De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Hier kun je praten over zaken uit de OldSchool-servers van RuneScape die niet in de andere forumdelen passen.

Wie heeft er bij de vorige stelling het best gediscussieerd?

mbtkiller
3
38%
Atem_nijo
0
Geen stemmen
Pale Memory
5
63%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Fusioxan »

Is 4 niet tears of guthix? Dat je dan komt te weten hoe je dood gaat. (Mistag).
Trust me, I'm a potato.
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Gio »

Ik sla deze over, wil andere ook kans geven.
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: De Slimste Scaper: week 3!

Bericht door Itachi »

Renschmov schreef:
  • Een baanbrekende arts in de neurologie was dr. Wilder Penfield, die onder andere de motorische gebieden van het brein in kaart heeft gebracht. Om deze gebieden schematisch weer te geven gebruikte hij een tekening van een soort poppetje. De naam van dit poppetje is overeenkomstig met de naam van een wezen in RuneScape. Welk wezen is dit? (3p)
Homunculus?
  • Welk voorwerp wat in de Wilderness te vinden is, heeft geen enkel nut in RuneScape? (0,5p)
Tile
  • Een familie van wezens die in de woestijn leven zijn de Scabarites. Sommige wezens uit deze groep laten botten achter wanneer ze gedood worden. Waarom is dit vreemd? (1,5p)
Scarabs hebben geen botten.
  • In de Oudheid werden orakels gebruikt zodat mensen raad konden vragen aan de goden. Deze orakels waren vaak jonge meisjes die door het inhaleren van bepaalde dampen hallucineerden, wat gezien werd als communicatie met de goden. Reldo, de bibliothecaris van Varrock, heeft een beschreven dat het inhaleren van dampen (wat leidt tot hallucinaties) ook in RuneScape wordt toegepast. Wie doet dit en wat zijn de hallucinaties die te zien zijn? (3p)
-
  • Welk personage in RuneScape kan net als de speler de spreuk Tele-Block gebruiken? (1p)
Solus Dallagar uit Wanted!?
  • Welke kist is heel goed voor je gezondheid en waar is deze te vinden? (0,5p)
Chest of... nogiets in de Stronghold of Security? :P
  • Welke waardeloze kok doet zijn naam eer aan? (0,5p)
Burntmeat!
  • Van welke Slayer Master krijg je het eerst een task? (0,5p)
Vannaka
  • Hoe is de Evil Chicken ontstaan? Welk boek refereert hiernaar? (2p)
No clue.
Plaatje
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door xNitrous »

Itachi heeft veel beantwoordt ik weet deze:

Van welke Slayer Master krijg je het eerst een task? (0,5p)

Burthrope -> Tureal (Vannaka is combat 40 req)
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Fusioxan »

Itachi schreef:
Renschmov schreef:
  • Van welke Slayer Master krijg je het eerst een task? (0,5p)
Vannaka
Tuurlijk Vannaka! Goede vraag is dat, op tutorial island moet je die ratten doden. Goede breinkraker.
Trust me, I'm a potato.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door xNitrous »

Fusioxan schreef:
Itachi schreef:
Renschmov schreef:
  • Van welke Slayer Master krijg je het eerst een task? (0,5p)
Vannaka
Tuurlijk Vannaka! Goede vraag is dat, op tutorial island moet je die ratten doden. Goede breinkraker.
Maar 'Slayer task' is het niet aangezien je op Tut Island geen Member bent en ook geen Slayer kunt trainen? ^^
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Itachi »

Hij zegt ook task en niet Slayer task.
Je krijgt de task om een Giant rat te vermoorden.
Plaatje
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door xNitrous »

Oh ik las Slayer master en Slayer task, oeps. :D
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Renschmov »

Fusioxan schreef:Is 4 niet tears of guthix? Dat je dan komt te weten hoe je dood gaat. (Mistag).
Nee, helaas
Itachi schreef:
  • Een baanbrekende arts in de neurologie was dr. Wilder Penfield, die onder andere de motorische gebieden van het brein in kaart heeft gebracht. Om deze gebieden schematisch weer te geven gebruikte hij een tekening van een soort poppetje. De naam van dit poppetje is overeenkomstig met de naam van een wezen in RuneScape. Welk wezen is dit? (3p)
Homunculus?
  • Welk voorwerp wat in de Wilderness te vinden is, heeft geen enkel nut in RuneScape? (0,5p)
Tile
Is al beantwoord door Daan.
  • Een familie van wezens die in de woestijn leven zijn de Scabarites. Sommige wezens uit deze groep laten botten achter wanneer ze gedood worden. Waarom is dit vreemd? (1,5p)
Scarabs hebben geen botten.
  • In de Oudheid werden orakels gebruikt zodat mensen raad konden vragen aan de goden. Deze orakels waren vaak jonge meisjes die door het inhaleren van bepaalde dampen hallucineerden, wat gezien werd als communicatie met de goden. Reldo, de bibliothecaris van Varrock, heeft een beschreven dat het inhaleren van dampen (wat leidt tot hallucinaties) ook in RuneScape wordt toegepast. Wie doet dit en wat zijn de hallucinaties die te zien zijn? (3p)
-
  • Welk personage in RuneScape kan net als de speler de spreuk Tele-Block gebruiken? (1p)
Solus Dallagar uit Wanted!?
  • Welke kist is heel goed voor je gezondheid en waar is deze te vinden? (0,5p)
Chest of... nogiets in de Stronghold of Security? :P
Graag de volledige naam van de kist benoemen :P
  • Welke waardeloze kok doet zijn naam eer aan? (0,5p)
Burntmeat!
  • Van welke Slayer Master krijg je het eerst een task? (0,5p)
Vannaka
  • Hoe is de Evil Chicken ontstaan? Welk boek refereert[/ hiernaar? (2p)
[/list]
No clue.


Vergeet overigens de stelling niet jongens!
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Daan »

Box of health.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Renschmov »

Inderdaad!
Afbeelding
mbtkiller

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door mbtkiller »

Ik ben het eens met de stelling, want ik zelf heb ook 99 herblore en vind het toch wel compleet nutteloos om deze skill 99 te hebben. Het koste mij alleen maar geld en er is geen reward of iets nuttigs voor het halen van 99 in deze skill behalve de sexy cape. Toch willen ze de skill verwerken in raids waar ik erg blij mee ben waardoor het toch nuttig wordt omdat het niet je allerdaagse 99 is mensen hier graag mee in het team in zullen willen zitten. Zelfde verhaal gaat voor de crafting skill. Dus een untradeable reward voor de high levels van deze skills zouden zeker in het spel moeten komen om deze skills wat nuttiger te maken. Nu zul je eerder stoppen bij het level wat je nodig heb voor achievement diary totdat je voor max cape verder gaat.
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Renschmov »

Denk je dan aan iets zoals overloads of extremes? Het probleem is namelijk dat zoiets erg snel nogal gamechanging kan zijn.
Afbeelding
mbtkiller

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door mbtkiller »

Renschmov schreef:Denk je dan aan iets zoals overloads of extremes? Het probleem is namelijk dat zoiets erg snel nogal gamechanging kan zijn.
Overloads zouden denk niet te balancen zijn in osrs, zelfde geld voor extremes. Zat zelf meer te denken aan ipv 4 doses pots het mogelijk maken om meer doses te geven aan 1 pot. Zou niet super OP worden al doe je dit ofcourse niet bij zamorak brews ( of iets vergelijkbaars) zodat je niet zogoed als oneindig food heb in je inventory, maar naar mijn mening zou dit wel kunnen werken bij andere pots. Ook vind ik dat de skillcape nuttiger mag worden, je krijgt nu gratis pestle & mortar. Hoe nutteloos kan die cape zijn? Geef hem dan tenmiste ook nog een handige tele of bij de random event van Jykell? ( weet naam niet zeker uit me hoofd) dat als je de cape dan draagt hij dit ziet en hij je dan beloond met een speciale potion die alleen hij heeft. Wat die potion dan doet zou bijvoorbeeld zijn dat een skill naar keuze geboost wordt met +5 ( of meer).

Zijn maar wat ideetjes om 99 herblore beter te maken hoor :D
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door xNitrous »

Ik denk dat je niets moet willen veranderen aan Herblore en Crafting, voor ironmans zijn het prima skills zoals ze zijn. Je kunt ook moeilijk dingen veranderen zoals jij aangeeft MBT want dan krijg je dus dat de ene potion wel extra dosed is en de andere niet en andersom. Dat gaat lastig, ookal begrijp ik je hoop omdat je 99 Herblore bent. Ik vind wel dat de cape inderdaad een waarde mag krijgen. Ook zou het misschien oké zijn als je per dag 100-200 potions (4) kan maken ipv altijd (3). Dat zou leuk zijn!
mbtkiller

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door mbtkiller »

xNitrous schreef:Ik denk dat je niets moet willen veranderen aan Herblore en Crafting, voor ironmans zijn het prima skills zoals ze zijn. Je kunt ook moeilijk dingen veranderen zoals jij aangeeft MBT want dan krijg je dus dat de ene potion wel extra dosed is en de andere niet en andersom. Dat gaat lastig, ookal begrijp ik je hoop omdat je 99 Herblore bent. Ik vind wel dat de cape inderdaad een waarde mag krijgen. Ook zou het misschien oké zijn als je per dag 100-200 potions (4) kan maken ipv altijd (3). Dat zou leuk zijn!
Dit is ook goede een optie terwijl ik die van het random event niet heel gek vind, ook niet heel gamebreaking ofzo
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door xNitrous »

mbtkiller schreef:
xNitrous schreef:Ik denk dat je niets moet willen veranderen aan Herblore en Crafting, voor ironmans zijn het prima skills zoals ze zijn. Je kunt ook moeilijk dingen veranderen zoals jij aangeeft MBT want dan krijg je dus dat de ene potion wel extra dosed is en de andere niet en andersom. Dat gaat lastig, ookal begrijp ik je hoop omdat je 99 Herblore bent. Ik vind wel dat de cape inderdaad een waarde mag krijgen. Ook zou het misschien oké zijn als je per dag 100-200 potions (4) kan maken ipv altijd (3). Dat zou leuk zijn!
Dit is ook goede een optie terwijl ik die van het random event niet heel gek vind, ook niet heel gamebreaking ofzo
Maar uh 'Random' events zijn er niet voor niets natuurlijk...
mbtkiller

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door mbtkiller »

xNitrous schreef:
mbtkiller schreef:
xNitrous schreef:Ik denk dat je niets moet willen veranderen aan Herblore en Crafting, voor ironmans zijn het prima skills zoals ze zijn. Je kunt ook moeilijk dingen veranderen zoals jij aangeeft MBT want dan krijg je dus dat de ene potion wel extra dosed is en de andere niet en andersom. Dat gaat lastig, ookal begrijp ik je hoop omdat je 99 Herblore bent. Ik vind wel dat de cape inderdaad een waarde mag krijgen. Ook zou het misschien oké zijn als je per dag 100-200 potions (4) kan maken ipv altijd (3). Dat zou leuk zijn!
Dit is ook goede een optie terwijl ik die van het random event niet heel gek vind, ook niet heel gamebreaking ofzo
Maar uh 'Random' events zijn er niet voor niets natuurlijk...
Ik heb er dus over dat die Jekyll die je als je een herb geeft hij een potion terug geeft. Maar al draag jij dan de 99 herb cape dat hij dit herkent en hij je een potion geeft die een skill naar keuze tijdelijk boost met +5 ( of wat anders). Zie zelf niet helemaal in waarom dit een slecht idee is. Naast dat zijn de random events die geen xp geven nutteloos, dus maak ze dan nog nuttiger als je bepaalde 99's hebt. Nu is de beloning van zo'n random event echt totaal niet de moeite waard
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Renschmov »

Kom jongens, er zit nog een aantal waardevolle vragen tussen! ^_^
Afbeelding
Renschmov
Ex-moderator
Berichten: 2761
Lid geworden op: woensdag 18 januari 2012, 15:44
RS: Renschmov (OSRS)
Clan: Lunatip

Re: De Slimste Scaper: nieuwe vragen!

Bericht door Renschmov »

Nieuwe vragen
  • Hoe komt het dat de zandhoop in Yanille nooit leegraakt? (1p)
  • Goblins spreken dezelfde taal als mensen, maar het niveau van hun taalgebruik is vele malen lager. Toch is er een groep goblins die op hetzelfde niveau spreken als mensen. Waar bevindt deze groep zich? (2p)
  • Een Salve amulet zorgt voor een voordeel bij het vechten tegen ondoden. Wat is de reden dat dit amulet zo goed tegen ondoden? (1p)
  • Welke soort hakbijl heeft niets te maken met Woodcutting, maar wel met Mining? (1p)
  • Het is bekend dat er in de Wilderness veel demonen leven. Welke demon is echter uniek? (0,5p)
  • In tegenstelling tot de meeste wezens, is er een wezen waarvan de agressiviteit afhangt van het gebied waarin dit wezen zich bevindt. Welk wezen is dit? (1,5p) (Noot: het gaat hier niet om agressiviteit in de Wilderness)
  • Waarom is het raar dat alleen een Bronze med helm en een Iron chainbody toegang geven tot de Black Knights' Fortress? (0,5p)
  • Wat is de reden dat er draken bestaan in Gielinor? (2p)

Antwoorden vorige week
  • Een baanbrekende arts in de neurologie was dr. Wilder Penfield, die onder andere de motorische gebieden van het brein in kaart heeft gebracht. Om deze gebieden schematisch weer te geven gebruikte hij een tekening van een soort poppetje. De naam van dit poppetje is overeenkomstig met de naam van een wezen in RuneScape. Welk wezen is dit? (3p)
    Homunculus
  • Welk voorwerp wat in de Wilderness te vinden is, heeft geen enkel nut in RuneScape? (0,5p)
    Tile
  • Een familie van wezens die in de woestijn leven zijn de Scabarites. Sommige wezens uit deze groep laten botten achter wanneer ze gedood worden. Waarom is dit vreemd? (1,5p)
    Scabarites zijn insecten en hebben een exoskelet, dus geen botten
  • In de Oudheid werden orakels gebruikt zodat mensen raad konden vragen aan de goden. Deze orakels waren vaak jonge meisjes die door het inhaleren van bepaalde dampen hallucineerden, wat gezien werd als communicatie met de goden. Reldo, de bibliothecaris van Varrock, heeft een beschreven dat het inhaleren van dampen (wat leidt tot hallucinaties) ook in RuneScape wordt toegepast. Wie doet dit en wat zijn de hallucinaties die te zien zijn? (3p)
    De Moon Clan op Lunar Isle. Na het inhaleren van de dampen treedt er een hallucinatie op, waardoor het lijkt alsof de persoon in de Dream World terecht komt
  • Welk personage in RuneScape kan net als de speler de spreuk Tele-Block gebruiken? (1p)
    Zaff
  • Welke kist is heel goed voor je gezondheid en waar is deze te vinden? (0,5p)
    Box of Health, Stronghold of Security
  • Welke waardeloze kok doet zijn naam eer aan? (0,5p)
    Burntmeat
  • Van welke Slayer Master krijg je het eerst een task? (0,5p)
    Vannaka
  • Hoe is de Evil Chicken ontstaan? Welk boek refereert hiernaar? (2p)
    In de tijd van de Mahjarrat leefde er een krankzinnige tovenaar. Hij probeerde een demon op te roepen en deze als slaaf te maken, maar de spreuk mislukte en er verscheen een kip. Uit frustratie verbande hij de kip naar de Abyss, maar de kip overleefde dit en werd sterker en sterker. Dit is te vinden in het Book on chickens.

Stelling

Uit de poll is gebleken dat Gio het best gediscussieerd heeft bij de stelling van twee weken geleden. Hij verdient daarmee een punt, gefeliciteerd! Deze week kan er gestemd worden op xNitrous en mbtkiller.

De nieuwe stelling luidt:
De grote hoeveelheid aan manieren om het spel te spelen (normaal, ironman, hardcore ironman, deadman) zorgt voor een verdeeldheid tussen de spelers. Er moeten dus niet nog meer manieren bij komen.
Afbeelding
Plaats reactie