Falici's Blog - Update #6: An Ironman's Journey Continues! - Nieuwe beginpost!

Heeft een monster iets leuks op de grond laten liggen of heb jij een mooie mijlpaal behaald tijdens het trainen van een skill? Vertel het ons hier!
Falici
Berichten: 561
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 9:42
RS: Falici (OSRS)
Oude naam: Xydro

Falici's Blog - Update #6: An Ironman's Journey Continues! - Nieuwe beginpost!

Bericht door Falici »

Afbeelding
[goto=Inhoud]Inhoudsopgave[/goto]
Introductie
Visie
Mijn goals
Updates
Update Archief
Outro

Introductie
PlaatjeHallo! Leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn blog te bekijken. Laten we bij het begin beginnen en dat is de persoon achter het account. Ik ben Rick, 22 jaar en ik kom uit de Betuwe. Zo'n 12 jaar geleden, zo ergens in 2004, kwam ik voor het eerst in aanraking met RuneScape. Met een aantal vrienden hebben we actief gespeeld en veel lol beleefd. Misschien kennen jullie dit wel uit deze tijd, maar voor mij was het zo: veel verschillende accounts maken en niks bereiken. Na een jaar of twee gespeeld te hebben ging ik naar het voortgezet onderwijs, ook hier maakte ik nieuwe vrienden die bij toeval ook RuneScape speelden. Eindelijk bleef ik op één account en het trainen ging een stuk beter. Tussendoor ben ik verschillende keren gestopt, maar uiteindelijk had ik toch een maxed account die ik met een vriend deelde. Na 6 jaar middelbare school was mijn studententijd aangebroken en ik stopte met spelen, mede doordat RuneScape 3 mij niet meer kon boeien. Toen ik later weer een kijkje nam op de RuneScape website zag ik dat er een Oldschool server geopend was en ook dat er een nieuwe gamemode was: Ironman. Ik ben toen meteen gestart en zo was Falici geboren. Tot op de dag van vandaag geniet ik nog steeds van de nostalgie en de voldoening die ik haal uit alles zelf bereiken.

Visie
Waar zie ik mezelf in 2 jaar tijd? Het is überhaupt nog maar de vraag of ik dit ga redden, maar laten we er even vanuit gaan dat ik dan nog steeds speel. Over een jaar of 2 wil ik sowieso maxed combat zijn met 2000+ total, inclusief 99 Slayer. Verder wil ik alle Barrows setjes compleet hebben en wil ik alle GWD items, een DFS, alle crystals voor de boots en een DFH halen. Naast dit zou ik graag al bezig willen zijn met het solo-en van de Corporeal Beast. Zoals je ziet zijn dit de standaard long-term goals en om heel eerlijk te zijn zie ik me over 2 jaar niet meer spelen (maar dat dacht ik 2 jaar geleden ook over nu :P).

Mijn goals
Onder dit kopje zal ik jullie up-to-date houden over de goals waar ik momenteel aan werk. Ik zal dit regelmatig updaten zodra ik doelen bereikt heb of als ik van doel verander.

Na het behalen van 99 Crafting is het tijd om wat nieuwe doelen te stellen. Allereerst een tweetal short term goals. Binnenkort hoop ik 99 Magic en 99 Ranged te halen. Ik zal Magic halen door nog wat te alchen en de overige exp te bursten/barragen in de MM2 cave. Verder zal Ranged op een vergelijkbare manier gehaald worden, namelijk door te chinnen.
Afbeelding
Afbeelding
Naast Magic en Ranged wil ik ook Slayer trainen om een Trident of the Seas the halen. Ik zal hiervoor 87 Slayer moeten halen.
Afbeelding
Verder heb ik nog wat goals voor de langere termijn, namelijk alles 80+ halen. Ik heb nog een tiental skills te gaan, namelijk: Prayer, Runecrafting, Construction, Agility, Herblore, Thieving, Fletching, Smithing, Woodcutting en Farming.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Updates
Onder dit kopje zal ik wekelijkse updates plaatsen. Afhankelijk van de drukte IRL zullen deze zaterdag of zondag verschijnen. Ook als ik niet bereikt heb of het te druk heb gehad om te spelen, zal ik jullie hiervan op de hoogte houden.
Afbeelding
Sinds het behalen van m'n crafting cape heb ik allereerst wat Barrows gedaan. Iets wat ik leuk vind om te doen en hé, wie weet krijg ik alle setjes wel compleet. Helaas was dit nog niet het geval. Wel heb ik een mooie Ahrim's Robetop gekregen voor bij m'n collectie, inmiddels staat de teller op 5.
Afbeelding
Verder helaas niks meer gekregen bij Barrows. Ik zal zo nu en dan wat chests doen als ik me verveel, dus uiteindelijk moet de Verac's Flail er toch in zitten :) Na m'n main goal behaald te hebben ben ik al over the place en zit er geen structuur meer in wat ik doe. Dus ben ik uit verveling maar wat gaan slayen en ook hier heb ik een leuk leveltje mogen behalen:
Afbeelding
Uiteindelijk kreeg ik een prachtige task: Daganoths! Ik besloot om mijn geluk te gaan testen bij de grote Dagga Koningen en met resultaat! Ik was al in het bezit van een Berserker Ring, maar nu kan ik ook een Archer's Ring, Mud Battlestaff en een Dragon Axe bijschrijven! :D
Afbeelding
Ook ben ik aan de slag gegaan met me laagste skill: Construction. Ik had nu wat geld, dus dit heb ik er mooi doorheen kunnen jagen :P Uiteindelijk level 57 t/m 70 behaald en m'n huis flink gepimpt met portals enzo.
Afbeelding
Verder vond ik het ook tijd worden dat ik m'n chins van 83 Hunter eens ging gebruik. Zo gezegd zo gedaan en ik ben met een klein deel op pad gegaan, met als resultaat 96 Ranged en 95 Hitpoints!
Afbeelding
Afbeelding
Ben ook op pad gegaan om Farming wat te trainen en wat Snapdragons te laten groeien. Ondertussen een mooie collectie van 300+ Snapdragon opgebouwd met nog zo'n 75 seeds op de bank. In the meanwhile:
Afbeelding
Als ik geen tijd heb om actief te spelen dan ligt er nog een hele stapel Battlestaves te wachten om gealched te worden. Heb ongeveer de helft gealcht tussen het farmen door en dit leverde me een mooi level op:
Afbeelding
Nog één laatste leveltje voor deze update. Deze is wederom behaald tijdens het doen van wat Slayer:
Afbeelding
Zoals jullie kunnen zien heb ik niet stil gezeten en ondanks de enorme server lag van de laatste tijd toch zoveel mogelijk proberen te doen. Ik zal dit weekend waarschijnlijk wat Chins op maken en wat gaan alchen. Ik zou genoeg moeten hebben voor 98 Ranged en met wat bursten kan ik waarschijnlijk zo 99 Magic halen.

Verder heb ik nog een vraag aan jullie. Qua layout van m'n blog updates, wat zien jullie liever? Dat ik mijn plaatjes crop tot de levels zoals dit in vorige updates het geval was, of dat ik de hele screenshot post zodat jullie wat context hebben? Laat het weten!

Tot slot wil ik laten weten dat ik enorm blij ben met de Blog van de Maand nominatie! :D Kijk vooral ook bij de andere genomineerden: Buitje en Odius! En vergeet natuurlijk niet te stemmen op jullie favoriet :)
Update Archief

Update 1: 01-01-2017 - 07-01-2017
Update 2: 08-01-2017 - 15-01-2017
Update 3: 16-01-2017 - 22-01-2017
Update 4: 23-01-2017 - 04-02-2017
Update 5: 05-02-2017 - 18-02-2017

Outro
Ik denk dat dit het wel zo'n beetje was. In ieder geval enorm bedankt voor het bekijken van mijn blog. Voel je vrij om een reactie achter te laten, deze worden zeer gewaardeerd :D Mochten jullie nog vragen hebben over mijn account of over mijn doelen, vraag ze vooral!
Laatst gewijzigd door Falici op zaterdag 25 februari 2017, 16:34, 16 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
mbtkiller

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey

Bericht door mbtkiller »

Mooie blog man, veel succes en geluk ermee :D
Itachi
Moderator in categorie RS
Berichten: 9613
Lid geworden op: zaterdag 20 maart 2010, 18:32
RS: Misuryu (OSRS)
Extra rang: Blogger

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey

Bericht door Itachi »

Ik vroeg mij al af wanneer dit zou komen. ^^
Erg simplistic en clean lay-out heb je, ik wens je veel geluk met je blog!
Plaatje
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey

Bericht door Erwin »

Hij is er eindelijk met z'n blog! Succes met het bijhouden :D
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Erik
Berichten: 4314
Lid geworden op: vrijdag 16 maart 2007, 15:59
Oude naam: 8erik1

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey

Bericht door Erik »

Wist niet dat je al zo ver was met crafting :o
Leuke blog, succes!
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey

Bericht door Gio »

Leuke blog, ik ga het bij houden. :)
Falici
Berichten: 561
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 9:42
RS: Falici (OSRS)
Oude naam: Xydro

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey

Bericht door Falici »

Bedankt allemaal! Heb al een stukje aan de update voor komende week geschreven en moet zeggen, heb er zin in om dit bij te gaan houden :)
AfbeeldingAfbeelding
Yentel
Moderator in categorie RS
Berichten: 2400
Lid geworden op: dinsdag 24 juni 2008, 12:24
RS: Yentel (p2p)
Extra rang: Tijdelijk Afwezig

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey

Bericht door Yentel »

Mooie blog! Veel Succes met je goals & vooral veel succes met 99 crafting!
Ditjuh
Berichten: 5052
Lid geworden op: zondag 9 maart 2008, 22:12
RS: Leuk (OSRS)
Clan: Vitality #1
Oude naam: IntoHardcore

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey

Bericht door Ditjuh »

Ziet er goed uit, succes met je goals. Al aardig wat xp zie ik!
Afbeelding
Afbeelding
Falici
Berichten: 561
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 9:42
RS: Falici (OSRS)
Oude naam: Xydro

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey - Update #1!

Bericht door Falici »

Tijd voor een update! :D
Afbeelding

Hier is dan alweer de eerste update van het nieuwe jaar! Allereerst de beste wensen nog allemaal! Een nieuw jaar betekent beginnen met een schone lei en nieuwe kansen staan weer te wachten, zowel IRL als in RuneScape. Maak er allemaal het beste van! :D

Ik begin op RuneScape natuurlijk niet vanaf nul, dus bij deze mijn begin stats dit jaar:
Afbeelding
Een mooi begin al zeg ik zelf, maar er is zeker nog ruimte voor de nodige vooruitgang dit jaar en daar zet ik dan ook vol op in.

1 januari begon voor mij niet optimaal. Na nieuwjaar goed gevierd te hebben lag ik de eerste dag van het jaar al ziek op bed met een flinke kater #-o Achja, kan gebeuren, meteen maar m'n eerste goede voornemen gedaan: stoppen met drinken in 2017 haha.

PlaatjeMaandag was de eerste dag dit jaar dat ik speelde en het begon meteen goed. Ik had 70k Cosmics op de bank en ik moest er dus nog 18k maken. Ik heb dit mooi in één avondje kunnen grinden, dus hier ben ik nu mooi vanaf. Ik hoef waarschijnlijk nooit meer in me RuneScape carrière Cosmics te craften :D/ Nu staan er echter 88k Cosmics op me te wachten om te gaan chargen.


Tijdens het maken van de runes heb ik ook nog een Runecrafting leveltje (73) erbij gekregen. Voorlopig zal dit de laatste zijn.
Afbeelding
Vanaf nu was het tijd om pak 'm beet, 30k, Air Orbs te chargen. Woensdag heb ik tijdens het chargen een wunderschöne milestone gehaald met Magic, namelijk level 94! Kan nu mooi ice barrage gebruiken bij bijv. scorpia en vengeance zal ook ooit wel een keer van pas komen :)
Afbeelding
Na uren bezig te zijn geweest met het chargen van Air Orbs vond ik het wel welletjes. Ik heb in een paar dagen een goede 11.8k Air Orbs gecharged, maar ik verveelde me enorm, dus ben ik donderdagavond naar Wyverns gegaan om alvast wat Pure Essense te verzamelen en mogelijk een Visage te krijgen. Al snel kon ik weer een level up bijschrijven, namelijk 95 Ranged :)
Afbeelding
En Ranged was niet m'n enige level-up deze avond, want Hitpoints zat er ook aan te komen:
Afbeelding
Tijdje bij de Wyverns gebleven, maar na 10k Pure Essense vond ik het wel weer welletjes. Er staan nu 13.4k Pure Essense op m'n bank, dus ik moet er nog zo'n 20.4k extra gaan verzamelen. M'n Wyvern KC staat nu op 5.240, helaas nog geen Visage, maar zoals altijd weer een leuke loot bij elkaar weten te sprokkelen:
Afbeelding
Dit was m'n update voor de eerste week van het nieuwe jaar. Goede progressie geboekt al zeg ik het zelf. Ik hoop dat ik deze lijn volgende weer weer door kan zetten.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shaddowpay
Berichten: 179
Lid geworden op: maandag 7 november 2016, 16:46
RS: ShadowBranny (p2p)

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey - Update #1!

Bericht door Shaddowpay »

Nice Falici! Succes!
Afbeelding
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey - Update #1!

Bericht door Erwin »

Leuke update!
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Marco
Berichten: 503
Lid geworden op: woensdag 3 februari 2010, 20:27
RS: M ar c o (p2p)
Clan: TTL
Oude naam: l xMARCOx l
Extra rang: RoS #1 Overall, Attack

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey - Update #1!

Bericht door Marco »

Goed bezig! Hopelijk komt je visage snel :)
Never forget: Destroyable/Wield/Thys/Quinez :wub:
Afbeelding
Rip Quinez https://www.twitch.tv/destroyablers/v/55336440
Playing 07: ''Fe Marcoo''
Youtubechannel: @M_ar_coRS
Twitch: Twitch.tv/M_ar_co
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey - Update #1!

Bericht door Thys »

Damn Daniël
xNitrous
Berichten: 4371
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 15:29
RS: xNitrous (OSRS)
Clan: xNitrous

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey - Update #1!

Bericht door xNitrous »

Lekker bezig! Ik gun je de visage! :)
Falici
Berichten: 561
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 9:42
RS: Falici (OSRS)
Oude naam: Xydro

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey - Update #1!

Bericht door Falici »

Bedankt allemaal! Vrees dat een visage er voorlopig nog niet in zit :P
AfbeeldingAfbeelding
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey - Update #1!

Bericht door Odius »

Mooie beknopte, duidelijke blog! Veel succes nog. :D
Falici
Berichten: 561
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 9:42
RS: Falici (OSRS)
Oude naam: Xydro

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey - Update #1!

Bericht door Falici »

Thanks Odius! Hierbij een nieuwe update :)
Afbeelding

Update nummer 2 van het jaar is hier! In vergelijking met vorige week was deze week een beetje rommelig, veel verschillende dingen gedaan en daardoor allerlei verschillende goals behaald.

Vorige week flink wat orbs gecharged en had daar deze week totaal geen zin in, dus ben wat Slayer gaan trainen. Defense had nog maar een klein aantal exp nodig, dus deze was dan ook als eerste aan de beurt om te levelen:
Afbeelding
Tijdens het Slayen heb ik een aantal Clue Scrolls gekregen,zal een aantal clues met relevante loot onderaan in deze update in een uitklaptabje zetten. Uit één van deze clues ook een Master Clue gekregen waarvoor ik 85 Firemaking nodig had. Heb in een paar uurtjes Firemaking van level 66 naar 80 getraind (Nerf Wintertodt, please O:))
Afbeelding
Omdat ik op controlled train kwam na Defense ook Attack op het punt van levelen. Dit gebeurde tijdens het loodzware gevecht met Uri:
Afbeelding
Voor de verschillende Master Clues die ik afgelopen week heb geprobeerd op te lossen had ik ook favour nodig in de Zeah houses. Eerst de favour in Lovakengj House maar eens vast gezet. Tijdens het halen van de favour een Smithing leveltje hoger geraakt:
Afbeelding
Uiteindelijk in alle huizen 100% moeten halen, dus hier ben ik gelukkig ook weer vanaf:
Afbeelding
(Sorry Neite, hoef niet meer mee te doen met het event)
Naast levels en favour heb ik ook een aantal items moeten halen voor de Master Clues. Ik heb hier helaas geen plaatjes van, maar dit zijn de items dit ik zoal gehaald heb: Angler's Outfit (Haat aan Fishing Trawler :evil: ), Amulet of the Damned, Arclight, Obby Maul, Obby Shield en een Brine Sabre. Kan dus weer een flink aantal clue steps oplossen zonder items te halen :)

Heb deze week ook Miscellania weer eens geplunderd met een aardig loot. Weet niet hoelang het is geweest sinds de laatste keer dat ik de loot opgehaald heb. Heb 100% in Herbs en de rest in hardwood. Dit was het resultaat:
Afbeelding
Heb momenteel een Kalphite slayer task, dus ben wat bezig geweest met Kalphite Queen. Helaas nog geen goede loot, maar tijdens het koken van extra food wel een cooking leveltje erbij:
Afbeelding
Verder uit verveling nog maar wat Barrows chests gedaan, moest tenslotte de Barrows Teletabs uitproberen die ik nu unlocked had. Uiteindelijk een Dharok's Platebody gekregen, dus nog 1 unique te gaan: Verac's Flail. Hier een overzichtje van alle Barrows items die ik nu in bezit heb:
Afbeelding
De waarde van al deze items zit rond de 41M
Hieronder twee uitklap tabjes met loot.
In- of uitklappen • Barrows Loot
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In- of uitklappen • Treasure Trails
Hard Clues
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Elite Clues
Afbeelding
Afbeelding
Plaatje gefailed, maar Master Clue ligt op de grond :)


Master Clues
Afbeelding
Afbeelding
Zoals je kunt zien veel Master Clues niet kunnen oplossen :(

Bedankt dat je deze update weer door hebt gelezen! Laat vooral een reactie achter, altijd leuk :) Weet nog niet precies wat ik aankomende week ga doen. Moet leren voor een herkansing, dus zit erover te denken met m'n verse Dharok's setje in NMZ te campen. Tot volgende week!

EDIT:
Oops, slordig geupdate, ben een flink aantal levels vergeten ](*,)
Deze zijn allemaal behaald tijdens Slayer en Barrows:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Falici op zondag 15 januari 2017, 20:02, 2 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Erwin
Moderator in categorie RS
Berichten: 13298
Lid geworden op: woensdag 1 maart 2006, 11:40

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey - Update #2!

Bericht door Erwin »

Leuke update weer! Goed bezig
Afbeelding
In- of uitklappen • Robotrobbie uitlachen?! Dat kan!
(21:43:48) <+ZehRobot_> ging ik van ltf
(21:43:48) <+ZehRobot_> naar habbo
(21:43:48) <+ZehRobot_> mfw O_O
(21:43:49) <+ZehRobot_> Even inloggen dan maar
(21:44:11) <+ZehRobot_> Nice, ik weet me pw nog
(21:44:24) <+ZehRobot_> Sweet, 23 credits door jaren inactief zijn
(21:45:28) <+ZehRobot_> WOW SHIT
(21:45:32) <+ZehRobot_> IK BEN RIJK OP HABBO
(21:48:08) <+ZehRobot_> weg van habbo.
Falici
Berichten: 561
Lid geworden op: zondag 21 december 2008, 9:42
RS: Falici (OSRS)
Oude naam: Xydro

Re: Falici's Blog - An Ironman's Journey - Update #2!

Bericht door Falici »

Bedankt Erwin! Heb de update aangepast, bleek dat ik een aantal levels vergeten was haha
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie