Cruseder4 teruggekeerd

Hier kun je praten over de dagelijkse gang van zaken.
Forumregels
In dit forumdeel wordt minder streng gemodereerd dan in andere fora, maar wees respectvol tegen elkaar.
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Dieselpker »

Sam schreef:Klopt, maar je kan veel invloed uitoefenen op de mening die gevormd door volwassen, zeker aangezien die veel veranderd. En zij zijn degene die de nieuwe kinderen weer opvoeden, met hun idealen. En ja helemaal nu krijg je veel mensen zich enorm ingraven in hun eigen mening door deen shit storm die overal heerst. Maar ik vind zelf dat dat geen reden is voor het stoppen van het uiten van je idealen.

En daarbij onderschat je wel een beetje de invloed die media en school heeft op de opvoeding van een kind, denk ik.
Oh bedoel ook niet dat het een kansloze zaak is. Ze kunnen zeker wel een groot deel van de mensen beïnvloeden of aan het denken zetten wat altijd goed is. Maar ik denk dat het onder de huidige situatie nog geen standaard ideaal wordt.
FEYENOORD ROTTERDAM
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Sam »

Voorlopig niet nee. Vind ik persoonlijk ook wel prettig, ik ben niet zo van de revoluties of gigantische veranderingen.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Dieselpker »

Verandering is goed, anders kom je nooit vooruit :^).
FEYENOORD ROTTERDAM
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Sam »

Overigens zie je gewoon al de laatste jaren dat de boel steeds meer rechtgetrokken wordt. Voorbeeld is het gelijk trekken van ouderverlof van laatst.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Dieselpker »

Maar dan heb je het weer over rechten ipv beeldvorming, daar zit ook wel een tamelijk verschil in.
FEYENOORD ROTTERDAM
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Sam »

Dat is ook wel waar ja.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
La Pulga
Berichten: 36572
Lid geworden op: maandag 12 juli 2010, 14:45
Oude naam: Durex

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door La Pulga »

Sam schreef:
La Pulga schreef:
Sam schreef:Als je het aan de wat normalere feministen vraagt gaat het voornamelijk om het rechtteekken van verwachtingspatronen over mannen en vrouwen in de samenleving, en het gelijktrekken van functies in de maatschapij. Dit houdt in dat vrouwen toch nog vaak een schoonsheidsideeal moeten volgen, mannen "sterk" en emotieloos moeten zijn, vrouwen voor kinderen moeten zorgen en mannen dus minder ouderschapsverlof krijgen, maar mannen ook raar worden aangekeken wanneer ze basisschool leraar willen worden en vrouwen in techniek erbuiten vallen.

Dan zijn er ook nog de "hogere" functies waarin vaak vrouwen nog ondergerepresenteerd zijn. Er was gister een stukje over in Volkskrant dat vertelde dat er meer vrouwen op wo niveau afstuderen maar slecht 10% van de hoogleraren vrouw zijn. Dat soort zaken.

Het gaat dan ook niet zo zeer over de officiële rechten van vrouwen tegenover mannen, want die wel gelijk onderhand, maar het maatschappelijk beeld tussen man en vrouw is nog niet gelijkwaardig. Soms negatief voor man, soms voor vrouw.

Dat is het huidige idee achter feminisme volgens mij.
De stap van afstuderen op een WO naar hoogleraar is nog best groot. Misschien zijn er ook veel minder vrouwen die de ambitie hebben om dat soort functies te vervullen. Die vergen vaak toch veel offers in het privé leven, waar mannen ook vaker toe bereid zijn dan vrouwen.

Verder zijn er richting zowel vrouwen als mannen vooroordelen waardoor ze geen gelijke behandeling krijgen.
Heb je het wel gelezen, ik zeg toch dat het beide richtingen op werkt. En dat soort argumenten worden heel vaak gebruikt, maar zelfs dan is 10% erg weinig (en volgens mij kloppen die argumenten ook vaak niet). De realiteit is dat vaak groepen (zij het oude witte mannen, maar ook allochtonen of specifieke nationaliteiten) mensen uit hun eigen groep prefereren en daar op selecteren. Dat gebeurt heus niet altijd bewust, en is ook gewoon menselijk, maar het leidt vaak wel tot seksisme en racisme. Dat proberen aan te pakken is helemaal niet slecht vind ik.
Dat ben ik ook met je eens, maar zoals je al zegt zit dat gewoon in de mens en is iets wat er ook heel lastig uit te krijgen is. Maar ik denk ook dat het niet zo simpel is als mensen prefereren mensen uit hun eigen groep, al weet ik zeker dat dat gebeurt (helaas). Ik denk dat dat slechts een van de redenen is. Ik denk dat het verschil in ambities tussen mannen en vrouwen ook een belangrijke factor is. Vrouwen kiezen toch echt vaker voor een huisje, boompje, beestje waar mannen sneller voor een carrière kiezen, althans ik een beetje afga op de gesprekken die ik heb met mensen van mijn leeftijd. Daarnaast is een sociale verandering doorvoeren ook niet iets wat in en paar jaar gebeurt, vaak duurt dat een of twee generaties. Ik ben ben ook van mening dat er nog een lange weg te gaan is voordat die stereotypering verdwijnt, maar het gaat wel steeds beter.

Dat meer vrouwen een WO opleiding afronden klopt in de huidige tijd, maar toen de huidige generatie hoogleraren een WO opleiding afronde, vaak toch wel een jaar of 25 geleden (ik schat dat de gemiddelde hoogleraar toch zeker rond de 50 is) was dat misschien niet het geval. Ik denk dat het beter is om over 30 jaar te kijken hoe het er dan voorstaat.
Afbeelding
☑ Saddam Hussein ☑ Osama Bin Laden ☐ Justin Bieber
In- of uitklappen •
Afbeelding
Cruseder4
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 5 oktober 2016, 23:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Cruseder4 »

Hou eens even op met zulke rare gesprekken en wens me een hartelijk welkom.
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40364
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Daan »

Ik vind het ook wel grappig dat deze discussie in het Crusedertopic plaatsvond. :")
Gebruikersavatar
pauperunit
Grapjas
Berichten: 16867
Lid geworden op: zaterdag 7 juni 2008, 10:42
RS: Rondjeslopen (OSRS)
Oude naam: grootmonster

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door pauperunit »

wtf
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Dieselpker »

quality discussie
FEYENOORD ROTTERDAM
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40364
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Daan »

Maar echt. Eerste deel van dit topic was een discussie (die al vaker is langsgekomen op dit forum) tussen Ricc en Konijn waarbij Ricc weer eens verongelijkt doet over het feit dat hij gewoon belachelijk slecht is in competitieve games. En het tweede deel was dan weer een discussie over feminisme. Toch interessant hoe zoiets in 5 pages heeft kunnen gebeuren.
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Sam »

Bar heeft een vreemde combo van puur shitposten en kwaliteitdiscussies. Allemaal in elk topic mogelijk.

Toegevoegd na 57 seconden:
Je weet eigenlijk nooit wat je kan verwachten als je een topic opent.
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40364
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Daan »

Misschien in april weer een hungergames doen? Dat waren toch ook altijd wel actieve topics.
Ruthless
Berichten: 15287
Lid geworden op: vrijdag 8 juni 2012, 16:39
RS: V I T T U N (OSRS)
Extra rang: Pechvogel

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Ruthless »

meh
Silfer, kom alsjeblieft terug. We missen je allemaal heel erg. :cry:
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40364
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Daan »

Ruthless schreef: zondag 19 maart 2017, 1:24meh
Ja ik zie het ook niet echt meer zo zitten, maar het was wel leuk voor zolang het duurde in ieder geval.
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Nikki- »

Als we nou Risk hadden...
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Sam »

Ja gewoon risk megareus is weg gepussyd
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Cruseder4
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 5 oktober 2016, 23:06

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Cruseder4 »

Wat lees ik nou
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Cruseder4 teruggekeerd

Bericht door Dieselpker »

risk
FEYENOORD ROTTERDAM
Plaats reactie