Schermresolutie probleem/herstel naar fabrieksinstellingen

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Plaats reactie
Willem20
Berichten: 6182
Lid geworden op: zondag 8 maart 2009, 21:51
RS: Gestopt
Clan: Hde
Oude naam: Ajaxlegend1
Contacteer:

Schermresolutie probleem/herstel naar fabrieksinstellingen

Bericht door Willem20 »

Hi!
Onlangs hebben mijn vader en ik een vriend van hem en zijn vrouw verhuisd. Ze hadden een restaurant, maar stopte hiermee. Omdat ze zo t*fus veel zooi hebben, gooiden ze ontzettend veel weg. (We hebben een tandemasser aanhanger kunnen vullen met spullen voor de stort.) Op de stortplaats waren we shit aan het weggooien toen ik een tas in mijn handen had waar o.a. een laptop in zat. Dit bleek een redelijk nieuwe hp pavillion dv7 te zijn. Extreem zonde om weg te gooien, en dus mocht ik hem houden van hen (score!).

Deze laptop wil ik eens helemaal herstellen naar fabrieksinstellingen, maar dit blijkt nogal lastig te zijn. De schermresolutie is namelijk niet in verhouding met het beeld. Hierdoor kan ik niet de instructies volgen zoals ik die op het internet vond. Daarbij komt ook nog een dat het Windows 8/10 is, waar ik moeizaam mee overweg kan (al is dit niet het grootste probleem).
De schermresolutie blijkt nu het grootste probleem. Om het probleem duidelijk uit te leggen: mijn fysieke scherm is bij wijze van spreke 14 inch, maar het beeldscherm/de projectie van de laptop is veel groter dan dat. In andere woorden: ik zie ongeveer 60% van mijn beeldscherm niet, waardoor ik de laptop moeizaam kan gebruiken, en dus ook niet herstellen naar fabrieksinstellingen.

Wat ik al heb geprobeerd en niet werkt:
[*] Via het configuratiescherm de instellingen aanpassen. Lost niets op, zelfs de kleinste resolutie laat de rest van het scherm niet zien
[*] Rechter muisknop op het bureaublad > Grafische eigescnhappen. Dit vereist dat ik een update installeer (".NET Framework 3.5 (inclusief 2.0 en 3.0)"), maar deze wordt telkens geannuleerd, ondanks een goede internetverbinding.
[*] Een HDMI kabel aansluiten op de tv, om zo mogelijk een grotere monitor te realiseren. Ook dit werkt niet.

Wie o wie is de computerwizard die mij uit de brand helpt? Misschien door een oplossing te bedenken voor het schermresolutie probleem, of voor een eenvoudige oplossing voor fabrieksherstel (misschien via keyboard instructies ipv muis oid?)

Als je me kan helpen is deze oudgediende Lunatipper je eeuwig dankbaar!


EDIT: wat foto's die ik heb genomen met m'n telefoon om een beeld te geven: http://imgur.com/a/n7GG9 (zelfs screenshotten via dat ding is vreselijk irritant). Om nog enigszins gebruik te maken avn de startbalk heb ik deze links gezet, maar zoals je ziet in die niet compleet. Het klokje e.d. is niet zichtbaar door het resolutieprobleem. In de tweede foto zie je wat apps staan, maar lang niet allemaal door hetzelfde probleem.
Above all, don't lie to yourself. The man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point that he cannot distinguish the truth within him, or around him, and so loses all respect for himself and for others. And having no respect he ceases to love. ~Fjodor Dostojevski
Willem20
Berichten: 6182
Lid geworden op: zondag 8 maart 2009, 21:51
RS: Gestopt
Clan: Hde
Oude naam: Ajaxlegend1
Contacteer:

Re: Schermresolutie probleem/herstel naar fabrieksinstellingen

Bericht door Willem20 »

Bump
Above all, don't lie to yourself. The man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point that he cannot distinguish the truth within him, or around him, and so loses all respect for himself and for others. And having no respect he ceases to love. ~Fjodor Dostojevski
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Schermresolutie probleem/herstel naar fabrieksinstellingen

Bericht door Daminovich »

gewoon herinstallatie vanaf cd /usb

Toegevoegd na 2 minuten en 30 seconden:
En als je andere monitor aansluit, deze het hoofdbeeldscherm maken
Willem20
Berichten: 6182
Lid geworden op: zondag 8 maart 2009, 21:51
RS: Gestopt
Clan: Hde
Oude naam: Ajaxlegend1
Contacteer:

Re: Schermresolutie probleem/herstel naar fabrieksinstellingen

Bericht door Willem20 »

Daminovich schreef:gewoon herinstallatie vanaf cd /usb

Toegevoegd na 2 minuten en 30 seconden:
En als je andere monitor aansluit, deze het hoofdbeeldscherm maken
Zoals ik al schreef werkt dit niet. Een herinstallatie van cd/usb gaat niet, want ik heb geen serial key
Above all, don't lie to yourself. The man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point that he cannot distinguish the truth within him, or around him, and so loses all respect for himself and for others. And having no respect he ceases to love. ~Fjodor Dostojevski
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Schermresolutie probleem/herstel naar fabrieksinstellingen

Bericht door Daminovich »

Je hebt niet beschreven dat je die ook het hoofdbeeldscherm maakt. Dan maakt wellicht verschil Of aansluiten en laptop dicht klappen.
En wat houdt je tegen om de serial niet te achterhalen?

Kan je anders teamviewer installeren? Ik wil wel eens meekijken. Je hebt windows 10 trouwens
Meleepro NL
Berichten: 1457
Lid geworden op: zondag 6 januari 2013, 14:17
RS: MELEEPRO NL (p2p)
Contacteer:

Re: Schermresolutie probleem/herstel naar fabrieksinstellingen

Bericht door Meleepro NL »

serial staat erg vaak op de onderkant van je laptop, je kunt ook gewoon een crack downloaden, of een copy voor 25? euro kopen.
Wat je ook kunt proberen is je videokaart drivers te updaten, als dit niet werkt kun je proberen ''driver booster'' te installeren en daarmee alle drivers te updaten, vergeet niet om alle vinkjes voor dingen zoals een bing bar of andere software uit te drukken.
anders inderdaad opnieuw installeren.
In- of uitklappen • alle achievements van MELEEPRO NL
99 Constitution since 18-12-2013 [kolom]99 Magic since 27-1-2014[/kolom][kolom]99 Herblore since 23-2-2014[/kolom]
[regel]99 Defence since 01-3-11-2014[kolom]99 Ranged since 08-3-2014[/kolom][kolom]99 Strength since 27-4-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Summoning since 31-5-2014[kolom]99 Attack since 07-6-2014[/kolom][kolom]99 Prayer since 4-7-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Slayer 26-10-2014[kolom]99 Firemaking since 3-11-2014[/kolom][kolom]99 Cooking since 3-11-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Construction since 22-2-2015[kolom]99 Fletching since 26-6-2015[/kolom][kolom]99 Smithing since 12-8-2015[/kolom][/regel]
[regel]99 Crafting since 26-9-2015[kolom]99 Agility since 1-2-2016[/kolom][kolom]99 Hunter since 28-2-2016[/kolom][/regel]
[regel]99 Thieving since 24-9-2016[kolom]99 Mining since 9-10-2016[/kolom][kolom]99 Woodcutting since 17-11-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Defence since 27-9-2015[kolom]120 Ranged since 14-4-2015[/kolom][kolom]120 Constitution since 4-5-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Summoning since 18-2-2017[kolom][/kolom][kolom][/kolom][kolom][/kolom][/regel]

Plaatje Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Schermresolutie probleem/herstel naar fabrieksinstellingen

Bericht door Daminovich »

Sinds windows 8 laptops staat het niet meer op de laptop dacht ik
Willem20
Berichten: 6182
Lid geworden op: zondag 8 maart 2009, 21:51
RS: Gestopt
Clan: Hde
Oude naam: Ajaxlegend1
Contacteer:

Re: Schermresolutie probleem/herstel naar fabrieksinstellingen

Bericht door Willem20 »

Daminovich schreef:Je hebt niet beschreven dat je die ook het hoofdbeeldscherm maakt. Dan maakt wellicht verschil Of aansluiten en laptop dicht klappen.
En wat houdt je tegen om de serial niet te achterhalen?

Kan je anders teamviewer installeren? Ik wil wel eens meekijken. Je hebt windows 10 trouwens
Ik sluit een HDMI aan op de tv en de laptop, maar dit geeft geen output op de tv. Ik ga het nog eens proberen met Google bij de hand.
Haha, ik heb al een tijdje een Macbook, ben niet bekend meer met Windows sinds Windows 7 haha, zie er geen verschil meer in
Meleepro NL schreef:serial staat erg vaak op de onderkant van je laptop, je kunt ook gewoon een crack downloaden, of een copy voor 25? euro kopen.
Wat je ook kunt proberen is je videokaart drivers te updaten, als dit niet werkt kun je proberen ''driver booster'' te installeren en daarmee alle drivers te updaten, vergeet niet om alle vinkjes voor dingen zoals een bing bar of andere software uit te drukken.
anders inderdaad opnieuw installeren.
De serial key stond inderdaad op de onderkant! Dit is wel windows 7, maakt dat een verschil?
Driver booster ga ik eens proberen! Thanks voor de tip!
Above all, don't lie to yourself. The man who lies to himself and listens to his own lie comes to a point that he cannot distinguish the truth within him, or around him, and so loses all respect for himself and for others. And having no respect he ceases to love. ~Fjodor Dostojevski
Meleepro NL
Berichten: 1457
Lid geworden op: zondag 6 januari 2013, 14:17
RS: MELEEPRO NL (p2p)
Contacteer:

Re: Schermresolutie probleem/herstel naar fabrieksinstellingen

Bericht door Meleepro NL »

Windows 7 werkt prima, best kans dat jouw hardware geoptimaliseerd is voor windows 7, en er nu 10 op staat.
als er windows10 op staat en geen belangrijke bestanden op staan kun je bij instellingen ook een clean install doen, dan hoef je niet windows opnieuw te activeren enzo.
Dit kun je doen door te zoeken naar instellingen, en dan bijwerken en beveiliging aan te klikken, daarna krijg je een lijstje waar systeemherstel bij staat, als je daar op klikt kun je bij ''deze pc opnieuw instellen'' op aan de slag klikken, dan gaat hij Windows10 opnieuw installeren voor je.

Als dit niet werkt adviseer ik je om er windows7 op te zetten.
In- of uitklappen • alle achievements van MELEEPRO NL
99 Constitution since 18-12-2013 [kolom]99 Magic since 27-1-2014[/kolom][kolom]99 Herblore since 23-2-2014[/kolom]
[regel]99 Defence since 01-3-11-2014[kolom]99 Ranged since 08-3-2014[/kolom][kolom]99 Strength since 27-4-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Summoning since 31-5-2014[kolom]99 Attack since 07-6-2014[/kolom][kolom]99 Prayer since 4-7-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Slayer 26-10-2014[kolom]99 Firemaking since 3-11-2014[/kolom][kolom]99 Cooking since 3-11-2014[/kolom][/regel]
[regel]99 Construction since 22-2-2015[kolom]99 Fletching since 26-6-2015[/kolom][kolom]99 Smithing since 12-8-2015[/kolom][/regel]
[regel]99 Crafting since 26-9-2015[kolom]99 Agility since 1-2-2016[/kolom][kolom]99 Hunter since 28-2-2016[/kolom][/regel]
[regel]99 Thieving since 24-9-2016[kolom]99 Mining since 9-10-2016[/kolom][kolom]99 Woodcutting since 17-11-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Defence since 27-9-2015[kolom]120 Ranged since 14-4-2015[/kolom][kolom]120 Constitution since 4-5-2016[/kolom][/regel]
[regel]120 Summoning since 18-2-2017[kolom][/kolom][kolom][/kolom][kolom][/kolom][/regel]

Plaatje Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
Daminovich
Berichten: 6420
Lid geworden op: donderdag 29 juli 2010, 17:49
Clan: Geen
Oude naam: Damien H

Re: Schermresolutie probleem/herstel naar fabrieksinstellingen

Bericht door Daminovich »

Melee, volgens mij is het probleem dat het scherm van die instellingen niet goed op zijn scherm passen waardoor hij dat niet kan uitvoeren.

Lijkt mij persoonlijk sterk hoor dat hij er op geen enkel manier goed zichtbaar kan krijgen om te klikken.

En als je HDMI geen output geeft op 2e scherm dan heb je geen video kaart drivers
Plaats reactie