Het Auto topic!

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het Auto topic!

Bericht door Rems »

500 km is privé heh. Alles wat je dus buiten je werktijd rijdt, dus als je op vakantie gaat bijvoorbeeld met die auto moet je extra belasting betalen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Ja waaronder woon-werkverkeer dus he, heb nog niet veel gereden tijdens werkuren.

Toegevoegd na 3 minuten en 4 seconden:
Heb ff snelle berekening gemaakt en ik zou een 1320 euro aan belasting betalen (+- 28000 cataloguswaarde * 6/7 * 5.5% voor CO2 uitstoot).
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het Auto topic!

Bericht door Rems »

Woon-werk verkeer valt niet onder privé, anders zou die regeling nergens op slaan lol.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Het Auto topic!

Bericht door La Pulga »

Rems schreef:Ja, in België heb je dat ook niet denk ik. Kan het wel even kort uitleggen: Als je met een geleasde auto veel privé rijdt, moet je per jaar het % bijtelling van de waarde van jouw auto als belasting betalen. Dus stel je voor je auto is 35.000 euro (zo duur is jouw A-klasse denk ik?) dan moet je per jaar 35.000 x 0,20 = 7000 euro betalen. Ik vind dat best veel.

Toegevoegd na 19 seconden:
Dit geldt alleen als je meer dan 500 km per jaar rijdt met een auto van de zaak.
Slaat toch nergens op? Dus als je auto na een jaar gebruik 25k waard is moet je weer 5k bijtelling betalen? Als je die auto zelf koopt, betaal je 1 keer 7k bijtelling en dan ben je er vanaf.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Rems schreef:Woon-werk verkeer valt niet onder privé, anders zou die regeling nergens op slaan lol.
Lees m'n citaat effe, in België blijkbaar wel.
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15287
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Auto topic!

Bericht door Ruthless »

Rems schreef:Ja, dat zijn de standaard merken voor grote bedrijven. Ik had voor VW of Volvo gekozen omdat goedkoper. Voor mij zit er geen verschil tussen BMW/Merc en VW/Volvo. Alle 4 prima auto merken.

Hoe zit het met belasting in België? In Nederland heb je bijtelling, wat gebaseerd wordt op verbruik van de auto. Een BMW/Merc heeft 20% bijtelling, terwijl een VW bijvoorbeeld 14% heeft. Bijtelling zelf is een beetje lastig om uit te leggen, ff googlen ofzo.

Toegevoegd na 33 seconden:
Ruthless schreef:
Rems schreef:Ik zou trouwens veel liever een Golf of een V40 kiezen dan een BMW 1 serie of Mercedes A serie. Zo lelijk vind ik die, en veel minder praktisch (minder ruimte, vaak ook minder vermogen) en ook nog is duurder.
net zoals al die andere honder duizenden golfjes en v40s die er rondrijden in nederland
Is gewoon prima auto lol. Veel beter dan die Franse meuk.
op basis van wat
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Het Auto topic!

Bericht door La Pulga »

Loop een willekeurige garage binnen en vraag welke auto's meer problemen hebben. Duitse of Franse auto's (of Volvo). Franse auto's zijn niet voor niks populair onder monteurs, gaan vaak kapot en het is veel werk om bij het probleem te komen. Kunnen ze lekker veel werkuren verrekenen.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Het Auto topic!

Bericht door Meutr »

Jij werkt bij KPMG, Jaestro? Als ik slaag op mijn thesis worden wij collega's. Ik krijg alleszins ook zo'n Mercedes A en volgens mij is KPMG de enige big4 die ze levert.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Nej joh. Werk niet bij een big four. Heb wel een paar makkers die dit jaar bij KPMG gestart zijn.
Afbeelding
Ruthless
Berichten: 15287
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Het Auto topic!

Bericht door Ruthless »

La Pulga schreef:Loop een willekeurige garage binnen en vraag welke auto's meer problemen hebben. Duitse of Franse auto's (of Volvo). Franse auto's zijn niet voor niks populair onder monteurs, gaan vaak kapot en het is veel werk om bij het probleem te komen. Kunnen ze lekker veel werkuren verrekenen.
Afbeelding
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Je hebt al getekend btw? Kvind dat KPMG daar altijd zo vroeg mee is. Had vorig jaar rond deze tijd echt nog niet beslist wat ik zou gaan doen.
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Het Auto topic!

Bericht door Rems »

Jaestro schreef:
Rems schreef:Woon-werk verkeer valt niet onder privé, anders zou die regeling nergens op slaan lol.
Lees m'n citaat effe, in België blijkbaar wel.
Ja ik las het, maar in Nederland niet. Als je dan onder die 500 km per jaar blijft (wat niet veel mensen doen lijkt mij) betaal je dus geen extra belasting.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Het Auto topic!

Bericht door La Pulga »

Best wel lekker om een Mercedes als lease te hebben van het werk. In Nederland is het allemaal Toyota, Renault, Citroën, Opel, Ford, etc. met geluk VW of Volvo.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Ik zal een hint geven. Ik werk bij een top 5 technology consultant, die na een merger later in 2017 hoogstwaarschijnlijk top 2 zal zijn.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Het Auto topic!

Bericht door Meutr »

Starten in januari, he. Zo vroeg is dat niet, toch? Wel onder de ontbindende voorwaarde dat ik mijn diploma haal. Ik moet dus eerst slagen voor mijn thesis. :-({|=
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Het Auto topic!

Bericht door La Pulga »

Ruthless schreef:
La Pulga schreef:Loop een willekeurige garage binnen en vraag welke auto's meer problemen hebben. Duitse of Franse auto's (of Volvo). Franse auto's zijn niet voor niks populair onder monteurs, gaan vaak kapot en het is veel werk om bij het probleem te komen. Kunnen ze lekker veel werkuren verrekenen.
Afbeelding
Dan niet, toch is het zo. Wij hebben zelf nooit zoveel problemen met een auto gehad als met onze Peugeot.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Ah januari al. Ik zei het maar omdat ik wel wat mensen ken die vorig jaar rond oktober - november getekend hadden na de KPMG Soirée om te starten in september dit jaar. Vond ik toch al vroeg.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Het Auto topic!

Bericht door Meutr »

Jaestro schreef:Ik zal een hint geven. Ik werk bij een top 5 technology consultant, die na een merger later in 2017 hoogstwaarschijnlijk top 2 zal zijn.
IBM, CGI of Bearingpoint volgens de Google-lijstjes. :-({|=
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het Auto topic!

Bericht door Jaestro »

Neuh :( Heb ook wat gegoogled en hij komt niet vaak in lijstjes voor :( Vaak zitten Deloitte en KPMG mee in de lijsten, ook al zijn het geen pure technology consultants.
Afbeelding
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Het Auto topic!

Bericht door Meutr »

Die top 5 valt dus met een zak zout te nemen. :-$ :-({|=

Ik had dit lijstje:
http://www.itcareersuccess.com/work/top ... -firms.htm
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Plaats reactie