Haihai, ik heb een probleem. namelijk het internet op de laptop valt soms uit.
Een aantal weken terug een nieuwe router erbij, we hebben nu 2 routers van ziggo. Dat gaat gewoon goed, ik kan met allebei verbinden. Ook zit ik redelijk dicht bij de routers. Alleen sinds die nieuwe router erbij is, valt af en toe het internet uit op de laptop, en dan werkt het weer pas na een aantal uur, of als ik hem opnieuw opstart. Als ik probeer te verbinden met de netwerken, staan de netwerken wel als beschikbaar, en zijn ze ook op volle signaalsterkte, maar kan ik er niet mee verbinden. (Er staat letterlijk: 'kan geen verbinding maken met dit netwerk'). Ook staat er een geel driehoekje rechtsonderin het scherm bij het wifi-icoon.
Dit terwijl bij de andere pc's in het huis of de mobiele apparaten geen enkel probleem is. Waar ik wel achter kwam is dat mijn laptop geen 5ghz ondersteunt, en dat de nieuwe router dat wel geeft (of iets dergelijks ) maar dan zou ik alsnog normaal internet moeten hebben.
Schuw geen antwoord te geven mocht u dat antwoord weten
Internet valt uit op laptop
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: donderdag 5 februari 2015, 15:28
- RS: Hakari (f2p)
- Clan: FFA SQUAD
- Oude naam: Clan Wars
Re: Internet valt uit op laptop
Lijkt mij dat dit met de laptop te maken heeft. Het zou een netwerk-driver probleem kunnen zijn. Indien dat zo is, is het aan te raden om te controleren of er nieuwe updates voor je netwerk-driver beschikbaar is.Kipcorn schreef:Haihai, ik heb een probleem. namelijk het internet op de laptop valt soms uit.
Een aantal weken terug een nieuwe router erbij, we hebben nu 2 routers van ziggo. Dat gaat gewoon goed, ik kan met allebei verbinden. Ook zit ik redelijk dicht bij de routers. Alleen sinds die nieuwe router erbij is, valt af en toe het internet uit op de laptop, en dan werkt het weer pas na een aantal uur, of als ik hem opnieuw opstart. Als ik probeer te verbinden met de netwerken, staan de netwerken wel als beschikbaar, en zijn ze ook op volle signaalsterkte, maar kan ik er niet mee verbinden. (Er staat letterlijk: 'kan geen verbinding maken met dit netwerk'). Ook staat er een geel driehoekje rechtsonderin het scherm bij het wifi-icoon.
Dit terwijl bij de andere pc's in het huis of de mobiele apparaten geen enkel probleem is. Waar ik wel achter kwam is dat mijn laptop geen 5ghz ondersteunt, en dat de nieuwe router dat wel geeft (of iets dergelijks ) maar dan zou ik alsnog normaal internet moeten hebben.
Schuw geen antwoord te geven mocht u dat antwoord weten
Wat je ook zou kunnen controleren is of jouw laptop ingesteld staat dat ie automatisch een ip-adres toe laat wijzen. Indien dit niet zo is, betekent dit dat jouw laptop op een statisch ip-adres in staat gesteld. Zodra de router een ander ip-adres wilt geven (de dhcp-server in de router), dan zal jouw laptop daar niet mee akkoord gaan, omdat ie dan staat ingesteld op een bepaald ip-adres.
Kreeg je verder ook geen 'ip-adres conflict' melding? Indien dat zo is, betekent dit dat 2 apparaten (dit kan jouw laptop zijn, maar ook een netwerkhardeschijf) in het netwerk precies hetzelfde ip-adres van de router (de dhcp-server in de router) toegewezen heeft gekregen.
Vergeet ook niet dat 2 routers achter elkaar een iets andere configuratie dienen te hebben. Zo mag er maar 1 router DHCP aan hebben staan, moeten ze beiden dezelfde netwerksleutel hebben en ook ieder een apart kanaal (kies voor kanaal 1,6 of 11, die overlappen elkaar niet).
Indien je in deze configuratie geen zin, etc. hebt, dan kan je ook besluiten om router 1 (ik ga ervan uit dat dat het wifi modem van Ziggo is) door Ziggo in bridge-mode te laten zetten. Deze mode zal ervoor zorgen dat de wifi modem zal veranderen naar een gewoon modem. Je zal dan geen router functionaliteiten hebben, zoals wifi en meerdere apparaten aansluiten op het modem. In bridge mode zal het modem maar 1 apparaat accepteren, aangezien er bij een normaal modem ook maar 1 aansluiting is (LAN-aansluiting). Ook is het bij sommige wifi modems van Ziggo mogelijk om het zelf in de bridge mode te zetten. Ik raad echter aan om het door Ziggo te laten doen.
Vergeet verder ook niet dat, als de wifi modem van Ziggo in bridge mode staat, je DHCP op je nieuwe router niet uit moet zetten.
Mijn YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIFBpO ... NgMDzqKo3w
Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!
Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!
- Kipcorn
- Tijdelijk niet verbannen
- Berichten: 8447
- Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
- RS: MC Trump (OSRS)
- Clan: Buultjen
- Oude naam: Kipzilla
- Contacteer:
Re: Internet valt uit op laptop
Weet je waar ik die netwerkupdate kan vinden? Want heb windows10 en hij was laatst al geupdate.. (moest pc opnieuw opstarten) of telt dat niet voor die network update? En weet je ook waar dat statisch-ip veranderd kan worden? En nee kreeg geen ip-adres conflictClan Wars schreef:Lijkt mij dat dit met de laptop te maken heeft. Het zou een netwerk-driver probleem kunnen zijn. Indien dat zo is, is het aan te raden om te controleren of er nieuwe updates voor je netwerk-driver beschikbaar is.Kipcorn schreef:Haihai, ik heb een probleem. namelijk het internet op de laptop valt soms uit.
Een aantal weken terug een nieuwe router erbij, we hebben nu 2 routers van ziggo. Dat gaat gewoon goed, ik kan met allebei verbinden. Ook zit ik redelijk dicht bij de routers. Alleen sinds die nieuwe router erbij is, valt af en toe het internet uit op de laptop, en dan werkt het weer pas na een aantal uur, of als ik hem opnieuw opstart. Als ik probeer te verbinden met de netwerken, staan de netwerken wel als beschikbaar, en zijn ze ook op volle signaalsterkte, maar kan ik er niet mee verbinden. (Er staat letterlijk: 'kan geen verbinding maken met dit netwerk'). Ook staat er een geel driehoekje rechtsonderin het scherm bij het wifi-icoon.
Dit terwijl bij de andere pc's in het huis of de mobiele apparaten geen enkel probleem is. Waar ik wel achter kwam is dat mijn laptop geen 5ghz ondersteunt, en dat de nieuwe router dat wel geeft (of iets dergelijks ) maar dan zou ik alsnog normaal internet moeten hebben.
Schuw geen antwoord te geven mocht u dat antwoord weten
Wat je ook zou kunnen controleren is of jouw laptop ingesteld staat dat ie automatisch een ip-adres toe laat wijzen. Indien dit niet zo is, betekent dit dat jouw laptop op een statisch ip-adres in staat gesteld. Zodra de router een ander ip-adres wilt geven (de dhcp-server in de router), dan zal jouw laptop daar niet mee akkoord gaan, omdat ie dan staat ingesteld op een bepaald ip-adres.
Kreeg je verder ook geen 'ip-adres conflict' melding? Indien dat zo is, betekent dit dat 2 apparaten (dit kan jouw laptop zijn, maar ook een netwerkhardeschijf) in het netwerk precies hetzelfde ip-adres van de router (de dhcp-server in de router) toegewezen heeft gekregen.
Vergeet ook niet dat 2 routers achter elkaar een iets andere configuratie dienen te hebben. Zo mag er maar 1 router DHCP aan hebben staan, moeten ze beiden dezelfde netwerksleutel hebben en ook ieder een apart kanaal (kies voor kanaal 1,6 of 11, die overlappen elkaar niet).
Indien je in deze configuratie geen zin, etc. hebt, dan kan je ook besluiten om router 1 (ik ga ervan uit dat dat het wifi modem van Ziggo is) door Ziggo in bridge-mode te laten zetten. Deze mode zal ervoor zorgen dat de wifi modem zal veranderen naar een gewoon modem. Je zal dan geen router functionaliteiten hebben, zoals wifi en meerdere apparaten aansluiten op het modem. In bridge mode zal het modem maar 1 apparaat accepteren, aangezien er bij een normaal modem ook maar 1 aansluiting is (LAN-aansluiting). Ook is het bij sommige wifi modems van Ziggo mogelijk om het zelf in de bridge mode te zetten. Ik raad echter aan om het door Ziggo te laten doen.
Vergeet verder ook niet dat, als de wifi modem van Ziggo in bridge mode staat, je DHCP op je nieuwe router niet uit moet zetten.
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: donderdag 5 februari 2015, 15:28
- RS: Hakari (f2p)
- Clan: FFA SQUAD
- Oude naam: Clan Wars
Re: Internet valt uit op laptop
Het kan zijn dat Windows Update al automatisch de nieuwste versie van jouw netwerk-driver heeft geïnstalleerd. Maar het kan ook zijn dat dit niet het geval is. Als jij het merk weet van de draadloze netwerkkaart van jouw laptop, dan kan je eenvoudig naar de officiële website van die fabrikant gaan en dan de nieuwste versie van jouw netwerk-driver installeren. Dit kan je echter ook doen met een programma, zoals Driver Easy. Ook is het mogelijk dit in Windows zelf te doen, maar dan zal Windows waarschijnlijk een basis netwerk-driver installeren, wat je waarschijnlijk niet wilt.Kipcorn schreef:Weet je waar ik die netwerkupdate kan vinden? Want heb windows10 en hij was laatst al geupdate.. (moest pc opnieuw opstarten) of telt dat niet voor die network update? En weet je ook waar dat statisch-ip veranderd kan worden? En nee kreeg geen ip-adres conflictClan Wars schreef:Lijkt mij dat dit met de laptop te maken heeft. Het zou een netwerk-driver probleem kunnen zijn. Indien dat zo is, is het aan te raden om te controleren of er nieuwe updates voor je netwerk-driver beschikbaar is.Kipcorn schreef:Haihai, ik heb een probleem. namelijk het internet op de laptop valt soms uit.
Een aantal weken terug een nieuwe router erbij, we hebben nu 2 routers van ziggo. Dat gaat gewoon goed, ik kan met allebei verbinden. Ook zit ik redelijk dicht bij de routers. Alleen sinds die nieuwe router erbij is, valt af en toe het internet uit op de laptop, en dan werkt het weer pas na een aantal uur, of als ik hem opnieuw opstart. Als ik probeer te verbinden met de netwerken, staan de netwerken wel als beschikbaar, en zijn ze ook op volle signaalsterkte, maar kan ik er niet mee verbinden. (Er staat letterlijk: 'kan geen verbinding maken met dit netwerk'). Ook staat er een geel driehoekje rechtsonderin het scherm bij het wifi-icoon.
Dit terwijl bij de andere pc's in het huis of de mobiele apparaten geen enkel probleem is. Waar ik wel achter kwam is dat mijn laptop geen 5ghz ondersteunt, en dat de nieuwe router dat wel geeft (of iets dergelijks ) maar dan zou ik alsnog normaal internet moeten hebben.
Schuw geen antwoord te geven mocht u dat antwoord weten
Wat je ook zou kunnen controleren is of jouw laptop ingesteld staat dat ie automatisch een ip-adres toe laat wijzen. Indien dit niet zo is, betekent dit dat jouw laptop op een statisch ip-adres in staat gesteld. Zodra de router een ander ip-adres wilt geven (de dhcp-server in de router), dan zal jouw laptop daar niet mee akkoord gaan, omdat ie dan staat ingesteld op een bepaald ip-adres.
Kreeg je verder ook geen 'ip-adres conflict' melding? Indien dat zo is, betekent dit dat 2 apparaten (dit kan jouw laptop zijn, maar ook een netwerkhardeschijf) in het netwerk precies hetzelfde ip-adres van de router (de dhcp-server in de router) toegewezen heeft gekregen.
Vergeet ook niet dat 2 routers achter elkaar een iets andere configuratie dienen te hebben. Zo mag er maar 1 router DHCP aan hebben staan, moeten ze beiden dezelfde netwerksleutel hebben en ook ieder een apart kanaal (kies voor kanaal 1,6 of 11, die overlappen elkaar niet).
Indien je in deze configuratie geen zin, etc. hebt, dan kan je ook besluiten om router 1 (ik ga ervan uit dat dat het wifi modem van Ziggo is) door Ziggo in bridge-mode te laten zetten. Deze mode zal ervoor zorgen dat de wifi modem zal veranderen naar een gewoon modem. Je zal dan geen router functionaliteiten hebben, zoals wifi en meerdere apparaten aansluiten op het modem. In bridge mode zal het modem maar 1 apparaat accepteren, aangezien er bij een normaal modem ook maar 1 aansluiting is (LAN-aansluiting). Ook is het bij sommige wifi modems van Ziggo mogelijk om het zelf in de bridge mode te zetten. Ik raad echter aan om het door Ziggo te laten doen.
Vergeet verder ook niet dat, als de wifi modem van Ziggo in bridge mode staat, je DHCP op je nieuwe router niet uit moet zetten.
Om te controleren of je een statisch ip-adres hebt, typ dit dan in opdrachtprompt (commandprompt): ipconfig /all
Kijk goed of DHCP op Enabled staat. Indien dit zo is, zegt ie 'Yes' indien niet, dan staat er 'No'. Als er 'No' staat, zal je DHCP in moeten schakelen op jouw laptop. Als er 'Yes' staat, hoef je niks te veranderen. Dan ligt het probleem ergens anders.
Mijn YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIFBpO ... NgMDzqKo3w
Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!
Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!
- Kipcorn
- Tijdelijk niet verbannen
- Berichten: 8447
- Lid geworden op: maandag 16 februari 2009, 16:25
- RS: MC Trump (OSRS)
- Clan: Buultjen
- Oude naam: Kipzilla
- Contacteer:
Re: Internet valt uit op laptop
Er staan meerdere alinea's genaamd bijv. Tunnel Adapter, Wireless Lan-AdapterClan Wars schreef:
Om te controleren of je een statisch ip-adres hebt, typ dit dan in opdrachtprompt (commandprompt): ipconfig /all
Kijk goed of DHCP op Enabled staat. Indien dit zo is, zegt ie 'Yes' indien niet, dan staat er 'No'. Als er 'No' staat, zal je DHCP in moeten schakelen op jouw laptop. Als er 'Yes' staat, hoef je niks te veranderen. Dan ligt het probleem ergens anders.
En bij deze verschillende alinea's staat de ene keer YES en de andere keer NO. Dus waar moet ik kijken? En waar kan je DHCP inschakelen?
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: donderdag 5 februari 2015, 15:28
- RS: Hakari (f2p)
- Clan: FFA SQUAD
- Oude naam: Clan Wars
Re: Internet valt uit op laptop
Dat is wel vreemd, dat jouw laptop steeds wisselt tussen DHCP aan en uit.Kipcorn schreef:Er staan meerdere alinea's genaamd bijv. Tunnel Adapter, Wireless Lan-AdapterClan Wars schreef:
Om te controleren of je een statisch ip-adres hebt, typ dit dan in opdrachtprompt (commandprompt): ipconfig /all
Kijk goed of DHCP op Enabled staat. Indien dit zo is, zegt ie 'Yes' indien niet, dan staat er 'No'. Als er 'No' staat, zal je DHCP in moeten schakelen op jouw laptop. Als er 'Yes' staat, hoef je niks te veranderen. Dan ligt het probleem ergens anders.
En bij deze verschillende alinea's staat de ene keer YES en de andere keer NO. Dus waar moet ik kijken? En waar kan je DHCP inschakelen?
Om te kijken of jouw laptop op DHCP staat ingesteld, doe het volgende:
Ga naar het wifi-icoontje, klik met rechtermuisknop. Als het goed is staat er 'Netwerkcentrum openen'. Klik daar op.
Eenmaal in het netwerkcentrum, zie je aan de linkerkant staan 'Adapterinstellingen wijzigen'. Klik daar op. Vervolgens zie je 1 of meer netwerkkaarten staan. Klik met je rechtermuisknop op 1 van jouw netwerkkaarten en klik op 'Eigenschappen'. Vervolgens zie je staan: 'Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)'. Klik met linkermuisknop 1 keer, dus niet dubbelklikken. Vervolgens zie je een knop 'Eigenschappen'. Klik daar op.
Eenmaal gedaan, zullen er 4 opties zijn: 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen' en 'Het volgende IP-adres gebruiken:'. Kijk of 'Automatisch een IP-adres laten toewijzen' ingeschakeld staat. Ook zal je moeten kijken of 'Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen' ingeschakeld staat. Controleer dit bij iedere netwerkkaart. Laat me vervolgens weten of je het probleem nog steeds ervaart.
Veel succes!
Mijn YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIFBpO ... NgMDzqKo3w
Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!
Bedankt voor het bekijken, liken, abonneren en delen!