????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Travolter »

Blue dragon money making guide
~900k per uur
Afbeelding
Inhoud
1. Inleiding (+ wat gaan we doen en hoe)
2. Requirements
3. Armour + inventory
4. De weg
5. Winst
6. Slot.

Klik om naar een bepaald onderdeel te springen.



1. Inleiding



Hey welkom bij mijn blue dragons guide. In deze guide ga ik je uitleggen hoe je blue dragons kan hunten met 900K/uur winst. En dit is zeker niet overdreven. Ik heb dit berekend met mijn eigen stats dus mensen met hogere stats halen zelfs nog meer winst. Het tegenovergestelde geld natuurlijk voor mensen met lagere stats.

Ik wil wel eerst 4 dingen duidelijk maken:

  • Dit is hoe ik het doe! Het kan zijn dat dit niet de beste methode is hoewel ik daar toch redelijk zeker van ben. Indien dit niet zo is hoor ik het graag ;).
  • Ik doe het niet op de veiligste manier. Wat ik hiermee bedoel zal je later wel merken. Maar ik probeer dus het minimum aan supplies mee te nemen wat soms (vooral tegen het einde aan) gevaarlijk kan worden. Dit betekend echter niet dat het super gevaarlijk is. De kans dat je dood gaat is reëel ja, maar nu niet verschrikkelijk groot. Daarbij komt ook nog eens dat je binnen de minuut terug bij je grave kan zijn.
  • Onderstaande inventory/berekeningen/... zijn gemaak op basis van mijn stats en armour. Op het moment van schrijven zijn mijn stats 91att/ 93str/ 85def/ 71prayer/ 69summ.
  • Je kan ook een cannon meenemen. Ik doe dit niet omdat het voor mij iets minder winst maakte. Het verschil was niet groot dus misschien kunnen mensen met andere stats oid cannon wel beter gebruiken. Ik denk vooral als je yak hebt dat het dan zeker aan te raden is om cannon mee te nemen.
Hoe we het doen is simpel: we gaan naar de Taverley resource dungeon en killen daar blue dragons totdat je inventory + BoB vol zit. Daarna tele je terug naar falador, bank je en kan je terug opnieuw beginnen.

Maar de resource dungeon zeg je? Daar zit altijd te veel volk... gedaan guide. Neen dat is niet waar. Dit probleem is heel simpel op te lossen. Je gaat gewoon naar een anderstalige server. Dit is de sleutel van deze guide. Daar zit namelijk bijna nooit iemand in de resource dungeon. Hoe doe je dit? Je gaat naar de runescape home page en scrollt dan naar beneden. Daar zie je enkele vlaggetjes. Klik op één van de vlaggen (niet de britse). Je zal dan zien dat heel je runescape pagina in die taal staat. Klik op play (of toch waar die knop vroeger stond :P). En log normaal in. Het zal eerst even wennen zijn maar je wordt het wel gewoon.



2. Requirements


Nu de requirements. Deze zijn eigenlijk niet erg hoog. Alleen is het wel zo dat je melee stats de winst zeer sterk beinvloeden als ook de gear (meer daarover later).
  • Afbeelding 80+ (om in de buurt van de 900K / uur te komen)
  • Afbeelding 80+ (zie attack)
  • Afbeelding 65+ (Hoe hoger je defence hoe minder food)
  • Afbeelding 60 (om in de resource dungeon te komen)
  • Afbeelding 65+ (De agility shortcut vereist 70 agility. Maar dit is boostable met summer pie (+5) vanaf 65 agility)
  • Afbeelding 1/40/52/68/96 (Beast of burden is aangeraden)
  • Afbeelding Eén inventory kost mij 6.3k aan potions en food. Je gebruik ook best een BoB. Dus klein startkapitaal is vereist.


3. Armour + inventory


Het armour:

Eigenlijk wil je gewoon het beste dragen dat je kan/hebt:

Afbeelding
Voorbeeld van mijn armour

Wat je misschien opvalt is dat ik geen anti-dragon shield/dfs draag. Om de simpele rede dat dragon defender gewoon beter is dan beide. De +25 attk bonus is gewoon te nuttig. Dit haal je killcount dan ook drastisch omhoog. Dragonfire zeg je? Dat zie je straks wel.

Voor de rest is het nog nuttig om er bij te zeggen dat dragons zwak zijn tegen stab. Dus rapier is het beste. Maar dat betekend niet dat een simpele whip niet goed genoeg is. Vergeet ook niet dat Korasi ook een redelijke stab attack heeft ;). Dat kan dus een alternatief voor rapier zijn.

Voor de rest ga ik geen best/beter/goed tabel maken omdat dat voor zich spreekt. Gewoon je standaard armour. Onthoud wel dat je maximale kill count wil halen en dat je dus meer zal willen focussen op offensieve stats dan defensieve.
Bijvoorbeeld: Torso vs Barrows plate. Je wil dan torso nemen omdat die een +4 str bonus geeft; wat dus kan helpen om sneller, en dus vaker per uur, te killen. De lagere defense bonus kan je dan compenseren door meer food mee te nemen.

De inventory:

Afbeelding

Dit is mijn inventory met mijn stats en armour. Heb je lagere defense of net hogere dan kan je natuurlijk variëren in food.

5 dingen om op te merken:
  • Super att/ str: deze neem je natuurlijk om sneller te killen. Geen super defence nodig: dit compenseer je door food mee te nemen.
    Extreme att/str als je ze kan.
  • Antifire potion: aangezien we maximale killcount willen halen gebruiken we dus dragon defender. Aangezien we dan geen bescherming hebben tegen dragonfire nemen we deze potion mee. 1 sip is voor mij meestal net niet genoeg om een trip af te maken. Voor de rest van de trip vertrouw ik dan of wel gewoon op mijn food (indien ik nog genoeg heb) of gebruik ik protection from magic (dit houd niet alles tegen! Dus zorg dat je nog wat food / hoog hp hebt).
    Indien je super antifire potions kan gebruik je die natuurlijk.
  • Prayer potion: Dit is omdat je constant boostende prayers wil gebruiken om maximale killcount te halen (Superhuman str en verwanten/ chivalry/ piety/ turmoil). Ook kan je eventueel protection from magic aan zetten. Samen met je antifire potion geeft dt volledige bescherming. Ik doe dit niet. Ik neem gewoon 5 extra monkfishes mee. Dit is goedkopen dan 2 dosissen prayer potion en kan over het algemeen nog nuttig zijn.
    Normaal gezien (met enkel piety op en soms protection from magic, vooral op het einde dan) kom ik toe met 2-3 dossissen ppot.
  • Food: Ik neem gewoon 10 monks mee. Neem zo weinig mogelijk mee zodat je vele inventory plaats hebt. Anders moet je daarna je food gewoon droppen en is het verspilling. Overigens lijkt monkfish me ook wel genoeg. Ze zijn heel goedkoop en healen meer dan genoeg. Zoals je ziet neem ik er maar 10mee dus als jij te weining hebt neem er dan gewoon enkele meer mee, plaats genoeg.
  • Dragon claws: Spec wapen. Ik denk dat dat (en AGS) eigenlijk het enige spec wapen dat de moeite is om mee te nemen. Maar ik houd je niet tegen om een dds mee te nemen oid.
  • Falador tele tab: Gewoon om weg te komen. Herstel je prayer daarna gewoon met prayer potions. Ga niet zoeken naar een altar (ook niet via POH) dit is het snelste en die snelheid compenseert voor de ppot.
Vergeet ook je summer pie niet indien je die nodig hebt. Ik raad sowieso summer pie aan boven agility potion (indien je 66+ bent) aangezien een halve agility potion nutteloos is terwijl een halve summer pie nog kan healen.

Ik heb onlangs 95 prayer gehaald en daarbij is het niet nodig food mee te nemen. Soulsplit flashen is meer dan genoeg. Neem misschien wel een emergency shark mee ;).


4. De weg


De weg is redelijk simpel.

Van falador naar Tarverley dungeon:

Afbeelding

En daarna

Naar de resource dungeon

Afbeelding

In de dungeon ga je blue dragons killen in de blauwe cirkel:

Afbeelding
Credits naar zybez



5. Winst


Dit deeltje spreekt over de winst. Het is moeilijk om dit over het algemeen te zeggen maar ik kan je wel de berekeningen geven voor mijn stats (met tort):

1 inventory = 20 dbones + 20 blue d hides
1 inventory = 20 * 3986 + 20 * 2245 = 124 620

1 trip (incl banken) = 8 minuten
Potions = 6.3k

(124 620 - 6300 )* (60 / 8 ) = 887 400

Let op voor veranderingen van ge prijzen. Vul andere waarden in voor de rode getallen voor prijsveranderingen ;).

Natuurlijk varieert dit indien je betere drops krijgt. En nog clue loot, want deze droppen wel redelijk vaak lvl3 clues.
Wat moet je allemaal oppakken? Ja alles dat meer waard is dan dbones/dhide. Charms kies je zelf. Persoonlijk neem ik ze niet op.

Kleine noot: Yak verdient véél meer aangezien je minder moet banken. En ja je moet nog banken, toch als je men raad opvolgt en cannon gebruikt, want dan zal je familiars spec bar niet kunnen volgen ;).



6. Slot.


En dit is alweer het einde van mijn guide :). Ik hoop dat jullie er van genoten hebben en dat jullie hier nog goed veel geld mee gaan verdienen.
In- of uitklappen • FAQ
  • [*] Kan je ook rangen?[/b]
Range is zeker een mogelijkheid. Maar dat is allemaal afhankelijk van jou stats en je gear. Er zijn verschillende factoren die je moet inrekenen. Maar het komt er dan op neer dat je moet kijken of jij een degelijke killrate kan halen met range. En dan natuurlijk liefst een hogere killrate dan met melee. Dit is van vanalles afhankelijk:
  • range level vs. Melee stats
  • range gear vs Melee gear
  • Heb je rapier ja of nee (weakness to stab ;))
  • Prayers (bv piety vs rigour)
  • ...
Maar ik denk dat het over het algemeen moeilijker zal zijn om meer te verdienen. Want als je je melee killrate wil overtreffen zal je met sterke, en dus dure, bolts moeten afkomen wat je na een tijdje toch ook wel wat zal kosten.[/td][/tr][/table]
Gelieve reacties achter te laten zodat ik op zijn minst weet dat mijn werk werd geapprecieerd/gelezen. Ook hoor/lees ik altijd graag commentaar. Probeer wel opbouwend te zijn ;).
In- of uitklappen •
Credits naar:

- Zybez voor de resource dungeon map
- Runescape wiki voor de transparante pictogrammen
Laatst gewijzigd door Travolter op zaterdag 23 juli 2011, 14:46, 6 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ik Heb Les
Berichten: 10
Lid geworden op: zaterdag 2 juli 2011, 14:32
RS: 0wnedbym3 (f2p)

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Ik Heb Les »

Zeer nette guide.
Ik zou zeker gebruik van deze gaan maken mocht ik ooit heen gaan.
Robin
Berichten: 6265
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 19:25
Contacteer:

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Robin »

Mooie guide! Alleen zijn mijn stats nog niet goed genoeg om hier 900k/uur te verdienen. :(
Het is allemaal de schuld van de sossen.
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Flipo »

Ik dacht: Ow weer een nieuwe guide.
Toen ik eenmaal keek naar de schrijver dacht ik dat deze guide wel uitgebreid moest zijn.
Zeer mooie guide, volledige informatie, mooie lay-out. Dit heeft toch wel een 9/10 verdiend! :bier:

Toegevoegd na 2 seconden:

Ik dacht: Ow weer een nieuwe guide.
Toen ik eenmaal keek naar de schrijver dacht ik dat deze guide wel uitgebreid moest zijn.
Zeer mooie guide, volledige informatie, mooie lay-out. Dit heeft toch wel een 9/10 verdiend! :bier:
Slay a Stone
Berichten: 6440
Lid geworden op: donderdag 25 juni 2009, 17:11
RS: Slay a Stone (p2p)
Clan: Dutch Phoenix

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Slay a Stone »

Hhmm ik dacht eerst dat je zo'n persoon was van cb 70 en dat je al 900k per uur haalde :oops:
En hitten die draakjes niet te hoog met dragon-fire?

8/10 nu ( messchien handig om de link van de twee items te posten en andere drops die meer waardt zijn dan dragon bones want dat kan het drastisch verhogen.
Afbeelding
Dissaboy
Ex-moderator
Berichten: 16918
Lid geworden op: woensdag 16 december 2009, 18:00
RS: Dissaboy (f2p)
Oude naam: Hardwell
Contacteer:

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Dissaboy »

Opzich niet slecht maar het is extreem overcrowed daar. Maar de guide zelf 8/10.
SoulAnarchyX
Berichten: 16
Lid geworden op: zaterdag 4 juni 2011, 10:18
RS: Assasinsdead (f2p)

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door SoulAnarchyX »

Ik ben cb 78 dus ik ga gewoon proberen :p ik heb het als slayer task dus lekkere xp xD
maar voor de zekerheid neem ik wel een anti dragon shield mee mij te gevaarlijk ;)

Toegevoegd na 45 seconden:

ps je krijgt een 9,5/10 want net nog een paar plaatjes missen :bier:
Phun
Berichten: 1111
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 11:23
Oude naam: I Stake Rofl

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Phun »

Leuk om te lezen,
Ik vind het knap hoe mooi je die tekst in je afbeeldigen krijgt.

Voor nu een 9/10.!!
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Travolter »

Eclect schreef:Opzich niet slecht maar het is extreem overcrowed daar. Maar de guide zelf 8/10.
Je hebt de guide niet gelezen [-X
Daar zit altijd te veel volk... gedaan guide. Neen dat is niet waar. Dit probleem is heel simpel op te lossen. Je gaat gewoon naar een anderstalige server. Dit is de sleutel van deze guide. Daar zit namelijk bijna nooit iemand in de resource dungeon.
R obin schreef:Mooie guide! Alleen zijn mijn stats nog niet goed genoeg om hier 900k/uur te verdienen. :(
Tja ik weet niet wat jij gewoon bent van te verdienen per uur en ik ken je stats niet maar het kan zijn dat het niet zo veel minder is dan je gewoon bent (misschien zelfs nog steeds meer).

Persoonlijk verdien ik hier zelf ook minder dan ik bij grenwalls bv zou doen. Maar ik vind dit eigenlijk gewoon leuke afwisseling en het verdient toch nog steeds niet slecht :).
dragon209 schreef:Hhmm ik dacht eerst dat je zo'n persoon was van cb 70 en dat je al 900k per uur haalde :oops:
En hitten die draakjes niet te hoog met dragon-fire?

8/10 nu ( messchien handig om de link van de twee items te posten en andere drops die meer waardt zijn dan dragon bones want dat kan het drastisch verhogen.
Normaal wel daarom neem je dus antifire potion mee ;). En indien die uitgewerkt is sip je ofwel nog is of als je al op het einde van je trip zit gebruik je gewoon even pray mage.

En ja linkjes had ik even geen zin in :P. Ik heb de guide in één keer door geschreven dus tegen het einde werd ik een beetje lui xd. Ik zal het straks toevoegen (nog steeds lui :P).


En bedankt voor de goede reacties allemaal, ik ben blij dat jullie het een goede guide vinden :D.
Afbeelding
Joshi-Skilzz
Berichten: 832
Lid geworden op: zaterdag 27 februari 2010, 7:17
Clan: ELlTE
Oude naam: LORDrogue

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Joshi-Skilzz »

Erg mooie guide hoor
http://runetrack.com/profile.php?user=slayonus

10 kliks please dan werkt me account runetraxx
Thomas
Berichten: 11189
Lid geworden op: zaterdag 16 januari 2010, 15:03
RS: SP00NTECH (OSRS)
Clan: Tipaward manipulator

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Thomas »

Nais guide. 8/10.
Je kan ook misschien goed/beter/best kolom maken voor de wat lagere, zoals jij zei.
En misschien ook de route naar dusty key voor players die geen Agility req hebben.
En super-antifire is ook handig. ;)


-Thomas.
Afbeelding Lisette 24/11/2015 :oops: :wub:
Afbeelding
Afbeelding
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Flipo »

iThomas schreef:Nais guide. 8/10.
Je kan ook misschien goed/beter/best kolom maken voor de wat lagere, zoals jij zei.
En misschien ook de route naar dusty key voor players die geen Agility req hebben.
En super-antifire is ook handig. ;)


-Thomas.
Hij is te lui om een tabel te maken :fluit:
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Travolter »

iThomas schreef:Nais guide. 8/10.
Je kan ook misschien goed/beter/best kolom maken voor de wat lagere, zoals jij zei.
En misschien ook de route naar dusty key voor players die geen Agility req hebben.
En super-antifire is ook handig. ;)


-Thomas.
  • Voor de rest ga ik geen best/beter/goed tabel maken omdat dat voor zich spreekt. Gewoon je standaard armour. Onthoud wel dat je maximale kill count wil halen en dat je dus meer zal willen focussen op offensieve stats dan defensieve.
    Bijvoorbeeld: Torso vs Barrows plate. Je wil dan torso nemen omdat die een +4 str bonus geeft; wat dus kan helpen om sneller, en dus vaker per uur, te killen. De lagere defense bonus kan je dan compenseren door meer food mee te nemen.
  • Dusty key is niet de moeite. Dan verdien je hier niets meer aan.
  • Antifire potion: aangezien we maximale killcount willen halen gebruiken we dus dragon defender. Aangezien we dan geen bescherming hebben tegen dragonfire nemen we deze potion mee. 1 sip is voor mij meestal net niet genoeg om een trip af te maken. Voor de rest van de trip vertrouw ik dan of wel gewoon op mijn food (indien ik nog genoeg heb) of gebruik ik protection from magic (dit houd niet alles tegen! Dus zorg dat je nog wat food / hoog hp hebt).
    Indien je super antifire potions kan gebruik je die natuurlijk.
Afbeelding
eppo
Berichten: 321
Lid geworden op: maandag 13 september 2010, 15:46
RS: eppo-w (p2p)

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door eppo »

nice guide! ik ga het zekker uit proberen ;) 9,5/10
Afbeelding
romoibo
Berichten: 775
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 17:43

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door romoibo »

Is rangen ook een mogelijkheid?
Rsn: Dutch_Robert
Flipo
Berichten: 269
Lid geworden op: vrijdag 24 juni 2011, 20:44

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Flipo »

Alles is een mogelijkheid ^_^
romoibo
Berichten: 775
Lid geworden op: zondag 22 februari 2009, 17:43

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door romoibo »

Ik bedoel, is dat het waard ;P

En waarom niet gewoon green dragons?
Rsn: Dutch_Robert
Phun
Berichten: 1111
Lid geworden op: zondag 29 juni 2008, 11:23
Oude naam: I Stake Rofl

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Phun »

is range misschien ook niet handig;
Afbeelding
Travolter
Berichten: 7497
Lid geworden op: woensdag 13 oktober 2010, 13:10

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Travolter »

Range is zeker een mogelijkheid. Maar dat is allemaal afhankelijk van jou stats en je gear. Er zijn verschillende factoren die je moet inrekenen. Maar het komt er dan op neer dat je moet kijken of jij een degelijke killrate kan halen met range. En dan natuurlijk liefst een hogere killrate dan met melee. Dit is van vanalles afhankelijk:
  • range level vs. Melee stats
  • range gear vs Melee gear
  • Heb je rapier ja of nee (weakness to stab ;))
  • Prayers (bv piety vs rigour)
  • ...
Maar ik denk dat het over het algemeen moeilijker zal zijn om meer te verdienen. Want als je je melee killrate wil overtreffen zal je met sterke, en dus dure, bolts moeten afkomen wat je na een tijdje toch ook wel wat zal kosten.
Afbeelding
Het Pietje
Evenementenorganisator
Berichten: 2649
Lid geworden op: zondag 7 juni 2009, 12:57
RS: Het Pietje (p2p)
Clan: Maxed in Progress

Re: ????Blue dragons money making guide| ~900K/uur????

Bericht door Het Pietje »

Dit ga ik zeker is een keer proberen!
Wel met paar eigen aan passingen dan;
Ik doe het wel met dusty dan zal ik ook wel ongeveer bijhouden hoelang 1 trip dan duurt en zal ik dat wel sturen dan kun je met dusty key er ook bij zetten
de guide zelf vind ik een 9/10 waard
Plaats reactie