Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Gewoon »

Neite schreef:Hey jongens, vraagje:

Ik volg nu al een maand een vaste routine met bepaalde gewichten. Ik voel dat ik de gewichten die ik goed aankan en kan met gemak mijn setjes doen (ik heb het enkel over krachttoestellen, niet losse gewichtjes).

Is het slim/ok om nu bij elk toestel 5kg bij te doen? Anders maak ik denk ik geen progressie.

Bro, als je 12x achter elkaar kunt doen knal je gewoon gewicht omhoog. Als je nogsteeds 12x kan, dan steeds zwaarder tot je tegen limit aanziet. Dan heb je goeie gewicht te pakken bro
Afbeelding
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8553
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Neite »

Ongewoon schreef:
Neite schreef:Hey jongens, vraagje:

Ik volg nu al een maand een vaste routine met bepaalde gewichten. Ik voel dat ik de gewichten die ik goed aankan en kan met gemak mijn setjes doen (ik heb het enkel over krachttoestellen, niet losse gewichtjes).

Is het slim/ok om nu bij elk toestel 5kg bij te doen? Anders maak ik denk ik geen progressie.

Bro, als je 12x achter elkaar kunt doen knal je gewoon gewicht omhoog. Als je nogsteeds 12x kan, dan steeds zwaarder tot je tegen limit aanziet. Dan heb je goeie gewicht te pakken bro
Bro, thanks bro.
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Gewoon »

Np broertje, ben hier altijd voor mijn niggas
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Neite schreef:Hey jongens, vraagje:

Ik volg nu al een maand een vaste routine met bepaalde gewichten. Ik voel dat ik de gewichten die ik goed aankan en kan met gemak mijn setjes doen (ik heb het enkel over krachttoestellen, niet losse gewichtjes).

Is het slim/ok om nu bij elk toestel 5kg bij te doen? Anders maak ik denk ik geen progressie.

Het belangrijkste om te groeien is denk ik toch ook wel progressive overload, wat in principe inhoudt dat je omhoog gaat met je gewichten/je reps, het zou verstandig zijn om bij (de meeste) oefeningen bijvoorbeeld tussen de 8-12 reps te halen. Merk je dat de 12 reps met het huidige gewicht erg makkelijk gaan, dan is het verstandig ervoor te kiezen een gewicht te pakken waarmee je dan net die 3-4 setjes van 8 reps kunt halen, tot dat weer gemakkelijk wordt.

Dit is een beetje een gesimplificeerde uitleg, want bij bepaalde oefeningen zijn andere repranges soms nuttig, maar om te beginnen is dit een prima regeltje om aan te houden.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Ricc »

Ongewoon schreef:Np broertje, ben hier altijd voor mijn niggas
Behalve voor mij [-(
Neite
Blogger van de maand
Berichten: 8553
Lid geworden op: maandag 12 november 2007, 21:49
RS: Neite (OSRS)
Contacteer:

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Neite »

Ricc schreef:
Ongewoon schreef:Np broertje, ben hier altijd voor mijn niggas
Behalve voor mij [-(
Je bent dan ook geen Afro-Europeaanigga
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18643
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Ricc »

wtf

op z'n minst close enough :-({|=
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Wup »

Als je een maand op het zelfde gewicht lift doe je toch iets mis. Inderdaad uppen die weights als je form goed is.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40365
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Daan »

Rt

Toegevoegd na 13 seconden:
Oh nieuwe page
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Aaron »

Vandaag maar begonnen met stronglifts 5×5.

Ben er twee weken uitgeweest i.v.m. vakantie, ben vandaag begonnen met 5×5:
60 kg squat, 40 bench en 50 bent over row. Komende maand nog steady omhoog werken en dan begint het echte werk.
Benieuwd of het genoeg belasting is om goeie gains te maken vergeleken met een split die ik eerst deed.
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Gewoon »

Aaron schreef:Vandaag maar begonnen met stronglifts 5×5.

Ben er twee weken uitgeweest i.v.m. vakantie, ben vandaag begonnen met 5×5:
60 kg squat, 40 bench en 50 bent over row. Komende maand nog steady omhoog werken en dan begint het echte werk.
Benieuwd of het genoeg belasting is om goeie gains te maken vergeleken met een split die ik eerst deed.

Faka met die benen man, je squat 60 met 40 bench wat is dat voor verhouding nigga. Beter knal je volgende keer even 100 erop
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

zieke row vooral bruur, maar gewoon lekker progressen en dan komt t wel goed
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Aaron »

Merk wel goede progress sinds ik van thuis wat aankloten naar gym ben gegaan. Zit nu ook tegen de 78 kilo denk ik. Ben vrij snel met thuis trainen ook nog van zo'n 65 kg 1,5 jaar geleden naar +/- 72-75 gegaan en nu laatste drie maandjes tik ik dus 78 aan. Zeg zeker niet dat dat alleen spier is van heb wel m.n. rond m'n buik wat vet, alhoewel buikspieren wel goed voelbaar zijn eronder. Nu bezig met stronglifts en als ik daarmee 'klaar' ben dan ga ik wel wat meer cardio erin gooien richting de zomer. Heb met sommige compounds wat grotere stapjes gemaakt omdat het te makkelijk ging, zit atm op:

squat 80 kg 5×5
bench 50 kg 5×5
rows 55 kg 5×5
deadlift 105 kg 1×5
overhead press 35 kg 5×5
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Netjes, ziek sterke row tbh
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Jorenator »

Ik ben redelijk nieuw met fitness (6 maanden bezig nu) en had graag jullie mening geweten over de shakes die ik neem. Momenteel neem ik elke morgen een proteineshake (deze) en daarbij ook creatine (deze). En 's avonds neem ik ook een caseine shake (deze).
Hebben jullie suggesties, verbeteringen, tips, andere merken..?
Afbeelding
Kaaskop
Berichten: 2371
Lid geworden op: zondag 4 april 2010, 17:40
RS: Me Gusta (OSRS)
Oude naam: iPure

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Kaaskop »

Brave Joren schreef:Ik ben redelijk nieuw met fitness (6 maanden bezig nu) en had graag jullie mening geweten over de shakes die ik neem. Momenteel neem ik elke morgen een proteineshake (deze) en daarbij ook creatine (deze). En 's avonds neem ik ook een caseine shake (deze).
Hebben jullie suggesties, verbeteringen, tips, andere merken..?
Niet die dure merk shit kopen, gewoon myprotein in de gaten houden die gooien echt elke week 30% korting op je volledige bestelling
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Jorenator »

Kaaskop schreef:
Brave Joren schreef:Ik ben redelijk nieuw met fitness (6 maanden bezig nu) en had graag jullie mening geweten over de shakes die ik neem. Momenteel neem ik elke morgen een proteineshake (deze) en daarbij ook creatine (deze). En 's avonds neem ik ook een caseine shake (deze).
Hebben jullie suggesties, verbeteringen, tips, andere merken..?
Niet die dure merk shit kopen, gewoon myprotein in de gaten houden die gooien echt elke week 30% korting op je volledige bestelling
Welke raad je me dan aan te kopen? :)
Afbeelding
Kaaskop
Berichten: 2371
Lid geworden op: zondag 4 april 2010, 17:40
RS: Me Gusta (OSRS)
Oude naam: iPure

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Kaaskop »

Brave Joren schreef:
Kaaskop schreef:
Brave Joren schreef:Ik ben redelijk nieuw met fitness (6 maanden bezig nu) en had graag jullie mening geweten over de shakes die ik neem. Momenteel neem ik elke morgen een proteineshake (deze) en daarbij ook creatine (deze). En 's avonds neem ik ook een caseine shake (deze).
Hebben jullie suggesties, verbeteringen, tips, andere merken..?
Niet die dure merk shit kopen, gewoon myprotein in de gaten houden die gooien echt elke week 30% korting op je volledige bestelling
Welke raad je me dan aan te kopen? :)
Uhh neem zelf alleen vitamine d3 en creatine, kan niet echt iets aanraden is allemaal wat je persoonlijk nodig hebt
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Aaron »

Brave Joren schreef:
Kaaskop schreef:
Brave Joren schreef:Ik ben redelijk nieuw met fitness (6 maanden bezig nu) en had graag jullie mening geweten over de shakes die ik neem. Momenteel neem ik elke morgen een proteineshake (deze) en daarbij ook creatine (deze). En 's avonds neem ik ook een caseine shake (deze).
Hebben jullie suggesties, verbeteringen, tips, andere merken..?
Niet die dure merk shit kopen, gewoon myprotein in de gaten houden die gooien echt elke week 30% korting op je volledige bestelling
Welke raad je me dan aan te kopen? :)
Myprotein is inderdaad uitstekende prijs/kwaliteit. Echt inderdaad non-stop aanbiedingen. Heb zelf 5kg impact whey protein gekocht voor rond de 50€. Heb zelf strawberry cream genomen, maar 5 kg is wel veel om weg te krijgen. Is wel vol enorm zoet (sucralose), misschien dat ik zelf de neutrale neem volgende keer. Verder gebruik ik de myprotein creatine monohydraat, alhoewel ik niet het gevoel heb dat ik gevoelig ben voor creatine (wat bij zo'n 30% van de mensen het geval schijnt te zijn) :)
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Shakes enzo prima, myprotein is prima, ON is prima, b&f zou ik liever meiden. Maar ik zou als ik jou was eerder je voeding goed bijhouden en op orde hebben, want 50 gram eiwit per dag extra gaat echt niks doen als je met die 200 extra calorieën nog steeds niet op een dusdanig calorisch overschot zit dat spiergroei mogelijk maakt. Dus die shakes is allemaal leuk en aardig, maar eet daarbij ook een hoop meer dan je zou doen.

Creatine gewoon altijd 5 gram per dag, iedere dag, tot je dood bent
Afbeelding
Plaats reactie