Verkiezingen (globaal)

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Dieselpker »

Megareus12 schreef:
Akwasi schreef:Wtf, kk veel stemmen voor d66 en groenlinks. Zijn jullie allemaal zo welwillend om onze parlementaire democratie in te ruilen voor een federaal europa???
Tijdens de alpha uprising gaan jullie er als eerste aan, rrrrrrrreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Ja, graag.
Precies, er zijn 2 opties: Alles afkappen en als Nederland doorgaan of alles doorzetten en als één Europa door. Daarin zie ik in Europa een veel betere toekomst. Al die mensen die blijven hangen in dat achterhaalde gedachtegoed van het nationalisme is wat het tegenwerkt.

De heer Rodrik heeft hier een mooi artikel over, het trilemma.
FEYENOORD ROTTERDAM
Akwasi
Berichten: 7851
Lid geworden op: donderdag 21 juli 2011, 21:11

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Akwasi »

een federaal europa gaat er hopelijk nooit komen, het zou enorm stupide zijn mocht men zich daar aan willen wagen
als rus weet ik als geen ander wat een gecentraliseerde totalitaire superstaat teweeg brengt, en tevens zijn de europeanen het met mij eens, dat zal ook blijken in de aankomende verkiezingen door heel europa
Afbeelding
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door elzou »

Ik stem Jesse Klaver en wel om verschillende redenen!
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Dieselpker »

Akwasi schreef:een federaal europa gaat er hopelijk nooit komen, het zou enorm stupide zijn mocht men zich daar aan willen wagen
als rus weet ik als geen ander wat een gecentraliseerde totalitaire superstaat teweeg brengt, en tevens zijn de europeanen het met mij eens, dat zal ook blijken in de aankomende verkiezingen door heel europa
Zijn niet te vergelijken, Rusland en Europa (EU) zijn totaal verschillend. Bovendien is een Europese "superstaat" iets wat over tijd moet ontstaan. Langzaam taken overhevelen.
Laatst gewijzigd door Dieselpker op maandag 6 februari 2017, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
FEYENOORD ROTTERDAM
elzou
Berichten: 9958
Lid geworden op: vrijdag 31 oktober 2008, 13:49
Clan: Flutr

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door elzou »

Akwasi schreef:een federaal europa gaat er hopelijk nooit komen, het zou enorm stupide zijn mocht men zich daar aan willen wagen
als rus weet ik als geen ander wat een gecentraliseerde totalitaire superstaat teweeg brengt, en tevens zijn de europeanen het met mij eens, dat zal ook blijken in de aankomende verkiezingen door heel europa
Ik maak me grote zorgen over hoe Rusland zich momenteel manifesteert op het wereldtoneel. Het land blokkeert constructieve oplossingen en schendt het internationale recht.
Verlosser van vele onwetende zieltjes.

Dit topic is beter voor een aantal mensen, ze weten zelf wel wie ik bedoel: http://www.lunagang.nl/tipforum/viewtop ... lit=hockey
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Dieselpker »

elzou schreef:
Akwasi schreef:een federaal europa gaat er hopelijk nooit komen, het zou enorm stupide zijn mocht men zich daar aan willen wagen
als rus weet ik als geen ander wat een gecentraliseerde totalitaire superstaat teweeg brengt, en tevens zijn de europeanen het met mij eens, dat zal ook blijken in de aankomende verkiezingen door heel europa
Ik maak me grote zorgen over hoe Rusland zich momenteel manifesteert op het wereldtoneel. Het land blokkeert constructieve oplossingen en schendt het internationale recht.
Dat doet de VS en dergelijke net zo hard. Doordat media hier zo Westers (Lees Amerikaans) georiënteerd is krijg je dat beeld perhaps.
FEYENOORD ROTTERDAM
Megareus12
Ex-moderator
Berichten: 14140
Lid geworden op: vrijdag 10 november 2006, 19:09
Extra rang: Holbewoner

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Megareus12 »

Mwah, je hebt natuurlijk een punt. Maar Rusland is nog steeds heel veel erger dan de VS. Dissidenten worden over het algemeen niet vermoord door de Amerikaanse regering. In hoeverre je dissidenten kan hebben in de VS/een democratie.
Gebruikersavatar
pauperunit
Grapjas
Berichten: 16867
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 10:42
RS: Rondjeslopen (OSRS)
Oude naam: grootmonster

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door pauperunit »

1. ondernemerspartij
2. vvd
3. vnl
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Dieselpker »

Megareus12 schreef:Mwah, je hebt natuurlijk een punt. Maar Rusland is nog steeds heel veel erger dan de VS. Dissidenten worden over het algemeen niet vermoord door de Amerikaanse regering. In hoeverre je dissidenten kan hebben in de VS/een democratie.

Wie zegt dat het niet gebeurt? Misschien komt het niet zo openlijk naar buiten. De VS speelt net zo vieze spelletjes in de internationale politiek als Rusland. De Koude Oorlog is een prima voorbeeld om te laten zien wat beide regeringen hebben aangericht (Vooral Afrika). Ik ben het niet eens met de stelling dat Rusland erger is dan de VS.
FEYENOORD ROTTERDAM
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Zeekoe »

Ik denk ook dat we naar een verenigd Europa als in USE moeten gaan op termijn. De grootste belanghebbers bij een verdeeld Europa zijn degene die buiten de grenzen liggen. Uiteraard is een USE wel moeilijk, er zijn enorm veel culturele verschillen. Kijk al maar naar de vele talen, dat heb je bij andere grootmachten natuurlijk niet.
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door La Pulga »

Dat gaat nog lachen worden wilt de volledige Balkan meedoen.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Dieselpker »

En dat is dus het probleem, wat ik al zei. Nationalisme is zo succesvol gebleken dat mensen geen situatie zonder kunnen voorstellen. Een natie heeft bestaansrecht nodig wat vaam gecreëerd is en versterkt door nationalisme. Een nationalistische ideologie voor een Europese staat creëeren is bijna onmogelijk omdat er ook nauwelijks een grote voorgeschiedenis is.

Er moet een besef komen bij de gehele bevolking van de Eurozone dat een sterk en verenigd Europa veel meer kans maakt dan individuele landen tegenover de enorme handelsblokken van China en de VS/NA bijvoorbeeld. Pas vanuit daar kan je echt verder werken ben ik bang. Voor nu zijn de meeste eurosceptisch "aant het kost me geld" ed.
FEYENOORD ROTTERDAM
Akwasi
Berichten: 7851
Lid geworden op: donderdag 21 juli 2011, 21:11

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Akwasi »

Zeekoe schreef:Ik denk ook dat we naar een verenigd Europa als in USE moeten gaan op termijn. De grootste belanghebbers bij een verdeeld Europa zijn degene die buiten de grenzen liggen. Uiteraard is een USE wel moeilijk, er zijn enorm veel culturele verschillen. Kijk al maar naar de vele talen, dat heb je bij andere grootmachten natuurlijk niet.
Dieselpker schreef:En dat is dus het probleem, wat ik al zei. Nationalisme is zo succesvol gebleken dat mensen geen situatie zonder kunnen voorstellen. Een natie heeft bestaansrecht nodig wat vaam gecreëerd is en versterkt door nationalisme. Een nationalistische ideologie voor een Europese staat creëeren is bijna onmogelijk omdat er ook nauwelijks een grote voorgeschiedenis is.

Er moet een besef komen bij de gehele bevolking van de Eurozone dat een sterk en verenigd Europa veel meer kans maakt dan individuele landen tegenover de enorme handelsblokken van China en de VS/NA bijvoorbeeld. Pas vanuit daar kan je echt verder werken ben ik bang. Voor nu zijn de meeste eurosceptisch "aant het kost me geld" ed.
Onder het mom samenwerken worden steeds meer bevoegdheden overgeheveld van nationaal naar supranationaal, oftewel soevereiniteit inleveren, dat moet ook om het functioneren van een superstaat als de EU in huidige vorm te kunnen garanderen. Burger komt NOG verder weg te staan van de politiek, voelt zich ongehoord dat laatste is nu al een van de redenen waarom anti-EU partijen zoals de PVV groot aan het worden zijn.
Mijn inziens zijn verschillen in Europa te groot om een Europese staat te kunnen laten werken: cultuur, sociaal-economisch, talen, geloof etc.
Ik snap ook niet waarom een Belg een Europese staat zou willen? Het is al onmogelijk gebleken samen te werken met de Walen laat staan 50 andere volkeren :P.
elzou schreef:
Akwasi schreef:een federaal europa gaat er hopelijk nooit komen, het zou enorm stupide zijn mocht men zich daar aan willen wagen
als rus weet ik als geen ander wat een gecentraliseerde totalitaire superstaat teweeg brengt, en tevens zijn de europeanen het met mij eens, dat zal ook blijken in de aankomende verkiezingen door heel europa
Ik maak me grote zorgen over hoe Rusland zich momenteel manifesteert op het wereldtoneel. Het land blokkeert constructieve oplossingen en schendt het internationale recht.
Ieder land streeft ernaar haar eigen geopolitieke belangen te versterken, volgens mij gebeurt dat overal ongeveer hetzelfde
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Bighead »

Afbeelding
D66 it is. Fascinerend dat CU zo hoog op m'n lijst staat. Als er één partij is waar ik qua ideologie niet mee overeen komt (behalve miempartijen zoals Denk, Artikel 1 en PVV) is het waarschijnlijk CU wel.

Toegevoegd na 2 minuten en 15 seconden:
Aan de poll te zien zijn er mensen die onironisch op de partijen die ik noem gaan stemmen, dus sorry als ik mensen heb beledigd door ze als miempartij te omschrijven. Serieuze vraag: wat is het aan mensen als Sylvana, Kuzu en Wilders dat jullie ervan overtuigt dat ze een plek hebben ergens anders thuis horen dan in een gekkenhuis?
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Zeekoe »

Ik ben het niet met je oneens, Akwasi. Maar finaal lijken de voordelen met groter dan de nadelen. Er is ook wel een substantiële link tussen de opkomst van nationalistische partijen en het (eerder beperkte) IQ van hun stemmers.
Daarnaast begrijp ik dat argument van "het volk voelt zich ver weg van de politiek" niet in dit geval. Persoonlijk voel ik me net zozeer vervreemd van Europa, als van federaal België, als van mijn eigen gemeenteraad. Eens je gestemd hebt, is het uit je handen. Dat geldt op elk niveau, tenzij je met referenda werkt. Bovendien is dat ook in USA met staten en de federale overheid.
Cultuur is dus het grootste probleem en als Vlaming zie ik niets liever dan een splitsing van België. Maar zoals Hondje het ooit zei. Vlaanderen en Wallonië apart in een sterk Europa. De USE zou wat mij betreft ook beperkt blijven op cultureel vlak. Er hoeft geen Europese omroep te komen die alle locale televisiezenders vervangt.
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Dieselpker »

Burgers moeten ook geen invloed hebben op politiek door referenda en dergelijke. Het werkt nou eenmaal zo dat er vertegenwoordigers gekozen worden als in politici, zij moeten verstand van zaken hebben dus zullen zij ook moeten regeren.
FEYENOORD ROTTERDAM
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Zeekoe »

Akkoord, anders krijg je van die Brexit onzin. Hoewel, in Zwitserland lijkt het toch te werken.
Ruthless
Berichten: 15268
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Ruthless »

ik heb zojuist de stemwijzer gedaan en de PVV kwam er uit bij mij
sorry fams

overigens ga ik niet op de PVV stemmen though, moet nog maar even kijken waar ik wel op ga stemmen

Toegevoegd na 53 seconden:
Afbeelding
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Tristan
Teamleider Chat
Berichten: 12286
Lid geworden op: donderdag 29 april 2010, 15:31
RS: Wertoo4 (p2p)
Clan: Lunatip

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Tristan »

Rasmus schreef:
Megareus12 schreef:
Rasmus schreef:Peiling toegevoegd, vier partijen samen gegooid aangezien er maar 25 opties zijn in een pol en 28 partijen meedoen.
Je bent D66 vergeten..!
:fluit:
Overtypen is best lastig :')
Kan je ervoor zorgen dat je stem kan aanpassen? Ik denk dat veel mensen nog twijfelen en de campagnes zijn eigenlijk net begonnen.
Heb je vragen over een kick/ban of heb je nog een andere opmerking over de chat? Stuur mij dan gerust een PB!
Chatregels: Waarom ben ik gekickt? | Het Lunatip topic: alle informatie over de chat | Lunatipchatter van het kwartaal

Afbeelding

"Alsof mij t boeit wat jullie kunnen missen in het team?"
"Nee, gewoon een warn erop"
--Legends
Lijpe
Berichten: 10300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:54
Oude naam: Badr Hari

Re: Verkiezingen 2016 (globaal)

Bericht door Lijpe »

Ruthless schreef:ik heb zojuist de stemwijzer gedaan en de PVV kwam er uit bij mij
sorry fams

overigens ga ik niet op de PVV stemmen though, moet nog maar even kijken waar ik wel op ga stemmen

Toegevoegd na 53 seconden:
Afbeelding
Beter ga je niet stemmen, hopeloze resultaat
Afbeelding
Plaats reactie