Veranderingen in de chat en teamleider

Lees de regels en het laatste nieuws over het forum.
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Veranderingen in de chat en teamleider

Bericht door Tristan »

Beste leden,

Ten eerste wil ik iedereen bedanken die afgelopen maand moeite heeft genomen om feedback te geven op het forum. In dit bericht wil ik jullie een aantal veranderingen doorgeven die daar o.a. reactie op zijn. Deze veranderingen zijn niet zomaar succesvol met alleen nieuwe regels invoeren of oude te vervangen; het belangrijkste zijn de inspanningen van chatmoderators en leden. Ik hoop dat jullie er samen met ons aan blijven werken om de chat steeds weer te verbeteren.

Een aantal veranderingen:
  • Activiteit van de chatmoderators in de chat
    In het feedbackmoment hebben we gezien dat er werd aangegeven dat de chatmoderators een beetje doorzichtig waren en eigenlijk alleen iets zeggen als er een kick of waarschuwing gegeven moet worden. Als chatmoderator ben je er niet alleen voor om de sfeer te bewaken en de regels te hanteren, je bent onderdeel van de community en meedoen in de chat is belangrijk. De chatmoderators zullen ernaar streven om meer lid te zijn en minder 'politie', om zo de cohesie tussen de leden en de moderatoren te bevorderen. Door mee te praten en deel uit te maken van de community weten leden wat ze van je kunnen verwachten en kennen ze je beter. De sfeer blijft beter, er hoeft minder ingegrepen te worden en er is meer transparantie over het beleid.
  • Consequenter handelen van chatmoderators
    De juiste handeling is niet altijd de makkelijkste. We zitten op het moment met elf chatmoderators in het team, niet altijd schatten wij de situatie hetzelfde in. Sommige moderators geven sneller een waarschuwing, de ander kan overgaan op direct een kick. Dit zorgt voor onduidelijkheden bij de leden; waar ligt de grens nou precies? Consequent handelen is een belangrijk streefpunt voor ons, waar we aan blijven werken. Om de chatmoderators meer op één lijn te krijgen zijn de Friends chat regels verduidelijkt met de straf die je kan verwachten bij een overtreding. Voorheen was de beschrijving van een regel niet altijd duidelijk met welke straf de standaard was, nu kan je direct na de regel die standaard zien. De moderators gaan ook die zelfde standaarden als eerste raadplegen bij een overtreding.
  • Onophoudelijke pestkoppen harder aanpakken
    Wij hebben opgemerkt dat de chat soms last heeft van pestkoppen die steeds terug komen om de sfeer te verzieken en conflicten op te zoeken met andere leden. Deze pestkoppen worden soms ook 'trolls' genoemd. Leden hebben ook hun zorgen geuit over dit soort mensen, de chat moet een leuke en gezellige plek blijven en als mensen dat opzettelijk proberen te verpesten zal daar absoluut voor opgetreden worden. Wij hebben daarom besloten om strenger op te treden tegen deze hardnekkige trolls met de volgende aanpassingen in het strafbeleid, deze nieuwe regeling kan je ook terug vinden in de regels:
    • Er zal sneller een kick gegeven worden voor leden die steeds weer de fout ingaan.
    • Leden waarvan wij zien dat zij alleen de sfeer komen verpesten krijgen sneller een waarschuwing/kick.
    • De ban duur gaat omhoog, bijvoorbeeld niet meer starten met een afkoelban van twee weken, maar starten met een maand die vervolgens fors oploopt.
    • Als we zien dat een lid na een lange ban weer de fout ingaat, zal de persoon in kwestie sneller weer terug op de ban belanden en in aanmerkingen komen voor permanente ban.
    Ik wil jullie op het hart drukken dat dit alleen geldt voor leden die met opzet de chat komen verpesten. De overweldigende meerderheid van de chat komt niet in de buurt van deze extra strenge regeling. Je mag fouten maken, zolang je maar laat zien dat je het goede voor hebt met de chat blijf je altijd welkom.
De tweede mededeling is dat er een nieuwe chat teamleider bijkomt. Na het vertrek van Poekies als tweede chat teamleider is er besloten om een nieuw iemand aan te stellen. J elmer gaat naast mij de functie teamleider uitoefenen. De chat teamleider zorgt o.a. voor de afhandeling van klachten en als aanspreekpunt voor de chat, leiden van discussies, beleid maken en doorvoeren, mede-organiseren van Lunatipchatter van het kwartaal, helpen met kicks en bans en nog veel meer andere zaken! Wij wensen Jelmer veel succes met zijn nieuwe taken.

Ik hoop dat ik jullie voldoende heb geïnformeerd over de veranderingen in de chat en het chatteam. Voor vragen kan je altijd terecht in OHFEDC of in een privébericht.

Tot in de chat!

Met vriendelijke groet,
Tristan
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Plaats reactie