Nero 2016 Platinum

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Gesloten
Hakari
Berichten: 110
Lid geworden op: donderdag 5 februari 2015, 15:28
RS: Hakari (f2p)
Clan: FFA SQUAD
Oude naam: Clan Wars

Nero 2016 Platinum

Bericht door Hakari »

Hallo,

Ik heb een tijdje terug Nero 2016 Platinum gekocht. Het programma bevalt mij prima, ik heb er al leuke dingetjes mee gedaan.

Echter, ik vroeg me af of ik filmpjes, die ik met GemistDownloader heb gedownload, in een betere kwaliteit om kan zetten.

Voorbeeldje: ik heb een filmpje gedownload die 240p is, kan ik die dan later veranderen naar 720p? Of is dit niet mogelijk?

Alvast bedankt voor de reacties!

Clan Wars
Mijn YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIFBpO ... NgMDzqKo3w

Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!

Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Nero 2016 Platinum

Bericht door MrSenne »

Ja, in theorie is het mogelijk, maar vergelijk het met een 10x10 foto vergroten naar 100x100, mooier zal het er niet op worden.
Kwaliteit verbeteren is simpelweg niet mogelijk, aangezien die data niet in het originele bestand zit. Resolutie kan je veranderen maar het zal er hetzelfde (of slechter) uitzien.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Nero 2016 Platinum

Bericht door i k0nijn i »

Inderdaad. Upscalen kan wel, maar of je daar voordeel van hebt is betwijfelbaar en is de tijd niet waard, vind ik.
Afbeelding
Hakari
Berichten: 110
Lid geworden op: donderdag 5 februari 2015, 15:28
RS: Hakari (f2p)
Clan: FFA SQUAD
Oude naam: Clan Wars

Re: Nero 2016 Platinum

Bericht door Hakari »

MrSenne schreef:Ja, in theorie is het mogelijk, maar vergelijk het met een 10x10 foto vergroten naar 100x100, mooier zal het er niet op worden.
Kwaliteit verbeteren is simpelweg niet mogelijk, aangezien die data niet in het originele bestand zit. Resolutie kan je veranderen maar het zal er hetzelfde (of slechter) uitzien.
Ik begrijp uit jouw bericht dat de resolutie vergroten niet betekent dat de kwaliteit omhoog zal gaan. Maar wat als je de resolutie een klein beetje zou verkleinen? Gaat de kwaliteit dan niet omhoog? Want ik denk zo: 'je levert het ene in voor het andere'. Grote kans dat ik het mis heb, aangezien ik geen ervaring hiermee heb.

Toegevoegd na 1 minuut en 19 seconden:
i k0nijn i schreef:Inderdaad. Upscalen kan wel, maar of je daar voordeel van hebt is betwijfelbaar en is de tijd niet waard, vind ik.
Maar wat bedoel je dan met: 'maar of je daar voordeel van hebt is betwijfelbaar en is de tijd niet waard'?
Mijn YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIFBpO ... NgMDzqKo3w

Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!

Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Nero 2016 Platinum

Bericht door i k0nijn i »

Als je video gaat upscalen is in principe pixels toevoegen en opnieuw renderen. De kans is bestaande dat je iets minder blur hebt, maar op zich zal het er wellicht nagenoeg gelijk uitzien, zeker als je niet van bijzonder dicht of op een heel groot scherm kijkt.

Het is dus lang niet zeker dat je een verschil hebt als je gaat upscalen, maar het zal je wel tijd kosten, wat het weer niet waard is, imo.
Afbeelding
Hakari
Berichten: 110
Lid geworden op: donderdag 5 februari 2015, 15:28
RS: Hakari (f2p)
Clan: FFA SQUAD
Oude naam: Clan Wars

Re: Nero 2016 Platinum

Bericht door Hakari »

i k0nijn i schreef:Als je video gaat upscalen is in principe pixels toevoegen en opnieuw renderen. De kans is bestaande dat je iets minder blur hebt, maar op zich zal het er wellicht nagenoeg gelijk uitzien, zeker als je niet van bijzonder dicht of op een heel groot scherm kijkt.

Het is dus lang niet zeker dat je een verschil hebt als je gaat upscalen, maar het zal je wel tijd kosten, wat het weer niet waard is, imo.
Op een groot scherm ben ik niet van plan te kijken. Gewoon op mijn computer scherm wil ik het kijken.

Maar ik begrijp dus dat de enige oplossing is om het opnieuw te downloaden en te kiezen voor een betere kwaliteit?
Mijn YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIFBpO ... NgMDzqKo3w

Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!

Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Nero 2016 Platinum

Bericht door i k0nijn i »

Ja. Sowieso ga je best altijd voor de hoogste kwaliteit die mogelijk is. Als je het om één of andere reden nodig hebt in lagere kwaliteit, kan je het altijd nog converteren, maar verbeteren van kwaliteit is nagenoeg onmogelijk.
Afbeelding
Hakari
Berichten: 110
Lid geworden op: donderdag 5 februari 2015, 15:28
RS: Hakari (f2p)
Clan: FFA SQUAD
Oude naam: Clan Wars

Re: Nero 2016 Platinum

Bericht door Hakari »

i k0nijn i schreef:Ja. Sowieso ga je best altijd voor de hoogste kwaliteit die mogelijk is. Als je het om één of andere reden nodig hebt in lagere kwaliteit, kan je het altijd nog converteren, maar verbeteren van kwaliteit is nagenoeg onmogelijk.
Aha, ok.

Ja, de reden waarom ik voor een lage kwaliteit had gekozen was, omdat ik dacht dat het achteraf mogelijk was om de kwaliteit te verhogen/verbeteren, want ik wilde de filmpjes zo snel mogelijk binnen hebben. Dit omdat sommige video's ook weer snel van YouTube verwijderd zijn.

Bedankt voor je uitleg!

Dan had ik toch een klein vraagje nog: Ik weet dat een .wav bestand betere kwaliteit is dan een .mp3 bestand. Betekent dit dat, als ik een .mp3 bestand heb gedownload en ik converteer het naar .wav ik dan een betere kwaliteit heb, of is dit niet zo?
Mijn YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIFBpO ... NgMDzqKo3w

Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!

Afbeelding
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Nero 2016 Platinum

Bericht door i k0nijn i »

Kwaliteit die er niet is kan je niet plots creëren. Of dat dan een verandering in resolutie is of een verandering in extensie maakt weinig uit.
Afbeelding
Hakari
Berichten: 110
Lid geworden op: donderdag 5 februari 2015, 15:28
RS: Hakari (f2p)
Clan: FFA SQUAD
Oude naam: Clan Wars

Re: Nero 2016 Platinum

Bericht door Hakari »

i k0nijn i schreef:Kwaliteit die er niet is kan je niet plots creëren. Of dat dan een verandering in resolutie is of een verandering in extensie maakt weinig uit.
Ah ok, dan weet ik genoeg! Bedankt voor de uitleg!
Mijn YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIFBpO ... NgMDzqKo3w

Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!

Afbeelding
Gesloten