Are you ready yet?

Lees hier de publicaties die het siteteam heeft gemaakt. Er is voor ieder wat wils!
Plaats reactie
Mystery
Adviseur
Berichten: 12320
Lid geworden op: zondag 18 februari 2007, 16:27
RS: Mys (OSRS)
Extra rang: Teamleider siteteam
Contacteer:

Are you ready yet?

Bericht door Mystery »

Are you ready yet? Legacy is coming!
Nog een klein nachtje slapen en dan zal een van de grotere updates aan RuneScape eraan komen: legacy mode. Spelers kunnen vanaf maandag 14 juli kiezen uit de EoC-mode - die overigens ook wat verbeteringen krijgt - of uit de legacy-mode, waar het oude combatsysteem deels in terugkomt (pre-EoC). Moeten we daar blij mee zijn of zijn er andere zaken die mogelijk een pijnpunt zullen zijn voor veel spelers? Dit artikel licht de voordelen en nadelen toe.
Afbeelding
Allereerst is het zo dat elke speler de keuze zal hebben over wat hij of zij wilt spelen, zoals gezegd. Een gevolg hiervan is dat beide systemen in balans moeten zijn, wat resulteert in het oude maximale combat level van 138 en een maximaal standaard aantal levenspunten van 9.900 voor EoC en 990 voor Legacy. Legacy zal geen gebruik maken van abilities en EoC wel. Toch zal trainen via abilities sneller zijn dan de Legacy mode. Ook versterkt Jagex met de update de eindbazen, waarbij wel aangeraden wordt om EoC te gebruiken voor het grootste succes.

De drukte in RuneScape zal daarnaast met de update gaan toenemen. Veel oudere spelers komen terug speciaal voor Legacy, omdat zij niets zagen in EoC of de moeite niet namen om te leren - of natuurlijk omdat sommigen niet tegen veranderingen kunnen. Toch worden veranderingen vaak geapprecieerd, gezien ook deze update door de peilingen waar spelers de keuze hebben over de updates is gegaan. Een recent voorbeeld zijn de skillcapes die vernieuwd gaan worden, over de impact zal er nog een poll volgen.

Een voordeel van die drukte is dat RuneScape meer sociaal wordt: voor Dungeoneering zul je bijvoorbeeld sneller een team vinden, alsook voor verscheidene minigames. Ook kan het zijn dat het Tipforum actiever wordt, alsmede de website ook vaker bezocht gaat worden. Dit is natuurlijk koffiedik kijken, maar de bloei van RuneScape was al een tijdje een feit. Als laatste zijn er meer mensen beschikbaar voor eindbazen, wat een daling, maar ook een stijging van de items kan betekenen. In de eerste zin heeft iedereen de wapens en armour nodig voor de eindbazen, waardoor ze stijgen. Daarnaast zullen ze zelf ook de drops gaan verkrijgen, waardoor ze zakken. Persoonlijk denk ik dat de items wel gaan stijgen.

Afbeelding
Klik op de afbeelding om hem groter te maken.
Een nadeel van die drukte is dat werelden weer voller worden, wat ook drukkere spots oplevert en drukkere chats. Zo is Lunatip bijvoorbeeld nu al veel drukker; of dat positief of negatief is laat ik in het midden. Als Jagex besluit om weer evenementen als de Road trip te gaan organiseren, waarbij mensen moderators van Jagex nodig hebben, zal de lag ook toenemen en meerdere Jagex-moderators aanwezig moeten zijn. De fout die Jagex toen gemaakt had is om niet iedereen in een cirkel van een stempel te voorzien, die later werd verholpen door dit wel te gaan doen.

Een ander nadeel is dat er een driesplitsing zal gaan ontstaan voor de community. Je hebt al Old School RuneScape en RS3, maar hiernaast komt dus Legacy mode, die wel geïntegreerd zit in de main game van RuneScape. Legacy zal er voornamelijk zijn voor pk'en en slayer, waar de updated versie van EoC voornamelijk voor eindbazen zal blijven. Het gevolg hiervan is dat de peilingen lastiger erdoor kunnen komen. Een andere kanttekening plaats ik zelf in de peilingen bij het feit dat het zo eindeloos door zal kunnen blijven gaan. Hoeveel splitsingen zullen er gaan komen en is het niet beter om één spel te behouden? Jagex ziet zelf de oplossing dus in het integreren van verschillende modes in één spel.

Over het vinden van een Dungeoneeringteam tot slot: veel mensen vinden EoC een irritante werking hebben binnen Dungeoneering, waardoor zij via Legacy weer Dungeoneering gaan spelen. In de beta is door siteteamlid Joost - in 20 minuten, dus met twijfel - geconcludeerd dat de Hexhunter bow weer overpowered is. Of dit maandag zal gaan veranderen is de vraag. Overigens is ook geconludeerd door Joost dat de combat triangel in Legacy (getest in Dungeoneering) totaal nietig is, iets wat ook het geval is in EoC, helaas. We weten nog niet of dit gevolgen zal hebben over hoe Dungeoneering gespeeld gaat worden.

Afbeelding
Klik op de afbeelding om hem groter te maken.
Met het voorgaande punt ben ik toegekomen aan een aantal twijfels. Ten eerste weten we niet of er al een balans zal zijn. In Dungeoneering al in ieder geval niet, maar ik denk er wat verfijnd is met betrekking tot de update van maandag. Ik denk zelf niet dat er op korte termijn een goede balans is. Ook is de snelheid waarbij de update vrijkomt in twijfel getrokken: heeft Jagex geleerd van haar fout door EoC te vroeg uit te brengen? Zoals het er nu naar uitziet: nee.

Jouw mening!
Ik heb over een aantal punten mijn mening gegeven in dit artikel. Ik ben zelf niet zo blij met Legacy, maar ik begrijp de keuze van Jagex wel, aangezien dit veel meer spelers terug gaat brengen dan dat er gaan stoppen. Wat is jouw mening over de update van morgen aka Legacy? Laat het ons weten!
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Are you ready yet?

Bericht door Kweet Vaniks »

Yay! Morgenochtend eens lezen. :3
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Are you ready yet?

Bericht door Daan »

Kweet Vaniks schreef: Yay! Morgenochtend eens lezen. :3
Niet dat het een gigantisch stuk is, maar goed.
Het is tenminste iets!
Gozert
Berichten: 2078
Lid geworden op: woensdag 12 december 2012, 12:38
RS: Gozert (p2p)

Re: Are you ready yet?

Bericht door Gozert »

Heel runescape gaat verder en verder naar de kloten... GJ jagex weer een stapje dichterbij
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Are you ready yet?

Bericht door Joa »

Voor Dungeoneering sneller een team vinden? Door 2.000 spelers die terugkomen en slayer/pvm gaan proberen, waarvan er na 1 week nog 100 overblijft? Nee. Ik zeg nu maar wat random getallen, maar nee, je gaat het echt niet merken dat er meer volk op rs rondloopt...
Tc1
Berichten: 588
Lid geworden op: vrijdag 7 januari 2011, 18:25
RS: Kanyeez (p2p)

Re: Are you ready yet?

Bericht door Tc1 »

Na 2 maanden weer in de groene cijfers door legacy pken dus ik vind helemaal mooi.
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Are you ready yet?

Bericht door Kweet Vaniks »

2 maanden? Het is net 2 dagen uit. 8-[
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Are you ready yet?

Bericht door Superheat »

Kweet Vaniks schreef: 2 maanden? Het is net 2 dagen uit. 8-[
Tc1 schreef: Na 2 maanden weer in de groene cijfers [door legacy pken] dus ik vind helemaal mooi.
Begrijpend lezen!
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Pancho1987
Berichten: 87
Lid geworden op: maandag 28 oktober 2013, 11:21
RS: P a n c h o (p2p)
Clan: Most Wanted

Re: Are you ready yet?

Bericht door Pancho1987 »

Nou, ik vind dat hele Legacy gedoe maar niks....... een beetje old-style combat system terugdraaien alleen maar voor de special attacks, want buiten dat is Legacy gewoon klote, je hit haast niks..... Met EoC heb je nog abilities waar je nog lekker makkelijk afk kan gaan Slayeren...... Van mij had die hele legacy mode niet eens hoeven komen. Ben blij dat ik nu snap hoe die abilities enzo werken, dus ben niet van plan om weer de Legacy mode te gaan doen (hooguit in de Dominion Tower voor de kill van de Pest Queen met Korasi special), maar dat is dan ook het enige.... dus ik zeg hierbij: Evolution of Combat Forever!!!
Afbeelding

MAX CAPE!: 5 september 2015
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Are you ready yet?

Bericht door Zeekoe »

Jij snapt het niet precies. :x
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Are you ready yet?

Bericht door Siddy00 »

Ik moet zeggen dat het heerlijk is om met Legacy Slayer te doen. Ik kan nu zoveel praten als ik wil zonder dat het m'n gevecht beïnvloedt, en ik voel me ook niet meer gedwongen om na een kill direct door te gaan om m'n adrenaline hoog te houden :D
Afbeelding
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Are you ready yet?

Bericht door Gio »

Siddy00 schreef: Ik moet zeggen dat het heerlijk is om met Legacy Slayer te doen. Ik kan nu zoveel praten als ik wil zonder dat het m'n gevecht beïnvloedt, en ik voel me ook niet meer gedwongen om na een kill direct door te gaan om m'n adrenaline hoog te houden :D
Dit, Kings is ook lekker om met Legacy te doen.
Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Are you ready yet?

Bericht door MrSenne »

Pancho1987 schreef: Nou, ik vind dat hele Legacy gedoe maar niks....... een beetje old-style combat system terugdraaien alleen maar voor de special attacks, want buiten dat is Legacy gewoon klote, je hit haast niks..... Met EoC heb je nog abilities waar je nog lekker makkelijk afk kan gaan Slayeren...... Van mij had die hele legacy mode niet eens hoeven komen. Ben blij dat ik nu snap hoe die abilities enzo werken, dus ben niet van plan om weer de Legacy mode te gaan doen (hooguit in de Dominion Tower voor de kill van de Pest Queen met Korasi special), maar dat is dan ook het enige.... dus ik zeg hierbij: Evolution of Combat Forever!!!
Ja want het spel draait ook om AFK Slayer? Combat zou net niet AFK mogen zijn, wat is het nut er dan van?..
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Are you ready yet?

Bericht door Joa »

MrSenne schreef:
Pancho1987 schreef: Nou, ik vind dat hele Legacy gedoe maar niks....... een beetje old-style combat system terugdraaien alleen maar voor de special attacks, want buiten dat is Legacy gewoon klote, je hit haast niks..... Met EoC heb je nog abilities waar je nog lekker makkelijk afk kan gaan Slayeren...... Van mij had die hele legacy mode niet eens hoeven komen. Ben blij dat ik nu snap hoe die abilities enzo werken, dus ben niet van plan om weer de Legacy mode te gaan doen (hooguit in de Dominion Tower voor de kill van de Pest Queen met Korasi special), maar dat is dan ook het enige.... dus ik zeg hierbij: Evolution of Combat Forever!!!
Ja want het spel draait ook om AFK Slayer? Combat zou net niet AFK mogen zijn, wat is het nut er dan van?..
Correctie, uitdagende combat mag niet afk zijn. Aan Slayer is niks uitdagend aan en het is een even grote grind als Firemaking.
Plaats reactie