Het grote mobieltjes en tablets topic!

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Vingerafdrukscanner op je smartphone

Ja, lijkt me super handig!
22
30%
Nee, ik vind het niet nodig dat mijn vingerafdruk overal bekend is.
51
70%
 
Totaal aantal stemmen: 73

Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Dexter »

Cool, meer geld voor minder telefoon dus. Da's courage.
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Bighead »

Dexter schreef:Cool, meer geld voor minder telefoon dus. Da's courage.
Je bent toch niet zo'n loser die nog steeds 3,5mm-jack oordopjes gebruikt, toch? Da's zó 2016.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Daminovich »

Of zo'n loser die zijn telefoon oplaadt en tegelijk wilt opladen
Daan
Bouillonblokje
Berichten: 40330
Lid geworden op: zaterdag 18 april 2009, 17:26

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Daan »

Mooie zin kerel.
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Daminovich »

Oh wait

En tegelijk muziek wilt luisteren
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Danneh »

Het is maar net waar je een probleem van maakt. Ik vind het gebruiksgemak verdomd chiller dan bij android. Overigens vind ik de telefoon ook malen esthetischer, maar dat blijft puur persoonlijk. Heb altijd gewoon een vreemd gevoel wanneer ik android gebruik.

Overigens, de batterijduur is prima, dus zal een volle dag met gemak halen - dan, als je besluit om s' avonds wat YT te kijken, kan je prima daarvoor even 30 minuutjes in de oplader.

Ik vind het allemaal maar overtrokken om je druk te maken om een 3,5mm poort. Zolang m'n laptop die maar heeft, en zolang ik maar muziek kan luisteren (wat dus kan!)
Lijpe
Berichten: 10300
Lid geworden op: dinsdag 3 maart 2009, 17:54
Oude naam: Badr Hari

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Lijpe »

Apple heeft het lef om dit te ondernemen, over enkele jaren kennen we niet anders.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Ricc »

Danneh schreef:Het is maar net waar je een probleem van maakt. Ik vind het gebruiksgemak verdomd chiller dan bij android. Overigens vind ik de telefoon ook malen esthetischer, maar dat blijft puur persoonlijk. Heb altijd gewoon een vreemd gevoel wanneer ik android gebruik.

Overigens, de batterijduur is prima, dus zal een volle dag met gemak halen - dan, als je besluit om s' avonds wat YT te kijken, kan je prima daarvoor even 30 minuutjes in de oplader.

Ik vind het allemaal maar overtrokken om je druk te maken om een 3,5mm poort. Zolang m'n laptop die maar heeft, en zolang ik maar muziek kan luisteren (wat dus kan!)
Ken je het principe "Prijs/kwaliteitsverhouding"?

Vind dat dat niet zo geweldig samengaat met Apple, maar dat is mijn mening. :mrgreen:
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door i k0nijn i »

Goh, hangt sterk af van wat je daaronder verstaat natuurlijk. Een S7 eet een iPhone 7 op als ontbijt wellicht in benchmarks, maar anderzijds ken ik weinig mensen die hun Galaxy S even lang gebruiken als de mensen die ik ken met een iPhone. Ik ken mensen die nu nog een iPhone 4S gebruiken, bijvoorbeeld, maar echt niemand die nog een S2 heeft.

Ik heb mijn iPhone 3GS destijds 5 jaar gebruikt en mocht de microfoon hersteld kunnen worden, zou die terug perfect werken. Natuurlijk is het OS verouderd en daar kan je niet omheen, maar in gebruik is die nog altijd even snappy als toen ik hem kocht (ik gebruik die voor mijn 2e acc als Steam Guard).
Afbeelding
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Daminovich »

In februari mag ik verlengen. Wordt dan iPhone 7 32GB. 32GB is genoeg
Danneh
Berichten: 8980
Lid geworden op: donderdag 4 januari 2007, 13:35

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Danneh »

Heb nu de 16GB iPhone 5s, maar denk dat ik met 32Gb alleszins niet uit de voeten kom, zeker niet gezien het feit in echt een shitload aan foto's per maand krijg / maak, daarnaast Spotify offline + 4k Video's, en m'n telefoon staat zo vol!

128gb zal ik niet vol krijgen, overigens. Maar 32gb sowieso wel! haha
Jaestro
Berichten: 2708
Lid geworden op: maandag 20 mei 2013, 0:15

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Jaestro »

Danneh schreef:Heb nu de 16GB iPhone 5s, maar denk dat ik met 32Gb alleszins niet uit de voeten kom, zeker niet gezien het feit in echt een shitload aan foto's per maand krijg / maak, daarnaast Spotify offline + 4k Video's, en m'n telefoon staat zo vol!

128gb zal ik niet vol krijgen, overigens. Maar 32gb sowieso wel! haha
Heb ook Spotify offline + vrij veel foto's op een 5s 64GB en heb nog 37, GB beschikbaar, vrij goed te doen dus, op die 4K videos na. Heb zelf gisteren een iPhone 7 32GB besteld, kom ik wel mee toe normaal.
Afbeelding
Ricc
Ex- evenementenorganisator
Berichten: 18638
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 16:18

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Ricc »

i k0nijn i schreef:Goh, hangt sterk af van wat je daaronder verstaat natuurlijk. Een S7 eet een iPhone 7 op als ontbijt wellicht in benchmarks, maar anderzijds ken ik weinig mensen die hun Galaxy S even lang gebruiken als de mensen die ik ken met een iPhone. Ik ken mensen die nu nog een iPhone 4S gebruiken, bijvoorbeeld, maar echt niemand die nog een S2 heeft.

Ik heb mijn iPhone 3GS destijds 5 jaar gebruikt en mocht de microfoon hersteld kunnen worden, zou die terug perfect werken. Natuurlijk is het OS verouderd en daar kan je niet omheen, maar in gebruik is die nog altijd even snappy als toen ik hem kocht (ik gebruik die voor mijn 2e acc als Steam Guard).
De markt is nu eenmaal afgestemd dat een mobiel elke twee jaar vervangen kan worden door een superieur model. Voornamelijk vanwege batterij levensduur (mijn HTC one is dus versleten op vlak van batterij, waardoor ik een nieuwe moest kopen).

Mijn mening is gewoon dat de prijs die je betaalt voor een iPhone, bijvoorbeeld de 7, redelijk slecht gaat met prijs/kwaliteit dan als je een s7 koopt met prijs/kwaliteit. Er zijn veel functies die de apple niet heeft ingebouwd die de s7 dan weer wel heeft, terwijl de Iphone7 duurder is. Ook softwarematig zijn er een aantal beperkingen in de iOS, voornamelijk wat apple je laat doen en niet, wat ik ook vrijwel teleurstellend vind. Het lijkt mij een feit dat je gewoon een beduidend aantal euro's betaalt voor het respectabel merk apple, dan dat je betaalt voor enige vorm van extensieve kwaliteit. Ik zeg dan niet dat apple slechte telefoons aanbiedt, maar gewoon dat je er teveel voor neerlegt.

En dan heb je natuurlijk die personen die naar apple producten verlangen puur voor het superieure en exclusief gevoel zoals ik op sommige sociale mediaplatformen kan ondervinden. Kijken gewoon neer op android alsof ze het weten wat het beste is... :") Ik geloof dat ik niet de enige ben die zich daar mateloos aan stoort.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door i k0nijn i »

Dat de markt zo is ingesteld, wil nog niet zeggen dat iedereen meedoet. Zoals ik zei, ik ken veel meer mensen met een iPhone van 3-4 jaar oud dan mensen met een Android-toestel van 3-4 jaar oud.

Welke functies heeft de S7 die je zo mist op een iPhone?

Ik moet zeggen dat ik iOS vele malen fijner vind in gebruik dan Android. Puur persoonlijke smaak, natuurlijk. Wat ik dan wel weer ervaar is dat je merkt dat Android een algemeen OS is en de optimalisatie voor je toestel precies achterwege blijft. Dat ligt natuurlijk ook grotendeels aan de fabrikant, maar ik kan niet op twee handen tellen hoeveel issues ik al heb gehad met mijn Moto G, eigenlijk al startend 2 maanden nadat ik deze kocht. Een softwareprobleem was toch echt een non-issue met mijn iPhone. Ik zou er ook niet van verschieten dat ik één van de komende maanden eens opsta en dat mijn Moto G gewoon dood is.

Dat heb je algemeen gewoon met Apple, vind ik. Het werkt enorm gebruiksvriendelijk en blijft toch aanzienlijk langer doen wat het moet doen. Dat heb ik gemerkt met mijn iPhone tegenover de toestellen van vrienden enerzijds en de lifespan van mijn Macbook Pro tegenover Windows laptops uit dezelfde prijsklasse, telkens een vrij faire vergelijking qua releasedatum en hoe lang ze in gebruik zijn en hoe ze presteren na enkele jaren. De Steam-app werkt vlotter op mijn iPhone 3GS op iOS 6 dan op mijn Moto G op Android 6, om je een idee te geven. :")
Afbeelding
dhondtie
Berichten: 796
Lid geworden op: zondag 4 maart 2007, 10:21
Clan: Smokin Mils

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door dhondtie »

Ik ben stilaan op zoek naar een nieuwe smartphone. Mijn Nexus 5 is het aan het begeven en is helaas gebarsten. Ik ben op zoek naar een deftige smartphone (Android of iOS) waarbij de batterij een grote capaciteit moet hebben. Ik wil niet na 8 uur weer moeten opladen, wat soms wel moet bij mijn nexus 5. Budget tot €400, maar wel ga ik tweedehands kijken, dus nieuwprijs max €550 ongeveer. Enige suggesties?
Afbeelding
Joa
Berichten: 6416
Lid geworden op: donderdag 3 december 2009, 18:15

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Joa »

Nexus 6P?
Dexter
Update Lounge
Berichten: 7092
Lid geworden op: vrijdag 14 mei 2010, 21:34

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Dexter »

De nieuwe OnePlus.

OnePlus is altijd aanrader.
Ik hou van OnePlus.


OnePlusOnePlusOnePlusOnePlusOnePlusOnePlusOnePlusOnePlusOnePlusOnePlusOnePlusOnePlusOnePlusOnePlusOnePlus
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door Bighead »

i k0nijn i schreef:Welke functies heeft de S7 die je zo mist op een iPhone?
Root access, app sideloading, acceptabele file management, hotspot functionaliteit, een 3.5mm jack, noem maar op. Ik kan me goed voorstellen dat voor veel mensen dat van minder belang zal zijn, maar een iPhone is zeker wel een stuk beperkter in functionaliteit dan de gemiddelde Android telefoon. Of de betreffende functionaliteit gemist wordt door de meeste mensen is een tweede.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door i k0nijn i »

Bighead schreef:
i k0nijn i schreef:Welke functies heeft de S7 die je zo mist op een iPhone?
Root access, app sideloading, acceptabele file management, hotspot functionaliteit, een 3.5mm jack, noem maar op. Ik kan me goed voorstellen dat voor veel mensen dat van minder belang zal zijn, maar een iPhone is zeker wel een stuk beperkter in functionaliteit dan de gemiddelde Android telefoon. Of de betreffende functionaliteit gemist wordt door de meeste mensen is een tweede.
Ik denk dat root access en app sideloading voor de meeste mensen echt geen verschil uitmaakt. Hoewel je veel meer mogelijkheden hebt bij Android op dat vlak en het een stuk lastiger is met iOS, kan je volgens mij ook wel sideloaden met iOS. Moet je wel een developer account voor hebben, dacht ik.

Een 3.5mm jack is iets dat nu pas weg is op de iPhone en ik ben nog wel eens benieuwd om te zien hoe dat uitspeelt in praktijk. De enige functionaliteit die je verliest is charging en je 3.5mm jack gebruiken tegelijkertijd. Ik kom het persoonlijk niet al te vaak tegen dat ik zowel mijn 3.5mm jack als mijn charging port aan het gebruiken ben, eigenlijk.

Ik doelde ook meer op hardware dan software, eigenlijk, aangezien Ricc zei:
Er zijn veel functies die de apple niet heeft ingebouwd die de s7 dan weer wel heeft, terwijl de Iphone7 duurder is. Ook softwarematig zijn er een aantal beperkingen in de iOS, voornamelijk wat apple je laat doen en niet, wat ik ook vrijwel teleurstellend vind.
Dat impliceerde voor mij toch dat er bedoeld werd dat de S7 hardwarematig functies heeft die de iPhone 7 niet heeft en daar bovenop softwarematig nog eens meer te bieden heeft. Dat zie ik echter niet.

Over het algemeen is het zeker zo dat je meer vrij gebruik hebt met je Android-toestel, maar zoals je zelf ook aangeeft laat ik liever in het midden voor welk percentage van de gebruikers dat echt een verschil maakt. Wat ik ook deels wat vreemd vind is dat een S7 en een iPhone in dagelijks gebruik weinig verschillen, hoe veel zwaarder de specificaties van de S7 ook zijn. 't Is niet dat een webpage openen veel sneller gaat op een S7 dan op een iPhone etc. Dat heeft sowieso te maken met iOS dat speciaal gemaakt wordt voor de iPhone en Android als meer algemeen OS, neem ik aan, maar ik vind het toch frappant.
Afbeelding
dhondtie
Berichten: 796
Lid geworden op: zondag 4 maart 2007, 10:21
Clan: Smokin Mils

Re: Het grote mobieltjes en tablets topic!

Bericht door dhondtie »

Ben op zoek naar een smartphone met grote batterijcapaciteit. Ik zag de Acer Liquid Zest Plus met een batterij van 5000mAh. Prijs mag alle kanten op, ik beslis later dan tussen de verschillende opties. Bedankt
Afbeelding
Plaats reactie