Lunatips boekenclubje

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Simon` »

Odius33 schreef: In dat geval heb ik een aanrader Simon: 'Steeds als ik de zin van het leven te pakken heb, komen ze met iets nieuws' van Daniel Klein. Een klein maar fijn satirisch boekje. :) Eens iets anders dan de gewoonlijke klassiekers.

Zelf heb ik de Expanding Circle van Peter Singer bijna uit, daarna schakel ik weer over op een historische roman, waarschijnlijk de slinger van Foucault.

Toegevoegd na 4 minuten:

Ohja en binnenkort komt deze uit:
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding


De eerste twee boeken waren misschien wel de twee leukste werken die ik ooit gelezen heb, dus ik kijk er zeker naar uit. :D
Lijkt me interessant! Weet je toevallig hoe het boek in het Engels heet, kan het met geen mogelijkheid vinden.
Afbeelding
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Odius »

Simon`
Bodybuilder
Berichten: 8177
Lid geworden op: zaterdag 18 augustus 2007, 20:51

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Simon` »

Ly odius
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door i k0nijn i »

de enige echte ik schreef:
i k0nijn i schreef: Toevallig iemand Joe Speedboot al gelezen?
Ja, geweldig boek vond ik dat.
Binnenkort eens aan beginnen. ^^
Afbeelding
Rasmus
Moderator in Non-RS
Berichten: 4182
Lid geworden op: vrijdag 29 mei 2009, 14:00

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Rasmus »

i k0nijn i schreef:
de enige echte ik schreef:
i k0nijn i schreef: Toevallig iemand Joe Speedboot al gelezen?
Ja, geweldig boek vond ik dat.
Binnenkort eens aan beginnen. ^^
Ik vond het een okay boek, het leest makkelijk weg en het is leuk geschreven. Ook het verhaal heeft mooie kanten en is redelijk opgebouwd. Echter zou ik niet willen zeggen dat het een literair hoogstaand boek is ofzo.
"Be yourself, everyone else is already taken"
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Wup »

Patrick Rothfuss - The name of the wind bijna uit. Heb hem een tijdje weggelegd, maar heb mijn passie voor lezen weer terug gevonden door dit boek. Prachtig boek. Tevens een zeer interessante inbeelding van Draken/Draccus en Magie/Sympathie in zijn boek.

Snel het 2de boek van de trilogie en de spin-offs lezen. Daarna denk ik beginnen aan The Way of Kings van Brandon Sanderson of The Lies of Locke Lamora van de Gentleman Bastard. =P~
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Ex-gebruiker 1440
Berichten: 18446
Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Ex-gebruiker 1440 »

Wup schreef: Patrick Rothfuss - The name of the wind bijna uit. Heb hem een tijdje weggelegd, maar heb mijn passie voor lezen weer terug gevonden door dit boek. Prachtig boek. Tevens een zeer interessante inbeelding van Draken/Draccus en Magie/Sympathie in zijn boek.

Snel het 2de boek van de trilogie en de spin-offs lezen. Daarna denk ik beginnen aan The Way of Kings van Brandon Sanderson of The Lies of Locke Lamora van de Gentleman Bastard. =P~
the lies of locke lamora is fantastisch en de twee sequels ook, een van mn favoriete fantasy series

wat voor fantasy is patrick rothfuss?
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Wup »

Nabuko Hond schreef:
Wup schreef: Patrick Rothfuss - The name of the wind bijna uit. Heb hem een tijdje weggelegd, maar heb mijn passie voor lezen weer terug gevonden door dit boek. Prachtig boek. Tevens een zeer interessante inbeelding van Draken/Draccus en Magie/Sympathie in zijn boek.

Snel het 2de boek van de trilogie en de spin-offs lezen. Daarna denk ik beginnen aan The Way of Kings van Brandon Sanderson of The Lies of Locke Lamora van de Gentleman Bastard. =P~
the lies of locke lamora is fantastisch en de twee sequels ook, een van mn favoriete fantasy series

wat voor fantasy is patrick rothfuss?
Klinkt goed!

Het verhaal gaat over Kvothe. Een held of ramp, door wien's kant je het bekijkt. Zou het beschrijven als een Middeleeuwse magische fantasy boek geschreven uit de eerste persoon. Mijn eerste grote boek na ASOIAF. Patrick Rothfuss is een beginnende schrijver, maar is over het algemeen erg goed ontvangen. Behoorlijk diverse recensies op Goodreads. Negatieve reviews zeggen dat het een Mary Sue verhaal is, maar dat is Bullocks. Mooie prosa en leest na de eerste 100 pagina's vlot weg. Veel mysteries, geloofwaardige karakters, bijzondere worldbuilding, vele talen/landen etc.
I have been called Kvothe the Bloodless, Kvothe the Arcane, and Kvothe Kingkiller. I have earned those names. Bought and paid for them.
But I was brought up as Kvothe. My father once told me it meant "to know."
I have, of course, been called many other things. Most of them uncouth, although very few were unearned.
I have stolen princesses back from sleeping barrow kings. I burned down the town of Trebon. I have spent the night with Felurian and left with both my sanity and my life. I was expelled from the University at a younger age than most people are allowed in. I tread paths by moonlight that others fear to speak of during day. I have talked to Gods, loved women, and written songs that make the minstrels weep.
You may have heard of me
Ik doe het boek echter niet genoeg eer aan met deze review. Ben niet zo goed in het beschrijven van mijn enthousiasme op papier.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Caddie
Berichten: 635
Lid geworden op: maandag 10 februari 2014, 20:48

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Caddie »

Toch maar weer op m'n fictietrein gesprongen, ben nu bezig in Moby Dick en Dorothy must die (en 7 Habits nog steeds maar die doe ik langzaam). Moby Dick is wel leuk, maar net een heel hoofdstuk over cetology gelezen dus wou even iets makkelijkers.

Toen dus Dorothy must die. Een van m'n favoriete boeken is The Life and Times of the Wicked Witch of the West, en dit had dus beetje zelfde insteek (nieuw perspectief met de Oz-karakters). Dorothy must die leest makkelijk door en is wel leuk, maar ik merk wel echt dat Wicked zoveel beter is uitgewerkt, dus daardoor heb ik weer nieuwe appreciatie gekregen voor die. :)
Ex-gebruiker 1440
Berichten: 18446
Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Ex-gebruiker 1440 »

edge of eternity gelezen, deel drie van de century trilogy

waar ik de eerste twee delen fantastisch vond kan deze nooit echt de hoogtepunten van de vorige boeken benaderen, wel een leuk boek daar niet van maar had wel wat beter verwacht

politiek mocht het ook wat subtieler, alle liberale personages zijn goed en alle conservatieven zijn slecht komt het op neer? dat 1dimensionele wordt wel beetje te opvallend na een tijd
Ex-gebruiker 1440
Berichten: 18446
Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Ex-gebruiker 1440 »

fool's quest: deel 2 van de fool&fitz trilogy, mooi vervolg ook al gebeurt er niet zo veel, fitz is met zn manisch depressieve buien altijd wel een leuk personage om volgen

nu wachten op deel 3 (2017) en het allerlaatste boek van mn favoriete fantasy reeks (boek 12 in totaal) :cry:

oja heb name of the wind ook besteld @ wuppie
Wup
Berichten: 9502
Lid geworden op: woensdag 8 augustus 2007, 19:08
RS: Torqedo (OSRS)
Clan: þ
Oude naam: Wuppie26

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Wup »

^

Fijn. Ben nu halverwege het 2de boek en het blijft me boeien. [-o< Zo chill.
Ack! Raya van Mattaveld
Afbeelding
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Sam »

Vinden jullie het echt goede boeken? Ik vond het eerste boek heel sterk, maar daarna viel het me wat tegen. Ik vind fitz echt té depressief, hij loopt altijd maar (redelijk terecht) te zeiken, wat ik niet heel interessant vind om te lezen. Ook vind ik dat het boek iets te 'slecht' gaat. Ik hou wel van tegenslagen en moeilijke protagonisten in boeken, maar ik heb het idee het alleen maar tegenslagen zijn, en zonder positieve en vrolijke stukken komen die uiteindelijk niet meer echt effectief aan. Als voorbeeld in het zelfde genre doet ASOIF dat veel beter. Personages hebben het niet makkelijk, je voelt je niet veilig voor ze, en de slechteriken doen het goed, maar je hebt ook dingen om voor te juichen. Als er dan iets gigantisch mis gaat (Red Wedding bijvoorbeeld) is de klap veel erger. In deze trilogie ontbrak dat gevoel imo, vooral in deel 2 en 3.
In- of uitklappen • boek 3 spoiler
Verder vond ik boek 3 echt veel slechter dan de eerste 2. Het had een aantal sterke stukken, maar vooral het einde sloeg echt nergens op imo. Alsof de auteur allemaal dingen erbij had bedacht die ze niet meer in het boek gepropt kreeg. Verder was het hele probleem met de piraten en forges(heette de zombies dacht ik?) gewoon niet opgelost. "jo we gaan gewoon weg en dan komen we terug met een rare draak die verslaat alles einde. En het mysterie hoe de piraten het deden leggen we gewoon niet uit.'' /rant
Desalniettemin vond ik het wel goed geschreven en waren de boeken erg spannend, heb ze ook erg snel uitgelezen.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Ex-gebruiker 1440
Berichten: 18446
Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Ex-gebruiker 1440 »

Sam schreef: Vinden jullie het echt goede boeken? Ik vond het eerste boek heel sterk, maar daarna viel het me wat tegen. Ik vind fitz echt té depressief, hij loopt altijd maar (redelijk terecht) te zeiken, wat ik niet heel interessant vind om te lezen. Ook vind ik dat het boek iets te 'slecht' gaat. Ik hou wel van tegenslagen en moeilijke protagonisten in boeken, maar ik heb het idee het alleen maar tegenslagen zijn, en zonder positieve en vrolijke stukken komen die uiteindelijk niet meer echt effectief aan. Als voorbeeld in het zelfde genre doet ASOIF dat veel beter. Personages hebben het niet makkelijk, je voelt je niet veilig voor ze, en de slechteriken doen het goed, maar je hebt ook dingen om voor te juichen. Als er dan iets gigantisch mis gaat (Red Wedding bijvoorbeeld) is de klap veel erger. In deze trilogie ontbrak dat gevoel imo, vooral in deel 2 en 3.
In- of uitklappen • boek 3 spoiler
Verder vond ik boek 3 echt veel slechter dan de eerste 2. Het had een aantal sterke stukken, maar vooral het einde sloeg echt nergens op imo. Alsof de auteur allemaal dingen erbij had bedacht die ze niet meer in het boek gepropt kreeg. Verder was het hele probleem met de piraten en forges(heette de zombies dacht ik?) gewoon niet opgelost. "jo we gaan gewoon weg en dan komen we terug met een rare draak die verslaat alles einde. En het mysterie hoe de piraten het deden leggen we gewoon niet uit.'' /rant
Desalniettemin vond ik het wel goed geschreven en waren de boeken erg spannend, heb ze ook erg snel uitgelezen.
de punten die je aanhaalt zouden valide zijn als ze niet aan bod kwamen in de 9 boeken die erop volgden :-({|= vind de personages ook veel sterker en geloofwaardiger dan in ASOIAF en zeker knap hoe de serie na 10 boeken nog blijft boeien terwijl martin zich al een poost heeft vastgeschreven en de twee laatste boeken al van zo'n lage kwaliteit waren dat ik echt niet meer uitkijk naar het vervolg (als dat er ooit nog zou komen)
Ex-gebruiker 1440
Berichten: 18446
Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Ex-gebruiker 1440 »

hebben ze me de verkeerde cover bezorgd ffs :x
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40368
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Daan »

Nu bezig in The Art of Fielding. Best wel een erg leuk boek!
Meutr
Luchtfietser
Berichten: 39827
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 21:14

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Meutr »

Arthur-trilogy, pure nostalgie.
I know it's easy to imagine, But it's easier to just do. See, if you can't do what you imagine, then what is imagination to you?
Afbeelding Afbeelding
Studies show that for every minute you're angry, you lose sixty seconds of happiness.






Afbeelding
Ex-gebruiker 1440
Berichten: 18446
Lid geworden op: zondag 28 mei 2006, 21:24

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Ex-gebruiker 1440 »

welke bedoel je, de warlord chronicles? dat is inderdaad wel een geweldige trilogie
Truth
Berichten: 729
Lid geworden op: zaterdag 10 mei 2014, 18:28

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Truth »

Jij zegt het - connie palmen.

Geweldig boek. Best werk van haar ooit.
Tijgertje
Berichten: 3585
Lid geworden op: dinsdag 3 april 2007, 18:47
Clan: geen
Oude naam: tijgertje252

Re: Lunatips boekenclubje

Bericht door Tijgertje »

Net begonnen aan Infinite Jest van DFW, wens me succes. :')
.
Afbeelding
~ Bedankt Konijn. c: ~

Afbeelding
Afbeelding


.
Afbeelding


Afbeelding[/img]
Plaats reactie