Beste update van 2016

In dit forum tref je de oudere nieuwsberichten van RuneScape aan. Dit archief heeft al het nieuws vanaf september 2009.

Wat is jouw favoriete update van 2016?

Peiling eindigde op dinsdag 17 januari 2017, 14:43

NXT
4
16%
15 jaar Runescape
0
Geen stemmen
Invention
1
4%
Nomad's Elegy
0
Geen stemmen
RuneMetrics
0
Geen stemmen
Sliske & the Chocolate Factory (easter event)
0
Geen stemmen
God Wars Dungeon #2
0
Geen stemmen
River of Blood
0
Geen stemmen
Mega May
0
Geen stemmen
Kindred Spirits
0
Geen stemmen
Gower Quest
0
Geen stemmen
Telos
0
Geen stemmen
The Arc (beide delen)
5
20%
Wilderness improvements & tesk set
0
Geen stemmen
The Beach
0
Geen stemmen
Skill pets
4
16%
Catherby & WWM rework
0
Geen stemmen
Deathmatch
0
Geen stemmen
Currency Pouch
2
8%
Halloween event
0
Geen stemmen
Bounty Hunter
0
Geen stemmen
Children of Mah
2
8%
Christmas event
0
Geen stemmen
Sliske's Endgame
0
Geen stemmen
Sliske's Countdown (bevat de volgende quests: Nomads Elegy, Kindred Spirits, Children of Mah en Sliske's Endgame)
7
28%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Beste update van 2016

Bericht door Zeekoe »

Daan schreef:Ik snap echt niet dat mensen voor pets kiezen als beste update. Het biedt helemaal geen extra content niets, gewoon weer iets waar je keihard voor moet grinden om het te kunnen krijgen.
Ik zie de fun er wel van in: het zijn leuke collectables en kunnen voor een nieuw doel zorgen bij het skillen, of aanmoedigen om een andere skills eens te doen die je normaal niet zou doen.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Beste update van 2016

Bericht door Daan »

Dat kan ik begrijpen, maar om het dan de beste update van het hele jaar te noemen gaat mij echt wat ver.
Holy Wallie
Update Lounge
Berichten: 802
Lid geworden op: woensdag 3 november 2010, 16:03
RS: Holy Wallie (p2p)

Re: Beste update van 2016

Bericht door Holy Wallie »

Nog geen één pet gekregen. Wie wil ruilen met mijn rng?
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Beste update van 2016

Bericht door Zeekoe »

Heb er zelf ook nog maar 1 gekregen op ~75M Fishing XP.

Waarom dit voor sommigen de beste update is, kan ik ook wel inkomen. Als je niet zo voor questen of PVM bent valt er al veel weg. En de Arc bevatte ook heel wat grinden zonder een echt doel.
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Beste update van 2016

Bericht door Thys »

Ik heb uiteindelijk gekozen voor The Arc. Dit vanwege het feit dat ik mij het meest heb vermaakt met deze update. Dit is met name door de verschillende soorten end-game content. Ik heb uiteindelijk ook met veel plezier de "Salty" title gehaald.

Ik denk dat voor mij Invention op een stevige tweede plek komt. Invention heeft heel veel invloed gehad op het spel, met name PvM tot dusver. Dit is dan wel weer door de lack van content op 99-120, maar dit lijkt me ook weer lastig in te vullen voor de developers. Aangezien er wel een nieuwe skilling batch gaat uitkomen lijkt het me toch weer super interessant om mijzelf hier in te verdiepen! (Het feit dat ik zeker 1b heb uitgegeven aan perks laat ik hier maar even buiten :x)

Als derde komt bij mij NXT. Naar mijn mening was het, net zoals EoC, niet ready voor release. Er waren veel bugs en performance issues. Ze hadden het naar mijn mening langer in de beta moeten laten om het daar eerst te fine-tunen voor de release. Hadden ze bij EoC ook moeten doen. Nu naarmate er steeds meer NXT updates uitkomen gaat PvM in NXT ook gewoon goed, al voelt het soms nog wel sloom aan en zien je lang niet altijd alle hits die je uitdeelt of krijgt. Ik ben wel hyped voor komende zomer, dan eindelijk een goede desktop en dan ook eindelijk NXT op Ultra spelen!

Als noemenswaardige vierde zet ik toch skilling pet. Dit is met name voor de skillers een leuke update, kunnen zij ook een goude "end-game" title halen. Al is er naar mijn mening nog veel mis met de rates. Virtual levels zouden ook (zwaar) mee moeten wegen in de kans op de pet, niet alleen 99, 120 en 200m XP.

Nog even over de quests. De quests waren geweldig, alleen is Lore totaal niet mijn ding. Ik ben meer een "hold-spacebar" type en wil gewoon zo snel mogelijk mijn Completionist Cape weer aankunnen (HNNNNNNNNNNGGGGGG in totaal 8u over Sliske's Endgame gedaan op release).
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Beste update van 2016

Bericht door Zeekoe »

Onder het motto beter laat dan nooit. De questserie gefocust rondom Slike is dit jaar door jullie gekozen tot de beste update. Bedankt voor het stemmen allemaal en hopelijk tot volgend jaar!

Jagex besloot om zes jaar na de geliefde Mysteries of the Mahjarrat questserienog eens een reeks quests te maken geconcentreerd rond een centraal thema. Dit wist de community duidelijk te smaken, want het versloeg The Arc in de peiling voor update van het jaar.
Het begon allemaal in 2013 met The World Wakes, gevolgd door Missing, Presumed Death later dat jaar. Vervolgens was het wachten tot 2015 om onze malle Mahjarrat nog eens te bewonderen in Dishonour among Thieves, maar dit jaar werd er een versnelling hoger geschakeld. Met vier quests kreeg de verhaallijn rond Sliske een waardig einde. In chronologische volgorde moesten we de volgende avonturen doorstaan: Nomad's Elegy, Kindred Spirits, Children of Mah en tot slot de grote finale: Sliske's Endgame. Doorheen de quests vochten we tegen goden, helden en Mahjarrats, maar vaak ook tegen ons geweten. De keuzes waren moeilijk en soms zelf hartverscheurend. Dit alles voor het grotere doel. To be continued ... ?

Toegevoegd na 5 minuten en 15 seconden:
Voor de geïntereseerden: hier staan de beste updates van de voorbije jaren.

Toegevoegd na 23 seconden:
Mijn tekstjes worden elk jaar langer. 8-[
Het Pietje
Evenementenorganisator
Berichten: 2649
Lid geworden op: zondag 7 juni 2009, 12:57
RS: Het Pietje (p2p)
Clan: Maxed in Progress

Re: Beste update van 2016

Bericht door Het Pietje »

Helemaal vergeten te stemmen, maar als ik had gestemd was ik denk ik voor gwd 2 gegaan.
Dit zijn, buiten gregorovic, leuke bosses om te doen. Ook zijn ze goed vol te houden als je niet compleet maxed gear (en intussen perks) hebt. De drops van de bosses zijn ook decent en de rare items zijn leuk meegenomen.
Plaats reactie