Probleem met slome pc

Heb je een leuk filmpje gevonden? Deel het met ons! Heb je last van een knetterende computer of een kapotte mobiele telefoon? Vraag om hulp!
Plaats reactie
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Probleem met slome pc

Bericht door Dieselpker »

Hoi,

Ik heb de laatste paar dagen last van een erg slome opstart van mijn pc. Als ik bij processen kijk zie ik dit Schijf (C: en D:) steeds op 100% zit in het begin. Er zitten hier vast wel wat mensen die weten wat ik hieraan kan doen. Alle tips zijn welkom aangezien ik dit probleem nooit eerder meegemaakt heb, voor nu ga ik beginnen met wat opstartprogramma's verwijderen en m'n pc wat cleanen.
FEYENOORD ROTTERDAM
I Wear Glory
Berichten: 2007
Lid geworden op: zondag 11 maart 2007, 10:04
RS: I Wear Glory (p2p)
Oude naam: Timie187

Re: Probleem met slome pc

Bericht door I Wear Glory »

Wat voor schijf heb je er in zitten? Is C en D 1 schijf of zijn het 2 verschillende? Als je taakbeheer opent en naar prestaties gaat wat zijn dan de lees- en schrijfsnelheid die wordt aangegeven bij die schijven? Blijft het probleem of is het alleen bij het opstarten?
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Probleem met slome pc

Bericht door Dieselpker »

Het is 1 harde schijf maar gefragmenteerd geloof ik, al is 900 GB de C: en 100GB de D:

Uhm die lees- en schrijfsnelheid tijdens het opstarten wil je dan weten neem ik aan? Dan zal ik dat morgen even checken en hier posten. En ja het probleem is alleen met het opstarten, daarna doet hij het gewoon normaal. Ik kan alleen geen proces vinden wat veel schijf gebruik via taakbeheer.

Toegevoegd na 32 seconden:
Op mijn D: schijf heb ik overigens nooit wat geinstalleerd, dat is allemaal spul wat er al op stond.
FEYENOORD ROTTERDAM
Rems
Meeste awards bijna gewonnen door Kipcorn maar uiteindelijk toch net niet omdat Kipcorn betrapt werd
Berichten: 17631
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 17:31

Re: Probleem met slome pc

Bericht door Rems »

Ligt aan windows 10, als je de 'clean' windows 10 hebt gaat soms je schijf op processor naar 100%. gaat ie random updates doen ofzo, is best vreemd. heb dat tijdje geleden gefixt, weet niet meer precies hoe het ging. beste gewoon googlen, staat best veel over. type gewoon 'hard drive 100% usage random' ofzo.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Probleem met slome pc

Bericht door Dieselpker »

Rems schreef:Ligt aan windows 10, als je de 'clean' windows 10 hebt gaat soms je schijf op processor naar 100%. gaat ie random updates doen ofzo, is best vreemd. heb dat tijdje geleden gefixt, weet niet meer precies hoe het ging. beste gewoon googlen, staat best veel over. type gewoon 'hard drive 100% usage random' ofzo.
Hmm maar hen windows 8.1 geloof ik. Dus dan moet die ook het probleem hebben?

Leessnelheid schiet trouwens alle kanten op, van 100kb/s naar 6mb/s naar 32 mb/s
Schijfsnelheid fluctueert tussen 0 kb/s en 8 mb/s
FEYENOORD ROTTERDAM
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Probleem met slome pc

Bericht door SiM0` »

Ligt aan Windows. Je kan proberen enkele services uit te zetten (superfetch, ...) maar dat is meestal geen ideale oplossing.
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Probleem met slome pc

Bericht door Gewoon »

Koop gewoon ssd 50 euro man. Knal die windows erop en je bent steady als een motherfucker
Afbeelding
Dieselpker
Berichten: 11644
Lid geworden op: vrijdag 23 juli 2010, 13:14
RS: Gestopt

Re: Probleem met slome pc

Bericht door Dieselpker »

Ongewoon schreef:Koop gewoon ssd 50 euro man. Knal die windows erop en je bent steady als een motherfucker
Moet denk ik eerst videokaart en processor upgraden, dan dit er miss maar bij >.>
FEYENOORD ROTTERDAM
SiM0`
Berichten: 6432
Lid geworden op: zaterdag 3 november 2007, 10:35
Contacteer:

Re: Probleem met slome pc

Bericht door SiM0` »

Het is het altijd waard om een ssd te plaatsen. Zelfs met een 'trage' processor is het verschil enorm. ;)
Afbeelding
Gewoon
Berichten: 7349
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2011, 18:33
Oude naam: Ongewoon

Re: Probleem met slome pc

Bericht door Gewoon »

Doe eerst ssd trust me
Afbeelding
Niels
Berichten: 3711
Lid geworden op: zaterdag 30 april 2011, 15:37

Re: Probleem met slome pc

Bericht door Niels »

haal een ssd kiddo
Pureke str
Berichten: 1747
Lid geworden op: donderdag 9 april 2009, 17:48
RS: FrisianPride (OSRS)
Clan: Geen.

Re: Probleem met slome pc

Bericht door Pureke str »

Dieselpker schreef:
Ongewoon schreef:Koop gewoon ssd 50 euro man. Knal die windows erop en je bent steady als een motherfucker
Moet denk ik eerst videokaart en processor upgraden, dan dit er miss maar bij >.>
Dat is wel zo verstandig, aangezien je er misschien ook een nieuw mobo erbij moet. Dan heb je alles maar gehad waarvoor je windows er opnieuw op moet. (Vind ik zelf altijd irritant aangezien je dingen weer opnieuw moet downloaden, qua drivers etc.)
Afbeelding
Plaats reactie