Custom-build PC

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Custom-build PC

Bericht door Thys »

Goed, ik ben dus van plan een custom pc aan te schaffen. Op het moment heb ik deze lijst gemaakt:

Afbeelding
Afbeelding

Het zit ongeveer op 1500,- eu. Wil er eigenlijk niet veel bij hebben. Dingen waar ik nog niet zeker over ben:
- Case: is deze groot genoeg
- Voeding: is deze sterk genoeg
- Compatibility
- Betrouwbaarheid
- Future proof

Muis, toetsenbord en monitor heb ik al. Wil nog een 144hz monitor erbij aanschaffen. Speakerset heb ik ook al.

Laat even weten hoe je erover denkt! Ik heb niet zoveel verstand van pc onderdelen namelijk!
Elias-HD
Berichten: 74
Lid geworden op: woensdag 3 oktober 2012, 20:36
RS: E-lias (p2p)
Clan: Dutch Undressed
Oude naam: Eliash4
Contacteer:

Re: Custom-build PC

Bericht door Elias-HD »

Hmm, ziet er goed uit.
Ik heb zelf ook al gedacht aan een cutom pc. Maar ben naar een laptop moeten gaan omwille van mobile-functie.
Op dit moment heb ik een ASUS ROG GL502VS. Deze heeft ook die nieuwe videokaart
NVIDIA GeForce GTX 1070. En ik moet zeggen dat ik daar heel content van ben.

Maar over andere onderdelen van cutom-pc-build heb niet zo veel kennis.
Afbeelding
Stefan
Moderator in Non-RS
Berichten: 22160
Lid geworden op: zaterdag 2 juni 2007, 18:38
Oude naam: Stefan B 512

Re: Custom-build PC

Bericht door Stefan »

Betrouwbaarheid lijkt mij prima, zijn allemaal goede merken die je gekozen hebt. Ook al zou ik persoonlijk voor MSI gaan met je moederbord en videokaart, heb daar zelf betere ervaringen mee. Ben zelf niet bekend met het merk van de processor koeling. Als je twijfelt of het in je case past, gewoon even de afmetingen van je videokaart en je case er bij pakken. Over het algemeen past de rest er prima in, het zijn altijd de videokaarten waarbij je even op moet letten of het er wel in gaat. Voeding is verder ook meer dan genoeg. Voor compatibilty moet je even kijken welke socket je processor heeft en of dat op de socket van je moederbord past. Zelfde geldt voor de aansluitingen van je videokaart op je moederbord. Als je die producten op Alternate opzoekt staan de specificaties altijd duidelijk aangegeven
Afbeelding
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Custom-build PC

Bericht door Royenroy »

Noctua is toch wel een van de bekendere merken wat betreft processorkoeling. Niets mis mee, kwalitatief erg goed. Je processor heeft ook hetzelfde socket als je moederbord, dus dat zal geen probleem op moeten leveren. Over de afmeting van de case durf ik het niet te zeggen aangezien de videokaart heel soms net de diep is waardoor die net niet past, maar de afmetingen staan wel ergens op de product pagina als het goed is. Voeding is niet bepaald zuinig maar 750 W is ruim voldoende.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Custom-build PC

Bericht door Thys »

Thx voor de reacties!

Ik maak me over het gebruik in ieder geval niet zoveel zorgen. Ik ben zegmaar wel iemand die met een schakeldoos werkt en die uitzet wanneer ik mijn pc niet gebruik.

Over dat MSI verhaal, ik heb zelf niet zo'n goede ervaring met MSI namelijk... Ik kijk wel even, maar het feit dat ik alvast op de goede weg zit is heel geruststellend. Het is nu even kijken of alles past en hoeveel het gaat kosten.

Ik ben overigens nog wel benieuwd hoeveel SSD en HDD geheugen jullie hebben.
Royenroy
Ex-chatmoderator
Berichten: 6101
Lid geworden op: woensdag 20 augustus 2008, 17:12
RS: Royenroy (p2p)

Re: Custom-build PC

Bericht door Royenroy »

250 GB SSD
1 TB HDD en dan nog een 3 TB HDD in m'n NAS.
Wil jij ook een Youtube Partnership? RPMNetwork partnered ook kleinere channels!
Grafisch Design nodig? Voor een klein beetje RSGP kan ik zeker iets voor je maken met Photoshop.
In- of uitklappen •
AfbeeldingAfbeelding
Plaatje
Afbeelding
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Custom-build PC

Bericht door Thys »

Overigens zit ik ook te denken om eens wat te streamen. Zou een 6700k i7 daar niet beter geschikt voor zijn?
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: Custom-build PC

Bericht door I Wear Glory »

Je hebt een 6600k die je kunt overclocken maar op een B150 moederbord kun je dat niet. Als je wilt overclocken moet je een Z170 moederbord nemen en als je dat niet wilt kun je net zo goed een i5-6600 nemen. Dat scheelt toch weer 20 euro.

Je koeler is 165mm hoog en in de case past maximaal 165mm. In principe zou het dus precies moeten passen maar het is dan wel nog net. Ik zou zelf toch voor een andere case of koeler gaan. Waarom heb je deze case gekozen? Ik heb zelf deze maar dan de Q versie, dus zonder raampje aan de zijkant, en die bevalt goed. Die is net 5mm groter dus heb je toch wat meer ruimte.

Ik weet niet welk RAM je hebt maar ik neem aan 16GB DDR4?
Thys schreef:Overigens zit ik ook te denken om eens wat te streamen. Zou een 6700k i7 daar niet beter geschikt voor zijn?
Klopt.

Heb zelf een 500 GB SSD en 2 TB HDD.
Afbeelding
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Custom-build PC

Bericht door SiM0` »

Tip: koop geen Gigabyte.
Afbeelding
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: Custom-build PC

Bericht door I Wear Glory »

SiM0` schreef:Tip: koop geen Gigabyte.
Hoezo niet? Is een prima kaart volgens mij.
Afbeelding
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Custom-build PC

Bericht door Thys »

Uiteindelijk blijf ik toch even hierop zitten. Na wat nadenken en wat ik allemaal doe toch op een aantal dingen geminderd.

https://tweakers.net/gallery/572538/wenslijst/

Afbeelding
Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Custom-build PC

Bericht door MrSenne »

Ik zou toch een 500GB SSD overwegen, 250GB zit zo vol met wat programma's en games.
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: Custom-build PC

Bericht door I Wear Glory »

Ik zou het zelf toch nog anders doen. Je hebt nu een langzamere HDD dan je eerst had (5400 rpm vs 7200), een kleinere SSD en nog steeds en processor die je niet helemaal kunt gebruiken. Met het moederbord wat je nu hebt kun je niet nog een 2e grafische kaart erbij doen als je dat eventueel later wilt, dus een voeding van 650W is dan ook niet nodig. 450-550W is ruim voldoende.

Ik zou ook gaan voor een 500GB SSD, als je geld wilt besparen kun je bijvoorbeeld een Crucial MX300 nemen in plaats van die 850 EVO. Iets langzamer maar daar merk je in de praktijk waarschijnlijk weinig van.

Heb je nu nog wel dezelfde case?
Afbeelding
Thys
Berichten: 1000
Lid geworden op: zaterdag 30 oktober 2010, 14:50
RS: Thys (p2p)
Clan: TTL
Extra rang: Siteteamlid, RoS #1 Farming, Woodcutting

Re: Custom-build PC

Bericht door Thys »

Euh nee, een goedkopere. Ik weet het atm nog niet, ik heb een high end build voor 2.2k eu (incl windows licentie en 144hz monitor) en bovenstaande dan met een andere goedkopere case. Ik kijk het wel even aan, aangezien er sowieso nog nieuwe componenten uit komen komende tijd.
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: Custom-build PC

Bericht door I Wear Glory »

Behalve dan de 1080ti die waarschijnlijk vanavond aangekondigd wordt, de nieuwe intel processors die gisteren uitgekomen zijn en de nieuwe AMD GPU's en CPU's die waarschijnlijk binnen een paar maanden uitkomen?
Afbeelding
MrSenne
Berichten: 17974
Lid geworden op: maandag 14 mei 2007, 16:12

Re: Custom-build PC

Bericht door MrSenne »

2k vind ik wat overkill voor een computer, liever dan nu €1300 en dan over 2 jaar een nieuwe GPU ofzo.
i k0nijn i
Ex-moderator
Berichten: 32871
Lid geworden op: dinsdag 28 maart 2006, 13:21
Extra rang: Ex-moderator Grafisch

Re: Custom-build PC

Bericht door i k0nijn i »

MrSenne schreef:2k vind ik wat overkill voor een computer, liever dan nu €1300 en dan over 2 jaar een nieuwe GPU ofzo.
Dit, ja, tenzij je voor echt high-end gaat en zorgt dat je naar een SLI-setup kan gaan.

Ik zit trouwens zelf met 256GB SSD en 2 HDD's die samen goed zijn voor 4TB. Komt wellicht nog een SSD van 1TB bij.
Afbeelding
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Custom-build PC

Bericht door SiM0` »

I Wear Glory schreef:
SiM0` schreef:Tip: koop geen Gigabyte.
Hoezo niet? Is een prima kaart volgens mij.
Zelf veel negatieve ervaringen mee. (mobo's die exact na 2j defect gaan, ...) Support is ook rotzooi. Ben zelf werkzaam geweest als technieker in een computerwinkel.
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Custom-build PC

Bericht door Gewoon »

Verander processor of moederbord ah dombo. Wat heb je aan xxxxK als je toch niet gaat overclocken met zo'n mobo, wesh ben je kipcorn ofso

Toegevoegd na 45 seconden:
Als je z170 haalt, fix 600p ipv samsung meme
Afbeelding
Bighead
Moderator in Non-RS
Berichten: 14573
Lid geworden op: dinsdag 7 oktober 2008, 19:05
RS: Bighead (OSRS)
Extra rang: Handige Harrie

Re: Custom-build PC

Bericht door Bighead »

SiM0` schreef:
I Wear Glory schreef:
SiM0` schreef:Tip: koop geen Gigabyte.
Hoezo niet? Is een prima kaart volgens mij.
Zelf veel negatieve ervaringen mee. (mobo's die exact na 2j defect gaan, ...) Support is ook rotzooi. Ben zelf werkzaam geweest als technieker in een computerwinkel.
Can confirm. Ook in een computerwinkel gewerkt, ook met Gigabyte gebouwd, ook nooit meer.
[20:12] <@Sheldor> Ik dacht dat ik die koe wel dood kreeg
[20:12] <@Sheldor> Die koe heeft 4 damage gedaan ofzo
Afbeelding
Plaats reactie