Rework Quest tutorials

Zet hier de fouten die je in de website gevonden hebt. Fouten en suggesties omtrent het forum kun je in over het forum plaatsen.
Forumregels
Fouten en suggesties die over het forum gaan, kun je in Over het forum plaatsen.
Plaats reactie
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Rework Quest tutorials

Bericht door Rizmor »

Zoals de titel al zegt, vind ik zelf de quests deels redelijk outdated. Ik gebruik vandaar ook bijna nooit de Lunagang tutorials, terwijl dit eerder wel anders was. Is het misschien een idee om oude quests is onder de loep te nemen? Het zou bijvoorbeeld heel innovatief zijn om op lange termijn te proberen video guides te maken, dit werkt naar mijn weten namelijk veel beter (vb. ImSikovit op YT).
Gio
Tijdelijk afwezig
Berichten: 3495
Lid geworden op: vrijdag 22 april 2011, 14:54
RS: Gi0 (p2p)
Extra rang: Vroege vogel
Contacteer:

Re: Rework Quest tutorials

Bericht door Gio »

Rizmor schreef: Zoals de titel al zegt, vind ik zelf de quests deels redelijk outdated. Ik gebruik vandaar ook bijna nooit de Lunagang tutorials, terwijl dit eerder wel anders was. Is het misschien een idee om oude quests is onder de loep te nemen? Het zou bijvoorbeeld heel innovatief zijn om op lange termijn te proberen video guides te maken, dit werkt naar mijn weten namelijk veel beter (vb. ImSikovit op YT).
De probleem bij video guides is dat het in een keer goed moet, als je programma opeens ermee ophoud dan ben je alles kwijt. En bijna iedereen heeft de eerste paar quests gedaan.
Afbeelding
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: Rework Quest tutorials

Bericht door Siddy00 »

In welk opzicht vind je sommige guides verouderd? Is het vooral dat de beschrijving niet meer klopt en dat de plaatjes er niet uitzien, of is het überhaupt al dat ze allemaal uit tekst en plaatjes bestaan? Als voorbeeld van het eerste neem ik even die van de Legends' Quest, daarvan hebben wij ook al staan dat hij nodig moet worden bijgewerkt. Zou je een modernere guide zoals die van Diamond in the Rough of The Mighty Fall echter wel gebruiken?

We hebben het volgende in ieder geval al staan op onze lijst van dingen die moeten gebeuren:
In- of uitklappen •
Contact!
Legends' Quest
Desert treasure (eind)
Mourning's Ends Part I en II
Smoking Kills
As a First Resort
Summer's End
Defender of Varrock
The Fremennik Isles
While Guthix Sleeps
Olaf's quest
Glorious memories
Spirits of the Elid
Lunar Diplomacy
Regicide
Cabin Fever
Enlightened Journey
Missing my Mummy
Throne of Miscellania
Royal Trouble
Kennith's concerns
Rocking out
Family crest
The Curse of Arrav
Back to my Roots
In Pyre Need
Rocking out
Legacy of Seergaze
The Temple at Senntisten
Rune Mechanics
Between a Rock...
/quest/recipe-for-disaster/ + alle subquesten die kunnen
/quest/shades-of-mortton/
Heroes' quest
Het lastige is echter dat, zoals Gio terecht opmerkt, dit vooral medium- en high-level quests zijn. De meeste mensen hebben die al gedaan en ze liggen vaak te hoog qua skilleisen om ze op low-level accounts te doen die we soms al hebben. Daardoor blijven dit soort quests liggen, want om voor Rocking Out 60 Agility, 63 Thieving, 66 Crafting en 69 Smithing te halen is bijvoorbeeld wel erg veel van het goede :P

Over filmpjes hebben we een tijdje geleden in Privé een korte discussie gehad. Daaruit volgde dat in ieder geval binnen het siteteam de meesten een geschreven guide erg prettig vinden en dat boven een videoguide zouden verkiezen. Als dat bij veel mensen echter anders ligt horen we het graag, dan kunnen we het er nog eens over hebben :)

Met het maken van videoguides loop je wel tegen het volgende aan (Feppies woorden, aansluitend bij wat Gio hierboven zegt):
Het probleem bij het maken van guides voor bijvoorbeeld quests is dat je die maar één keer moet doen. Het moet er in één keer goed opstaan en het tegelijk schrijven van een guide en het opnemen van een video is al helemaal onmogelijk vanwege de grote tijd die je stil staat tijdens het schrijven. Je hebt dus altijd twee mensen nodig en dan is nog wenselijk als je de quest eerst een keer gewoon doet om daarna alles snel te kunnen doen. Ik vind het dan ook knap hoe ze het nu op YouTube doen.
We zouden dus nog eens goed moeten kijken hoe we dat dan kunnen aanpakken. Bij nieuwe quests die toch door tig mensen worden gedaan zou het misschien nog kunnen (als iemand voldoende ervaring heeft en zo), maar bij oudere quests denk ik niet dat dat hem nog gaat worden - of in ieder geval niet voor de quests in het lijstje hierboven.
Afbeelding
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Rework Quest tutorials

Bericht door Rizmor »

Siddy00 schreef: In welk opzicht vind je sommige guides verouderd? Is het vooral dat de beschrijving niet meer klopt en dat de plaatjes er niet uitzien, of is het überhaupt al dat ze allemaal uit tekst en plaatjes bestaan? Als voorbeeld van het eerste neem ik even die van de Legends' Quest, daarvan hebben wij ook al staan dat hij nodig moet worden bijgewerkt. Zou je een modernere guide zoals die van Diamond in the Rough of The Mighty Fall echter wel gebruiken?

We hebben het volgende in ieder geval al staan op onze lijst van dingen die moeten gebeuren:
In- of uitklappen •
Contact!
Legends' Quest
Desert treasure (eind)
Mourning's Ends Part I en II
Smoking Kills
As a First Resort
Summer's End
Defender of Varrock
The Fremennik Isles
While Guthix Sleeps
Olaf's quest
Glorious memories
Spirits of the Elid
Lunar Diplomacy
Regicide
Cabin Fever
Enlightened Journey
Missing my Mummy
Throne of Miscellania
Royal Trouble
Kennith's concerns
Rocking out
Family crest
The Curse of Arrav
Back to my Roots
In Pyre Need
Rocking out
Legacy of Seergaze
The Temple at Senntisten
Rune Mechanics
Between a Rock...
/quest/recipe-for-disaster/ + alle subquesten die kunnen
/quest/shades-of-mortton/
Heroes' quest
Het lastige is echter dat, zoals Gio terecht opmerkt, dit vooral medium- en high-level quests zijn. De meeste mensen hebben die al gedaan en ze liggen vaak te hoog qua skilleisen om ze op low-level accounts te doen die we soms al hebben. Daardoor blijven dit soort quests liggen, want om voor Rocking Out 60 Agility, 63 Thieving, 66 Crafting en 69 Smithing te halen is bijvoorbeeld wel erg veel van het goede :P

Over filmpjes hebben we een tijdje geleden in Privé een korte discussie gehad. Daaruit volgde dat in ieder geval binnen het siteteam de meesten een geschreven guide erg prettig vinden en dat boven een videoguide zouden verkiezen. Als dat bij veel mensen echter anders ligt horen we het graag, dan kunnen we het er nog eens over hebben :)

Met het maken van videoguides loop je wel tegen het volgende aan (Feppies woorden, aansluitend bij wat Gio hierboven zegt):
Het probleem bij het maken van guides voor bijvoorbeeld quests is dat je die maar één keer moet doen. Het moet er in één keer goed opstaan en het tegelijk schrijven van een guide en het opnemen van een video is al helemaal onmogelijk vanwege de grote tijd die je stil staat tijdens het schrijven. Je hebt dus altijd twee mensen nodig en dan is nog wenselijk als je de quest eerst een keer gewoon doet om daarna alles snel te kunnen doen. Ik vind het dan ook knap hoe ze het nu op YouTube doen.
We zouden dus nog eens goed moeten kijken hoe we dat dan kunnen aanpakken. Bij nieuwe quests die toch door tig mensen worden gedaan zou het misschien nog kunnen (als iemand voldoende ervaring heeft en zo), maar bij oudere quests denk ik niet dat dat hem nog gaat worden - of in ieder geval niet voor de quests in het lijstje hierboven.
Ik heb vandaag 'Death to the Dorgeshuun' gedaan met de Lunagang guide (Klik). Om als voorbeeld te noemen ben ik een behoorlijke tijd in de HAM grot wezen zoeken naar het geheime luik, terwijl je hier tussendoor eerst nog met HAM members moet praten voordat je met Johannes kan praten. De guides hier hebben vrij veel van dit soort foutjes, en ik zie ook vaak dingen die pas later benoemt worden, wat vervelend kan wezen. (Teleport naar Juna eerst uitleggen d.m.v. lopende route en aan het eind zeggen dat je er ook met een games necklace kunt komen. Als je dit niet wist ben je dus erg veel tijd aan kwijt)

Wat eventueel een optie is, maar erg veel werk zou kosten is 2 guides schrijven voor elke quest, of voor de meer populaire quests. De guides van Lunagang zijn namelijk erg lore-based, wat soms wel interessant is maar wat mij soms ook niks uitmaakt, omdat ik gewoon z.s.m. de quest wil doen. Je kunt namelijk de hele storyline van de quest erin gooien, maar je kunt ook alleen de chatopties en locaties als het ware opgeven. Dit is natuurlijk een voorkeur die bij iedereen verschilt.
Superheat
Berichten: 8797
Lid geworden op: vrijdag 8 mei 2009, 19:36

Re: Rework Quest tutorials

Bericht door Superheat »

Kleine foutjes kun je in ieder geval al melden met de knop 'stel een wijziging voor' onderaan de pagina van een quest. :)
Someone who hacked Zarfot's channel: "I tell the truth, and if you don't like it: too damn bad."
Plaatje
"There was a fella once. Running for a train. And he's carrying a pair of gloves, this man.
He drops a glove on the platform, but he doesn't notice. And then later on, inside the train,
he's sitting by the window and he realises that he's just got this one glove left.
But the train's already started pulling out of the station. So what does he do?
He opens the window, and he drops the other glove onto the platform.
That way, whoever finds the first glove, can just have the pair."

"What are you telling me?"

"Goodbye, mister Nygaard."

"Goodbye, deputy."
Rizmor
Berichten: 202
Lid geworden op: dinsdag 9 september 2014, 19:07
RS: Rizmor (p2p)
Clan: Exuro
Extra rang: Winnaar Battle of the Divisions, RoS #1 Construction

Re: Rework Quest tutorials

Bericht door Rizmor »

Heb een aantal nieuwere quests gedaan met de guides en deze waren aanzienlijk beter te gebruiken. :)
Plaats reactie