Scam! warning

Hier kun je praten over zaken uit de OldSchool-servers van RuneScape die niet in de andere forumdelen passen.
sanix30
Berichten: 146
Lid geworden op: zondag 8 november 2009, 21:12
RS: sunaert (p2p)

Scam! warning

Bericht door sanix30 »

Okay ik ben net gescammed voor ongeveer 45m (dom dom dom) maar even een warning over hoe de scam in zijn werk gaat.

Eerst toont er iemand (bij mij pollulion genaamd) veel geld. Allemaal voor jou want hij quit! (wow, toen dacht ik: scam)
Hij loopt met je naar het zuiden van de GE en zegt dat je het allemaal kan verdienen in 2 rondes en nog wat bullshit (wow, toen dacht ik nog steeds: scam)

Dan komt er iemand aangelopen (bij mij vetmaaai genaamd) en zegt die: dutch? en dat je een pb moet sturen want het is belangrijk (toen dacht ik: vreemd)

Dan zegt vetmaaai: hij heeft me daarstraks ook proberen scammen, ik heb hem geantiscammed voor 30m. zoek op youtube een filmpje op daar wordt uitgelegd hoe het in zijn werk gaat.
dit is het filmpje trouwens: https://www.youtube.com/watch?v=EuCk5hsom7k

Dus ik zoek dat filmpje op, ziet er best legit uit (dom dom dom), pollulion doet exact wat er in het filmpje gebeurde en ik moet mijn 10 waardevolste dingen meenemen + moet in zijn cc gaan en we gaan samen in private room in corp.

Daar moet ik mijn spullen droppen en dan geeft hij me 30m, en als hij geaccept heeft moet ik gewoon alles snel weer oprapen (wordt in het filmpje gezegd, want de scam gebeurt pas in de tweede ronde). Ondertussen vraagt vetmaaai of ik wat kan sharen van mijn winst uit ronde 1. Ik wantrouw heel het gedoe en check het filmpje nog eens, maar besluit om er toch mee door te gaan. (dom dom dom)

Ik drop alles, hij trade me, hij kickt me en ik lig uit de private room bij corp (dom dom dom) en hij is heel wat centjes rijker.

Rebuild begins here! :')



OH MY GOD NU BEN IK EEN NOOB gelukkig had ik m'n guthans en zammy hasta niet mee xoxo
In- of uitklappen •
Afbeelding
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Scam! warning

Bericht door xNitrous »

Enorm klote man, echt balen. Helaas was je niet de eerste deze week.
Glenn.
Berichten: 7944
Lid geworden op: woensdag 18 oktober 2006, 22:09
Clan: Eternity
Oude naam: Glenndebang

Re: Scam! warning

Bericht door Glenn. »

Heel erg jammer, maar wie nu nog in scams trapt anno 2017 is gewoon dom. Er worden tegenwoordig zoveel Youtube filmpjes geplaatst over scams en op Forums wordt er zo vaak gewaarschuwd.
AfbeeldingOnderwaeg heb ik meej zelf verteld
Ut waas neet mier als un blaad dat velt
Soms is 't beater iets moeis te verleeze.
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.
Auto,Vliegtuug , een Trein een boewt.


De mooiste citaten van Rowwen Heze <'3 Love Him <'3
sanix30
Berichten: 146
Lid geworden op: zondag 8 november 2009, 21:12
RS: sunaert (p2p)

Re: Scam! warning

Bericht door sanix30 »

weet ik ja, het is enorm dom :( Bij deze ga ik er dan vanuit dat ik mezelf heel nobel heb opgeofferd om anderen te kunnen informeren van deze scam! ;)
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Scam! warning

Bericht door xNitrous »

Top dat de post er staat niet iedereen is hier van op de hoogte, maar inderdaad het is je eigen schuld maar fouten maken hoe dom ze zijn is natuurlijk menselijk!
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Scam! warning

Bericht door Itachi »

Glenn. schreef:Heel erg jammer, maar wie nu nog in scams trapt anno 2017 is gewoon dom. Er worden tegenwoordig zoveel Youtube filmpjes geplaatst over scams en op Forums wordt er zo vaak gewaarschuwd.
Dom zou ik nog niet zeggen. De hedendaagse scams en lures zijn veel creatiever dan vroeger. Lurers verwachten nu juist dat je ze wilt antiscammen en pakken je op deze manier.

Erg rot trouwens. Ik wens je erg veel succes met het rebuilden! ^_^
Plaatje
Glenn.
Berichten: 7944
Lid geworden op: woensdag 18 oktober 2006, 22:09
Clan: Eternity
Oude naam: Glenndebang

Re: Scam! warning

Bericht door Glenn. »

Itachi schreef:
Glenn. schreef:Heel erg jammer, maar wie nu nog in scams trapt anno 2017 is gewoon dom. Er worden tegenwoordig zoveel Youtube filmpjes geplaatst over scams en op Forums wordt er zo vaak gewaarschuwd.
Dom zou ik nog niet zeggen. De hedendaagse scams en lures zijn veel creatiever dan vroeger. Lurers verwachten nu juist dat je ze wilt antiscammen en pakken je op deze manier.

Erg rot trouwens. Ik wens je erg veel succes met het rebuilden! ^_^
Als je weet dat het een scam is waarom wil je dan anti-scammen. Is ook vragen om problemen.
AfbeeldingOnderwaeg heb ik meej zelf verteld
Ut waas neet mier als un blaad dat velt
Soms is 't beater iets moeis te verleeze.
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad.
Auto,Vliegtuug , een Trein een boewt.


De mooiste citaten van Rowwen Heze <'3 Love Him <'3
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Scam! warning

Bericht door Itachi »

Glenn. schreef:
Itachi schreef:
Glenn. schreef:Heel erg jammer, maar wie nu nog in scams trapt anno 2017 is gewoon dom. Er worden tegenwoordig zoveel Youtube filmpjes geplaatst over scams en op Forums wordt er zo vaak gewaarschuwd.
Dom zou ik nog niet zeggen. De hedendaagse scams en lures zijn veel creatiever dan vroeger. Lurers verwachten nu juist dat je ze wilt antiscammen en pakken je op deze manier.

Erg rot trouwens. Ik wens je erg veel succes met het rebuilden! ^_^
Als je weet dat het een scam is waarom wil je dan anti-scammen. Is ook vragen om problemen.
Om de scammer te outsmarten, zogenaamd.
Plaatje
Kaaskop
Berichten: 2371
Lid geworden op: zondag 4 april 2010, 17:40
RS: Me Gusta (OSRS)
Oude naam: iPure

Re: Scam! warning

Bericht door Kaaskop »

Man man man gescammed worden in 2017
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Scam! warning

Bericht door Dieselpker »

dit is wel wat meer advanced dan rune scimmy noted verwisselen met iron scimmy noted :")
FEYENOORD ROTTERDAM
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Scam! warning

Bericht door Itachi »

Kaaskop schreef:Man man man gescammed worden in 2017
Gebeurt nog vaker dan je denkt.
Plaatje
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Scam! warning

Bericht door xNitrous »

Zodra je ook maar kans denkt te maken om deze personen te anti-scammen en er op dat moment ook iemand in je eigen taal tegen je spreekt in PB's dat het ook echt kan dan word je al snel naïef.
Kaaskop
Berichten: 2371
Lid geworden op: zondag 4 april 2010, 17:40
RS: Me Gusta (OSRS)
Oude naam: iPure

Re: Scam! warning

Bericht door Kaaskop »

xNitrous schreef:Zodra je ook maar kans denkt te maken om deze personen te anti-scammen en er op dat moment ook iemand in je eigen taal tegen je spreekt in PB's dat het ook echt kan dan word je al snel naïef.
Op het moment dat je shit moet gaan droppen kan je met een beetje normaal nadenken al weten dat je gescammed wordt.
Afbeelding
Bearserk
Zuipschuit
Berichten: 9076
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 16:13
RS: Gestopt

Re: Scam! warning

Bericht door Bearserk »

Als je dure items dropt in een private instance verdien je het gewoon
Afbeelding
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Scam! warning

Bericht door Itachi »

Zoiets verdient niemand. Vergissingen kunnen gemaakt worden, hoe dom ze ook zijn. Nu weet sanix wel beter hoop ik. :P
Plaatje
Spikedguy
Berichten: 174
Lid geworden op: vrijdag 17 juli 2015, 18:08
RS: Sspikedguy

Re: Scam! warning

Bericht door Spikedguy »

Ik ben wel eens gescammed door iets heel simpels, meest waardevolle spullen droppen. Een inventory accepteren van de andere, teruggeven en daarna m'n spullen oppakken. Maar ik kreeg dus 28 clockwork cats die ik niet kwijt kon waar we stonden, en kon die andere mijn spullen gewoon pakken. Was wel op Runescape3 maar toch zag er niks kwaads achter. En net als hier was er een tweede persoon die me een pm stuurde over anti-scammen en dat het hem al gelukt was. Helaas niet eerst opgezocht wat die clockwork cats doen... maar ja je leert er van.
Het is nooit te laat voor gezelligheid. :bier:
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Scam! warning

Bericht door Gio »

Was ook op osrs scammed voordat ge er was. Kocht big bones ipv dragon bones. Rip cash stack toen :').
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40332
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Scam! warning

Bericht door Daan »

Gio schreef:Was ook op osrs scammed voordat ge er was. Kocht big bones ipv dragon bones. Rip cash stack toen :').
Dat vind ik juist wel weer grappig. :')
Net als Diesel met zijn Iron -> Rune Scimitars.
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Scam! warning

Bericht door Gio »

Daan schreef:
Gio schreef:Was ook op osrs scammed voordat ge er was. Kocht big bones ipv dragon bones. Rip cash stack toen :').
Dat vind ik juist wel weer grappig. :')
Net als Diesel met zijn Iron -> Rune Scimitars.
Achter af kon ik er wel om lachen ja. :roll:
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Scam! warning

Bericht door xNitrous »

Iedere soort scam op zich is gewoon vervelend en in principe dom van die persoon die er in trapt maar ik denk dat niemand er aan ontkomen is vroeger, toen was het echt niet normaal..

De leukste vind ik nog altijd dat er personen waren die op een bepaalde manier van je Rune setje een Rune setje (g) konden maken!
Plaats reactie