Webdevelopment topic

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!

Heb je een eigen website?

Ja, zelfs meerdere
29
29%
Ja, 1
16
16%
Nee, zou wel graag een website willen maken
27
27%
Nee, interesseert mij verder ook niet
29
29%
 
Totaal aantal stemmen: 101

Armajail
Berichten: 357
Lid geworden op: donderdag 19 november 2015, 15:23

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Armajail »

lol, even de link gezien: "Tables are still the standard" ;)
07 Ranger boots: #0 - Abby dagger van Abby demon: #1 -
Easy clues: #50 - Med clues: #410 - Hard clues: #272 - Elite clues: #20 - Master clues: #10
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Bighead »

Het punt is dat je moeilijk kan verwachten serieus genomen te worden als je het feit dat iets volgens jou correct is baseert op een enkele ongefundeerde mening.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Armajail
Berichten: 357
Lid geworden op: donderdag 19 november 2015, 15:23

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Armajail »

Dat is geen mening, maar een feit. In het algemeen worden tables nog het meest gebruikt om mailings op te maken.
07 Ranger boots: #0 - Abby dagger van Abby demon: #1 -
Easy clues: #50 - Med clues: #410 - Hard clues: #272 - Elite clues: #20 - Master clues: #10
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Webdevelopment topic

Bericht door i k0nijn i »

Het punt is dat je je feit niet kan staven aan 1 ervaring. Als ik morgen een rondleiding krijg bij Roularta kan ik zeggen dat QuarkXpress de standaard is in opmaaksoftware, terwijl ik heel goed weet dat ze bij het overgrote merendeel van de designbureau's met InDesign werken. 't Is niet omdat een protocol ergens geldig is, dat het een standaard is.
Afbeelding
Armajail
Berichten: 357
Lid geworden op: donderdag 19 november 2015, 15:23

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Armajail »

Noem ik dan geen feit op? Dat tables een standaard is?
07 Ranger boots: #0 - Abby dagger van Abby demon: #1 -
Easy clues: #50 - Med clues: #410 - Hard clues: #272 - Elite clues: #20 - Master clues: #10
Armajail
Berichten: 357
Lid geworden op: donderdag 19 november 2015, 15:23

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Armajail »

Hey,

Ik ben bezig met een tutorial-website op te maken, maar... probeer maar eens te zeggen dat je bv " <div id="container"></div> " moet intikken.
De website is helemaal in html, dus als ik in mijn tekst zet dat je bovenstaande moet intikken, zal de website meteen de div oproepen ipv de div-tekst te tonen.
Is er een manier waarop je kan voorkomen dat de website de div-tag niet oproept, maar enkel die text toont ?
Geen echt idee hoe ik dit moet intikken op google....
Thx :)
07 Ranger boots: #0 - Abby dagger van Abby demon: #1 -
Easy clues: #50 - Med clues: #410 - Hard clues: #272 - Elite clues: #20 - Master clues: #10
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Webdevelopment topic

Bericht door i k0nijn i »

Code tags gebruiken en binnen je code-tags je < > vervangen met < en >
Afbeelding
Armajail
Berichten: 357
Lid geworden op: donderdag 19 november 2015, 15:23

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Armajail »

Sweet, ty :)
07 Ranger boots: #0 - Abby dagger van Abby demon: #1 -
Easy clues: #50 - Med clues: #410 - Hard clues: #272 - Elite clues: #20 - Master clues: #10
Whisperer
Berichten: 2185
Lid geworden op: zondag 25 november 2007, 16:19
Oude naam: Wont-Cry

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Whisperer »

i k0nijn i schreef:Ja, die had ik ook gevonden, maar een source van 2007 leek me niet ideaal. :")

Zal het eens lezen, thanks! :)
Litmus en CampaignMonitor hebben een hoop interessante artikelen en ook templates die je kan gebruiken.
Ook heeft Zurb tegenwoordig Foundation for emails. :)

http://litmus.com/resources
https://www.campaignmonitor.com/
http://foundation.zurb.com/emails/email-templates.html
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Webdevelopment topic

Bericht door i k0nijn i »

Whisperer schreef:
i k0nijn i schreef:Ja, die had ik ook gevonden, maar een source van 2007 leek me niet ideaal. :")

Zal het eens lezen, thanks! :)
Litmus en CampaignMonitor hebben een hoop interessante artikelen en ook templates die je kan gebruiken.
Ook heeft Zurb tegenwoordig Foundation for emails. :)

http://litmus.com/resources
https://www.campaignmonitor.com/
http://foundation.zurb.com/emails/email-templates.html
Thanks, ga ik zeker eens lezen als ik tijd heb en het nog nodig zou hebben. For now heb ik het anders opgelost. :)
Afbeelding
Fusioxan
Siteteamlid
Berichten: 2491
Lid geworden op: zaterdag 25 november 2006, 18:00
RS: Furioxan (OSRS)

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Fusioxan »

Armajail schreef:Hey,

Ik ben bezig met een tutorial-website op te maken, maar... probeer maar eens te zeggen dat je bv " <div id="container"></div> " moet intikken.
De website is helemaal in html, dus als ik in mijn tekst zet dat je bovenstaande moet intikken, zal de website meteen de div oproepen ipv de div-tekst te tonen.
Is er een manier waarop je kan voorkomen dat de website de div-tag niet oproept, maar enkel die text toont ?
Geen echt idee hoe ik dit moet intikken op google....
Thx :)
Dat wordt getwoon het volgende:

Code: Selecteer alles

<code><div id="container"></div></code>
Gebruik ook de code-tag, zodat het gewoon in monospace font is. Leest een stuk prettiger voor code IMO.
Trust me, I'm a potato.
Armajail
Berichten: 357
Lid geworden op: donderdag 19 november 2015, 15:23

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Armajail »

Ty :)
07 Ranger boots: #0 - Abby dagger van Abby demon: #1 -
Easy clues: #50 - Med clues: #410 - Hard clues: #272 - Elite clues: #20 - Master clues: #10
Armajail
Berichten: 357
Lid geworden op: donderdag 19 november 2015, 15:23

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Armajail »

Ik heb een vraagje.

Ik heb een Wordpress WooCommerce-website gemaakt op basis van HTML.
Ik wil graag, als je bij de webshop gaat, dat je categorieën kunt aanklikken, waarbij enkel deze producten ziet.
Dit heb ik tot nu toe al kunnen behalen, maar ... ik heb in de webshop-pagina een eigen div geplaatst.

Die is zichtbaar als je de gewone webshop-pagina bekijkt, maar als je in die div een andere categorie aanklikt, verschijnen de artikelen van het betreffende categorie, maar is mijn eigen div weg.


Ik vermoed dat ik ergens in een .php-pagina ergens de div moet plaatsen, zodat die op die manier wordt opgeroepen.

Weet iemand waar ik dit moet zetten?

Alvast bedankt :)
07 Ranger boots: #0 - Abby dagger van Abby demon: #1 -
Easy clues: #50 - Med clues: #410 - Hard clues: #272 - Elite clues: #20 - Master clues: #10
Wesley
Berichten: 1798
Lid geworden op: zaterdag 4 september 2010, 18:47
RS: Balistarius (p2p)
Clan: Knights of trust
Oude naam: W3ssl3y
Contacteer:

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Wesley »

Zijn er mensen hier die feedback kunnen geven op mijn website? Het bevat mijn portfolio en ja ik weet dat het contact formulier nog niet werkt :P
https://wesley.io
https://github.com/WesleyKlop/wesley.io
Zo he dat is lang geleden
Armajail
Berichten: 357
Lid geworden op: donderdag 19 november 2015, 15:23

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Armajail »

Op zich al mooi :)

Eerste tip: Als ik met de muis over de verschillende knoppen ga, blijft het een handje met vinger.
Ertussen is er ook het handje met vinger. Controleer ofwel dat je enkel de tekst in a href zet.
ofwel kan je per knop, als je erover gaat, een andere kleur geven.

Mooi responsive :) Maar ook hierbij het menu nog een kleine tip. Zet in de lijst de mogelijkheid om het menu ook terug te sluiten.

Other than that, good job :)
07 Ranger boots: #0 - Abby dagger van Abby demon: #1 -
Easy clues: #50 - Med clues: #410 - Hard clues: #272 - Elite clues: #20 - Master clues: #10
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Webdevelopment topic

Bericht door i k0nijn i »

  • Ik vind de breedte van je leestekst prima, maar het geheel geeft wel nogal het gevoel dat je veel ruimte weggeeft en alles wat op elkaar duwt. Ik zou die sections wat breder maken, maar je content zelf even breed houden.
  • Die opsomming met iconen kan op zich geen kwaad, maar die zou ik omzetten naar iets minder kleurrijk. Nu voelt dat echt aan als een kleurboek voor mij. Allemaal in het blauw-groen van je header zou kunnen, of in het zwart. Of in verschillende kleuren per sectie, dat zou je ook nog kunnen doen.
  • Fijn font om te lezen, imo, maar voor je naam mag het wel wat meer karakter hebben, vind ik. Het voelt wat gewoontjes aan.
  • Aangezien je met een one-pager werkt met anchors als menu, zou ik kijken naar een scroll-animation als je het menu gebruikt.
  • Mobile ziet er goed uit. Wat mij stoort is dat je menu niet automatisch sluit als je een button gebruikt hebt.
Armajail schreef:Op zich al mooi :)

Eerste tip: Als ik met de muis over de verschillende knoppen ga, blijft het een handje met vinger.
Ertussen is er ook het handje met vinger. Controleer ofwel dat je enkel de tekst in a href zet.
ofwel kan je per knop, als je erover gaat, een andere kleur geven.
Zijn knoppen zijn niet meer dan links en staan tegen elkaar. Geen ruimte ertussen dus, je ziet gewoon niet waar ze overlopen. :P
Afbeelding
Wesley
Berichten: 1798
Lid geworden op: zaterdag 4 september 2010, 18:47
RS: Balistarius (p2p)
Clan: Knights of trust
Oude naam: W3ssl3y
Contacteer:

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Wesley »

Armajail schreef:Op zich al mooi :)

Eerste tip: Als ik met de muis over de verschillende knoppen ga, blijft het een handje met vinger.
Ertussen is er ook het handje met vinger. Controleer ofwel dat je enkel de tekst in a href zet.
ofwel kan je per knop, als je erover gaat, een andere kleur geven.

Mooi responsive :) Maar ook hierbij het menu nog een kleine tip. Zet in de lijst de mogelijkheid om het menu ook terug te sluiten.

Other than that, good job :)
Aah ja ik snap wat je bedoeld, ik heb de nav buttons een background gegeven op hover dus dat zou nu geen probleem meer moeten zijn.
i k0nijn i schreef:
  • Ik vind de breedte van je leestekst prima, maar het geheel geeft wel nogal het gevoel dat je veel ruimte weggeeft en alles wat op elkaar duwt. Ik zou die sections wat breder maken, maar je content zelf even breed houden.
  • Die opsomming met iconen kan op zich geen kwaad, maar die zou ik omzetten naar iets minder kleurrijk. Nu voelt dat echt aan als een kleurboek voor mij. Allemaal in het blauw-groen van je header zou kunnen, of in het zwart. Of in verschillende kleuren per sectie, dat zou je ook nog kunnen doen.
  • Fijn font om te lezen, imo, maar voor je naam mag het wel wat meer karakter hebben, vind ik. Het voelt wat gewoontjes aan.
  • Aangezien je met een one-pager werkt met anchors als menu, zou ik kijken naar een scroll-animation als je het menu gebruikt.
  • Mobile ziet er goed uit. Wat mij stoort is dat je menu niet automatisch sluit als je een button gebruikt hebt.
--snip--
  • Ik heb nu de cards een padding gegeven van 4em aan beide zijden op resoluties > 768px breed dat ziet er wel prima uit denk ik
  • Ik vond het juist wel leuk met alle kleurtjes zo maar ik zal is kijken of ik er wat aan kan veranderen, zo had ik een ander portfolio gezien die bijvoorbeeld gewoon chips gebruikte wat een stuk minder ruimte inneemt maar er wel gewoon prima uitziet
  • Hmm ik ben niet echt een design iemand maar ik snap wat je bedoeld, hoe zou jij het aanpassen om het er beter uit te laten zien?
  • Daar ga ik even naar kijken nu
  • Dat is opgelost :D
Dankjewel voor alle feedback beide :wub:

Toegevoegd na 1 uur, 9 minuten en 11 seconden:
Oke nu hebben de navigatie items een smoothscroll naar hun doel, ik vind het wel vet hoe makkelijk het nu is tegenover een paar jaar geleden toen ik nog met zo'n lap jQuery code deze functie toevoegde.

Nu is het in principe gewoon dit:
  • Zet via CSS de scroll-behavior property van je container op smooth

    Code: Selecteer alles

    main.mdl-layout__content {
      scroll-behavior: smooth;
    }
  • Voeg een event listener aan je links toe die de volgende functie uitvoert

    Code: Selecteer alles

    /**
     * Scroll the page content to the target of the clicked link
     * @param {MouseEvent} e the {MouseEvent} send by the listener
     */
    const scrollToElement = e => {
      e.preventDefault();
      const target = document.querySelector(e.target.hash);
      main.scrollTo(0, target.offsetTop);  // Main is je container waar je ook de scroll-behavior css property op deed
    };
    
    // --SNIP-- //
    
    // Add a scroll animation to the top navigation buttons
    const topNavbar = document.querySelector('nav.mdl-navigation.mdl-layout--large-screen-only');
    for (let link of topNavbar.querySelectorAll('a.mdl-navigation__link')) {
      link.addEventListener('click', scrollToElement);
    }
    
Zo he dat is lang geleden
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Webdevelopment topic

Bericht door i k0nijn i »

Die icons zijn natuurlijk maar een mening, hè. Als jij er tevreden mee bent, is dat het belangrijkste. Ik wilde gewoon een extra invalshoek bieden, aangezien het lastig kan zijn om weg te stappen van iets dat je in je hoofd hebt gehad voor een tijd en uiteindelijk zo gewend bent geraakt door ermee bezig te zijn. :P

Je moet je font natuurlijk niet wijzigen voor je hele site, dat zou ik zeker niet doen. Het is gewoon je naam die er wat bijstaat, bijna alsof het achteraf pas een keuze was. Ik zou het meer bekijken als een persoonlijk logo dan gewoon je naam die op de website staat. Genoeg mogelijkheden om het text-only te houden.
Afbeelding
Wesley
Berichten: 1798
Lid geworden op: zaterdag 4 september 2010, 18:47
RS: Balistarius (p2p)
Clan: Knights of trust
Oude naam: W3ssl3y
Contacteer:

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Wesley »

i k0nijn i schreef:Die icons zijn natuurlijk maar een mening, hè. Als jij er tevreden mee bent, is dat het belangrijkste. Ik wilde gewoon een extra invalshoek bieden, aangezien het lastig kan zijn om weg te stappen van iets dat je in je hoofd hebt gehad voor een tijd en uiteindelijk zo gewend bent geraakt door ermee bezig te zijn. :P

Je moet je font natuurlijk niet wijzigen voor je hele site, dat zou ik zeker niet doen. Het is gewoon je naam die er wat bijstaat, bijna alsof het achteraf pas een keuze was. Ik zou het meer bekijken als een persoonlijk logo dan gewoon je naam die op de website staat. Genoeg mogelijkheden om het text-only te houden.
Ik heb nu een logo toegevoegd, het is gewoon simpel mijn initialen maar vindt het wel prima zo
In- of uitklappen • favicon
Afbeelding
Zo he dat is lang geleden
Kev
Berichten: 1917
Lid geworden op: zondag 3 juli 2011, 23:19
RS: 30 (p2p)
Extra rang: Road of Skillers #1 Thieving

Re: Webdevelopment topic

Bericht door Kev »

#haataanprojecten D:
Smartie` schreef: -.q (chinees met een monocle)
[kolom]Afbeelding[/kolom][kolom]
Parsonsda schreef:Lifepoints are red...
...Bodies lay blue...
don't turn your back....
Or trolls will get you!
[/kolom]
Plaats reactie