Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.

Wie van de volgende dames heeft de beste fitnessreet?

Peiling eindigde op vrijdag 11 december 2015, 1:14

Sandra Prikker
12
48%
Nikki Blackketter
3
12%
Jen Selter
2
8%
MegSquats
2
8%
Rachael Frieza
6
24%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Gewoon »

Brave Joren schreef:
Simon` schreef:

en @ Joren, ik zou bijvoorbeeld nu tijdens de winterstop (of veel afgelasting door 't weer etc.) toch kijken of je een benenworkout of iets d'r tussen kunt pakken, dat je focus daar niet ligt snap ik en is ook gewoon prima.
Ja kan ik misschien over nadenken.
@gewoon ja van die massive benen hebben maar ze niet kunnen gebruiken waarvoor ze dienen, eens zien wie het verst en het snelst loopt

haha jaa daarom bro, fak dat. Straks doe je perongeluk legs workout en dan gelijk 2 cementblokken daar onder
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Jorenator »

Gewoon schreef:
Brave Joren schreef:
Simon` schreef:

en @ Joren, ik zou bijvoorbeeld nu tijdens de winterstop (of veel afgelasting door 't weer etc.) toch kijken of je een benenworkout of iets d'r tussen kunt pakken, dat je focus daar niet ligt snap ik en is ook gewoon prima.
Ja kan ik misschien over nadenken.
@gewoon ja van die massive benen hebben maar ze niet kunnen gebruiken waarvoor ze dienen, eens zien wie het verst en het snelst loopt

haha jaa daarom bro, fak dat. Straks doe je perongeluk legs workout en dan gelijk 2 cementblokken daar onder
Waarom zou ik het trainen als mijn doel niet die cementblokken zijn maar gewoon gespierde benen.. hee kijk nu? dat heb ik al door voetbal?
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Bighead »

Ik dacht dat geen benen trainen een meme was.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Ergens wel, maar ik vind dat iedereen lekker moet doen wat die zelf wil.
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Aaron »

net ff met succes 85 squat 5×5, 37,5 overhead press 5×5 107,5 DL 1×5 :)

Maar een vraagje m.b.t DL: ben geswitcht naar mixed grip bij 100 kg+, maar krijg (door het hogere gewicht) veel meer eelt (wat beetje pijn doet). Het is niet gescheurd ofzo, maar dat wil ik wel voorkomen. Op de stronglifts site staat je grip lager doen, dus bar meer met je vingers pakken maar dan voelt het alsof hij zo wegglipt. Dus iemand tips?
Afbeelding
Aron

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Aron »

Brave Joren schreef:
Gewoon schreef:
Brave Joren schreef:
Simon` schreef:

en @ Joren, ik zou bijvoorbeeld nu tijdens de winterstop (of veel afgelasting door 't weer etc.) toch kijken of je een benenworkout of iets d'r tussen kunt pakken, dat je focus daar niet ligt snap ik en is ook gewoon prima.
Ja kan ik misschien over nadenken.
@gewoon ja van die massive benen hebben maar ze niet kunnen gebruiken waarvoor ze dienen, eens zien wie het verst en het snelst loopt

haha jaa daarom bro, fak dat. Straks doe je perongeluk legs workout en dan gelijk 2 cementblokken daar onder
Waarom zou ik het trainen als mijn doel niet die cementblokken zijn maar gewoon gespierde benen.. hee kijk nu? dat heb ik al door voetbal?
Want van benen trainen heb je gelijk cementblokken.
Nee ik zou ook helft van het lichaam skippen want voetbal.

Wat extra kracht is echt niet verkeerd en je wordt er niet trager op joh, minimaal verschil.
Echt gespierde benen of gewoon voetbal legs? Anders zie ik graag foto
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Wup »

Aaron schreef:net ff met succes 85 squat 5×5, 37,5 overhead press 5×5 107,5 DL 1×5 :)

Maar een vraagje m.b.t DL: ben geswitcht naar mixed grip bij 100 kg+, maar krijg (door het hogere gewicht) veel meer eelt (wat beetje pijn doet). Het is niet gescheurd ofzo, maar dat wil ik wel voorkomen. Op de stronglifts site staat je grip lager doen, dus bar meer met je vingers pakken maar dan voelt het alsof hij zo wegglipt. Dus iemand tips?
Je zou hookgrip kunnen proberen, maar als je eelt al pijn doet weet ik niet of je tere duimpje dat aankan. Beter stel je je niet aan en anders zijn er altijd nog pussy gloves.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jorenator
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 2683
Lid geworden op: donderdag 10 december 2009, 17:05
RS: Jorenator (p2p)
Oude naam: Brave Joren

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Jorenator »

Aron schreef:
Brave Joren schreef:
Gewoon schreef:
Brave Joren schreef:
Simon` schreef:

en @ Joren, ik zou bijvoorbeeld nu tijdens de winterstop (of veel afgelasting door 't weer etc.) toch kijken of je een benenworkout of iets d'r tussen kunt pakken, dat je focus daar niet ligt snap ik en is ook gewoon prima.
Ja kan ik misschien over nadenken.
@gewoon ja van die massive benen hebben maar ze niet kunnen gebruiken waarvoor ze dienen, eens zien wie het verst en het snelst loopt

haha jaa daarom bro, fak dat. Straks doe je perongeluk legs workout en dan gelijk 2 cementblokken daar onder
Waarom zou ik het trainen als mijn doel niet die cementblokken zijn maar gewoon gespierde benen.. hee kijk nu? dat heb ik al door voetbal?
Echt gespierde benen of gewoon voetbal legs? Anders zie ik graag foto
Laat het ons houden op gespierde voetbalbenen :)
Afbeelding
I Terrie I
Berichten: 3762
Lid geworden op: woensdag 11 juli 2007, 17:30
Clan: None.
Oude naam: Schaatsen3

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door I Terrie I »

Dus jij denkt dat topvoetballers geen krachttraining doen? Think again. Tevens is het alleen maar beter voor de spiergroei van de andere spieren in je lichaam.
Afbeelding
dhondtie
Berichten: 796
Lid geworden op: zondag 4 maart 2007, 10:21
Clan: Smokin Mils

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door dhondtie »

Toen ik 5x in de week voetbalde ging ik ook 3x krachttrainen. Deed dan ook geen krachtoefeningen voor benen voor de simpele reden dat ik dan te stijf was om de dag erna deftig te lopen/bewegen. Ook was het niet nodig, ik had (om te voetballen) kracht en explosie genoeg. Helaas deze slechte gewoonte blijven volgen en benen veel geskipt. Met resultaat: Ik squat met moeite 100kg.
Nu wel flink aan het werken eraan.

Dus mijn tip; vergeet je benen niet af en toe te doen, zolang de stijfheid je de dag erna niet stoort!
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Bighead »

Als je de dag nadat je benen hebt getraind consequent last van je benen hebt train je niet vaak genoeg benen. Vind ik niet erg ofzo, maar dat is natuurlijk echt een vet slap excuus.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Ik train benen nu tweemaal per week, en ik plan het wel zo dat ik de dag erna niet hoef te boxen of te voetballen, want dat merk ik dan echt wel.
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Kweet Vaniks »

Toch mezelf ook maar eens mengen met dit topic. Ongeveer twee jaar geleden begonnen met sporten, toen voornamelijk nog cardio, aangezien ik graag wou afvallen. Daar ben ik ongeveer een jaar mee bezig geweest, en heb toen ook flinke progressie weten te boeken, van 92 naar rond de 65. Ik vond op dat moment dat ik een beetje doorgeslagen was geraakt qua cardio, dus begon ik met fitness (krachttrainingen). Momenteel weeg ik 73,5 kilo en ben ik redelijk aangekomen qua spiermassa. Mijn goal voor 't einde van het jaar is rond de 80 kilo aan weten te tikken, en proberen de vetpercentage die ik nu heb van 10/12% proberen aan te houden. Tevens nog wat extra spierconditie aangezien het me wel tof lijkt om BodyPump lessen van Les Mills te gaan verzorgen. Mijn werkgever betaald de certificaat & opleiding, dus dat is wel tof mocht ik echt de keuze maken om instructeur te worden.

Nog even een foto van hoe ik er nu uit zie. Er is dus nog een flinke ruimte voor progressie zoals je kan zien, maar het begint er al wel door te komen. Ik ben verder ook niet van het posen/show-offen van fitnessfoto's, dus vandaar de simpele foto. :)

De enige supplementen die ik nu gebruik is eiwitten & creatine van MP (en af en toe pre, de 2.0 versie van No Explode). Heb een tijdje bij B&F gezeten, maar daar ben ik niet zo tevreden over. Clean eten doe ik ook lang niet altijd, eet dagelijks gewoon wat ik wil en feestjes pak ik 's weekends wel gewoon lekker mee. Verder wil ik me ook meer bezig gaan houden met calisthenics, wellicht heeft iemand tips hierover/iemand die hier meer ervaring heeft met calisthenics?
Laatst gewijzigd door Kweet Vaniks op dinsdag 31 januari 2017, 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
dhondtie
Berichten: 796
Lid geworden op: zondag 4 maart 2007, 10:21
Clan: Smokin Mils

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door dhondtie »

Bighead schreef:Als je de dag nadat je benen hebt getraind consequent last van je benen hebt train je niet vaak genoeg benen. Vind ik niet erg ofzo, maar dat is natuurlijk echt een vet slap excuus.
Mijn opinie hierover is toch wel iets anders; als je de dag nadat je benen (kracht)trainde de dag erna even goed kan presteren in je andere (loopgerichte) sport, dan heb je je benen de dag ervoor niet hard genoeg getraind.
Zou hetzelfde zijn alsof ik elke dag van de week keihard chest doe. Dat lukt me niet, mijn spieren zijn nog niet hersteld en ik ga er weer op werken. Kan ik persoonlijk nooit dezelfde prestaties halen als de dag ervoor.

En voor mocht je zeggen dat voetballen niets is vergeleken met krachttraining; puur op de stress die op je spieren komt misschien niet, maar je moet de hele tijd exploderen, manoeuvreren en dat werkt ook diep in op je spier als je dit een match doet.

Mijn mening hierover zodus.
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Aaron »

Kweet Vaniks schreef:Toch mezelf ook maar eens mengen met dit topic. Ongeveer twee jaar geleden begonnen met sporten, toen voornamelijk nog cardio, aangezien ik graag wou afvallen. Daar ben ik ongeveer een jaar mee bezig geweest, en heb toen ook flinke progressie weten te boeken, van 92 naar rond de 65. Ik vond op dat moment dat ik een beetje doorgeslagen was geraakt qua cardio, dus begon ik met fitness (krachttrainingen). Momenteel weeg ik 73,5 kilo en ben ik redelijk aangekomen qua spiermassa. Mijn goal voor 't einde van het jaar is rond de 80 kilo aan weten te tikken, en proberen de vetpercentage die ik nu heb van 10/12% proberen aan te houden. Tevens nog wat extra spierconditie aangezien het me wel tof lijkt om BodyPump lessen van Les Mills te gaan verzorgen. Mijn werkgever betaald de certificaat & opleiding, dus dat is wel tof mocht ik echt de keuze maken om instructeur te worden.

Nog even een foto van hoe ik er nu uit zie. Er is dus nog een flinke ruimte voor progressie zoals je kan zien, maar het begint er al wel door te komen. Ik ben verder ook niet van het posen/show-offen van fitnessfoto's, dus vandaar de simpele foto. :)

De enige supplementen die ik nu gebruik is eiwitten & creatine van MP (en af en toe pre, de 2.0 versie van No Explode). Heb een tijdje bij B&F gezeten, maar daar ben ik niet zo tevreden over. Clean eten doe ik ook lang niet altijd, eet dagelijks gewoon wat ik wil en feestjes pak ik 's weekends wel gewoon lekker mee. Verder wil ik me ook meer bezig gaan houden met calisthenics, wellicht heeft iemand tips hierover/iemand die hier meer ervaring heeft met calisthenics?
Lekker bezig pik. ^_^
Trouwens brandblussers moet je ophangen, op de grond is niet veilig hè. :-({|=
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Kweet Vaniks »

Aaron schreef:Lekker bezig pik. ^_^
Trouwens brandblussers moet je ophangen, op de grond is niet veilig hè. :-({|=
Is Basic-Fit te skeer voor. :(
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Kweet Vaniks schreef:Toch mezelf ook maar eens mengen met dit topic. Ongeveer twee jaar geleden begonnen met sporten, toen voornamelijk nog cardio, aangezien ik graag wou afvallen. Daar ben ik ongeveer een jaar mee bezig geweest, en heb toen ook flinke progressie weten te boeken, van 92 naar rond de 65. Ik vond op dat moment dat ik een beetje doorgeslagen was geraakt qua cardio, dus begon ik met fitness (krachttrainingen). Momenteel weeg ik 73,5 kilo en ben ik redelijk aangekomen qua spiermassa. Mijn goal voor 't einde van het jaar is rond de 80 kilo aan weten te tikken, en proberen de vetpercentage die ik nu heb van 10/12% proberen aan te houden. Tevens nog wat extra spierconditie aangezien het me wel tof lijkt om BodyPump lessen van Les Mills te gaan verzorgen. Mijn werkgever betaald de certificaat & opleiding, dus dat is wel tof mocht ik echt de keuze maken om instructeur te worden.

Nog even een foto van hoe ik er nu uit zie. Er is dus nog een flinke ruimte voor progressie zoals je kan zien, maar het begint er al wel door te komen. Ik ben verder ook niet van het posen/show-offen van fitnessfoto's, dus vandaar de simpele foto. :)

De enige supplementen die ik nu gebruik is eiwitten & creatine van MP (en af en toe pre, de 2.0 versie van No Explode). Heb een tijdje bij B&F gezeten, maar daar ben ik niet zo tevreden over. Clean eten doe ik ook lang niet altijd, eet dagelijks gewoon wat ik wil en feestjes pak ik 's weekends wel gewoon lekker mee. Verder wil ik me ook meer bezig gaan houden met calisthenics, wellicht heeft iemand tips hierover/iemand die hier meer ervaring heeft met calisthenics?
Lekker bezig, al vind ik 7 kilo pure spiermassa erbij in een jaar nogal erg optimistisch :p. Mij lijkt calisthenics e.d. ook wel leuk, beetje ook kunnen opdrukken uit handstand en veel gekke oefeningen met stangen en shit, maar ik vind 't zo stom om d'r aan te beginnen, ook omdat ik nu een beetje te zwaar voor mezelf ben geworden, heb ik niet echt zin om de techniek te leren op t moment.
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Wup »

Zat te denken aan calisthenics tijdens de cut. Kan je toch niet veel spiermassa aankomen, maar wel veel techniek bij leren.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Simon` »

Maar wel kracht verliezen, maar is denk ik ook niet zo'n slecht.
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: Fitness topic - Nieuwe poll, zie beginpost!

Bericht door Kweet Vaniks »

Daarbij valt het ook gewoon prima te combineren met krachttraining. Gedeelte van m'n warming-up is gewoon het oefenen van bijvoorbeeld muscle-ups. :p
Plaats reactie