[Wat heb je gekocht / gekregen]

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Lisette
Berichten: 17149
Lid geworden op: vrijdag 13 juli 2007, 13:05
RS: Liset (OSRS)

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Lisette »

Ik heb hardloopschoenen gekocht. :') Nu nog motivatie krijgen!
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Dieselpker »

Hardlopen is wel chill, lekker rustgevend.
FEYENOORD ROTTERDAM
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Megareus12 »

Hardlopen is verschrikkelijk. Ik blijf het altijd bijzonder vinden dat mensen dat vrijwillig doen...
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Dieselpker »

Ik loop dan ook wel interval, maar toch, ik doe verder alleen beetje fitness. Dus is wel lekker om te sporten zeg maar.
FEYENOORD ROTTERDAM
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Aaron »

Ik vind buiten hardlopen heerlijk tot een km of 5, dan ben ik er wel klaar mee. :mrgreen:
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Wup »

Megareus12 schreef:
Wup schreef:Ahja erg veel zin aan! 't is dat we een retourtje Lima vonden voor € 431,56 vonden, anders waren we er niet zou gauw heen gegaan als zomervakantie.
Serieus? Hoe heb je dat zo goedkoop gevonden?!?
Skyscanner. Gezocht op van AMS naar "Overal/flexibel" Vervolgens periode hele maand Augustus. Krijg je een lijst met landen waar je retour naar toe kunt op oplopende prijs. Beetje gescrold tot er exotische landen voorbij kwamen.

Redelijk op tijd geboekt dus dat scheelt ook wel. Hij stond er eerst zelfs op voor in de € 300,-
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Megareus12 »

Wup schreef:
Megareus12 schreef:
Wup schreef:Ahja erg veel zin aan! 't is dat we een retourtje Lima vonden voor € 431,56 vonden, anders waren we er niet zou gauw heen gegaan als zomervakantie.
Serieus? Hoe heb je dat zo goedkoop gevonden?!?
Skyscanner. Gezocht op van AMS naar "Overal/flexibel" Vervolgens periode hele maand Augustus. Krijg je een lijst met landen waar je retour naar toe kunt op oplopende prijs. Beetje gescrold tot er exotische landen voorbij kwamen.

Redelijk op tijd geboekt dus dat scheelt ook wel. Hij stond er eerst zelfs op voor in de € 300,-
Wow. Ziet er trouwens super chill uit. Was nog op zoek naar een leuke locatie voor een tripje in augustus maar hiermee ga ik zeker iets vinden!
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Nilsie »

Dat ga ik onthouden.
Kodie
Berichten: 4286
Lid geworden op: maandag 12 december 2011, 20:28
RS: Grote pik (p2p)
Clan: Salty Raid
Oude naam: Cooby

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Kodie »

veel geluk daarmee
Afbeelding
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Zion »

Vorig jaar het dubbel betaald voor peru :/. Wat heb je gepland? Zou lima zo snel mogelijk verlaten, is geen fuck te zien imo.arequipa sws passeren echt prachtig met die vulkanen! Zoek daar zeker een hostal met een dakterras (niet moeilijk te vinden). Uitkijkpunt vd condors is ook moneywaste en overdreven druk, doe je beter de colca trek van 2 dagen. Overnnachting id vallei met niets van lichtvervuiling. Onvoorstelbaar om snachts naar de stetrenhemel te kijken en tijdens de trek een condor zien passeren op nog geen 20m afstand :)
Afbeelding
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Wup »

Zijn van plan deze route te doen met PeruHop

Afbeelding

Zandsurfen bij oasestad Huacachina. Poor man galapagos oftewel Ballestas Islands. Colca trek gaan we ook zeker doen in 2 of 3 dagen. Daarna nog een paar dagen richting Machu Pichu. Lake Titi Caca Kappa slaan we over in verband met tijd en lijkt me ook niet erg geweldig.

Bedankt voor de dakterras tip :) Als je verder nog tips hebt hoor ik het graag.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Gewoon »

Voor mijn examen cadeau 500 euro gekregen, zo weinig. Heb voor niks vmbo gehaald, niet eens nieuwe vespa ofso kutzooi
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15287
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Ruthless »

moest lachen
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Nilsie »

Meer dan dat ik kreeg, en inderdaad, je haalt voor niks vmbo.
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Gewoon »

Vriend ik kon havo makkelijk, maar had geen zin om te leren
Afbeelding
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Zion »

Wup schreef:Zijn van plan deze route te doen met PeruHop

Afbeelding

Zandsurfen bij oasestad Huacachina. Poor man galapagos oftewel Ballestas Islands. Colca trek gaan we ook zeker doen in 2 of 3 dagen. Daarna nog een paar dagen richting Machu Pichu. Lake Titi Caca Kappa slaan we over in verband met tijd en lijkt me ook niet erg geweldig.

Bedankt voor de dakterras tip :) Als je verder nog tips hebt hoor ik het graag.
Lake titicaca hebben we ook niet gezien, gehoord dat het ook niet echt de moeite is en het paste ook niet echt in ons schema, net zoals het zandsurfen, zou het zelf wel eens willen doen maar 't is niet echt iets voor m'n vriendin.

Machu pichu is prachtig maar echt overdreven druk. We hadden de originele inca trail gedaan (40km als ik het mij goed herinner) van 3 dagen en die was echt zalig, wijze paadjes (wel lastig klimmen met momenten maar dat is het zeker waard), niet te druk en kleinere tempels die je tegenkomt onderweg die je gewoon alleen mag verkennen.
bvb hier liepen we rond met 3 man, 't was aan het motregenen en iedereen liep de ruine voorbij om zo snel mogelijk naar het kamp te lopen voor het middageten
Afbeelding

Enkel de laatste dag was fucking slecht geregeld : om 4u 's ochtends wordt je wakker gemaakt omdat de tenten moeten opgeruimd worden (omdat de dragers de eerste trein moeten halen die rijd omdat ze niet samen mogen zitten met de toeristen die naar machu pichu gaan. Halen ze hem niet moeten ze 30km te voet lopen langs de sporen... )maar je moet dan wel allemaal 1.5u zitten wachten in de regen tot de laatste checkpoint opengaat en je door mag lopen...

Kom je aan in Machu Pichu (in het midden dus na die checkpoint zijn er geen controles meer) wordt je tegengehouden door zo'n securitykerel die je naar beneden stuurt om je trekzak af te geven omdat dat niet binnen mag 'logica...'. We moesten dus allemaal terug naar de ingang om onze bagage af te geven om daarna terug aan te schuiven samen met iedereen die de bus gepakt had om weer binnen te mogen. Was echt fucking pissed op dat moment... Nog een paar keer aangesproken geweest door zo'n beveiliger omdat ik 'shortcuts' nam ipv de trap te nemen terwijl ik net 3 dagen lang zo'n paadjes had gedaan.


Enige wat ik jammer vond is dat ik wayna pichu niet heb gedaan (m'n vriendin zag het niet meer zitten om nog meer te klimmen). Moest je met de bus naar Machu Pichu gaan zeker doen en moest je naar machu pichu willen met een trekking raad ik je de jungle trail aan, veel positive reacties over gehoord.

______________

Verder koop je coca blaren op een marktje, heb daar een plastiekzak vol met blaren gekocht voor enkele euro's terwijl je in die toeristische winkels zwaar in't zak wordt gezet. Doe 's ochtends wat coca bladen in je thee (zeker als je veel hoogteverschil zult doen op 1 dag) en maak misschien wat thee om mee te nemen. Alles wat je teveel hebt kan je uitdelen aan locals, zullen ze zeker appreciëren! En gewoon constant 'kauwen' op die blaren of ze ergens in een mondhoek duwen. Helpt tegen de hoogtezieke/vermoeidheid/honger en zo slecht smaakt het echt niet

Moest je 'licta' oid tegenkomen wat eruitziet als een blok/bol hasj zeker ook kopen (gewoon op de marktjes ernaar vragen). Smaakt reteslecht maar zorgt ervoor in combinatie met de coca-bladeren dat het sneller wordt opgenomen. Nog redelijk strak van gestaan op een bepaald moment :mrgreen:.

en souvenirs en kledij koop je het best in de kleinere stadjes/dorpen. Toch zeker voor Cusco want daar is alles veel duurder.

Enjoy it, 't is écht een prachtig land, heerlijk eten (ga aub niet naar fastfood of multinational shit) en overdreven vriendelijke mensen!

Toegevoegd na 5 minuten en 6 seconden:
https://www.tripadvisor.com/Hotel_Revie ... egion.html

Hier zaten wij in Arequipa, echt een dikke aanrader.
Afbeelding
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Megareus12 »

Zion schreef:
Wup schreef:Zijn van plan deze route te doen met PeruHop

Afbeelding

Zandsurfen bij oasestad Huacachina. Poor man galapagos oftewel Ballestas Islands. Colca trek gaan we ook zeker doen in 2 of 3 dagen. Daarna nog een paar dagen richting Machu Pichu. Lake Titi Caca Kappa slaan we over in verband met tijd en lijkt me ook niet erg geweldig.

Bedankt voor de dakterras tip :) Als je verder nog tips hebt hoor ik het graag.
Lake titicaca hebben we ook niet gezien, gehoord dat het ook niet echt de moeite is en het paste ook niet echt in ons schema, net zoals het zandsurfen, zou het zelf wel eens willen doen maar 't is niet echt iets voor m'n vriendin.

Machu pichu is prachtig maar echt overdreven druk. We hadden de originele inca trail gedaan (40km als ik het mij goed herinner) van 3 dagen en die was echt zalig, wijze paadjes (wel lastig klimmen met momenten maar dat is het zeker waard), niet te druk en kleinere tempels die je tegenkomt onderweg die je gewoon alleen mag verkennen.
bvb hier liepen we rond met 3 man, 't was aan het motregenen en iedereen liep de ruine voorbij om zo snel mogelijk naar het kamp te lopen voor het middageten
Afbeelding

Enkel de laatste dag was fucking slecht geregeld : om 4u 's ochtends wordt je wakker gemaakt omdat de tenten moeten opgeruimd worden (omdat de dragers de eerste trein moeten halen die rijd omdat ze niet samen mogen zitten met de toeristen die naar machu pichu gaan. Halen ze hem niet moeten ze 30km te voet lopen langs de sporen... )maar je moet dan wel allemaal 1.5u zitten wachten in de regen tot de laatste checkpoint opengaat en je door mag lopen...

Kom je aan in Machu Pichu (in het midden dus na die checkpoint zijn er geen controles meer) wordt je tegengehouden door zo'n securitykerel die je naar beneden stuurt om je trekzak af te geven omdat dat niet binnen mag 'logica...'. We moesten dus allemaal terug naar de ingang om onze bagage af te geven om daarna terug aan te schuiven samen met iedereen die de bus gepakt had om weer binnen te mogen. Was echt fucking pissed op dat moment... Nog een paar keer aangesproken geweest door zo'n beveiliger omdat ik 'shortcuts' nam ipv de trap te nemen terwijl ik net 3 dagen lang zo'n paadjes had gedaan.


Enige wat ik jammer vond is dat ik wayna pichu niet heb gedaan (m'n vriendin zag het niet meer zitten om nog meer te klimmen). Moest je met de bus naar Machu Pichu gaan zeker doen en moest je naar machu pichu willen met een trekking raad ik je de jungle trail aan, veel positive reacties over gehoord.

______________

Verder koop je coca blaren op een marktje, heb daar een plastiekzak vol met blaren gekocht voor enkele euro's terwijl je in die toeristische winkels zwaar in't zak wordt gezet. Doe 's ochtends wat coca bladen in je thee (zeker als je veel hoogteverschil zult doen op 1 dag) en maak misschien wat thee om mee te nemen. Alles wat je teveel hebt kan je uitdelen aan locals, zullen ze zeker appreciëren! En gewoon constant 'kauwen' op die blaren of ze ergens in een mondhoek duwen. Helpt tegen de hoogtezieke/vermoeidheid/honger en zo slecht smaakt het echt niet

Moest je 'licta' oid tegenkomen wat eruitziet als een blok/bol hasj zeker ook kopen (gewoon op de marktjes ernaar vragen). Smaakt reteslecht maar zorgt ervoor in combinatie met de coca-bladeren dat het sneller wordt opgenomen. Nog redelijk strak van gestaan op een bepaald moment :mrgreen:.

en souvenirs en kledij koop je het best in de kleinere stadjes/dorpen. Toch zeker voor Cusco want daar is alles veel duurder.

Enjoy it, 't is écht een prachtig land, heerlijk eten (ga aub niet naar fastfood of multinational shit) en overdreven vriendelijke mensen!

Toegevoegd na 5 minuten en 6 seconden:
https://www.tripadvisor.com/Hotel_Revie ... egion.html

Hier zaten wij in Arequipa, echt een dikke aanrader.
Klinkt echt super nice! Ik ga je bericht maar ergens opslaan voor als ik ooit die kans op ga.
Nilsie
Berichten: 19614
Lid geworden op: dinsdag 18 juli 2006, 20:46

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Nilsie »

Lijkt me inderdaad een amazing experience, dat land.
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Wup »

Erg bedankt voor je uitgebreide tekst man! We gaan helaas niet de Trail lopen. Denken er over na om via een hostel er een meerdaagse strip na maken. Wel stukken lopen en terug mountainbiken. Zal eens op zoek gaan naar Licta haha. Gaan sowieso veel lokaal eten proberen. Hoe smaakte de cavia en alpaca?
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Zion
Berichten: 4382
Lid geworden op: zaterdag 17 november 2007, 12:47
Oude naam: Road to Zion

Re: [Wat heb je gekocht / gekregen]

Bericht door Zion »

Cavia is echt niet praktisch, veel kleine botjes met weinig vlees. Gewoon een stuk geproefd op een buffet en smaakte maar gewoon. Alpaca is wel lekker in een beter restaurant. Heb daar vooral veel met avocado geheten meen ik mij te herinneren en immens veel fruitsoorten waar ik nog nooit van gehoord had.
Afbeelding
Plaats reactie