Chambers of Xeric - Released!

Hier kun je praten over zaken uit de OldSchool-servers van RuneScape die niet in de andere forumdelen passen.
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Chambers of Xeric - Released!

Bericht door Itachi »

Chambers of Xeric
Afbeelding
Home to one of the most devastatingly powerful creatures in Gielinor.
De mechanics van Raids zullen erg lijken op Dungeoneering in Runescape 3. De dungeons zullen randomly-generated zijn, maar in tegenstelling tot Dungeoneering, is het de bedoeling dat je je eigen gear en supplies meeneemt in de dungeons.

Het is bevestigd dat je je spullen niet verliest als je doodgaat (binnen de Raids dungeons gaat het om een Safe death); echter verlies je heel veel "Reward points" als je doodgaat. Je team verliest ook Reward points als iemand in de team doodgaat.

Release is gepland voor early 2017; de oorspronkelijke release was juni dit jaar en is toen uitgesteld tot november. Er zal een beta versie uitkomen van Raids ergens eind dit jaar, de precieze datum is nog onbekend.
Laatst gewijzigd door Itachi op donderdag 8 december 2016, 14:42, 5 keer totaal gewijzigd.
Plaatje
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door Itachi »

Rewards
[/size]
Tijdens het voltooien van een raid, zal er een kans zijn om een tradeable scroll te bemachtigen die je een keuze geeft tussen het unlocken van Augury en Rigour, twee oude bekende prayes van RuneScape 3. Ze zullen dezelfde boosts geven als pre-eoc-tijden.

Dragon sword Special attack:
De Dragon sword special attack heeft een van de twee effecten. Als je tegenstander de Protect from Melee Prayer aan heeft, wordt deze genegeerd voor één aanval; als je tegenstander geen Protect from Melee aan heeft, zal de sword met 25% accuracy en damage worden verhoogd, voor één aanval.

De special attack kost 40% special attack energie.

Elder maul
Afbeelding

Een accuraat, langzaam hittende maul die een snel als een 2-handed sword.
Beschikt niet over een special attack.



Verder zijn er nog geen vaste rewards; wel zijn er developer blogs uitgebracht om feedback te vragen naar meer potentiële rewards. Hieronder een lijstje met items die in de toekomst gepolld zullen worden:

Dragon claws
Afbeelding
Dragon claws. Waarschijnlijk de meest controversiële reward die Jagex in gedachte heeft. Geliefd bij velen, gehaat door velen. Deze zou volgens veel mensen overpowered zijn, maar is het wel echt overpowered in de huidige PvP meta? De AGS/Gmaul combo kan haast al 100+ hitten; Dragon dagger maxt op 47/47. Ballista kan 80+ hitten en een Dark bow met Dragon arrows 48/48 (wel met Void uiteraard). Dragon claws hebben wel echter wel een vieze accuracy, maar dan moet je ook niet vergeten dat een Godsword special attack de accuracy verdubbelt. Het simpelweg dragen van een Phoenix necklace zou de special attack van Dragon claws al kunnen ruineren eigenlijk.

Ancestral robes
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Eindelijk. Magic miste al een Bandos en Armadyl counterpart, dit werd echt tijd.
Elk piece van de armour set zal een magic damage boost geven van 2%.


Twisted Bow
Afbeelding
Iets wat Jagex al een tijdje wil uitbrengen: een bow die effectief is tegen magische enemies. Werd al eerder gepolld om zo de Seercull geen dead content meer te maken, maar faalde uiteindelijk. Geweldige reward!


Twisted buckler
Afbeelding
Een sterkere counterpart van de Odium ward zonder shit defences.
Yes please.


Dinh's Bulwark
Afbeelding
Dit is weer eens iets nieuws: een two-handed shield! Als je deze op de Block attack optie hebt, zul je gegarandeerd 20% minder damage krijgen (netals de Elysian spirit shield), maar je zult dan niet aan kunnen vallen. Het zal ook niet mogelijk zijn om steeds van shield en weapon te switchen. Waar zou dit handig zijn?


Dragon Hunter Crossbow
Afbeelding
Een crossbow die een 10% accuracy en damage boost heeft tegen dragons. Handig!


Elder armour
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Degradeable, 20k per piece per uur kostende, extreem zeldzame, nieuwe, Melee Best-in-Slot items. Ja, ja, ja, ja!. Hier doen we het voor.


Kodai robes
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Degradeable, 20k per piece per uur kostende, extreem zeldzame, nieuwe, Magic Best-in-Slot items.


Twisted armour
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Degradeable, 20k per piece per uur kostende, extreem zeldzame, nieuwe, Ranged Best-in-Slot items.


Aangezien de ontiegelijk hoge cost van de nieuwe Elder, Twisted en Kodai armours, ben ik zeker ervan dat Bandos, Armadyl en Ahrim prices niet zullen droppen qua prijs; het zal nog steeds de beste go-to gear zijn voor Slayer en PvM. Momenteel zijn er weinig zeldzame, dure items om voor te sparen op misschien de Elysian spirit shield na. Third-age items tel ik niet mee omdat deze niet echt ergens voor dienen op fashionscape na. Dit zou meer spelers motiveren (onder andere mijzelf), om verder te grinden voor dit soort nieuwe armour. Raids zal ervoor zorgen dat veel gestopte spelers waarschijnlijk ook zullen terugkeren en zal misschien zelfs ervoor zorgen dat meer nieuwe mensen Oldschool RS zullen spelen.

Raids heeft potentie om werkelijkwaar geweldige content te worden, maar daarvoor is het cruciaal dat er ook goede rewards zijn. Iedereen heeft natuurlijk een eigen zegje en mag stemmen wat hij of zij wil, maar ik zie de voordelen heel erg opwegen tegen de nadelen. Vooral als PvM'er.
Laatst gewijzigd door Itachi op dinsdag 22 november 2016, 0:07, 5 keer totaal gewijzigd.
Plaatje
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door Itachi »

Bosses

Ik zal meer info leveren later.
Plaatje
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door Daan »

Goed topic man!
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door Itachi »

Daan schreef:Goed topic man!
Thanks man. :)
Plaatje
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door Daan »

Alleen is 20k per uur per piece toch niet belachelijk duur?
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door xNitrous »

Man man mooi topic kerel! Op naar een actief OSRS-Gedeelte!
Spikedguy
Berichten: 174
Lid geworden op: vrijdag 17 juli 2015, 18:08
RS: Sspikedguy

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door Spikedguy »

Afbeelding
Het is nooit te laat voor gezelligheid. :bier:
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door Itachi »

Daan schreef:Alleen is 20k per uur per piece toch niet belachelijk duur?
Klopt, hoeft ook niet duurder imo. 20k per uur is een sweet spot. Vergelijk het met Barrows equipment: je betaalt zo'n 230K voor de armour (zonder weapon) met 1 Smithing; 116K met 99 Smithing. Barrows gaat 15 uur mee.

900k voor 15 uur combat met de nieuwe armours vind ik wel zat hoor.
Plaatje
mbtkiller

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door mbtkiller »

Heerlijk man.
Misschien idee om de basic info neer te zetten ook zodra het uitkomt. Locatie en requirements en misschien als het uitkomt basic guides van de bosses. Tot nu toe erg informatief, word zeer gewaardeerd.
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door Itachi »

mbtkiller schreef:Heerlijk man.
Misschien idee om de basic info neer te zetten ook zodra het uitkomt. Locatie en requirements en misschien als het uitkomt basic guides van de bosses. Tot nu toe erg informatief, word zeer gewaardeerd.
Ja, zal ik doen zodra er meer bekend is! Ik zal een moderator vragen om wat meer posts van me toe te voegen om het overzichtelijk te houden.
Plaatje
mbtkiller

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door mbtkiller »

Itachi schreef:
mbtkiller schreef:Heerlijk man.
Misschien idee om de basic info neer te zetten ook zodra het uitkomt. Locatie en requirements en misschien als het uitkomt basic guides van de bosses. Tot nu toe erg informatief, word zeer gewaardeerd.
Ja, zal ik doen zodra er meer bekend is! Ik zal een moderator vragen om wat meer posts van me toe te voegen om het overzichtelijk te houden.
Top man, kijk er erg naar uit :D
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3447
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door Atem_nijo »

Lekker man, benieuwd hoe de polls gaan. Ik stem voor 80% ja denk ik
Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door Itachi »

Atem_nijo schreef:Lekker man, benieuwd hoe de polls gaan. Ik stem voor 80% ja denk ik
Waarop stem je nee?
Plaatje
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door xNitrous »

Voorlopig zie ik het nog totaal niet zitten eerlijk gezegd, het is dus een arena waarbij je een soort 'Dungeoneering' hebt en je dus moet skillen, killen en dingen verzamelen? Maar je krijgt dus niet bepaalde drops als je beesten killed, maar je krijgt reward points of iets? Dus in principe is het een lelijke minigame met untradeble items? Leg uit!
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door Daan »

Lelijke minigame is natuurlijk volledig je eigen mening, ik heb Dungeoneering altijd heel leuk gevonden dus dan zou ik dit ook vet vinden denk ik.
En zijn toch geweldige items man, precies wat OSRS nodig had.
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door xNitrous »

Daan schreef:Lelijke minigame is natuurlijk volledig je eigen mening, ik heb Dungeoneering altijd heel leuk gevonden dus dan zou ik dit ook vet vinden denk ik.
En zijn toch geweldige items man, precies wat OSRS nodig had.
Is ook een mening ja. Nou goed, de items zijn bijzonder goed voor een stapje hoger, dat klopt zeker. Maar 'Dungeoneering' is voor RS3 en iets soortgelijks toevoegen aan OSRS lijkt me onnodig.. een low/med/high level bossing cave lijkt mij dan leuk en beter in plaats van zo iets.. maar goed ik moet het maar eens zien. 8-[
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door Itachi »

xNitrous schreef:Voorlopig zie ik het nog totaal niet zitten eerlijk gezegd, het is dus een arena waarbij je een soort 'Dungeoneering' hebt en je dus moet skillen, killen en dingen verzamelen? Maar je krijgt dus niet bepaalde drops als je beesten killed, maar je krijgt reward points of iets? Dus in principe is het een lelijke minigame met untradeble items? Leg uit!
"Een arena waarbij je een soort Dungeoneering hebt"? Heb je ooit Dungeoneering getraind in pre-eoc tijden? :P
Dungeoneering is een geweldige skill dat combat, skilling en samenwerken combineert tot één. Het heeft ook Bosses die behoorlijk pittig zijn.

Elke dungeon zal bestaan uit meerdere "rooms" die randomly-generated zullen worden. Per room moet je puzzels oplossen of de hele floor clearen van monsters, anders kan je niet verder. Monsters in de raids zullen waarschijnlijk alleen supplies (food, potions, herbs, e.d.) droppen. Aan het eind van de dungeon zal je een Boss tegenkomen die je dan moet verslaan. Als deze verslagen is, zal er waarschijnlijk een chest of iets soortgelijks verschijnen die de spelers dan belonen. Ik ben nog geen untradeable reward tegengekomen hoor.

Toegevoegd na 6 minuten en 11 seconden:
xNitrous schreef:
Daan schreef:Lelijke minigame is natuurlijk volledig je eigen mening, ik heb Dungeoneering altijd heel leuk gevonden dus dan zou ik dit ook vet vinden denk ik.
En zijn toch geweldige items man, precies wat OSRS nodig had.
Is ook een mening ja. Nou goed, de items zijn bijzonder goed voor een stapje hoger, dat klopt zeker. Maar 'Dungeoneering' is voor RS3 en iets soortgelijks toevoegen aan OSRS lijkt me onnodig.. een low/med/high level bossing cave lijkt mij dan leuk en beter in plaats van zo iets.. maar goed ik moet het maar eens zien. 8-[
Hoezo is Dungeoneering nou alleen voor RS3? Dungeoneering bracht veel nieuwe content toentertijd. Nieuwe bosses, rewards, nieuwe familiars en trainmethodes; content die OSRS heel erg goed zou doen aangezien wat we nu hebben qua endgame teamed PvM niet zo veel is (Godwars, Corporeal Beast, Slayer bosses). Er is totaal geen uitdaging, alle bosses zijn makkelijk te solo'en.

Hoe zie jij die bossing cave voor je dan? Ben ik wel benieuwd naar namelijk haha.

Toegevoegd na 3 minuten en 19 seconden:
Een voorbeeld van een Dungeoneering floor, xNitrous:
https://www.youtube.com/watch?v=AxuCj4EPFas
Plaatje
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door xNitrous »

Ja ik heb zeker nog Dungeoneering getraind, maar het principe dat de OSRS-Raids afstammen van RS3 vind ik niets. Ik zou zeggen dat er een cave komt met zieke monsters er in, low - medium en high combat die je kunt killen en dat de beesten ook direct de items droppen die er uit komen. Misschien heeft Raids wel iets met puzzels etc, maar ik vind het bijzonder vreemd dat het op Dungeoneering gaat lijken..
mbtkiller

Re: Paradigm of Exodus (Raids)

Bericht door mbtkiller »

Sure, zal er wel iets afstammen van de ideeën voor het Dungeoneering van RS3 maar om nu helemaal uniek te willen zijn van een spel wat van hetzelfde bedrijf is lijkt me overbodig. Het feit dat dit de community sterker maakt omdat je nu iets hebt waarin samenwerking centraal staat vind ik zelf een grote verbetering van OSRS.
Toch snap ik dat je twijfelt over de manier van rewards en denk ik zelf ook dat hierdoor de meeste vertraging zat in Raids. Om een juiste en gebalanceerde puntentelling of iets te bedenken en dan droprates op matchen met die puntentelling lijkt me een lastig dingetje voor het team.
Ik ben gewoon erg benieuwd hoe ze dit allemaal gaan doen.
Plaats reactie