Dungeoneering - Deuren en puzzels

Deuren

De deur naar de volgende kamer is soms geblokkeerd door iets wat met een skill te maken heeft. Je kunt naast de normale deuren de onderstaande deuren tegenkomen.

PlaatjeSkillBenodigdheden
AfbeeldingAgility-
AfbeeldingConstructionHamer, zit aan je toolbelt
AfbeeldingCrafting-
AfbeeldingDivination-
AfbeeldingFarmingKnife, zit aan je toolbelt
AfbeeldingFiremakingTinderbox, zit aan je toolbelt
AfbeeldingHerbloreVial, zit aan je toolbelt
AfbeeldingMagic-
AfbeeldingMiningPickaxe, zit aan je toolbelt
AfbeeldingPrayer-
AfbeeldingRunecrafting-
AfbeeldingSmithingHamer, zit aan je toolbelt
AfbeeldingStrength-
AfbeeldingSummoning-
AfbeeldingThieving-
AfbeeldingWoodcuttingHatchet, zit aan je toolbelt

Puzzels

Een kamer kan ook met een puzzel gevuld zijn. Jij moet hem oplossen om verder te gaan.

PlaatjeNaam en moeilijkheidsgraadInstructies
AfbeeldingBeelden en schuifbrug

Gemakkelijk
Je ziet twee beelden staan. Eén van de beelden is kapot en moet gerepareerd worden. Hak met je pickaxe een brok steen uit de mining rock en doe de steen met een hamer op het beeld. Je zult het beeld repareren. Schuif vervolgens het beeld op de plaat. Er komt nu een brug naar je toeschuiven.
AfbeeldingBloedfontein

Gemakkelijk
Repareer de vier pilaren, dan zal het rode spul naar het midden stromen. Hak eventueel de blokkades weg met Mining.
AfbeeldingFremmenik scout

Gemakkelijk
Je zult een fremmenik scout zien. Hij heeft een kamp opgezet in de dieptes van Daemonheim. Hij vraagt of je een vis wilt koken, hout naar bogen wilt snijden en de bars naar een battleaxe wilt smeden. Alles wat je nodig hebt ligt in de kamer zelf. Een hamer en knife kun je aan de scout zelf vragen. Geef de spullen aan hem, de deuren zullen dan openen.
AfbeeldingGebroken brug (planken)

Gemakkelijk
Je ziet een soort brug met een gat. Spring met behulp van Agility naar de overkant. Je kunt dan eventueel wat planken uit de kist pakken waarmee je een brug kunt monteren. Je hoeft de volgende keer dan niet steeds te springen. Aan het begin van een grot is het handig om de brug te repareren, maar als er bijna niets na komt, hoeft het niet. Het kost alleen maar extra tijd dan.
AfbeeldingGebroken brug (steen)

Gemakkelijk
Je ziet een kapotte brug en een mining rock. Hak een stuk steen van de mining rock en craft het vervolgens naar een speciale vorm. Gebruik het op het gat met behulp van de skill Construction. Je kunt nu de brug passeren.
AfbeeldingSchuifpuzzel

Gemakkelijk
Je ziet een grote schuifpuzzel die door elkaar zit. De puzzel moet een cirkel vormen met het vreemde teken in het midden. Er blijft één stukje open. Zodra je de puzzel opgelost hebt, zullen de deuren openen.
AfbeeldingAgility room

Gemiddeld
Kruip door de contortion bars. Loop vervolgens rond de spinning blades en probeer de pendulum te ontwijken. Kijk uit dat je niet geraakt wordt, dat richt een hoop schade aan. Open achteraf altijd de deur! Dan hoef je in de toekomst niet nog eens door het parcour heen.
AfbeeldingBoeken

Gemiddeld
Je ziet vier boekenkasten die je kunt draaien. Aan de andere kant van de kamer zitten ook vier boekenkasten in de muur, maar dan met elk een kleur. Uit elke boekenkast die je kunt draaien vliegt een boek met een kleur, probeer deze naar dezelfde kleur boekenkast te laten vliegen. Zodra alle vier de boeken bij dezelfde kleur boekenkast zijn aangekomen zullen de deuren openen.
Afbeelding3 stats

Gemiddeld
Je ziet drie beelden staan. Hak wat steen uit de muur met je pickaxe en pak een chisel van de grond. Je hebt ook een hamer nodig. Kijk welke wapens de twee beelden dragen. Maak het ontbrekende wapen uit het steen en zet het missende wapen op het derde beeld. De deuren zullen dan openen.
AfbeeldingDoolhof

Gemiddeld
Je ziet een groot doolhof. In de doolhof moet je zo snel mogelijk de weg naar het midden zien te vinden. Als je er te lang over doet, zul je veel schade krijgen. Wanneer er een sleutel in het midden ligt, moet je die oppakken. Als er geen sleutel ligt, kun je gewoon de deur openen.
AfbeeldingKleurenfontein

Gemiddeld
Op de vloer is er een blauw, geel, groen en paars vierkant aanwezig. Schuif de vier blokken op de gekleurde vierkanten. Pak dan vier gekleurde vials uit de muren en gebruik de juiste kleur bij de juiste kleur plaat. Als je dat gedaan hebt, openen de deuren zich.
AfbeeldingGrapple tightrope

Gemiddeld
Pak een voorwerp uit beide kisten in de kamer en gebruik vervolgens de spinning wheel. Gebruik dan de grapple head op de anvil. Gebruik deze twee voorwerpen op elkaar en gooi het naar de andere kant met behulp van Ranged. De eerste die over het touw moet lopen heeft een bepaald Agility level nodig, als diegene over het touw is gelopen kan iedereen eroverheen.
AfbeeldingIJsvloer op Frozen

Gemiddeld
De gehele vloer is van ijs, op een paar tegels na. De bedoeling is om van tegel tot tegel te glijden. Zodra je op alle tegels bent gekomen, zullen de deuren openen.
AfbeeldingMagical construct

Gemiddeld
Op de grond zit een kapot monster. Dit monster mist een arm, been of hoofd. Je moet hem repareren. Pak de hamer en chisel van de grond. Pak uit de kist een lump of stone en maak met Crafting het onbrekende lichaamsdeel. Gebruik vervolgens de optie imbue en doe het lichaamsdeel op het monster. Het monster zal nu een "charge"-optie krijgen. Gebruik die. Nu staat het monster op en zal de deuren openen.
AfbeeldingMining /cross room

Gemiddeld
Hak gewoon de stenen weg. Loop wel snel door, ze vallen terug en dat kan veel schade aanrichten. Als je vantevoren de balken naast de deur met Construction repareert, zullen de stenen niet vallen.
AfbeeldingEmote room

Gemiddeld
Ga op een tegel staan en doe drie keer de beweging van het beeld na. Nod head betekent ja schudden, shake head betekent nee schudden.
AfbeeldingOverhoop gehaalde kamer

Gemiddeld
Je ziet in de kamer verschillende dingen, zoals pilaren en kistjes. In het midden van de kamer loopt een spook. Repareer zijn doodskist, vaas en pilaar en pak de ring op en doe die in de juwelenkist.
AfbeeldingPlantenkamer

Gemiddeld
De kamer is overwoekerd met planten en bloemen. Er is een grote bloem in het midden van de kamer. Zoek een kleine bloem op en wacht totdat deze dezelfde kleur heeft als de grote bloem. Dan kun je hem weghakken. De grote bloem in het midden wisselt twee keer zo snel van kleur als de kleine bloemen. Er zit een vaste volgorde in.
AfbeeldingPoltergeist

Gemiddeld
Je zult een kist met vier censers zien waar een geest omheen loopt. Ook staat er een bak met herbs. Lees het raadsel op de kist. Eén van de woorden is de naam van een herb die in de plantenbak groeit. Pluk er hier vier van. Je hebt hier de skill Herblore voor nodig. Leg ze vervolgens in de censors en steek ze alle vier aan met behulp van Firemaking. De geest zal verdwijnen. Je hoeft nu alleen nog zijn kist te openen met Thieving. Zodra je dit gedaan hebt, zullen de deuren openen.
AfbeeldingPondskaters

Gemiddeld
Je ziet in het midden van de kamer een vijver met vier pondskaters. Ga bij een open rand staan en gebruik je hengel met veren om ze te vangen. Je kunt ze alleen vangen zodra ze vlakbij je zijn. De pondskater die zijn bek open doet als ze in het midden zijn, is degene met de sleutel. De pondskater met de sleutel begint altijd zuid-west en kan vanuit daar elke kant opgaan.
AfbeeldingRaadsel

Gemiddeld

Je zult een raadseltje krijgen van het wezen in de kamer. Zoek het voorwerp dat bij het raadsel past en geef het aan het wezen. Het juiste voorwerp ligt altijd in de kamer. Als je het goede voorwerp gevonden hebt, zal de deur opengaan, als het fout is zal ze je veel schade oplopen.

Klik voor de oplossingen

AfbeeldingSchuifbrug met haak


Gemiddeld
Pak meatcorn en een gebroken haak uit de twee kisten die zich in de kamer bevinden. Craft van de meatcorn een touw en repareer de gebroken haak. Gebruik vervolgens de twee voorwerpen op elkaar, je zult dan een haak krijgen. Gooi de haak naar de overkant en rol vervolgens de brug met de winch uit.
AfbeeldingSeeker sentinel

Gemiddeld
Sla de beestjes van achter neer en glip ze voorbij. Zorg ervoor dat je niet gezien wordt door de grote oogbal in het midden, die ronddraait. Als je gezien wordt, sta je ineens op een andere plaats in de kamer achter een muurtje en krijg je wat schade.
AfbeeldingGrooves

Moeilijk
Probeer de juiste weg te vinden via de stekels in de grond. Je kunt met Thieving kijken of het een val of niet is, maar dat neemt zoveel tijd in beslag dat je beter door kunt lopen. Je zult dan wel schade krijgen. Onthoud de weg goed, misschien moet je er later nog eens overheen. Leg bijvoorbeeld een coin op de onschadelijke val.
AfbeeldingBarrels

Gemiddeld
Je ziet een ton en wat watervalletjes in de muur. Duw de tonnen die in de weg staan opzij, tot je erlangs kunt. Je zult een stukje hout in het noorden van de kamer zien, maar ook hier kun je weer niet bij door de tonnen. Duw ze weer weg. Pak nu je hamer en repareer de grote ton. Schuif de ton vervolgens onder de watervalletjes, tot de ton vol met water zit. De deuren zullen nu openen. Je kunt de ton zowel trekken als duwen.
AfbeeldingFish ferret

Gemiddeld
Vang een vis uit het water, kook het en gooi het naar het midden. Probeer met het vis de fret naar de donkere tegel te lokken. De deuren zullen dan openen.
AfbeeldingGuards

Moeilijk
Je ziet vier slapende bewakers. Elk van hen heeft een sleutel. Je moet de juiste sleutel zien te vinden. Dood de bewakers gewoon totdat je de juiste sleutel hebt, dat is de gemakkelijkste manier. Vervolgens open je met de sleutel de deur.
AfbeeldingHunt ferret

Moeilijk
Hier moet je een fret met je blote handen vangen. Hij rent weg als je naar hem toe loopt. Laat je teamgenoten helpen, zodat de fret naar je terugloopt. Members kunnen ook een speciale val maken. Er is een boom in de kamer waar je dry branches vanaf kunt hakken. Van deze branches kun je vervolgens de val fletchen. Zet die op het punt waar de ferret tevoorschijn komt.
AfbeeldingGeesten

Moeilijk
Je ziet een aantal geesten in deze kamer. Toch zijn ze niet zo normaal als ze lijken, af en toe zul je hun geest zien wegspringen. Kijk goed naar welke geest de geest toegaat, die zul je dan kunnen doden. Doe dit totdat alle geesten dood zijn, de deur zal dan openen.
AfbeeldingColor ferret

Moeilijk
Deze kamer bevat ferrets en platen met eigen kleuren. Elke ferret moet op de bijbehorende kleur komen. Om dit te bereiken, moet je de ferrets laten schrikken door op ze te klikken of gewoon achter ze aan te lopen. Als jij ten noorden van een ferret staat, zal de ferret naar het zuiden lopen en andersom. Zodra alle ferrets op de goede plaats staan, zullen de deuren openen.
AfbeeldingLodestones

Moeilijk
Je zult vier kleuren lodestones en een groot mysterieus ding in de kamer zien. Activeer de lodestones op het moment dat de al wel geactiveerde in het midden zijn. Als ze dan nog niet allemaal goed zijn, kun je de andere vertragen door op de platen te gaan staan.
AfbeeldingRunecrafting-puzzel

Moeilijk
Je ziet hier een puzzel in de grond. De bedoeling is om alle stukjes op dezelfde kleur te krijgen. Het maakt niet uit welke van de twee kleuren je kiest. Gooi de stukjes om totdat bijna alle stukjes dezelfde kleur hebben. Gebruik daarna bij de laatste stukjes de optie "force". Je zult hier wel wat schade van krijgen, dus let op je life points!
AfbeeldingGuardian door

Moeilijk
Voordat je de deuren kunt openen, moet je alle monsters in de kamer doden.
AfbeeldingHendels

Moeilijk
Probeer alle vijf de hendels zo snel mogelijk over te halen. Als je er te lang over doet zul je een hoop schade krijgen.
AfbeeldingLodestone

Moeilijk
Pak de power crystal op. Probeer bij de lodestone aan de overkant te komen door over de ronde stenen te springen. Kijk wel uit voor de gele bol. Als je op dezelfde steen als hem komt, zul je namelijk schade krijgen en opnieuw moeten beginnen. Als je bij de lodestone bent, moet je hem activeren. De deuren gaan dan open.
Afbeelding

Portals op Warped

Moeilijk
Probeer met je gehele team in het midden van de doolhof te geraken. Blijf proberen, er zal namelijk snel achter elkaar schade bij je aangericht worden. In het midden, waar je uiteindelijk moet komen, is het veilig. Ga daar op één van de platen staan. De rest van je team moet dat ook doen, tenzij je alleen bent. De deuren zullen dan openen.
Afbeelding8 stats

Moeilijk
Je ziet acht beelden staan. Vier van hen kun je verschuiven, de andere vier staan vast. De beelden die je kunt schuiven, moet je op precies dezelfde wijze neerzetten als de beelden die je niet kunt verschuiven. Als de beelden bijvoorbeeld naast elkaar in het midden van de vlakken staan, moet je de beelden zo verschuiven dat ze ook in het midden naast elkaar staan. Zodra je dit gedaan hebt, kun je de deuren openen.
Afbeelding10 stats

Moeilijk
Hak eerst een stuk steen uit de muur. Je ziet nu tien beelden tegenover elkaar, waarvan vijf zonder en vijf met wapen. Maak voor elk beeld tegenover een het beeld met een zwaard een staf, voor een beeld tegenover een beeld met een boog een zwaard en voor een beeld tegenover een beeld met een staf een boog. Als je alle beelden het goede wapen hebt gegeven, zullen de deuren openen.
AfbeeldingMercenary leader

Zeer moeilijk
In de kamer zie je in het begin één hele sterke magiër. Dit is de leider. Als je de kamer in gaat, zullen er een hoop forgotten warriors, magers en rangers in teleporteren. Zij zullen je met alle drie de aanvalsstijlen aanvallen. Het is belangrijk dat je met je hele team er tegelijk in gaat en de hoofdmagiër doodt. Piety of Turmoil kan heel erg helpen. Let goed op je life points, het kan vaak erg snel gaan in deze kamer. Als de hoofdmagiër dood is, ga je de kamer uit en wacht je totdat de hulpjes weg zijn geteleporteerd.
AfbeeldingRamokee

Zeer moeilijk
In het midden van de kamer staat een gigantische Summoningobelisk. Ook lopen er vier Summoning-monsters: Ramokee skinweaver (healer), Ramokee stormbringer (magic), Ramokee bloodrager (melee) en de Ramokee deathslinger (ranged). Ze zijn erg krachtig. Let ook hier goed op je life points. Ga met je hele team tegelijk de kamer in. Val als eerste de Skinweaver aan met Piety of Turmoil. Vervolgens gaan boogschutters op de stormbringers, de meleeërs op de deathslingers en de magiërs op de bloodragers.
AfbeeldingMonolith

Zeer moeilijk
Als je op de pilaar in het midden klikt, genaamd 'monolith', gaat hij zich opladen tot 100%. Hierbij komen er monsters uit de gaten aan zijkant van de kamer. Zij proberen dit proces te stoppen. Dood de monsters die uit de gaten komen om te voorkomen dat ze de monolith weer tot 0% brengen. Als je een monster eenmaal hebt aangevallen zal het zich ook op jou focusen en zal het de monolith niet meer lastigvallen. Val ze dus zo snel mogelijk aan! Als de monolith zich eenmaal tot 100% heeft opgeladen, zullen de deuren openen.

Extra's

In elke dungeon zijn ook nog wat extratjes te vinden om gemakkelijker te kunnen overleven.

PlaatjeSkillBeschrijving
AfbeeldingThievingOpen de kist. Je zult een beloning krijgen, zoals herbs en charms.
AfbeeldingFarmingZodra je deze soulbell plant oogst, kun je er met Crafting kleding van maken.
AfbeeldingFarmingHier kun je zaadjes in planten en herbs kweken.
AfbeeldingMiningSoms zul je een steen met ore tegenkomen. Deze kun je met een pickaxe weghakken. De ores kun je in een furnace omsmelten naar bars of gebruiken om bloodrager familiars te maken.
AfbeeldingSummoningMet deze obelisk kun je je Summoning pouches maken.
AfbeeldingWoodcuttingMet een hatchet kun je hier hout hakken.
AfbeeldingPrayerMet dit altaar kun je je Prayer opladen. In een kleine grot kun je in totaal voor alle altaren maximaal tien maal je Prayer level aan punten terugkrijgen, in een middelgrote 20 en in een grote 30. Als je bones op een altaar doet, krijg je vier maal zoveel Prayer xp dan wanneer je de bones zou begraven.
AfbeeldingCraftingMet een spinnewiel kun je stof voor kleding spinnen.
AfbeeldingFishingMet Fishing kun je vis vangen, dit gaat redelijk snel. Ook dure vis zul je vaak tegenkomen, dus vissen maar!
Afbeelding-In deze bak met water kun je je vials vullen. Die heb je nodig bij Herblore. Een vial kun je kopen bij Smuggler.
AfbeeldingSmithingHier kun je ores omsmelten naar bars en op de aambeelden kun je armour smeden. Een hamer kun je bij Smuggler kopen.
AfbeeldingRunecraftingMet dit altaar kun je net als in de gewone wereld van RuneScape runes craften voor Magic.

Over deze pagina

Met dank aan Going4Quests, ywath, boxxel, dawnbreakrz, khetapet, supper bob5 en walter herix voor bijdragen aan deze pagina.

Heb je een verbetering voor deze pagina? Stel een wijziging voor!

Lunagang maakt gebruik van cookies voor het opslaan van instellingen, het verzamelen van statistieken en om passende advertenties weer te geven. Door deze balk weg te klikken of de website blijven te gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid.