |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Devotion 1 | Treshold | - | Je protect en deflect prayers houden 10 seconden lang 100% van de schade tegen in plaats van 50% - of 75% in een PvP-situatie. Als je een tegenstander doodt wordt het effect met 5 seconden verlengd, tot een maximum van totaal 20 seconden. Devotion werkt niet bij de Kalphite King, Vorago en bij Barrows - Rise of the Six. | 90s | |
3 | Anticipation 2 | Basic | - | Je ontvangt voor 10 seconden 10% minder schade, evenals immuniteit voor verlamming. | 24s | |
8 | Bash | Basic | Schild | Doet schade gelijk aan 100% van je wapenschade plus de armourwaarde van je schild. | 15s | |
15 | Revenge | Treshold | Schild | Gedurende 20 seconden verhoogt elke klap die je ontvangt je schade met 10%, tot een maximum van 100%. | 45s | |
24 | Provoke 3 | Basic | - | Forceert je tegenstander om jou aan te vallen. Als je tegenstander een speler is en hij iemand anders dan jij aanvalt, richt hij 50% minder schade aan. Anderzijds doe jij ook 50% minder schade als je iemand anders aanvalt. Duurt 6 seconden. | 10s | |
29 | Immortality | Ultimate | Schild | Gedurende 30 seconden ontvang je 25% minder schade. Als je tijdens deze periode sterft, zul je op miraculeuze wijze terugkeren naar het leven. Hierbij vervallen wel de effecten van Immortality. | 120s | |
34 | Freedom 4 | Basic | - | Geneest verlamming en verstrikking en geeft je immuniteit voor 6 seconden. Geneest ook schade over tijd. | 30s | |
37 | Reflect | Treshold | Schild | Reflecteer voor 10 seconden 50% van de schade die je ontvangt op je tegenstander. Tegen spelers is dit 25%. | 20s | |
48 | Resonance 6 | Basic | Schild | De eerste klap die je binnen 6 seconden ontvangt, geneest je in plaats van je te verwonden. Bij sommige sterke monsters wordt de schade teruggebracht naar 0 maar word je niet genezen. | 30s | |
52 | Rejuvenate 5 | Ultimate | Schild | Geneest je voor 40% van je maximum levenspunten en herstelt verlaagde stats volledig, beide verspreid over 10 seconden. | 300s | |
55 | Debilitate | Treshold | - | Doet tot 100% van je normale schade en zorgt ervoor dat je tegenstander gedurende 10 seconden 50% minder schade doet als hij jou aanvalt. Dit effect duurt langer als je een schild draagt. Hoeveel langer dit is hangt van de sterkte van je schild af. | 30s | |
67 | Preparation 6 | Basic | Schild | Gedurende 10 seconden verlaagt elke klap die je ontvangt de cooldown van Resonance met 3 seconden. | 20s | |
81 | Barricade | Ultimate | Schild | Blokkeert alle binnenkomende schade voor een bepaalde tijd, die afhangt van het level van je schild. | 60s | |
85 | Natural Instinct 7 | Ultimate | - | Je krijgt alle adrenaline van je tegenstander. Als je tegenstander geen speler is en geen adrenaline gebruikt, zul je voor 20 seconden twee keer zoveel adrenaline van je eigen ability's erbij krijgen dan normaal. | 120s |
1: Devotion kon je kopen tijdens het world event The Bird and the Beast. Na het event kun je ze vinden als zeldzame drop van General Graardor en Kree'arra.
2: Deze ability kun je ook buiten een gevecht gebruiken. Je kunt hem dus gebruiken voordat je het gevecht begint, zodat je alvast een kleine voorsprong hebt.
3: Provoke kan bijvoorbeeld van pas komen bij het bevechten van een speler als je in een groep bent. Je forceert je tegenstander jou aan te vallen als hij geen penalty wilt.
4: Freedom is een handige ability om los te komen uit een verlamming en/of verstrikking zodat je tegenstander je niet direct af kan maken. Ook kan het van pas komen tijdens het skillen omdat je hiervoor niet per se in gevecht hoeft te zijn. Je kunt bijvoorbeeld uit een verlamming komen die je krijgt als je gesnapt wordt bij Thieving.
5: De cooldown wordt gedeeld met Guthix' Blessing en Ice Asylum.
6: Houd een oogje op je tegenstander en gebruik Resonance als je denkt dat hij nu een sterke aanval gaat doen. Gebruik daarna Preparation om Resonance weer sneller op te laden.
7: Natural Instinct speel je vrij na de quest The World Wakes.
Constitution
Constitution abilities komen op verschillende plekken van pas en vallen niet echt onder te verdelen in een categorie. Open voor meer informatie de tabel hieronder.
Plaatje | Level | Naam | Soort | Beschrijving | Cooldown |
---|---|---|---|---|---|
10 | Regenerate 1 | Basic | Gebruik je overgebleven adrenaline om life points terug te krijgen. Werkt niet tijdens gevechten. | - | |
10 | Sacrifice 2 | Basic | Doet tot 100% van je normale schade en negeert protect en deflect prayers. Je wordt ook genezen voor 25% van de schade die je doet, of voor 100% als je tegenstander met deze ability gedood wordt. | 30s | |
10 | Transfigure 2 | Ultimate | Je bent voor 6 seconden verlamd. Na deze 6 seconden word je genezen voor 250% van alle schade die je tijdens je verlamming hebt opgelopen en ben je 15 seconden lang immuun voor verdere verlammingen. Je wordt voor maximaal 5000 life points genezen. | 180s | |
10 | Weapon Special attack | Speciaal | Erg krachtige wapens bieden speciale aanvallen die uniek zijn voor zulke wapens, die verscheidene effecten hebben. | - | |
20 | Siphon | Basic | Als je tegenstander meer adrenaline heeft dan jij steel je tot 10% adrenaline en ben je voor 6 seconden immuun voor deze ability. | 60s | |
24 | Incite 3 | Basic | Verhoogt de kans dat je tegenstander jou zal aanvallen in plaats van je bondgenoten. Heeft geen effect in PvP. | - | |
85 | Guthix' Blessing 4 | Ultimate | Er zal een vlindertje bij je komen vliegen die je 10 seconden lang elke 2 seconden voor 8% van je maximale levenspunten geneest. Dit vlindertje kan ook aangevallen worden. Als het dood is, kan het je niet meer genezen. | 300s | |
85 | Reprisal5 | Threshold | Telt zes seconden lang alle binnenkomende schade en laat daarna alles los op je vijand, tot een maximum van 10.000. Het kan mis gaan en binnenkomende schade van spelers wordt op een gegeven moment minder geteld. Kost 15% adrenaline. | 60s | |
91 | Ice Asylum6 | Ultimate | Roept een ijskristal naast je op. Elke vier seconden wordt iedereen binnen het bereik van het kristal voor 1% tot 7% van hun maximale life points genezen. Je wordt voor meer genezen als je dichter bij het kristal staat. Het totale aantal genezen life points is drie keer de maximale life points van de speler die het oproept, inclusief armour en andere boosts. Het kristal blijft uiterlijk 20 seconden staan. | 300s |
1: Regenerate kun je bijvoorbeeld na het doden van een sterk monster gebruiken. Omdat je Adrenaline toch omlaag gaat, kun je het net zo goed gebruiken om je life points weer op peil te krijgen. Je kunt Regenerate ook tijdens het vechten al activeren, dan zal hij beginnen te genezen zodra je niet meer in gevecht bent.
2: Sacrifice en Transfigure kon je kopen tijdens het world event The Bird and the Beast. Na het event kun je ze vinden als zeldzame drop van General Graardor en Kree'arra.
3: Incite komt van pas als jij de tank bent bij een boss monster, de persoon die de klappen opvangt. Als de boss jou niet aanvalt, kun je hiermee de kans vergroten dat hij dat wel doet.
4: Guthix' Blessing speel je vrij na de quest The World Wakes. De cooldown wordt gedeeld met Rejuvenate en Ice Asylum.
5: Je speelt deze vrij na het lezen van de Reprisal Ability Codex.
6: Je speelt deze vrij na het lezen van de Codex Ultimatus. De cooldown wordt gedeeld met Rejuvenate en Guthix' Blessing.
Opmerkingen
- De verlammende abilities hebben een gedeelde cooldown. Als je dus Backhand gebruikt zullen alle verlammende abilities weer moeten opladen, ook die van Magic en Ranged. Ook richten deze abilities alleen 188% schade aan bij monsters die standaard immuun zijn. Je zult dus geen extra schade doen tegen spelers die bijvoorbeeld Anticipation gebruiken.
- Ook de abilities Surge en Escape hebben een gedeelde cooldown.
- Met juiste timing kan de ability Resonance een groot verschil maken bij monsters met sterke aanvallen. Let er wel op dat dit niet bij alle monsters werkt, dus ga dit eerst na! Zo zul je de laatste, allesvernietigende aanval van Nomad wel absorberen maar zal het je niet genezen en zal de ontploffing van de rode glacyte van een glacor je gewoon door Resonance heen raken.
Over deze pagina
Met dank aan Huseyin-Gazi, Sir Fire181 en TheCuteAngel voor bijdragen aan deze pagina.
Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!
RuneScape is een handelsmerk van Jagex Ltd uit Groot-Brittannië
© Lunagang 2004 - 2024