Aanpassingen N&U

In dit forum tref je de oudere nieuwsberichten van RuneScape aan. Dit archief heeft al het nieuws vanaf september 2009.
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Aanpassingen N&U

Bericht door Itachi »

Hoi jongens,

Vanaf vandaag zal ik mij focussen op het opfrissen van het Runescape-gedeelte van het forum en ik wil graag hier in Nieuws en updates van RuneScape beginnen. Zoals het nu is, worden alle nieuwsartikelen gepost zodra ze op de homepage te vinden zijn. Als gevolg heeft dit dat het heel forumdeel overspoeld raakt met onderwerpen van Bot.

Ik heb ook begrepen dat er echter weinig behoefte is aan bepaalde onderwerpen (denk aan SGS en TH). Dergelijke topics zal ik in de toekomst samenvoegen zodat er één topic is voor dat soort onderwerpen. Ik zit er ook over na te denken om dit te doen met Behind The Scenes artikelen, Developer diaries en misschien Patch notes.

Lijkt dit jullie een goed idee? Meer ideeën en feedback hoor ik graag!
Plaatje
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Jelmer »

Lijkt me een goed idee om de TH en SGS updates samen te nemen in 1 topic, hetzelfde geldt voor BTS en Developer diaries. De wekelijkse updates zou ik dan als topic laten met als second post de patch notes. :)
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Ricc »

Lijkt me wel een goed idee. Als ik zo snel scroll door dit fora heen zie ik al snel een ophoping van topics waar vrij weinig interesse voor wordt getoond.
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9085
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Bearserk »

fam doe je ding
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Zeekoe »

SGS+TH samenvoegen werd al vroeger gedaan door o.a. Frankos, G4Q en mezelf. Maar dat is echter gestopt omdat niemand van ons er echt nog tijd of moeite in stak. Heb sindsdien daar ook niemand over horen klagen. Daarnaast zijn er voor zover ik weet al een lange tijd geen SGS-posts meer, enkel nog TH.
Ook vind ik dat je moet terugkijken naar wat er in het verleden allemaal geprobeerd is met dit forumdeel. We hebben lang geprobeerd om de activiteit hoog te houden door zo weinig mogelijk bot-topics hier te hebben staan en andere leden aanmoedigen om zelf topics op te starten, maar dat is helaas nooit een succes geweest. Ik betwijfel dan ook of het verminderen van het aantal bot-topics iets gaat veranderen aan de huidige status van dit subforum.

Het voornaamste doel van deze veranderingen zou de activiteit aanzwengelen moeten zijn, en dat moet komen in de vorm van meer posts. Door topics samen te gooien denk ik dat je een averechts effect gaat creëren. En moest je dit toch doen, moet het ook frequent gebeuren, hierbij loert dan weer het gevaar dat dit enkele weken gebeurt, maar daarna afneemt waardoor je terug bij stap 1 zit.

Tot slot komt het over alsof het niet goed is dat er voornamelijk bot-topics staan, maar dit subforum is altijd al voornamelijk opgebouwd uit bot-topic en eigenlijk is dat niet zo'n slecht gegeven.
Google Says
Berichten: 2067
Lid geworden op: woensdag 18 november 2009, 17:21
RS: Google Says (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Google Says »

SGS & TH nieuwposts & dev diarries zou ik inderdaad gewoon samenvoegen in hun eigen apparte onderwerpen, maar BTS artikels zou ik gewoon als aparte posts laten aangezien die regelmatig toch wel wat discussie genereren. Patch notes zou ik ook gewoon laten zoals ze nu zijn aangezien die regelmatig ook wel wat toevoegen aan de post voor de update. Als je die in een apart onderwerp zou zetten ga je de activiteit splitsen in plaats van stimuleren.

Voor de rest ga ik ook akkoord met Zeekoe hier boven mij.
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Holy Wallie »

Dit forum is vooral gericht op updates die net in het spel zijn. Is het misschien een idee om ook te proberen om te discussiëren over updates die nog gaan gebeuren?
Afbeelding
Google Says
Berichten: 2067
Lid geworden op: woensdag 18 november 2009, 17:21
RS: Google Says (p2p)
Clan: The Scrying Pool

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Google Says »

Ik geloof dat discussies over opkomende updates voor de wacht lounge bedoeld waren. Maar daar is sinds mei al niks meer in gepost.
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Holy Wallie »

Misschien moet de wachtlounge een update krijgen? Zodat het weer aantrekkelijk wordt om daar te praten over updates?
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Zeekoe »

Inderdaad, de lounge was daar vroeger een populaire plek voor. Om een meer globale activiteit te stimuleren heeft de toenmalige update lounge (groep leden met extra rechten) geprobeerd om eigen topic over toekomstige updates aan te moedigen ipv alles op een hoop te hebben in de wacht lounge. Dat is, zoals ik al zei, geen succes gebleken en op dit moment betwijfel ik of er überhaupt wel animo is om over die toekomstige updates te praten.
Het zou natuurlijk leuk zijn moest er animo voor gecreëerd worden en zo een soort van kettingreactie in gang zet, dat lijkt me op zich wel mogelijk.

Wat vooral belangrijk is voor deze aanpassingen is een visie. Zomaar wat kleine initiatieven als topics samengooien zal niets veranderen.

Toegevoegd na 3 minuten en 51 seconden:
Holy Wallie schreef:Misschien moet de wachtlounge een update krijgen? Zodat het weer aantrekkelijk wordt om daar te praten over updates?
Hoe zie je dat dan? Ik weet dat toen ik de WL updatete, dat er niemand naar kraaide dat de titel al een maand niet meer was aangepast. De beginpost bijwerken lijkt me ook zinloos, want wie leest die nog?
Er is volgens mij weer iemand nodig die zelf met zaken komt, informatie en andere nieuwtjes, tweets, ...
Laat ons daarbij ook niet vergeten dat Jagex minder nieuwtjes vrijgeeft dan vroeger, of dat is toch mijn gevoel. Er zijn maar enkele updates die vast staan, en daar wordt maar weinig over gesproken.
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Itachi »

Zeekoe schreef:SGS+TH samenvoegen werd al vroeger gedaan door o.a. Frankos, G4Q en mezelf. Maar dat is echter gestopt omdat niemand van ons er echt nog tijd of moeite in stak. Heb sindsdien daar ook niemand over horen klagen. Daarnaast zijn er voor zover ik weet al een lange tijd geen SGS-posts meer, enkel nog TH.
Ik wil het wel doen zolang ik het kan hoor, zo'n grote moeite is het niet en het ziet er beter uit dan zo veel lege topics hier te zien. Ik zou het natuurlijk ook waarderen als sommige leden mij kunnen helpen hiermee.
Zeekoe schreef:Ook vind ik dat je moet terugkijken naar wat er in het verleden allemaal geprobeerd is met dit forumdeel. We hebben lang geprobeerd om de activiteit hoog te houden door zo weinig mogelijk bot-topics hier te hebben staan en andere leden aanmoedigen om zelf topics op te starten, maar dat is helaas nooit een succes geweest. Ik betwijfel dan ook of het verminderen van het aantal bot-topics iets gaat veranderen aan de huidige status van dit subforum.

Het voornaamste doel van deze veranderingen zou de activiteit aanzwengelen moeten zijn, en dat moet komen in de vorm van meer posts. Door topics samen te gooien denk ik dat je een averechts effect gaat creëren. En moest je dit toch doen, moet het ook frequent gebeuren, hierbij loert dan weer het gevaar dat dit enkele weken gebeurt, maar daarna afneemt waardoor je terug bij stap 1 zit.

Tot slot komt het over alsof het niet goed is dat er voornamelijk bot-topics staan, maar dit subforum is altijd al voornamelijk opgebouwd uit bot-topic en eigenlijk is dat niet zo'n slecht gegeven.
Het verminderen van bot-topics die als ongewild of niet interessant worden beschouwd lijkt me alleszins een goede keuze. Als lid zou ik een forumdeel minder vaak bezoeken als het steeds vol staat met dat soort topics. Normaal zet ik kwantiteit boven kwaliteit op het forum gezien de huidige situatie, maar voor een forumdeel als Nieuws en updates, vind ik kwaliteit veel belangrijker.

Wat ik heb gemerkt - en wat hier ook is gezegd - is dat er enkel topics staan over recente updates en niet over toekomstige updates. Toekomstige updates werden als ik het goed heb begrepen besproken in de Wacht lounge. Dat is prima, maar het stimuleert mensen niet om eigen topics te beginnen. Ik ben zelf nooit echt een fan geweest van 'algemene' topics, waarin mensen in plaats van zelf een nieuw topic beginnen, gewoon een post kunnen achterlaten in zo'n topic.

In het verleden is het aanmoedigen om nieuwe topics aan te maken echter geen succes gebleken en jullie zeggen dat hier ook veel aan is gedaan; hoe precies? Wat hebben jullie allemaal gedaan? Ik zal je wel een privé-bericht sturen Zeekoe.
Zeekoe schreef:Wat vooral belangrijk is voor deze aanpassingen is een visie. Zomaar wat kleine initiatieven als topics samengooien zal niets veranderen.
Ik zie dat als een begin van de veranderingen. Ik ben zelf nog niet helemaal bekend met de gang van zaken hier, dus het leek mij het beste om jullie - de community van N&U - dit te vragen.
Plaatje
Jelmer
Teamleider Chat
Berichten: 3366
Lid geworden op: zaterdag 7 februari 2009, 17:19
RS: Jelmer (p2p)
Extra rang: Evenementenorganisator
Contacteer:

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Jelmer »

Wat mij wel erg informatief en leuk lijkt zijn topics waarin we kunnen speculeren over grote aanstaande updates, denk hierbij aan de Mining & Smithing rework en de 120 Slayer update.
Don’t get too close
It’s dark inside
It’s where my demons hide
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Itachi »

Precies. Het lijkt mij dat juist dat soort topics anderen ook aanmoedigt om topics te starten.

Zien jullie "kleine onderwerpen" ook liever terug? Ik zie dat bijvoorbeeld Holy Wallie en Google Says geregeld dit forumdeel checken en casual talk lijkt me sowieso iets wat dit forumdeel kan gebruiken. Scratch this!
Plaatje
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Holy Wallie »

Wat zijn "kleine onderwerpen"?
Afbeelding
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Itachi »

Holy Wallie schreef:Wat zijn "kleine onderwerpen"?
Oops, ik heb mij compleet vergist. :')
Vergeet maar wat ik zei!
Plaatje
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Zeekoe »

Het samenvoegen van die topic is inderdaad een goed begin, maar ik wou even benadrukken dat dat zeker niet genoeg gaat zijn.

Over dat aparte topic gedeelte dan: de activiteit lag veel hoger toen alles in de wacht lounge werd gedumpt t.o.v. de activiteit toen we die verschillende topics hanteerden, niet dat er noodzakelijk een lineair verband is tussen activiteit en de manier van nieuws posten, maar misschien was er toch een link.
Anyway, we hebben vroeger besloten dat het misschien beter zou zijn om verschillende topics te maken i.p.v. een groot topic (de wacht lounge), hiervoor werd o.a. een mededeling op zowel forum als website gezet geloof ik, er werd een template aangemaakt, maar deze was niet verplicht om te gebruiken. We hebben zelf 10+ topics aangemaakt om een kickstart te geven. Maar uiteindelijk waren er slechts een à twee leden die ook zelf een topic hebben aangemaakt. Ook in die andere topics was de activiteit eerder gering. Mensen gingen spontaan nieuws in de wacht lounge posten (die toen eigenlijk enkel bedoeld was voor updates van de komende week), en ondanks het feit dat we deze posts probeerden te splitsen in eigen topics, veranderde dit weinig. Ik weet niet of het forum van de Update Lounge nog bestaat, maar daar zul je nog veel meer info hierover vinden.
feppie64
Webmaster
Berichten: 7826
Lid geworden op: zaterdag 10 december 2005, 18:05
RS: Feppie64 (p2p)
Contacteer:

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door feppie64 »

Ik heb een paar aanpassingen aan Bot gedaan voor het groeperen van updates in topics en het downloaden van patch notes en developer blogs. De praktijk zal moeten uitwijzen hoe en of alles werkt, maar er zijn dus wat wijzigingen gedaan.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Zeekoe »

Oh, BTS-video's werden trouwens vroeger door mij in de wacht lounge samengevoegd. Het was namelijk de bedoeling dat er daar over de aankomende update werd gesproken.
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Itachi »

Zeekoe schreef:Over dat aparte topic gedeelte dan: de activiteit lag veel hoger toen alles in de wacht lounge werd gedumpt t.o.v. de activiteit toen we die verschillende topics hanteerden, niet dat er noodzakelijk een lineair verband is tussen activiteit en de manier van nieuws posten, maar misschien was er toch een link.
Anyway, we hebben vroeger besloten dat het misschien beter zou zijn om verschillende topics te maken i.p.v. een groot topic (de wacht lounge), hiervoor werd o.a. een mededeling op zowel forum als website gezet geloof ik, er werd een template aangemaakt, maar deze was niet verplicht om te gebruiken. We hebben zelf 10+ topics aangemaakt om een kickstart te geven. Maar uiteindelijk waren er slechts een à twee leden die ook zelf een topic hebben aangemaakt. Ook in die andere topics was de activiteit eerder gering. Mensen gingen spontaan nieuws in de wacht lounge posten (die toen eigenlijk enkel bedoeld was voor updates van de komende week), en ondanks het feit dat we deze posts probeerden te splitsen in eigen topics, veranderde dit weinig. Ik weet niet of het forum van de Update Lounge nog bestaat, maar daar zul je nog veel meer info hierover vinden.
Ik heb Update Lounge gelezen. Het opsplitsen van de wacht lounge is eerlijk gezegd ook de stap die ik genomen zou hebben en het was zeker geen foute beslissing. Ik denk dat de afnemende interesse in Runescape onder de oudere leden de voornamelijke reden is. Het forum is erg toe aan nieuw bloed, maar daarvoor zorgen is makkelijker gezegd dan gedaan.

Het chatteam en ik zijn begonnen met een pilot om nieuwe leden aan te trekken. Of dit echter een succes wordt... ik heb geen idee. Als iemand ideeën heeft, hoor ik het graag. Via privé bericht mag uiteraard ook.
Plaatje
Jerren
Berichten: 1234
Lid geworden op: zaterdag 10 april 2010, 16:56
RS: Jerren NL (p2p)
Clan: ColdFusion

Re: Aanpassingen N&U

Bericht door Jerren »

Er zijn enkele manieren om nieuwe leden voor een forum te werven. Hieronder zet ik sommige mogelijkheden op een rijtje:

In-game mond-op-mond (chat-op-chat) reclame: Leden van het Lunagang tipforum (nieuws en update) delen zelf hun ervaringen met andere Nederlanders in het spel. Deze kijken vervolgens op het tipforum en 20% zal blijven hangen. Een deel hiervan zal vanzelfsprekend actief blijven op het N&U deel, indien dit forum aantrekkelijk is voor deze mensen.

In-game evenementen in openbare ruimtes: LTF-meetings in openbare ruimtes binnen het spel in Nederlandse werelden organiseren. Hier moet dan wel voldoende opkomst bij zijn. Mensen zullen onder de indruk zijn en vragen waar we vandaan komen. Vervolgens kijken deze mensen hier op het forum.

Gerichtte advertenties via Google Advertising of Facebook Advertising (kost geld): Mensen zien je advertenties overal voorbij komen en nemen een kijkje op het tipforum.

Een Grind-Chat van het LTF realiseren die als klein blokje constant op de voorgrond van je pc-beeldscherm blijft hangen. Dit kan je dan gebruiken als je in Runescape aan het grinden bent en zorgt voor meer onderlinge cohesie binnen het LTF, waardoor topics vanzelfsprekend drukker worden.

Zorg dat je als Update Lounge exclusieve feiten op een rijtje hebt over de toekomst die nergens anders zo overzichtelijk zijn te vinden. Dit zal mensen binden aan jou forum omdat het gewoon beter is dan de rest.

Zorg voor een groepje mensen (minstens 5) die heel erg actief is, dit zal anderen motiveren om ook dingen te plaatsen op een langere termijn. Er moet dan wel een open communicatiesfeer zijn en nieuwe mensen moeten niet worden afgekraakt.

Doe meer dingen met LTF gezamelijk, maak bijvoorbeeld een LTF-wereld voor het wachten op updates, bijvoorbeeld wereld 5 op het Lumbridge plein. Vooral de locatie is hier belangrijk. Hier kun je in-game dingen bespreken. Zoiets kun je ook doen voor andere in-game dingen.

Natuurlijk kan je ook nepnieuws plaatsen, dit schijnt erg populair te zijn tegenwoordig.
RS status: P2p

Afbeelding
Plaats reactie