Rewards
[/size]
Tijdens het voltooien van een raid, zal er een kans zijn om een tradeable scroll te bemachtigen die je een keuze geeft tussen het unlocken van
Augury en
Rigour, twee oude bekende prayes van RuneScape 3. Ze zullen dezelfde boosts geven als pre-eoc-tijden.
Dragon sword
Special attack:
De Dragon sword special attack heeft een van de twee effecten. Als je tegenstander de Protect from Melee Prayer aan heeft, wordt deze genegeerd voor één aanval; als je tegenstander geen Protect from Melee aan heeft, zal de sword met 25% accuracy en damage worden verhoogd, voor één aanval.
De special attack kost 40% special attack energie.
Elder maul
Een accuraat, langzaam hittende maul die een snel als een 2-handed sword.
Beschikt niet over een special attack.
Verder zijn er nog geen vaste rewards; wel zijn er developer blogs uitgebracht om feedback te vragen naar meer potentiële rewards. Hieronder een lijstje met items die in de toekomst gepolld zullen worden:
Dragon claws
Dragon claws. Waarschijnlijk de meest controversiële reward die Jagex in gedachte heeft. Geliefd bij velen, gehaat door velen. Deze zou volgens veel mensen overpowered zijn, maar is het wel echt overpowered in de huidige PvP meta? De AGS/Gmaul combo kan haast al 100+ hitten; Dragon dagger maxt op 47/47. Ballista kan 80+ hitten en een Dark bow met Dragon arrows 48/48 (wel met Void uiteraard). Dragon claws hebben wel echter wel een vieze accuracy, maar dan moet je ook niet vergeten dat een Godsword special attack de accuracy verdubbelt. Het simpelweg dragen van een Phoenix necklace zou de special attack van Dragon claws al kunnen ruineren eigenlijk.
Ancestral robes
Eindelijk. Magic miste al een Bandos en Armadyl counterpart, dit werd echt tijd.
Elk piece van de armour set zal een magic damage boost geven van 2%.
Twisted Bow
Iets wat Jagex al een tijdje wil uitbrengen: een bow die effectief is tegen magische enemies. Werd al eerder gepolld om zo de Seercull geen dead content meer te maken, maar faalde uiteindelijk. Geweldige reward!
Twisted buckler
Een sterkere counterpart van de Odium ward zonder shit defences.
Yes please.
Dinh's Bulwark
Dit is weer eens iets nieuws: een two-handed shield! Als je deze op de Block attack optie hebt, zul je gegarandeerd 20% minder damage krijgen (netals de Elysian spirit shield), maar je zult dan
niet aan kunnen vallen. Het zal ook niet mogelijk zijn om steeds van shield en weapon te switchen. Waar zou dit handig zijn?
Dragon Hunter Crossbow
Een crossbow die een 10% accuracy en damage boost heeft tegen dragons. Handig!
Elder armour
Degradeable, 20k per piece per uur kostende, extreem zeldzame, nieuwe, Melee Best-in-Slot items. Ja, ja, ja, ja!. Hier doen we het voor.
Kodai robes
Degradeable, 20k per piece per uur kostende, extreem zeldzame, nieuwe, Magic Best-in-Slot items.
Twisted armour
Degradeable, 20k per piece per uur kostende, extreem zeldzame, nieuwe, Ranged Best-in-Slot items.
Aangezien de ontiegelijk hoge cost van de nieuwe Elder, Twisted en Kodai armours, ben ik zeker ervan dat Bandos, Armadyl en Ahrim prices niet zullen droppen qua prijs; het zal nog steeds de beste go-to gear zijn voor Slayer en PvM. Momenteel zijn er weinig zeldzame, dure items om voor te sparen op misschien de Elysian spirit shield na. Third-age items tel ik niet mee omdat deze niet echt ergens voor dienen op fashionscape na. Dit zou meer spelers motiveren (onder andere mijzelf), om verder te grinden voor dit soort nieuwe armour. Raids zal ervoor zorgen dat veel gestopte spelers waarschijnlijk ook zullen terugkeren en zal misschien zelfs ervoor zorgen dat meer nieuwe mensen Oldschool RS zullen spelen.
Raids heeft potentie om werkelijkwaar geweldige content te worden, maar daarvoor is het cruciaal dat er ook goede rewards zijn. Iedereen heeft natuurlijk een eigen zegje en mag stemmen wat hij of zij wil, maar ik zie de voordelen heel erg opwegen tegen de nadelen. Vooral als PvM'er.