>>> 't Filmtopic <<<

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Wie wint, volgens jou, de oscar voor beste film?

Peiling eindigde op maandag 25 december 2017, 20:50

Call Me by Your Name
1
13%
Darkest Hour
0
Geen stemmen
Dunkirk
2
25%
Get Out
0
Geen stemmen
Lady Bird
1
13%
Phantom Thread
0
Geen stemmen
The Post
1
13%
The Shape of Water
0
Geen stemmen
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
3
38%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Nikki- »

Ah dat is wel lame :/ Hier kun je eigenlijk altijd óf van tevoren kopen en dus ook die stoel gereserveerd hebben (bij grote cinema), of je kan reserveren zonder stoelkeuze en dan moet je gewoon half uurtje vooraf aanwezig zijn ofzo (bij kleiner filmhuis).
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door i k0nijn i »

Ik betaal zonder problemen wat meer om gewoon op tijd toe te kunnen komen en verzekerd te zijn van mijn plaats, om eerlijk te zijn.
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Nikki- »

Ik ook, daarom reserveer ik ook altijd gewoon. Studententickets kun je niet altijd reserveren als je vooraf betaalt dus dan doe ik maar volle prijs, heb ik in ieder geval een stoel.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Dat vind ik ook, niks zo vervelend als een eeuwigheid op voorhand moeten gaan om een goede stoel te hebben. Maarja, Moonlight speelt in Leuven niet meer in de Kinepolis dus heb geen andere keuze dan ZED.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door i k0nijn i »

Hoezo speelt die nu al niet meer? Moonlight is hier nog geen 3 weken in de zalen volgens mij?
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Klopt ...
Sam
Barganger
Berichten: 17376
Lid geworden op: donderdag 18 oktober 2007, 15:06

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Sam »

Dan is het waarschijnlijk geen succes film
"Pain or damage don't end the world. Or despair, or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back."
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Melliw Naj »

Te zwart voor België
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Sam schreef:Dan is het waarschijnlijk geen succes film
Commercieel helaas niet, nee. Vanuit een filmperspectief blijkbaar wel.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door i k0nijn i »

Melliw Naj schreef:Te zwart voor België
http://black-themovie.com/nl/

Ik betwijfel het.
Afbeelding
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Rems »

Moonlight draait in Nederland wel nog volgensmij, lijkt me wel een goede film. alleen cba helemaal naar bios te gaan, download hem wel.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Melliw Naj »

i k0nijn i schreef:
Melliw Naj schreef:Te zwart voor België
http://black-themovie.com/nl/

Ik betwijfel het.
Was het groot geworden? Ik zat laatst met enkele Belgen over zwarte muziek te praten en ze vertelde mij dat er weinig plaats voor is bij een grotere publiek (behalve bij grote crossover zaken). Dat Moonlight ook zo kort draait kreeg ik dat gevoel erbij.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door i k0nijn i »

Black heeft hier wel even gedraaid, ja. Werd ook wel vrij goed onthaald, al vond ik het zelf eerder matig.

Ik weet niet of je Moonlight zelf gezien hebt, maar ik zie ook niet echt in hoe die film "te zwart" zou zijn. De film draait ook gewoon nog in de meeste zalen hier, maar het is vreemd dat Kinepolis er zo snel afstand van neemt in Leuven, blijkbaar.

Wat zwarte muziek betreft, dat hangt erg af van wat je onder zwarte muziek verstaat, natuurlijk. Kendrick Lamar kan je een artiest van de zwarte muziek noemen, alhoewel het erg commercieel is. Dat wil niet zeggen dat het hier geen enorm succes heeft. Jazz is een traditioneel genre uit de zwarte muziek en leeft ook enorm in België, maar jazz blijft jazz en spreekt nergens het grote publiek aan. Versta je zwarte muziek als muziek gebracht door zwarten binnen bepaalde genres, of kan zwarte muziek ook gewoon door mensen van andere afkomst gebracht worden? In allebei de gevallen is het in België zeker niet onbemind. Coely is enorm aan het doorbreken in België en één van de winnaars van De Nieuwe Lichting geen 3 weken geleden was Kai Wén, een zwarte rapper die enorm veel ondersteuning zal krijgen van onder andere Studio Brussel. België heeft een heel rijke geschiedenis met jazz, een traditioneel genre uit de zwarte muziek.

Ik denk dat het wel goed gaat met de muziek in België in het algemeen. En ik denk dat de tijd dat er nog kleur op een genre kan geplakt worden ook wel wat voorbij is.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Voorlaatste poll: best actor. Hands down Casey Affleck voor mij!
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door i k0nijn i »

Ik had Emma Stone for obvious reasons in de vorige, hier weet ik het niet.
Casey Affleck wellicht, maar Denzel Washington zou het ook wel verdienen.
Afbeelding
Nikki-
Berichten: 2761
Lid geworden op: zaterdag 14 januari 2017, 20:54

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Nikki- »

Ik heb alleen Captain Fantastic nog gezien, en Viggo Mortensen was wel goed maar niet dat ik nu plat achterover viel van hoe indrukwekkend het was ofzo. Goed neergezet maar niet speciaal.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Fences nog niet gezien, maar van alles wat ik lees is deze categorie echt nek aan nek voor Affleck en Washington.
mbtkiller

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door mbtkiller »

Ik ben voor casey gegaan :p
Melliw Naj
Berichten: 9370
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Melliw Naj »

i k0nijn i schreef:Black heeft hier wel even gedraaid, ja. Werd ook wel vrij goed onthaald, al vond ik het zelf eerder matig.

Ik weet niet of je Moonlight zelf gezien hebt, maar ik zie ook niet echt in hoe die film "te zwart" zou zijn. De film draait ook gewoon nog in de meeste zalen hier, maar het is vreemd dat Kinepolis er zo snel afstand van neemt in Leuven, blijkbaar.

Wat zwarte muziek betreft, dat hangt erg af van wat je onder zwarte muziek verstaat, natuurlijk. Kendrick Lamar kan je een artiest van de zwarte muziek noemen, alhoewel het erg commercieel is. Dat wil niet zeggen dat het hier geen enorm succes heeft. Jazz is een traditioneel genre uit de zwarte muziek en leeft ook enorm in België, maar jazz blijft jazz en spreekt nergens het grote publiek aan. Versta je zwarte muziek als muziek gebracht door zwarten binnen bepaalde genres, of kan zwarte muziek ook gewoon door mensen van andere afkomst gebracht worden? In allebei de gevallen is het in België zeker niet onbemind. Coely is enorm aan het doorbreken in België en één van de winnaars van De Nieuwe Lichting geen 3 weken geleden was Kai Wén, een zwarte rapper die enorm veel ondersteuning zal krijgen van onder andere Studio Brussel. België heeft een heel rijke geschiedenis met jazz, een traditioneel genre uit de zwarte muziek.

Ik denk dat het wel goed gaat met de muziek in België in het algemeen. En ik denk dat de tijd dat er nog kleur op een genre kan geplakt worden ook wel wat voorbij is.
Sorry voor de late reactie, had een tijdje geen zin om in te loggen.

De redenatie kwam voor mij kwant omdat ik met wat Belgen over A Trice Called Quest had, ik vroeg mij af welke major ze konden staan, ze gaven aan dat Tribe nooit aandacht heeft gehad in de jaren 90 (met nieuwe album weten ze niet) omdat het te zwart was voor mainstream en het nooit een (hoge) spot zou krijgen op een major in België terwijl ze headliner zijn op 1 van grootste major in Europa. Mensen met tientallen jaren ervaring in de muziekwereld, niet alleen bezoeken maar ook over schrijven kan ik best geloven op hun word. Voor mij persoonlijk is Tribe zo blank als weet niet wat met muziek en Kendrick ook. De twee acts wat jij noemde kan ik niet inzien hoe dat zwart is, vooral Kai Wen niet wat gewoon een Drake imitatie is voor mij gevoel.

Tribe is hetzelfde als Moonlight erg blank voor mij, daarom dacht ik misschien in België anders was. Ik dacht dat het door heel België na 3 weken al klaar was i.p.v. alleen Kinepolis in Leuven.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

De laatste poll, het kroonjuweel van de Academy. Wat was de beste film van 2016?
Plaats reactie