Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Jorenator »

Simon` schreef:Shakes enzo prima, myprotein is prima, ON is prima, b&f zou ik liever meiden. Maar ik zou als ik jou was eerder je voeding goed bijhouden en op orde hebben, want 50 gram eiwit per dag extra gaat echt niks doen als je met die 200 extra calorieën nog steeds niet op een dusdanig calorisch overschot zit dat spiergroei mogelijk maakt. Dus die shakes is allemaal leuk en aardig, maar eet daarbij ook een hoop meer dan je zou doen.

Creatine gewoon altijd 5 gram per dag, iedere dag, tot je dood bent
M'n dieet probeer ik ook in de mate van het mogelijke vol te houden. Geen chips, pasta, wit brood, chocola, snoep, frisdranken, alcohol, ijsjes,.. en af en toe een cheatday ertussen. Verder probeer ik zoveel mogelijk kip, kalkoen, tonijn en zalm te eten met groene groenten maar ik woon nog thuis dus is het vaak het gewone 'standaard' eten wat er op tafel komt. Wel eet ik zo min mogelijk aardappelen.
Simon` schreef: Creatine gewoon altijd 5 gram per dag, iedere dag, tot je dood bent
Zonder pauze's?
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Wat verwacht je van die creatine Aaron? 't Is niet zo dat je ziek verschil of zo zou merken en 't anders niet werkt he. Ik zet ook altijd m'n vraagtekens bij non-responder zijn op creatine. Hoe lang gebruik je die creatine nu al?

Als je echt denkt dat 't niet echt iets doet kun je 't droppen, maar voor minder dan 5 euro per waard vind ik 't hoe dan ook de moeite waard.

Toegevoegd na 42 seconden:
Brave Joren schreef:
Simon` schreef:Shakes enzo prima, myprotein is prima, ON is prima, b&f zou ik liever meiden. Maar ik zou als ik jou was eerder je voeding goed bijhouden en op orde hebben, want 50 gram eiwit per dag extra gaat echt niks doen als je met die 200 extra calorieën nog steeds niet op een dusdanig calorisch overschot zit dat spiergroei mogelijk maakt. Dus die shakes is allemaal leuk en aardig, maar eet daarbij ook een hoop meer dan je zou doen.

Creatine gewoon altijd 5 gram per dag, iedere dag, tot je dood bent
M'n dieet probeer ik ook in de mate van het mogelijke vol te houden. Geen chips, pasta, wit brood, chocola, snoep, frisdranken, alcohol, ijsjes,.. en af en toe een cheatday ertussen. Verder probeer ik zoveel mogelijk kip, kalkoen, tonijn en zalm te eten met groene groenten maar ik woon nog thuis dus is het vaak het gewone 'standaard' eten wat er op tafel komt. Wel eet ik zo min mogelijk aardappelen.
Simon` schreef: Creatine gewoon altijd 5 gram per dag, iedere dag, tot je dood bent
Zonder pauze's?

Zonder pauze's inderdaad.

Wat is het doel dat je wil bereiken met sporten? Ik woon ook thuis en eet avondeten ook meestal gewoon wat de pot schaft.
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Aaron »

Simon` schreef:Wat verwacht je van die creatine Aaron? 't Is niet zo dat je ziek verschil of zo zou merken en 't anders niet werkt he. Ik zet ook altijd m'n vraagtekens bij non-responder zijn op creatine. Hoe lang gebruik je die creatine nu al?

Als je echt denkt dat 't niet echt iets doet kun je 't droppen, maar voor minder dan 5 euro per waard vind ik 't hoe dan ook de moeite waard.
Had verwacht wel wat gewicht erbij te krijgen i.v.m vocht retentie. Maar ben nu later wel degelijk aangekomen maar ik vermoed dat dat meer door het eten is. Heb denk ik continu een maandje of wat creatine gebruikt, maar in de kerstvakantie helemaal gestopt. Ik ga sowieso m'n 500 gram wel opmaken met 5 gr/dag, kan ik nog wel even vooruit.

Toevallig laatst nog bij huisarts geweest i.v.m. wat klachten en kreatinine (afbraakproduct van creatinefosfaat) was 87 (64-104) normaalwaarden, maar ik was toen al 10 dagen ervan af i.v.m vakantie dus dat zegt vrij weinig. Tevens gewoon gezonde nieren dus dan is je creatineklaring ook gewoon hoog.

Toegevoegd na 1 minuut en 15 seconden:
Trouwens:
http://nl.myprotein.com/sports-nutritio ... 30743.html

Deze is echt heilig voor gratis caloriën. Super lekker door de kwark gemixt.
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Yep, bij gezonde mensen die verder geen, of geen verhoogde kans op lever/nierproblemen hebben is er geen risico gevonden. Vochtretentie is inderdaad wel een puntje, maar ik heb daar zelf bijvoorbeeld ook helemaal geen last van. Blijkt best te verschillen tussen individuen, maar ik zou, voor mijzelf althans, hierom niet zeggen dat ik niet op creatine reageer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Jorenator »

Simon` schreef:
Brave Joren schreef:
Simon` schreef:Shakes enzo prima, myprotein is prima, ON is prima, b&f zou ik liever meiden. Maar ik zou als ik jou was eerder je voeding goed bijhouden en op orde hebben, want 50 gram eiwit per dag extra gaat echt niks doen als je met die 200 extra calorieën nog steeds niet op een dusdanig calorisch overschot zit dat spiergroei mogelijk maakt. Dus die shakes is allemaal leuk en aardig, maar eet daarbij ook een hoop meer dan je zou doen.

Creatine gewoon altijd 5 gram per dag, iedere dag, tot je dood bent
M'n dieet probeer ik ook in de mate van het mogelijke vol te houden. Geen chips, pasta, wit brood, chocola, snoep, frisdranken, alcohol, ijsjes,.. en af en toe een cheatday ertussen. Verder probeer ik zoveel mogelijk kip, kalkoen, tonijn en zalm te eten met groene groenten maar ik woon nog thuis dus is het vaak het gewone 'standaard' eten wat er op tafel komt. Wel eet ik zo min mogelijk aardappelen.
Simon` schreef: Creatine gewoon altijd 5 gram per dag, iedere dag, tot je dood bent
Zonder pauze's?

Zonder pauze's inderdaad.

Wat is het doel dat je wil bereiken met sporten? Ik woon ook thuis en eet avondeten ook meestal gewoon wat de pot schaft.
Gewoon een mooi lichaam krijgen, mooie borst, brede armen en wat schouders onder dat koppie. Meer met dat niet zijn
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Gewoon »

Je mist gespierde benen
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Aaron »

Afbeelding
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Maar wil je afvallen of aankomen, dat is wat ik bedoelde :p.

Want ik zie dat je echt een hele hoop voedsel vermijdt, en dat hoeft niet erg te zijn, maar als je spier wil opbouwen lijkt me dat nogal lastig als je eigenlijk alleen maar eiwitten binnenkrijgt, daar ga je nooit genoeg kcal mee binnenkrijgen. Als je nu eerst wat wil afvallen kan het inderdaad handig zijn om wat koolhydraatbronnen te mijden, om zo je algehele calorie-inname te verminderen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Jorenator »

Simon` schreef:Maar wil je afvallen of aankomen, dat is wat ik bedoelde :p.

Want ik zie dat je echt een hele hoop voedsel vermijdt, en dat hoeft niet erg te zijn, maar als je spier wil opbouwen lijkt me dat nogal lastig als je eigenlijk alleen maar eiwitten binnenkrijgt, daar ga je nooit genoeg kcal mee binnenkrijgen. Als je nu eerst wat wil afvallen kan het inderdaad handig zijn om wat koolhydraatbronnen te mijden, om zo je algehele calorie-inname te verminderen.
Ja ik kom van 88 kg (fatso) en nu zit ik op 74 kg, van mn borstkas kan nog een klein beetje weg en mn buik ook nog. Daarom dat ik de koolhydraten vermijd.

@de rest. Ik heb twee voetbaltrainingen per week, 1 zaalvoetbalmatch en 1 voetbalmatch op een gewoon veld. Ik denk dat ik genoeg aan mn benen werk, misschien niet pure kracht maar ze zien er goed uit :roll:
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Brave Joren schreef:
Simon` schreef:Maar wil je afvallen of aankomen, dat is wat ik bedoelde :p.

Want ik zie dat je echt een hele hoop voedsel vermijdt, en dat hoeft niet erg te zijn, maar als je spier wil opbouwen lijkt me dat nogal lastig als je eigenlijk alleen maar eiwitten binnenkrijgt, daar ga je nooit genoeg kcal mee binnenkrijgen. Als je nu eerst wat wil afvallen kan het inderdaad handig zijn om wat koolhydraatbronnen te mijden, om zo je algehele calorie-inname te verminderen.
Ja ik kom van 88 kg (fatso) en nu zit ik op 74 kg, van mn borstkas kan nog een klein beetje weg en mn buik ook nog. Daarom dat ik de koolhydraten vermijd.

@de rest. Ik heb twee voetbaltrainingen per week, 1 zaalvoetbalmatch en 1 voetbalmatch op een gewoon veld. Ik denk dat ik genoeg aan mn benen werk, misschien niet pure kracht maar ze zien er goed uit :roll:
Aii dat laatste zou ik niet zeggen, daar krijg je hier commentaar op haha :p. Ikzelf vind dat je mooi zelf moet weten of je ze wel gaat trainen daar of niet, toen ik nog 5x per week voetbalde deed ik dat ook niet, nu onderhand wel. Nu wil ik ook grote gespierde benen en dat doel had ik toen ook niet, en dat het er dan niet uitziet is ook onzin omdat je qua je bovenlichaam toch niet binnen aanzienlijke tijd een enorme kast zult worden.

Als je wil afvallen kun je die dingen inderdaad wat mijden. Extra eiwitten is bij het afvallen (wij noemen dat voornamelijk cutten) wel handig, omdat je zo min mogelijk spiermassa wil verliezen terwijl je in een calorische onderinname zit. Zodra je spier wil gaan opbouwen zul je echt wel boven je calorische onderhoud moeten zitten (idealiter althans), en zul je dus moeten aankomen (dat noemen we bulken).
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Gewoon »

Ah de ik voetbal excuus

Toegevoegd na 38 seconden:
Trouwens, post een foto van jezelf en een foto van waar je naartoe wilt werken. Je krijgt dan advies op maar van a la moi
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Wat ik dus eigenlijk ook een beetje wil zeggen is dat je niet teveel qua spieropbouw moet verwachten nu je aan het afvallen bent, spieropbouw terwijl je afvalt is nou eenmaal een enorm inefficiënt proces. Gewoon volhouden en straks als je wat dunner bent mooi gecontroleerd aankomen.
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Gewoon »

Oh en niet vallen voor de bulk meme. Gewoon steade cleanbulk slow kleine calorie surplus
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Dat kan inderdaad, maar dan krijg je bij beginners vaak dat ze hun inname overschatten of verkeerd meten en het dan raar vinden dat ze niet progressen :p, als je een wat zwaardere bulk aanneemt vermijd je dat probleem tenminste (meer)
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Gewoon »

Wllh ik ben voor dirtybulk gevallen man. Was echt bolletje geworden

Toegevoegd na 10 seconden:
Wel dikke lifts
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Jorenator »

Gewoon schreef:Ah de ik voetbal excuus
Achja ik train om er goed uit te zien, niet om 100kilo te kunnen wegduwen met mn benen.. en als ik binnen x aantal jaar een enorme kast zou worden zal ik dan wel benen trainen. Atm zien ze er zeer goed in evenwicht uit met de rest van mn lichaam :)
Simon` schreef:Wat ik dus eigenlijk ook een beetje wil zeggen is dat je niet teveel qua spieropbouw moet verwachten nu je aan het afvallen bent, spieropbouw terwijl je afvalt is nou eenmaal een enorm inefficiënt proces. Gewoon volhouden en straks als je wat dunner bent mooi gecontroleerd aankomen.
Ja, mn borstkast is er stilletjes aan het doorkomen en mn armen zijn echt wel al het dubbele van wat ik vroeger had. Bedankt voor alle hulp!
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Aaron »

Simon` schreef:Dat kan inderdaad, maar dan krijg je bij beginners vaak dat ze hun inname overschatten of verkeerd meten en het dan raar vinden dat ze niet progressen :p, als je een wat zwaardere bulk aanneemt vermijd je dat probleem tenminste (meer)
Vrij zeker dat ik bezig ben met dat tweede, afgaand op mijn toename in spier (en vet [-( )
Ik eet in principe alles gewoon en vermijd zoveel mogelijk suikers uit snoep,frisdrank sappen etc. Daarenbij komt bij lekker eten helaas ook vaak een (speciaal)biertje. Maar ik probeer nu wel mijn bierconsumptie doordeweeks in iedergeval wat te matigen door een watertje te pakken bij het eten. :)
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Gewoon »

Ja das wel goeie bro, later benen pakken als je nu toch al voetbalt
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Aaron schreef:
Simon` schreef:Dat kan inderdaad, maar dan krijg je bij beginners vaak dat ze hun inname overschatten of verkeerd meten en het dan raar vinden dat ze niet progressen :p, als je een wat zwaardere bulk aanneemt vermijd je dat probleem tenminste (meer)
Vrij zeker dat ik bezig ben met dat tweede, afgaand op mijn toename in spier (en vet [-( )
Ik eet in principe alles gewoon en vermijd zoveel mogelijk suikers uit snoep,frisdrank sappen etc. Daarenbij komt bij lekker eten helaas ook vaak een (speciaal)biertje. Maar ik probeer nu wel mijn bierconsumptie doordeweeks in iedergeval wat te matigen door een watertje te pakken bij het eten. :)
Bier is wel een waardeloos iets voor de sport inderdaad, maar ik laat het d'r in het weekend ook totaal niet om hoor. Alles eten etc. kan inderdaad dat tweede opleveren haha, maar voor mensen die denken dat ze altijd veel eten, maar waarbij dat wel meevalt, is tracken toch wel essentieel. Als je steady aankomt zal het echter toch wel enigszins goed zitten :).


en @ Joren, ik zou bijvoorbeeld nu tijdens de winterstop (of veel afgelasting door 't weer etc.) toch kijken of je een benenworkout of iets d'r tussen kunt pakken, dat je focus daar niet ligt snap ik en is ook gewoon prima.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Jorenator »

Simon` schreef:

en @ Joren, ik zou bijvoorbeeld nu tijdens de winterstop (of veel afgelasting door 't weer etc.) toch kijken of je een benenworkout of iets d'r tussen kunt pakken, dat je focus daar niet ligt snap ik en is ook gewoon prima.
Ja kan ik misschien over nadenken.
@gewoon ja van die massive benen hebben maar ze niet kunnen gebruiken waarvoor ze dienen, eens zien wie het verst en het snelst loopt
Afbeelding
Plaats reactie