>>> 't Filmtopic <<<

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Wie wint, volgens jou, de oscar voor beste film?

Peiling eindigde op maandag 25 december 2017, 20:50

Call Me by Your Name
1
13%
Darkest Hour
0
Geen stemmen
Dunkirk
2
25%
Get Out
0
Geen stemmen
Lady Bird
1
13%
Phantom Thread
0
Geen stemmen
The Post
1
13%
The Shape of Water
0
Geen stemmen
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
3
38%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Het einde komt in zicht, actrice in een bijrol als volgende. Ik denk Viola Davis, heeft ook o.m. de BAFTA gewonnen.
mbtkiller

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door mbtkiller »

Valt me op dat eigenlijk allemaal dezelfde films zijn.. beetje jammer imo
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Er komen maar x aantal films uit per jaar en de echt "goede" films zijn bijgevolg beperkt natuurlijk. Al kan er wel een argument gemaakt worden dat er voornamelijk drama wordt genomineerd.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door i k0nijn i »

Wat ik niet geheel onlogisch vind, aangezien drama toch het genre is met de meeste inhoud voor mij. Een actiefilm kan vermakelijk zijn en indrukwekkend, maar ik moet nog een actiefilm zien die me meesleept in het verhaal. Ik heb nu wel een grote voorkeur voor drama als genre, maar in de meeste top 10 lijstjes van mensen voor films staan er toch ook voornamelijk drama-films. Drama is minder vergankelijk en op een manier meer toegankelijk dan eender welk ander genre, wat zeker een rol zal spelen voor awards.

Geen idee wie deze gaat winnen, ik heb te weinig gezien van de genomineerden.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

i k0nijn i schreef:Wat ik niet geheel onlogisch vind, aangezien drama toch het genre is met de meeste inhoud voor mij. Een actiefilm kan vermakelijk zijn en indrukwekkend, maar ik moet nog een actiefilm zien die me meesleept in het verhaal. Ik heb nu wel een grote voorkeur voor drama als genre, maar in de meeste top 10 lijstjes van mensen voor films staan er toch ook voornamelijk drama-films. Drama is minder vergankelijk en op een manier meer toegankelijk dan eender welk ander genre, wat zeker een rol zal spelen voor awards.

Geen idee wie deze gaat winnen, ik heb te weinig gezien van de genomineerden.
Hier ben ik ook mee akkoord. Vind niet dat films zoals Star Wars een plaats verdienen bij best picture. Maar ik doelde op The Dark Knight bijvoorbeeld, die werd dar jaar niet genomineerd voor best picture. Zo'n film verdiende wel een plaats imo.
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Odius »

Gisteren lichte fantasy-horrorfilm bekeken, Howl. Best een aanrader! Engelse film en zeer amusant. :)
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Nog iets meer dan een week te gaan tot de Oscarceremonie. Best acteur en actrice komen volgende week aan bod, net zoals beste film uiteraard. Maar om nu hopelijk nog eens wat meer volk aan het stemmen te krijgen is de huidige poll voor best original song. Hieronder zijn de vijf genomineerden te beluisteren:
https://www.youtube.com/watch?v=G_Q_r-M9iPA
In- of uitklappen • Indien je ze liever allemaal apart beluistert
https://www.youtube.com/watch?v=SXsqYs1l_IY
https://www.youtube.com/watch?v=_KAZX8i_RPQ
https://www.youtube.com/watch?v=QZLT9LmbhPQ
https://www.youtube.com/watch?v=zAsiKC5krz4
https://www.youtube.com/watch?v=cPAbx5kgCJo
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Persoonlijk zou ik het liefst Moana zien winnen hier, vind dat het beste nummer in combinatie met de betekenis die het heeft in de film. Dat gezegd zijnde vermoed ik dat Audition van La la land gaat winnen hier, wat ook niet onterecht zou zijn.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door i k0nijn i »

City of Stars voor mij, zonder twijfel.
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Rems »

moet je john wick 1 gezien hebben voor deel 2?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Heb geen van beiden gezien, maar wat ik gehoord heb gaat het verhaal erop verder. Als je dus gaat kijken voor de actie zal je niets missen, maar je gaat het allemaal beter appreciëren als je JW1 gezien hebt.
mbtkiller

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door mbtkiller »

Ik ga nu Nocturnal Animals kijken met mijn geliefde Jake Gyllenhaal, will report to you later

Toegevoegd na 1 uur, 52 minuten en 48 seconden:
Wat een spectaculair goede film. Zat de hele film op randje van me stoel te genieten van elke seconde. Elke acteur in de film doet een geweldige rol en de manier van audio zet je in de juiste sfeer. Raad hem aan iedereen aan!
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Juist Manchester by the Sea gezien, wat een triestige film. Echt goed om depressief van te worden, maar dat maakt hem natuurlijk erg sterk. Casey Affleck enorm sterk geacteerd. Deze week nog proberen om Moonlight te gaan kijken.
mbtkiller

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door mbtkiller »

Zeekoe schreef:Juist Manchester by the Sea gezien, wat een triestige film. Echt goed om depressief van te worden, maar dat maakt hem natuurlijk erg sterk. Casey Affleck enorm sterk geacteerd. Deze week nog proberen om Moonlight te gaan kijken.
Ik zal eens kijken of ik hem vandaag kan zien, vind dat soort films waar je lekker depressief van wordt altijd erg goed

Toegevoegd na 2 uren, 24 minuten en 36 seconden:
Je had gelijk, wat een hele goede en trieste film. Zoals je al zei speelde Casey een geweldige rol
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Sam »

Hoe kan die 2 uur toevoeging nou weer kloppen, het is toch nog helemaal geen 5 uur?

Toegevoegd na 2 minuten en 28 seconden:
Test

Toegevoegd na 29 seconden:
O nvm de originele tijd veranderd als je een update maakt

Toegevoegd na 19 seconden:
Wat is dan het nut van de toevoeging
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door i k0nijn i »

Dat er geen 4 posts zouden staan, maar slechts 1, zoals in jouw geval nu. :P
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Ik wou dus Moonlight gaan kijken, maar de voorstelling was helemaal uitverkocht. :(
Morgen speelt hij ook voor de laatste keer, dus hopen dat er dan wel plaats is.

Toegevoegd na 30 seconden:
mbtkiller schreef:
Zeekoe schreef:Juist Manchester by the Sea gezien, wat een triestige film. Echt goed om depressief van te worden, maar dat maakt hem natuurlijk erg sterk. Casey Affleck enorm sterk geacteerd. Deze week nog proberen om Moonlight te gaan kijken.
Ik zal eens kijken of ik hem vandaag kan zien, vind dat soort films waar je lekker depressief van wordt altijd erg goed

Toegevoegd na 2 uren, 24 minuten en 36 seconden:
Je had gelijk, wat een hele goede en trieste film. Zoals je al zei speelde Casey een geweldige rol
Fijn n om te zien dat je mijn mening deelt! :P
mbtkiller

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door mbtkiller »

Ghehe, net ook Arrival gekeken, ook leuke film haha :D
Nikki-
Berichten: 2762
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Nikki- »

Zeekoe schreef:Ik wou dus Moonlight gaan kijken, maar de voorstelling was helemaal uitverkocht. :(
Morgen speelt hij ook voor de laatste keer, dus hopen dat er dan wel plaats is.

Toegevoegd na 30 seconden:
mbtkiller schreef:
Zeekoe schreef:Juist Manchester by the Sea gezien, wat een triestige film. Echt goed om depressief van te worden, maar dat maakt hem natuurlijk erg sterk. Casey Affleck enorm sterk geacteerd. Deze week nog proberen om Moonlight te gaan kijken.
Ik zal eens kijken of ik hem vandaag kan zien, vind dat soort films waar je lekker depressief van wordt altijd erg goed

Toegevoegd na 2 uren, 24 minuten en 36 seconden:
Je had gelijk, wat een hele goede en trieste film. Zoals je al zei speelde Casey een geweldige rol
Fijn n om te zien dat je mijn mening deelt! :P
Ik reserveer meestal om die reden :p
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Zou zoiets in een normale cinema ook doen, maar de cinema waar ik wou gaan heeft geen gereserveerde plaatsen. Je kan dus wel online bestellen, maar je moet nog steeds op tijd zijn voor een goede plaats. :(
Plaats reactie