>>> 't Filmtopic <<<

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Wie wint, volgens jou, de oscar voor beste film?

Peiling eindigde op maandag 25 december 2017, 20:50

Call Me by Your Name
1
13%
Darkest Hour
0
Geen stemmen
Dunkirk
2
25%
Get Out
0
Geen stemmen
Lady Bird
1
13%
Phantom Thread
0
Geen stemmen
The Post
1
13%
The Shape of Water
0
Geen stemmen
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
3
38%
 
Totaal aantal stemmen: 8

Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Fusioxan »

Arrival was echt wel de beste sci-fi die ik afgelopen jaar heb gekeken. Had hem eerst gemist, maar daarna toch gegaan voor een andere film. Soms wat rare acties, maar vond hem ontzettend goed in elkaar zitten.
Trust me, I'm a potato.
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3447
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Atem_nijo »

interstellar / inception

welke is beter ?

Toegevoegd na 1 minuut en 9 seconden:
overigens laatste dagen wat jason statham films gekeken: Blitz, Safe, The Mechanic 1 & 2 en Parker

goede films
Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Melliw Naj
Berichten: 9372
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Melliw Naj »

Inception
Melliw Naj
Berichten: 9372
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Melliw Naj »

Matige film is Rogue One
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Hoezo?
Melliw Naj
Berichten: 9372
Lid geworden op: zaterdag 19 november 2011, 21:40

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Melliw Naj »

In- of uitklappen •
Eerste uur met Saw Gerrera verhaal voelde erg geforceerd aan. De humor die niet raakte, vooral K-2SO was te. Ik heb een hekel aan cliché tenenkrommend doodscenes, eentje okay maar zes gaat te ver. De dood van Baze Malbus was ook zo dom, gelukkig zijn stormtroopers werelds slechte schutters want anders was hij eerder dood.

Het is prachtig geschoten de laatste uur, maar ik trok het meer vanwege nostalgische redenen dan dat het sterk vond. Ik heb geen behoefte meer aan een 13 in een dozijn grote battle, geef mij een sterk verhaal. Verder was het acteer werk goed. Ik was blij dat er geen cliché zoen scene kwam.

Waar ik bij 7 aangenaam verrast was, kwam het bij Rogue One niet eruit.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Melliw Naj schreef:
In- of uitklappen •
Eerste uur met Saw Gerrera verhaal voelde erg geforceerd aan. De humor die niet raakte, vooral K-2SO was te. Ik heb een hekel aan cliché tenenkrommend doodscenes, eentje okay maar zes gaat te ver. De dood van Baze Malbus was ook zo dom, gelukkig zijn stormtroopers werelds slechte schutters want anders was hij eerder dood.

Het is prachtig geschoten de laatste uur, maar ik trok het meer vanwege nostalgische redenen dan dat het sterk vond. Ik heb geen behoefte meer aan een 13 in een dozijn grote battle, geef mij een sterk verhaal. Verder was het acteer werk goed.

Waar ik bij 7 aangenaam verrast was, kwam het bij Rogue One niet eruit.
In- of uitklappen •
Eerste uur ben ik het zeker mee eens, Saw Gerrera was erg geforceerd en jammer, want dat personage heeft een leuke backstory. Humor ben ik het wel helemaal niet mee eens, ik vond K2SO geweldig en heb er echt hard om gelachen, maar humor is persoonlijk natuurlijk. K2SO was trouwens ook het enige personage dat progression had doorheen de film, alle andere personages waren redelijk vlak, imo.

De dood van al de personages vond ik ook wel dat beter gebracht had kunnen worden, maar uiteindelijk wist ik vanaf het begin al dat iedereen zou doodgaan, o.w.v. de simpele reden dat niemand te zien was in de originele trilogie. De battle vond ik dan wel weer goed, omdat het helemaal paste in het verhaal en de verwachtingen wist in te lossen na bijna anderhalfuur opbouw. Uiteindelijk was dat ook het doel van de film, moest die battle er nu niet zijn geweest, dan zou het toch allemaal zinloos hebben aangevoeld.

En dan tot slot die scène met Vader. :wub:
Gebruikersavatar
Atem_nijo
Berichten: 3447
Lid geworden op: dinsdag 18 oktober 2016, 23:10

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Atem_nijo »

Melliw Naj schreef:Inception
heb 'm gekeken. was best ingewikkeld maar vrij goed, ja
Bedankt aan alle Lunagangers voor de mooie tijd op dit forum!
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Fusioxan »

Split (2016)
IMDb: 7.6 | Genre: Horror, Thriller | Runtime: 117 min | MPAA: PG-13
We zouden eigenlijk naar Brimstone gaan in Eindhoven, maar toen we onderweg waren bleek hij om 21:00 te draaien in plaats van 21:30 wat wij dachten. Dus toen maar naar Split geweest,

Geen slechte keus geweest. James McAvoy heeft goede rollen neergezet, heb de film goed kunnen kijken. Zelf vond ik het echt geen horror, maar gewoon een thriller. Het is niet een film die je moet zien, maar kijk hem als je een keer zin hebt om film te kijken. Het verhaal zit leuk in elkaar, beetje fantasie erin bij de 24ste persoonlijkheid, maar toch redelijk correct allemaal.
Trust me, I'm a potato.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Ben me eigenlijk nog meer enkele dagen bewust dat die film bestaat, maar klinkt op zich wek intrigerend.
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Odius »

Mooie tip Fusio! Ik houd wel van horror en thriller (geen inhoudsloze gore), en je ziet ze zelden met zoveel punten op IMDB! Vreemde regisseur trouwens M. Night Shyamalan. Soms topfilms, soms flopfilms.

Gisteren heb ik Warcraft gezien. Alles in zijn context gezien vond ik het toch een vrij aangename film. :) Op de gebouwen na waren de graphics (in het bijzonder de orcs en de magie) uitstekend, net als de gevechten. Het acteerwerk viel goed mee (met onze Ragnar natuurlijk, die zich toch weer bewijst) en zowel het verhaal als de lore konden me boeien. Hier en daar zijn er schoonheidsfoutjes maar in zijn genre behoort het wat mij betreft zeker tot de betere films.
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Heb je ooit WoW gespeeld? Ik denk dat dat ook wel meespeelt in hoe je de film beleeft. Heb warcraft zelf niet gezien tho.
Wat het acteren betreft, speelt Dominic Cooper daar ook niet in mee?
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Odius »

Jep, maar hij was nu niet echt bijzonder ofzo. :p En heb het spel nooit gespeeld verder, kende de lore ook niet. :)
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Dominic Cooper is gewoon mijn man crush. :P
Over M Night Shyamalan nog trouwens; ik heb even moeten googlen wat hij gemaakt heeft en heb enkel Avatar en After Earth daarvan gezien. Maar die twee films staan echt wel met zekerheid in mijn top 10 slechtste films ooit gezien. Echt walgelijk. 8-[
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Odius »

Zeekoe schreef:Dominic Cooper is gewoon mijn man crush. :P
Over M Night Shyamalan nog trouwens; ik heb even moeten googlen wat hij gemaakt heeft en heb enkel Avatar en After Earth daarvan gezien. Maar die twee films staan echt wel met zekerheid in mijn top 10 slechtste films ooit gezien. Echt walgelijk. 8-[
Dat bedoel ik met flops. xd Zijn topfilms zijn The Sixth Sense, Unbreakable, Signs en The Village.
Odius
Ex-chatmoderator
Berichten: 16826
Lid geworden op: woensdag 14 mei 2008, 19:01

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Odius »

Leuk onderschrift trouwens!
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Bedankt! Ik heb de code ervoor in de beginpost gezet moesten er nog mensen zijn die interesse zouden hebben in mijn visueel meesterwerk.
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Aaron »

Naked among wolves gedownload. Weet niet of die echt geschikt is voor in de trein zo, even kijken.
Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door i k0nijn i »

Odius schreef:
Zeekoe schreef:Dominic Cooper is gewoon mijn man crush. :P
Over M Night Shyamalan nog trouwens; ik heb even moeten googlen wat hij gemaakt heeft en heb enkel Avatar en After Earth daarvan gezien. Maar die twee films staan echt wel met zekerheid in mijn top 10 slechtste films ooit gezien. Echt walgelijk. 8-[
Dat bedoel ik met flops. xd Zijn topfilms zijn The Sixth Sense, Unbreakable, Signs en The Village.
Even dit citeren. M Night Shyamalan heeft serieus afgedaan de laatste jaren, maar was een echt begrip in de filmwereld toen hij zijn eigenlijke debuut maakte met The Sixth Sense en dat kon opvolgen met de genoemde titels.
Afbeelding
Zeekoe
Update Lounge
Berichten: 10632
Lid geworden op: zondag 9 september 2012, 22:01
Extra rang: Winnaar screenshotcompetitie

Re: >>> 't Filmtopic <<<

Bericht door Zeekoe »

Morgen de Oscarnominaties om 14:30 normaal!

in other news: SW ep 8 heeft een titel, hoera.
Plaats reactie