#» Warped tortoises voor jong en oud «#

Op monsterjacht? Lees voordat je gaat een guide!
Forumregels
Wil je zelf een guide schrijven? Kijk dan hier!
Plaats reactie
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

#» Warped tortoises voor jong en oud «#

Bericht door Aaron »

welkom
Afbeelding
Voorwoord
Warped tortoises
Benodigde levels
Wat heb je nodig?
Locatie
Waarom?
Strategie
Nawoord
Voorwoord
Hooooi :mrgreen: Naar mijn mening is dit m'n beste (of 1 van de beste) guide(s) die ik heb gemaakt. Het gaat over Warped tortoises en natuurlijk... vanochtend had ik mijn eerste Warped tortoises task en dus maakte ik een guide zoals gewoonlijk. Misschien staan er nog wat foutjes in, dan mag je me daarop attenderen. Veel plezier met lezen.
Warped tortoises
Afbeelding
Examine: "You don't think you can harm this creature"
Combat level: 96
Lifepoints: 860
Max hit: 120
Slayer task?: Ja (56 slayer nodig)
Quest requirement: The path of Glouphrie
Zwakte: crush > slash > ranged (niet in deze guide)


Om deze schildpadden te doden heb je een crystal chime nodig. Deze moet je in je inventory hebben. Als je deze niet meer hebt dan kun je even hieronder kijken, daar leg ik uit hoe je hem terug kan halen.

× Hoe krijg ik mijn crystal chime terug?

Teleporteer ten eerste met een spirit tree naar de Tree gnome stronghold. Loop vervolgens vanaf daar naar de grot van Brimstail. Als je met hem praat zal hij je een nieuw crystal seed geven.
Afbeelding
Oke, nu heb je het seed, nu gaan we naar Yewnock's grot. Reis met de spirit tree naar Tree gnome village. Klim door het hek heen en ga de grot in bij het ! op het kaartje.
Afbeelding
Loop nu naar het Noord-Oosten en kruip het gat in. Verschuif vervolgens de blokken net zoals in de quest totdat je de singing bowl hebt bereikt. Gebruik hier je crystal seed op en je hebt een crystal chime!
Afbeelding
Benodigde levels
Je hebt geen hele hoge combat levels nodig om deze monsters te doden. 70+ strength en 70+ attack zijn handig, lager kan ook maar dan duurt het een stuk langer. Als je 1 defence hebt, heb je minimaal 43 prayer nodig voor protect melee. Het handigste is dat je gewoon 70+ defence hebt, dan heb je geen prayer nodig. Summoning van ten minste 52 is handig voor een Terrorbird.
Wat heb je nodig?
Natuurlijk kan je niet onvoorbereid op pad gaan. Ik heb onderscheid gemaakt tussen een high- en een low wealth/level armour en inventory. Ik begin met het high level armour en inventory.
Afbeelding
Er is heel veel mogelijk met het armour omdat de schildpadden bijna niets hitten. Al deze spullen herken je denk ik wel. Als je Nomad nog niet verslagen hebt, ben je beter af met een Fire cape of een Ardougne cloak. Als je een hoog prayer level hebt (95) is het misschien verstandig om ten minste één armour stuk aan te doen met een hoge prayer bonus omdat je dan continu turmoil gebruikt. (+ eventueel berserker) Wapen heeft geheel vrije keuze maar denk aan de zwakte: crush > slash > ranged. Als je hoge stats hebt is een chaotic rapier zeker net zo snel of zelfs sneller. Als je ze als slayer task hebt, gebruik je natuurlijk een (full) slayer helm.
Afbeelding
De ring of duelling gebruik je om te teleporteren naar M.A. Vanaf daar kun je snel banken en meteen terug reizen met de spirit tree naar de grot. Je kan deze eventueel weglaten als je zeker weet dat je de trip in een keer afmaakt. Als je geen 96 summoning hebt, neem dan een War tortoise of een Spirit terrorbird, dan moet je zeker een ring of duelling meenemen om snel te banken. Geen 90 herblore? Neem dan super potions. Special attack wapen kun je weglaten. Je kan een dwarf cannon meenemen samen met cannonballs, dit is naar mijn mening niet nodig. Een Bonecrusher van dungeoneering is niet verkeerd om mee te nemen als je deze hebt net als een Holy Wrench.

! Als je een War tortoise of een Spirit Terrorbird neemt, kun je beter deze set-up nemen:
× 1 Extremes set (4)
× 1 Prayer renewal (4)
× 1 à 2 prayer potions (4)
× Crystal chime
× War tortoise pouch
× Eventueel een special attack wapen
× Ring of duelling
Afbeelding
Dit is het armour voor mensen met lagere levels. Het is lekker goedkoop maar zeker niet slecht. Ook hier kun je dingen aanpassen naar eigen wens, dit is slechts een voorbeeld.
Afbeelding
Als je defence niet heel hoog is, kun je meer eten mee nemen. Is je defence wat hoger, dan kun je i.p.v. een Bunyip, een War tortoise of een Spirit terrorbird meenemen. Als je defence echt laag is, kun je beter protect melee gebruiken en een aantal prayer potions meenemen. Doe dit ook als je Piety gebruikt. Special attack wapen kun je weglaten. De ring of duelling gebruik je om snel te banken tussen de trips door. Je kan een dwarf cannon meenemen samen met cannonballs, dit is naar mijn mening niet nodig.

Locatie
Afbeelding
Je komt er heel gemakkelijk met behulp van een spirit tree. Kies de optie ''Mountains east of the poison waste'':
Afbeelding
Loop vervolgens naar de grot aangeven met het ! op het kaartje. Ga nu een laddertje omhoog en je bent er.
Waarom?
Waarom gaan we Warped tortoises doden? Nou, ze droppen veel goede drops zoals tortoise shells (+- 9.000 coins per stuk!), rune warhammers, rune pickaxes, noted ores en nog veel spullen om te alchen. Ze hebben heel weinig lifepoints en een lage defence, je kan er dus ook zeer goed trainen. Er zit een nadeel aan: vaak zijn er veel botters.
Strategie
Afbeelding
In de grot is het multi combat, oftewel je kan meerdere monsters tegelijk aanvallen. Een waarschuwing vooraf: Je hebt hier redelijk veel botters van ongeveer level 100-138 (zie 1e plaatje van de guide). Als je hoge levels hebt en er zit een botter, kun je het beste gewoon blijven, je hit waarschijnlijk toch veel meer dan hij. Als je lage levels hebt, dan kun je beter zoeken naar een lege wereld.

Als je je crystal chime in je inventory hebt, zul je de tortoise automatisch aan kunnen vallen. Als hij is gecleansed verandert de examine naar: "This tortoise looks a little more vulnerable now." Er is niet echt een 'strategie' om deze monsters te doden, gewoon lekker doen hoe je het normaal doet. Gebruik dus turmoil als je dat kan, als je lage defence hebt eventueel protect melee etc. Je weet zelf hoe jou eigen account werkt hoop ik.

Wanneer je inventory (en eventueel BoB) vol zitten (niet met Pack Yak) moet je met je ring of duelling naar M.A. teleporteren, hier banken en vervolgens met de spirit tree weer naar de grot teleporteren.
Afbeelding
Nawoord
Afbeelding
1/10



Vanmiddag zet ik er nog goto/anchor dingetjes in! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Aaron op zondag 24 juni 2012, 9:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marni42
Berichten: 2908
Lid geworden op: zondag 22 mei 2011, 11:47
RS: Marni42 (OSRS)
Oude naam: Lieke1999

Re: #» Warped tortoises voor jong en oud «#

Bericht door Marni42 »

Mooie guide!
Afbeelding
Dankje RoyenRoy





Afbeelding
KLIK OP HET PLAATJE OM NAAR MIJN 99 HP GMAULER BLOG TE GAAN.
Afbeelding
http://www.runescape.com/img/main/membe ... ty/8.png?1
Afbeelding
[/uitklappen][/center]
Siddy00
Berichten: 6708
Lid geworden op: dinsdag 10 april 2007, 19:32
RS: Siddy00 (p2p)
Contacteer:

Re: #» Warped tortoises voor jong en oud «#

Bericht door Siddy00 »

Ziet er prima uit :)

Wat ik me tijdens het lezen afvroeg was hoe het met de winst zit bij de high-level set-up. Weegt de extra winst op tegen de extra kosten (prayer potions, extremes, chaotic), of is dit voornamelijk voor een snelle slayer task? :O

Overigens vallen bots alleen maar de tortoises aan voordat ze "gecleansed" zijn, dus als je snel reageert heb je niet eens concurrentie van de bot, en als je minder snel reageert heb je vaak nog steeds de drop vanwege de meeste hits :P
Afbeelding
Nederlandar
Berichten: 1641
Lid geworden op: dinsdag 25 november 2008, 8:37
Oude naam: Leonidasboy

Re: #» Warped tortoises voor jong en oud «#

Bericht door Nederlandar »

pracht guide echt waar!

1opmerking.. onder het kopje ' hoe krijg ik mijn christel chime terug' staat op het laatste, ' hij zal je je christel chime terug gewven' dit moet ofc geven zijn^^

ga zo door met guides maken want ze zien er practig uit :P


extremes+turm+ cannon doe ik zelfs, en toch iedere task 500k+ winst :)
Afbeelding
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: #» Warped tortoises voor jong en oud «#

Bericht door Aaron »

Siddy00 schreef: Ziet er prima uit :)

Wat ik me tijdens het lezen afvroeg was hoe het met de winst zit bij de high-level set-up. Weegt de extra winst op tegen de extra kosten (prayer potions, extremes, chaotic), of is dit voornamelijk voor een snelle slayer task? :O

Overigens vallen bots alleen maar de tortoises aan voordat ze "gecleansed" zijn, dus als je snel reageert heb je niet eens concurrentie van de bot, en als je minder snel reageert heb je vaak nog steeds de drop vanwege de meeste hits :P
Per 200 kills maak je +- 500-700K. Je gebruikt hier 6 extremes? 2 setjes. dat is dan zo'n 60K ruim genomen + 3 prayer renewals en wat ppots dan blijf je toch onder de 100K denk ik. Je chaotic neem daarin misschien 3% af? geen idee hoe snel dat gaat eigenlijk. Ik gebruikte trouwens inderdaad deze set-up voor de slayer task.

Van die bots klopt inderdaad ;) Maar toch kan het tamelijk vervelend zijn.

Dankjewel Marni en Nederlandar.
Afbeelding
Captain Jozz
Berichten: 232
Lid geworden op: vrijdag 13 juni 2008, 12:56
RS: Captain Jozz (p2p)
Clan: Skillin Peeps
Oude naam: born2be good

Re: #» Warped tortoises voor jong en oud «#

Bericht door Captain Jozz »

Ik vind deze guide veel beter dan je black dragons guide..

Het enige wat ik hier nog zou toevoegen is de mogelijkheid om dit met cannon te doen, voor de rest niet bijster veel opmerkingen :)
Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: #» Warped tortoises voor jong en oud «#

Bericht door Aaron »

cannon stond er al bij ;)
Afbeelding
Kweet Vaniks
Siteteamlid
Berichten: 6823
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2012, 9:06

Re: #» Warped tortoises voor jong en oud «#

Bericht door Kweet Vaniks »

Afbeelding
Aaron
Ex-chatmoderator
Berichten: 2952
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 11:10
Oude naam: AaronZeeschildpad

Re: #» Warped tortoises voor jong en oud «#

Bericht door Aaron »

Kweet Vaniks schreef:
In- of uitklappen • Afbeelding
Afbeelding
:wub:


Laatst omhoog gehaald door Aaron op zondag 1 juli 2012, 14:36.
Afbeelding
Plaats reactie